Uudet viestit

MP-Ratatori

O: 95Nm takajousi

Hinta: 35.00 EUR
Päiväys: 18/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kemora-dataa  (Luettu 177376 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 07:46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #15 : 20.10.12 - klo:18:46 »
1. mutkan ja katsomosuoran nopeudet mielenkiintoisia. Nitrolla kova jarru 2. mutkaan mennessä?

Mulla suoranopeudet aina jonkun takia heikot?! Ehkä mä en vaan osaa ajaa suoraa ja kovaa.

Hyvin usein nopeakin kuski luulee ajavansa suoralla kaasu 100% auki. Data kertoo todellisuudesta sitten jotain ihan muuta. En sano ett se tässä tapuksessa on se vika, mut yksi mahdollinen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Streethawk

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 119
  • Ikä: 47
  • Paikkakunta: Espoo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.05.16 - klo:02:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #16 : 20.10.12 - klo:20:23 »
1. mutkan ja katsomosuoran nopeudet mielenkiintoisia. Nitrolla kova jarru 2. mutkaan mennessä?

Mulla suoranopeudet aina jonkun takia heikot?! Ehkä mä en vaan osaa ajaa suoraa ja kovaa.

Hyvin usein nopeakin kuski luulee ajavansa suoralla kaasu 100% auki. Data kertoo todellisuudesta sitten jotain ihan muuta. En sano ett se tässä tapuksessa on se vika, mut yksi mahdollinen.

Mahdollista. Yritys on kyllä ollut kova, että kaasu olisi 100% auki. Liian rauhallinen avaus voisi olla todennäköisempää. Pitää miettiä jospa joskus laittaisi tiedonkeruun pyörään.

Poissa raukkis

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 476
  • Paikalla:21.08.19 - klo:08:54
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 201
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #17 : 20.10.12 - klo:21:12 »
1. mutkan ja katsomosuoran nopeudet mielenkiintoisia. Nitrolla kova jarru 2. mutkaan mennessä?

Mulla suoranopeudet aina jonkun takia heikot?! Ehkä mä en vaan osaa ajaa suoraa ja kovaa.

Hyvin usein nopeakin kuski luulee ajavansa suoralla kaasu 100% auki. Data kertoo todellisuudesta sitten jotain ihan muuta. En sano ett se tässä tapuksessa on se vika, mut yksi mahdollinen.

Mahdollista. Yritys on kyllä ollut kova, että kaasu olisi 100% auki. Liian rauhallinen avaus voisi olla todennäköisempää. Pitää miettiä jospa joskus laittaisi tiedonkeruun pyörään.

Miten tuo muuten näkyy kellossa. Löytyykö sektoriajat 2. ja 3. sektorista ko. kierroksilta?

Poissa Streethawk

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 119
  • Ikä: 47
  • Paikkakunta: Espoo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.05.16 - klo:02:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #18 : 20.10.12 - klo:22:56 »
1. mutkan ja katsomosuoran nopeudet mielenkiintoisia. Nitrolla kova jarru 2. mutkaan mennessä?

Mulla suoranopeudet aina jonkun takia heikot?! Ehkä mä en vaan osaa ajaa suoraa ja kovaa.

Hyvin usein nopeakin kuski luulee ajavansa suoralla kaasu 100% auki. Data kertoo todellisuudesta sitten jotain ihan muuta. En sano ett se tässä tapuksessa on se vika, mut yksi mahdollinen.

Mahdollista. Yritys on kyllä ollut kova, että kaasu olisi 100% auki. Liian rauhallinen avaus voisi olla todennäköisempää. Pitää miettiä jospa joskus laittaisi tiedonkeruun pyörään.

Miten tuo muuten näkyy kellossa. Löytyykö sektoriajat 2. ja 3. sektorista ko. kierroksilta?

Sector 1    2.89
Sector 2   10.78
Sector 3    4.83
Sector 4   15.21
Sector 5   18.12
Sector 6   10.83
Sector 7    8.78

Poissa raukkis

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 476
  • Paikalla:21.08.19 - klo:08:54
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 201
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #19 : 21.10.12 - klo:09:20 »
^thänks, vieläkö nitroukselta löytyis tuon vertailussa olleen kierroksen sektorit?

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3278
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:25
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #20 : 21.10.12 - klo:11:40 »
^thänks, vieläkö nitroukselta löytyis tuon vertailussa olleen kierroksen sektorit?

Ei löydy, kaikki data meni puhelimen muistin sanottua sopimuksen irti.

