Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 30.08.13 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 30.08.13 - klo:21:30
laitetaanpas päivän twinidatat
1.14.203


Laittelin tonne 1.12,24 rivi nelikolla ajetun kierroksen.

Edit: Eli ostakaa voimaa niin ei tarvii pitää ku kaasu välillä auki eikä niinkään osata ajaa ;)

Mukava vertailu. Sama vertailu kävi mielessä kun mulla on tuo Jiknnn:n vanha susuki ja ajetaan samoja vauhteja. Pakko saada 10 hertsii, että pääsee vertaileen.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 30.08.13 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 30.08.13 - klo:22:17
Edit: Eli ostakaa voimaa niin ei tarvii pitää ku kaasu välillä auki eikä niinkään osata ajaa ;)

thanks, näitä on aina mielenkiintoista vertailla. Toki jos on voimaa, niin kierrosaika keskimäärin paranee, mutta ei se ajamisesta helpompaa tee, päinvastoin.

Jep. Tossa on mulla jarrut vieläkin aikaisessa ja meinaa muutamassa kohden vauhti loppua. Tosin sen jarrumerkin viimesen 10-15m siirtäminen on noilla kyydeillä aika herkkää hommaa ja mua ei haittaa vaikka sen treenaaminen meneekin talvelle ja ens kesään.
Sulla on tolla twinillä hyvin erilainen ja paljon pehmeämpi ajotyyli, mutta ilmeisen nopea kuitenkin.. Paljon sulla on voimaa tossa pyörässä? Mun veikkaus on noin 120 takarenkaalle.

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 30.08.13 - klo:22:54
Sulla on tolla twinillä hyvin erilainen ja paljon pehmeämpi ajotyyli, mutta ilmeisen nopea kuitenkin.. Paljon sulla on voimaa tossa pyörässä? Mun veikkaus on noin 120 takarenkaalle.

ei ole tehoista tietoa, mutta vakio rsvr:lle ovat mittailleet 130hp takarenkaalle. viritystä on sen verran että vakiänäreissä on motonetin reikäputket ja katit on tallin lattialla. vakio ecusta vaihdettu map2. eli vois olla se 130hp jos sen rehelliseen dynoon laittais. pyörässä on massaa sen verran että se vähän hidastaa suorien molemmissa päissä.

ajotyylistä varmaan kertoo se, että vaihteita vaihdan lähtösuoralla 1 ylös, pääsuoralla 1 ylös, 3-mutkaan 1 alas ja paluusuoran jälkeen 1 alas.

wbaum

Koitin tuota racechronon dataa upottaa videoon. Toimii ihan jees. Video itsessään on keskiryhmässä sekaamista 1.9.2013.

http://www.youtube.com/watch?v=2a5dDZR3gdg


slowrider

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.09.13 - klo:10:16
Koitin tuota racechronon dataa upottaa videoon. Toimii ihan jees. Video itsessään on keskiryhmässä sekaamista 1.9.2013.

http://www.youtube.com/watch?v=2a5dDZR3gdg

Komeaa kyllä. Hitto ku sitä itekki osais. Oon vaan noissa muokkailuissa aika kädetön :)

TuplaRR

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.09.13 - klo:10:16
Koitin tuota racechronon dataa upottaa videoon. Toimii ihan jees. Video itsessään on keskiryhmässä sekaamista 1.9.2013.

http://www.youtube.com/watch?v=2a5dDZR3gdg

Millä ohjelmalla oot ympänny datat videoon?

wbaum

Dashwarella.

Olis näemmä voinu pistää "diff to fastest lap" tuohon. Eli paljonko ollaan jäljessä edellistä tai vaikka nopeinta kierrosta. Pikaisella testillä tolla näkis hyvin missä ryssii.

Rum

12.09.13 - klo:13:15 #127 Viimeisin muokkaus: 12.09.13 - klo:13:20 käyttäjältä Rum
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.09.13 - klo:10:16
Koitin tuota racechronon dataa upottaa videoon. Toimii ihan jees. Video itsessään on keskiryhmässä sekaamista 1.9.2013.


