Suosikkirata

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:08:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikä Suomen radoista mieluisin?

Kemora
37 (38.5%)
Alastaro
14 (14.6%)
Ahvenisto
8 (8.3%)
Motopark
27 (28.1%)
Botniaring
10 (10.4%)
Räyskälä
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 96

jarska

01.02.12 - klo:08:33 Viimeisin muokkaus: 01.02.12 - klo:08:44 käyttäjältä jarska
Ollaan kovasti houkuteltu mukaan myös ratojen omistajia, joten tässäpä pientä "kilpailua" heille. :D

Nooh, muutenkin kiinnostaa missä jengi tykkää ajaa ja kertokaa myös jos kokemuksia ulkomaan radoista, niistäkin olis mukava kuulla.

Laitoin varsin ton Räyskälänkin tonne, mut siellähän ei varmaankaan saa ajaa muut kuin kisakuskit vai?


Mulle se "kotirata" ja ykkönen on Kemora, tykkään kovasti radasta, mut toki vaikuttaa sekin et on mulle lähin asuinpaikkaan nähden ja siellä eniten kurvaillut.
Toisena tulee Motopark, hiton kiva ja erilainen rata, muutaman kerran vasta käynyt.
Seuraavana Alastaro, mukava rata, mut en kauheesti syttynyt, pirun mutkikas tai jotain. grin_1
Neljäs ja viimeinen jossa olen käynyt on Botniaring, en saanut siihen oikeen otetta ja asfaltti vaikutti huonokuntoiselta, onneks tulevana kesänä tohon tulee muutos ja uudestaan kokeileen.

BANDIT-R

Innolla odotan vuotta 2013 kun pääsee testaamaan Botniaringin uutta pätkää ja kokonaan uudistettua rata-aluetta.
Rata on kiva ajaa mutta juurikin asfaltin huono kunto on se joka ei saanut sitä äänestämään tässä kyselyssä.

Muutenkin on hienoa että ratoja löytyy useampia ja hankkeita on meinneillään että saataisiin viel ratoja lisää.
Kohti ääretöntä ja sen yli
Valomainoksia ja tarroja työkseen tekevä/myyvä

Turder

Motopark. Hieman korkeuseroja ja nopea bussipysäkki-takasuora osuus. Uusi Botniaring voi olla kanssa hyvä. Ei noita kovavauhtisia osuuksia ja mutkia ole paljon siunaantunut kotimaan radoille hedari_1

app

Kemoran valitsin, vaikka en Motoparkissa ole edes käynyt. Ahvenisto oli mielessä äänestäessä toisena, mutta sitä ei näköjään ole vielä suosikikseen nimennyt kukaan. Ihme sinänsä että tämä metallimusiikkia kuunteleva kansa ei halua kontaktia rehelliseen teräskaiteeseen!
Minä olen Alastaron jälkeen eniten ajanut Ahvenistolla, ja siellä olen päässyt parhaimpaan kierrosaikaanikin (vrt rataenkka).
Itse ratahan on aivan loistava Ahvenistolla.

Nitrous

02.02.12 - klo:11:01 #4 Viimeisin muokkaus: 02.02.12 - klo:11:07 käyttäjältä Nitrous
Kemoralla kulkee parhaiten, mutta Motopark on kyllä ratana huomattavasti mielenkiintoisempi ja haastavampi. Tosin siellä en ole varmaan ajanut yhtään kierrosta ilman pientä ohjelmaa niiden pirun röykkyjen takia. Jonkin sortin viha-rakkaus-suhde ko. rataan siis kyseessä.

Ahvenisto on kyllä profiililtaan kiva, mutta karvan hidas ja ihan liian vaarallinen kovaa ajamiseen. Alastaro on lähinnä sellainen jarruta-käännä mopo nopeesti-avaa täysillä rata. En oikein tykkää. Botnialla ei ole alla kuin yksi päivä, ja sen perusteella rata on ensimmäistä ja kikkamutkaa lukuunottamatta jotenkin helpon oloinen.

Paras mutka lienee kemoran 3-4 yhdistelmä tai karuselli. Myös Apparan hevosenkenkä, Parkin sokee vasuri, Kemoran kahvilanmutka ja Botnian kikkamutka on mukavia paikkoja. Motoparkin paljon mainostettu bussipysäkki oli puolestaan jotenkin tylsän oloinen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Ari

