Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kemora-dataa  (Luettu 215841 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paaton

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Kesä 2013
  • Viestejä: 261
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:15.05.17 - klo:14:52
  • r6 2006
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 6
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #105 : 14.08.13 - klo:20:31 »
mjoo siis saisko tällä tyylillä joukkuekisan, jossa ynnätään teamin parhaat sektorit ja katotaan mikä teami oli nopein :)
..... tai no wehnän porukka kuiteski voittaa aina...

Hauska idea. Hyväksytään tiimin kultakin kuskilta max 2 tai 3 sektoria. Miten me saatas kaikille Racechrono, ku tuo meidän tallin viestintäpäällikkökin käyttää sitä ihme kuustartsia. Ja me muuten voitettas ku meillä on tuo taktikko rranta. Siirtokorvaus on muuten kova.

Hauska kisa. Onko pakko tulla kierrokselta maaliin asti? Tai no, tuosta kemoran paluusuoraltahan pääsee suoraankin ruutulipulle.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 58
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.09.22 - klo:18:56
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #106 : 14.08.13 - klo:20:52 »
Miten me saatas kaikille Racechrono, ku tuo meidän tallin viestintäpäällikkökin käyttää sitä ihme kuustartsia.

Onko teillä joku ihmeen reisrono, hommatkaa kunnon vehkeet niin päästään vertaileen.

Poissa tonibergholm

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 31
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 288
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.07.18 - klo:14:50
  • BMW S1000RR -12
    • YCC/SBB 87
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 741
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #107 : 15.08.13 - klo:08:38 »
Miten me saatas kaikille Racechrono, ku tuo meidän tallin viestintäpäällikkökin käyttää sitä ihme kuustartsia.

Onko teillä joku ihmeen reisrono, hommatkaa kunnon vehkeet niin päästään vertaileen.

Jep, ostakaa 2d:n dataloggerit. Siinä sivussa saapi myös kunnon pyörän ratakäyttöön. ;)

Poissa qazwsx

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 390
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Elimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.08.21 - klo:19:12
  • ZX12R-06,ZX10R-08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #108 : 21.08.13 - klo:13:52 »
Aikani kuluksi selasin puhelimen dataa Kemoralta.
Aika kierroksella 1:15.9
Kemoralta race cronon datasta trap speed:

Maali 158
Start straight 152
Main straight 199
South corner 151
Back straight 157
Between corners 118
Last straight 130
Maali 156

Sitten sama kierros Hi/low speed cronosta suoraan:

Lähtösuora
186

113
231
87
207
71
101
72
140
59
168
54

editttinä käyristä katsottuna 2. mutka 145
ja 4. mutka: 144

Poissa Reisi

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 74
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.04.17 - klo:15:04
  • Suzuki GSX-R1000 -01
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 102
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #109 : 21.08.13 - klo:17:43 »
Tähän on mukava verrata, kun on sama kierrosaika ja pyörätkin suunnilleen samalta aikakaudelta ja otaksun, että alkuperäisjousituksella? Oma 96000km raiskattu -01 kilokixxeri (suluissa ZX12R):

Maali 155 (158)
Start straight 149 (152)
Main straight 211 (199)
South corner 159 (151)
Back straight 174 (157)
Between corners 125 (118)
Last straight 129 (130)
Maali 156 (156)

Hi/low:

Lähtösuora
185 (186)

116 (113)
236 (231)
84 (87)
204 (207)
77 (71)
102 (101)
72 (72)
141 (140)
65 (59)
169 (168)
68 (54)

2. mutka 153 (145)
4. mutka: 130 (144)

Poissa qazwsx

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 390
  • Ikä: 59
  • Paikkakunta: Elimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:18.08.21 - klo:19:12
  • ZX12R-06,ZX10R-08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #110 : 21.08.13 - klo:20:05 »
Kiitos! Näitä on aina kiva vertailla. Paljonko sun aika tossa kierroksessa?

Vielä toi nelosmutka, sen otin käyrästä samasta kohdasta kuin ketjun aloittaja Nitrous, eli 1,2 km

Poissa Reisi

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 74
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.04.17 - klo:15:04
  • Suzuki GSX-R1000 -01
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 102
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #111 : 21.08.13 - klo:20:06 »
1:15,82

Muoks: Näköjään sattui 4.mutkan hitain vauhti sopivasti 1,2km kohdalle  :) Onpahan reilusti petrattavaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #112 : 21.08.13 - klo:20:56 »
Kiitos! Näitä on aina kiva vertailla. Paljonko sun aika tossa kierroksessa?