Kivan näkönen video. Varsinkin ku näin itteni ekaa kertaa videolla ajamassa ;) Kauheeta liruttelua.. :(
APP anto tossa vähän ajolinjaoppia. Harmi, etten kerinny ku yhen setin kokeilemaan ton jälkeen.

wbaum

Kikkailin tuolla datalla. Onko nyt näin että mopolla saa isomman aikaan isomman sivuttaiskiihtyvyyden kuin jarru/kaasu?
Vai onko mulla vaan lussu jarru ja kaasu.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.09.13 - klo:18:10
Kikkailin tuolla datalla. Onko nyt näin että mopolla saa isomman aikaan isomman sivuttaiskiihtyvyyden kuin jarru/kaasu?
Vai onko mulla vaan lussu jarru ja kaasu.

Ei nyt ihan suoraa voi sanoa kyllä tai ei, koska pinnan kaltevuus vaikuttaa aika paljon varsinkin sivuttaiskiihtyvyyteen.

Itse sain nyt Alastarossa pääsuoralla 1.5G jarrussa ja kakkosmutkassa kallistetulla kohdalla 1.4G sivuttaiskiihtyvyyden.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.09.13 - klo:18:10
Kikkailin tuolla datalla. Onko nyt näin että mopolla saa isomman aikaan isomman sivuttaiskiihtyvyyden kuin jarru/kaasu?
Vai onko mulla vaan lussu jarru ja kaasu.

Rupeet oleen asian ytimessä.
Sivuttaiskiihtyvyyteen vaikuttaa eniten yllätys yllätys pito. Ja toinen suuri lisäävä tai vähentävä tekijä on joko pos tai neg doseeraus.
Kaasukiihtyvyyteen vaikuttaa eniten teho/paino-suhde. Mutta suuri tekijä on myöskin ilmanvastus, joka kasvaa nopeuden myötä.
Jarruhidastuvuuteen lähinnä jarrutustaito. Mutta mitä kovemmasta vauhdista jarruttaa niin sitä enemmän auttaa myöskin ilmanvastus. Ja kone/kytkintyypistä/kierroksista riippuen moottorijarru.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

Katselin omia datoja kanssa hiukan ja mikä niissä hämmentää. on älyttömän suuri piikki (negatiivinen) kahvilanmutkassa. Sama toistuu niin Kemorassa kuin Alastarossa.
Kemorassa 3,5G sivuttainen ja Alastarossa molemmat jotain neljän G pintaan.

Alastarossa tuo toistuu joka kierroksella samassa kurvissa. Vai olisko tossa syy miksi sitten onkin katteet pyörästä palasina :o

wbaum

Mjoo, kiitti vastauksista.

Mullakin oli useemman kerran samassa kohdassa 2-3g sivuttaispiikki, mutta annoin datalle sikaa mediaanisuodatuksella ja smoothilla kun en usko että siinä voi 10Hz näytteistyksessä olla kovin härskejä yksittäisiä piikkejä. Siis koska se on gps-dataa, joku gyro olis sitten eri juttu.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.09.13 - klo:19:11
Mjoo, kiitti vastauksista.

Mullakin oli useemman kerran samassa kohdassa 2-3g sivuttaispiikki, mutta annoin datalle sikaa mediaanisuodatuksella ja smoothilla kun en usko että siinä voi 10Hz näytteistyksessä olla kovin härskejä yksittäisiä piikkejä. Siis koska se on gps-dataa, joku gyro olis sitten eri juttu.
Se sivuttaisskiihtyvyydessä oleva heilahdus on itse asiassa bugi. Aina kun suunta on abaut suoraan pohjoiseen, niin se bugittaa tuolla tavalla. Kemoran datasta pitäis näkyy 5 kohtaa jossa tuo ilmenee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.09.13 - klo:19:14
Se sivuttaisskiihtyvyydessä oleva heilahdus on itse asiassa bugi. Aina kun suunta on abaut suoraan pohjoiseen, niin se bugittaa tuolla tavalla. Kemoran datasta pitäis näkyy 5 kohtaa jossa tuo ilmenee.
Kaikkee sitä oppiikin.

Powered by EzPortal