Annoin ääneni Apparalle jumpie_1 !
Se on ehdotomasti monipuolisin  hesse_ok korkeuseroineen ja mutkineen molempiin suuntiin, liekö tuo silta vaikuttamassa asiaan? Tietty siellä täytyy pitää huomio pystyssä pysymisessä peukku_1: mutta tietoinen riskihän se on mennä radalle missä vaan. Rakastan kuitenkin Apparaa :-*! Toivotaan sille kaikkea hyvää Hämeenlinnan kaupungin Ahveniston alueen kehitämisprojektissa beer_2!
Ajamattomat  kilometrit ovat vielä edessä

app

Lainaus käyttäjältä: Ari - 05.02.12 - klo:21:09
Annoin ääneni Apparalle jumpie_1 !
Se on ehdotomasti monipuolisin  hesse_ok korkeuseroineen ja mutkineen molempiin suuntiin, liekö tuo silta vaikuttamassa asiaan? Tietty siellä täytyy pitää huomio pystyssä pysymisessä peukku_1: mutta tietoinen riskihän se on mennä radalle missä vaan. Rakastan kuitenkin Apparaa :-*! Toivotaan sille kaikkea hyvää Hämeenlinnan kaupungin Ahveniston alueen kehitämisprojektissa beer_2!

Hyvä! vihdoinkin elävä olento, joka kehtaa tunnustaa pitävänsä apparasta. Minä olen sen radan kolunnut varmaan tarkimmin läpi tämän(kin) palstan väestä. Meidän perhe nimittäin muutti Visakankaalle v. 71, ollessani 12v , ja asuin 300 metrin päässä radasta kymmenen vuotta. Olen juossutkin radan ympäri niin monta kertaa etten osaa laskea, kun koitin murrosiässä kestävyysjuoksuakin treenata, ja rata oli loistava lenkki juosta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 01.02.12 - klo:13:26
Minä olen Alastaron jälkeen eniten ajanut Ahvenistolla, ja siellä olen päässyt parhaimpaan kierrosaikaanikin (vrt rataenkka).
Itse ratahan on aivan loistava Ahvenistolla.

Ahveniston rataennätys on vuodelta 1994 (jos tarkoitat sitä Jonnen ajamaan 1.22 alkuista). Kun vertaa vuoden 1994 rataennätyksiä Kemoralta (silloin pinta oli vielä about vastaavassa kunnossa kuin nykyisin), Motoparkilta, Alastarolta ja Botniaringiltä (noissa kolmessa pinta on mennyt vain huonompaan suuntaan ajan saatossa) niin ymmärtää helposti miksi Ahveniston rataennätyksen lähelle pääsee aika helpostikin. Apparalla tosin henki ja terveys on höllässä jos lähtee liikoja yrittämään, joten omat kokeiluni olen siellä lopettanut enkä alle 1:30 ole ajanut. Muilla radoilla sekunteja on tippunut 3-4 per kierros sen jälkeen kun oman ennätykseni (1:30.6) Apparalla ajoin.

Silloin kun Ahvenistolla vielä vähän enemmän käytiin (itselläni taitaa olla n. 20.000 ratakierrosta Ahvenistolta) niin n. 80 % kaikista ambulanssikeikoista tuli meille Apparalta, loput 20 % jakaantui Alastaron, Botniaringin, Kemoran ja Motoparkin osalle. Suomen ylivoimaisesti kaunein rata ja tekninen, mutta moottoripyörien kannalta jo aikansa elänyt. Tunnen kolme kaveria joiden pyöräharrastus päättyi Ahveniston kaiteisiin, tuntemattomia on huomattavasti enemmän.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Turder

Lainaus käyttäjältä: Ari - 05.02.12 - klo:21:09
Annoin ääneni Apparalle jumpie_1 !
Se on ehdotomasti monipuolisin  hesse_ok korkeuseroineen ja mutkineen molempiin suuntiin, liekö tuo silta vaikuttamassa asiaan?

Itsekin tykkään tuollaisista symmetrisistä radoista. Ärsyttää jos on melkein kaikki mutkat samalle puolelle, renkaatkin kuluu toispuoleisesti ja paikat väsyy toiselta puolen kehoa nopeammin. Tuli heti mieleen Kyllösen lausahdus "Tällä radalla on seitsemän mutkaa oikeaan ja ainoastaan kolme vasempaan, mutta silti päädytään aina samalle lähtösuoralle.". Sillan tuoma figure 8 -muoto mahdollistaa tasapuolisesti mutkat molempiin suuntiin. Jos maailmalta hakee esimerkkiä niin Suzuka varmaan se tunnetuin.

app

06.02.12 - klo:12:59 #9 Viimeisin muokkaus: 06.02.12 - klo:13:05 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 06.02.12 - klo:07:27

Ahveniston rataennätys on vuodelta 1994 (jos tarkoitat sitä Jonnen ajamaan 1.22 alkuista). Kun vertaa vuoden 1994 rataennätyksiä Kemoralta (silloin pinta oli vielä about vastaavassa kunnossa kuin nykyisin), Motoparkilta, Alastarolta ja Botniaringiltä (noissa kolmessa pinta on mennyt vain huonompaan suuntaan ajan saatossa) niin ymmärtää helposti miksi Ahveniston rataennätyksen lähelle pääsee aika helpostikin. Apparalla tosin henki ja terveys on höllässä jos lähtee liikoja yrittämään, joten omat kokeiluni olen siellä lopettanut enkä alle 1:30 ole ajanut. Muilla radoilla sekunteja on tippunut 3-4 per kierros sen jälkeen kun oman ennätykseni (1:30.6) Apparalla ajoin.