Yks syy miks Katuhaukalta puuttuu suoranopeutta on se, että suorat ajellaan pää pystyssä. Vaikuttaa varsinkin kun mennään 200+ lukemiin. Toinen juttu mun kierrokseen verrattuna on se, että mulla on jonkin verran enemmän ruttua tossa kilpurissa kuin Streethawkin bladessa ja tuo on myös ~20kg kevyempi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3278
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 07:25
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #21 : 21.10.12 - klo:11:44 »
1. mutkan ja katsomosuoran nopeudet mielenkiintoisia. Nitrolla kova jarru 2. mutkaan mennessä?

Veikkaan, että Streethawk ajaa ykkösmutkan pyöreemmin ja pääsee avaamaan siitä huonommin. Meikäläinen taas ei uskalla ajaa tota kakkosmutkaa kunnolla. Ja joo, kyllä sinn kakkoseen jarrutetaan ihan tunteella. Tosin vielä vois varmaan tulla 30-40 metriä (0,5s) pidemmälle kaasu auki jos sais jarrutehon tossakin samalla tasolle kuin muissa mutkissa. Tällä hetkellä jarru alkaa muistaakseni siinä vaiheessa kun 150 metrin kyltti on just hävinny silmäkulmasta, eli varmaan jossain 130-140 metriä ennen mutkaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa raukkis

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 476
  • Paikalla:21.08.19 - klo:08:54
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 201
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #22 : 21.10.12 - klo:14:40 »
^thänks, vieläkö nitroukselta löytyis tuon vertailussa olleen kierroksen sektorit?

Ei löydy, kaikki data meni puhelimen muistin sanottua sopimuksen irti.

Yks syy miks Katuhaukalta puuttuu suoranopeutta on se, että suorat ajellaan pää pystyssä. Vaikuttaa varsinkin kun mennään 200+ lukemiin. Toinen juttu mun kierrokseen verrattuna on se, että mulla on jonkin verran enemmän ruttua tossa kilpurissa kuin Streethawkin bladessa ja tuo on myös ~20kg kevyempi.

Harmi juttu, olis ollut kiinnostava katsoa paljonko tuo vauhtiero olis ajassa vaikuttanu osaavampien käsissä. Sikäli kyllähän tuossa muukin vaikuttaa esim. jarrut kun itse häviän 1:16 ja 1:17 alkuisilla kierroksilla kolmella ekalla sektorilla yht. n.0,8 sek vaikka vauhdit sattuisikin olemaan lähes samat kuin Streethawkilla (pl 2. mutka n.146 ja sen jälkeinen suora 152). Loppuosalla rataa tuleekin sitten turpiin niin että riittää.

(reilu 2km/h muuten näyttäisi vauhti tippuvan lähtösuoralla kun vaihtaa 2.selta 3.selle kytkimen kanssa normikaaviolla ja katsomosuoralla suunnilleen saman verran 3 ->4.lle, taitaa sifteristä olla apua jonkin verran mutta ei se kyllä taida aikaa parantaa)

Poissa Streethawk

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 119
  • Ikä: 47
  • Paikkakunta: Espoo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.05.16 - klo:02:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #23 : 21.10.12 - klo:17:45 »
^thänks, vieläkö nitroukselta löytyis tuon vertailussa olleen kierroksen sektorit?

Ei löydy, kaikki data meni puhelimen muistin sanottua sopimuksen irti.

Yks syy miks Katuhaukalta puuttuu suoranopeutta on se, että suorat ajellaan pää pystyssä. Vaikuttaa varsinkin kun mennään 200+ lukemiin. Toinen juttu mun kierrokseen verrattuna on se, että mulla on jonkin verran enemmän ruttua tossa kilpurissa kuin Streethawkin bladessa ja tuo on myös ~20kg kevyempi.
Joo tosiaan tuo ajoasento on usein vähän huono. Ja tuo mun möhkö abs-malli on vakiona 210kg. Putkisto vaihdettu, että sen verran kevennetty.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.20 - klo:05:18
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #24 : 21.10.12 - klo:18:45 »
Määki tahon murmelan datamyllyyn, rouskis--rouskis--pthuiii-->sylkäsee ulos keskiryhmän sössön/koheltajan.
Yritin tallentaa yhden Kemoran 1.17 kierroksen .nmea-tiedostona(Qstarz ohjelmasta) ja lataan sen tähän liitteenä:
Saatko murmela tosta mitään irti?