Apparan historiassa on paljon ikäviä träbeleitä, mutta minulla on ihan oma suhde tuohon kaupunginosaan, kun olen siellä maa-uimalassa oppinut uimaan pikkupoikana, hypännyt kympistä retkulla, laskenut minisuksilla "Luurankomäen" ja "Rajamäen" päältä, hypännyt hiihtosuksilla (11 v) K40 mäestä, mäkisuksilla myös, ja siellä metsissä kolunnut juostessa ja suunistaessa monet kesät. Siellä olen Visakankaan kaseikoissa ekat räkäkännini juonut murrosiässä, jne..

Yhteensä ratapäiviä minulla on siellä 10-11, ja Alastarossa vajaa 20. Tuo 1.22 on luku jonka olen myös lukenut. Onkohan täsmällistä aikaa edes tallella, kun ei vaan löydy minun atk-taidoillani netistä?
Alastarossa kahden Hämeenlinnan kaverin kanssa olen verrannut aikojani; heistä toisella enkka Ahvenistolla 1.28 (mun 1,30), ja Alastarossa hän oli minua sekunnin verran (heinäkuu 2011) hitaampi. Todettiin tulosten olevan linjassa, eli kellä enemmän treeniä radalla, se menee kovempaa. Minun pitäisi pystyä myös tuohon 1,28:een, mutta en ole pystynyt, kun sairastan joko hitautta tai teräsfobiaa. Olettaisin totuuden olevan näiden kahden ominaisuuden summa, jota tukee vahvasti se, että varikkosuoran päässä jään nopeimmille eniten, kun taas suolenkillä ja pääsuoraa lähestyessä sanovat minun menevän ihan ok vauhtia.

Se on kuitenkin selvää, että Alastarossa, ja muilla radoilla minä koitan petrata aikojani "tosissani", kun taas ahvenistolla en ota riskiä varikkosuoran päässä, mäen päältä sillalle taittaessa, Ja pääsuoraa lähestyttäessä neulansilmän jälkeisessä nopeassa. Niissä ei oikein voi välttää rengasvallia tai kaidetta, jos nurin menee.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 06.02.12 - klo:12:59
Tuo 1.22 on luku jonka olen myös lukenut. Onkohan täsmällistä aikaa edes tallella, kun ei vaan löydy minun atk-taidoillani netistä?

Silloin Internet kirjoitettiin isolla ja yhteydet olivat pienellä, joten sitä ei varmaan netistä löydy. Ajajansa itsensä kertomana luku vaihtelee välillä 1:22.1-1:22.0 riippuen siitä monesko tuoppi tai lava menossa. Suuruusluokka kuitenkin tuo. Vastaavalla riskitasolla, nykykalustolla ja kärkikuskeilla (V. Kallio, S. Penna, K. Vehniäinen) lukema olisi jossain 1:15-1:17 välissä. Itse uskoisin pääseväni 1:25 pintaan nyt jos ajaisin samalla riskillä kuin mitä ajan muilla radoilla. Ei ole halua kokeilla koska tuosta saatava mielihyvä ei korvaa vastapainona olevaa halvaantumisriskiä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Vuorela

Vastataampa vanhaan aiheeseen. Kotimaan radat parhausjärjestyksessä Kemora, Motopark, Botnia ja Alastaro. Ahvenistolla en ole ajanut muutamaan vuoteen ja Räyskälä edelleen ajamatta. Paras rata toistaiseksi kuitenkin Gotlandring. Toivottavasti pääsee tulevaisuudessa kiertämään muiden maiden ratoja lisää.

tonibergholm

Mun järjestys: motopark, botnia, alastaro, kemora

poutis

Kemora,Botnia,Motopark ja viimeisenä paskin eli Alastaro!! Se on anaalista...  Järjestys varmaan vaihtuu Botnian päivityksen myötä.
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

jarska

Niin se vaan mieli muuttuu kauden aikana.
Tässä tän hetkinen fanitusjärkkä: Botnia, Motopark, Kemora, Alastaro.
Alastaro ei ole edelleenkään sytyttänyt, en edes käynyt tänä kesänä, toki matkakin sinne on pitkä.

Powered by EzPortal