Laitoin foorumisoftan hyväksyyn myös .vbo-tiedostot liitteeksi.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.02.20 - klo:14:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #25 : 21.10.12 - klo:18:53 »
Kemora sektorit:
 
Sektori            1.         2.        3.       4.         5.          6.         7.       Summa
2012 parhaat 3,2     11,8     5,4     16,8     20,9     12,5     10,0     80,6
2013 parhaat 3,0     11,2     5,1     15,9     19,4     11,5       9,3     75,4
Erotus           -0,2      -0,6    -0,3      -0,9     -1,5      -1,0      -0,7     -5,2
 
Ero %            -6,3      -5,1    -5,6      -5,4     -7,2      -8,0      -7,0     -6,5 %

No niin. Kun on tavoitteita, on ne mukava jakaa osatavoitteisiin, niin homman seuraaminen on mielekkäämpää. Muiden dataan vertailemalla, käppyröitä ihmetellessä ja rannevakiolla ja hyvällä arvauksella laskin ensi kesän Kemoran virallisen tavoitteen, josta tuli kohtalaisen rohkea 1:15;4.
Hommahan ei voi mennä pieleen kun sen kerran kunnolla suunnitteleen :D

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5137
  • Paikalla:tänään kello 07:46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #26 : 21.10.12 - klo:20:26 »
Määki tahon murmelan datamyllyyn, rouskis--rouskis--pthuiii-->sylkäsee ulos keskiryhmän sössön/koheltajan.
Yritin tallentaa yhden Kemoran 1.17 kierroksen .nmea-tiedostona(Qstarz ohjelmasta) ja lataan sen tähän liitteenä:
Saatko murmela tosta mitään irti?

Tota, näyttäis siltä että se sun vehkees, minkä kehotin jättämään ostamatta ja satsaamaan halvempaan ja parempaan, muokkaa tota dataa jotenkin niin että se sopii paremmin vain sen vehkeen virityksiin.
Ts vaikuttais siltä ett toi filu minkä pistit liitteeks ei oo nmea-raakadataa, joka taasen ois ollu käyttökelposta.
Tsori.

Mut jos löydät siit värkistä alkuperäsen nmea-raakadatan, niin sit juttu vois olla eri.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.20 - klo:05:18
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #27 : 23.10.12 - klo:09:23 »
Tota, näyttäis siltä että se sun vehkees, minkä kehotin jättämään ostamatta ja satsaamaan halvempaan ja parempaan, muokkaa tota dataa jotenkin niin että se sopii paremmin vain sen vehkeen virityksiin.
Ts vaikuttais siltä ett toi filu minkä pistit liitteeks ei oo nmea-raakadataa, joka taasen ois ollu käyttökelposta.
Tsori.

Mut jos löydät siit värkistä alkuperäsen nmea-raakadatan, niin sit juttu vois olla eri.

Ja höpö höpö, tuo laite on monipuolinen ja helppo käyttää, en vaihtas millään kännyjen ja mokkuloiden kans vehtaamiseen, senkus laittaa telineeseen, oikea kartta ja virrat päälle.
Mukana tuleva Qracing ohjelma on aika laaja ja saapi monenmoista käppyrää ja toimintoa veivattua, ongelma vaan ku en osaa tulkita.
Kokeilen tutkia jossain välissä uudelleen, saanko mitä ulos.

Poissa jiknnn

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 152
  • Paikkakunta: oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.06.19 - klo:18:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #28 : 23.10.12 - klo:16:55 »
Kiinnostais katella jarskan käppyröitä omia vastaan, jos heität ne qstartzin bin ja dat filet jostain "nopeasta" setistä. Heitin yhden oman setin "jarrutuksesta" threadiin, jos sua kiinnostaa kattoa käppyröitä samassa kuvassa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.20 - klo:05:18
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #29 : 23.10.12 - klo:19:05 »
Kiinnostais katella jarskan käppyröitä omia vastaan, jos heität ne qstartzin bin ja dat filet jostain "nopeasta" setistä. Heitin yhden oman setin "jarrutuksesta" threadiin, jos sua kiinnostaa kattoa käppyröitä samassa kuvassa.

1.16.1 Kemoralla on paras kierros mitä olen ajanut, sen nopeempaa en ole päässy, mut siitä ei valitettavasti ole enää dataa jäljellä kun sössin ton Qracing ohjelman kans.
Noita 1.17-1.19 jengoja on vielä tallessa jos kelpaa?

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020