Vielä toi nelosmutka, sen otin käyrästä samasta kohdasta kuin ketjun aloittaja Nitrous, eli 1,2 km

Toi oli vähän hölmö veto ottaa se tolta kohtaa. Ajoin tuota silloin väärällä linjalla jatkuvasti avaten, joten mitään notkoa ei mutkien väliin tullut. Paremmalla linjalla siinä pikkasen höllätään ulkokanttarilla niin saa siitä paremman verrokin. Mut onpahan tuo 1,2km jollain tapaa vertailukelponen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #113 : 25.08.13 - klo:00:05 »
Cat pyysi kommenttia kemora 13.3 rundista. Yksormisena ei jaksa hirveesti naputtaa joten pistän pari kuvaa.
Jarrut ihan ok. Edelleen sais nopeemmin mennä maksimille, maksimin olla isompi, ts ihan peruskauraa. (datassa bugi karusellissa)
Parempi keula ja paremmat jarrut nopeuttais äijää varmaan pari sekunttia laakista.

Avaukset varmaan sen mitä toi paskalulla antaa myöden. Ainoo arpominen/sössiminen 4-mutkan linjassa. Ilman sitä ois menny 12 puolelle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 29
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.11.22 - klo:20:57
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #114 : 25.08.13 - klo:22:28 »
En juurikaan noista käppyröistä ymmärrä, joten viitsisikkö pistää kuvan ns. "täydellisestä" käyrästä ja sitten toinen kuva minkälainen sen ei pitäisi olla.

Sais vähän vertailua, että onko tuo ihan perseestä vai tosi perseestä?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #115 : 25.08.13 - klo:22:50 »
En juurikaan noista käppyröistä ymmärrä, joten viitsisikkö pistää kuvan ns. "täydellisestä" käyrästä ja sitten toinen kuva minkälainen sen ei pitäisi olla.

Sais vähän vertailua, että onko tuo ihan perseestä vai tosi perseestä?

Tosa on esimerkki
http://www.mprata.fi/radalla/3/jarrutuksesta/72/msg9340#msg9340

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #116 : 25.08.13 - klo:22:54 »
En juurikaan noista käppyröistä ymmärrä, joten viitsisikkö pistää kuvan ns. "täydellisestä" käyrästä ja sitten toinen kuva minkälainen sen ei pitäisi olla.

Sais vähän vertailua, että onko tuo ihan perseestä vai tosi perseestä?

Tosa on esimerkki
http://www.mprata.fi/radalla/3/jarrutuksesta/72/msg9340#msg9340

Ja tossa toinen
http://www.mprata.fi/radalla/3/jarrutuksesta/72/msg9432#msg9432
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jiknnn

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 152
  • Paikkakunta: oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.06.19 - klo:18:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #117 : 30.08.13 - klo:21:30 »
laitetaanpas päivän twinidatat
1.14.203
sektorit 3.346 + 11.574 + 4.980 + 15.601 + 18.307 + 11.079 + 9.316

ja min/max nopeudet 1.14.286 kiekalta, karusellissa ei gepsi kaikilla kiekoilla ollut ihan hereillä, mutta tässä näytti järkevältä.
starttiviiva 144km/h(0m)
Lähtösuora: 164km/h(88m)
1. mutka: 121km/h(215m)
Suora:     207 km/h (pyörii välillä 206-211 )(639m)
2. mutka: 158km/h(857m)
Suora:     161km/h(888m)
3. mutka: 99km/h(1022m)
4. mutka  144km/h (1200m)
Suora:     193km/h (1471m)
6. mutka: 85km/h(1709m)
suora:     95km/h  (1753m)
7. mutka  75km/h(1858m)
Suora:     136km/h(1995m)
8. mutka: 70km/h(2118m)
Suora:     162km/h(2322m)
9.mutka   72km/h(2502m)
Maaliviiva:144km/h(2622m)



Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 950
  • Ikä: 38
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.10.22 - klo:19:19
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #118 : 30.08.13 - klo:22:17 »
laitetaanpas päivän twinidatat
1.14.203
sektorit 3.346 + 11.574 + 4.980 + 15.601 + 18.307 + 11.079 + 9.316

ja min/max nopeudet 1.14.286 kiekalta, karusellissa ei gepsi kaikilla kiekoilla ollut ihan hereillä, mutta tässä näytti järkevältä.
starttiviiva 144km/h(0m)        Mikko 168 km/h
Lähtösuora: 164km/h(88m)   Mikko 197 km/h (78m)
1. mutka: 121km/h(215m)¨   Mikko 113 km/h (220m)
Suora:     207 km/h (pyörii välillä 206-211 )(639m)  Mikko 243 km/h (615m)
2. mutka: 158km/h(857m)      Mikko 157 km/h (797m)
Suora:     161km/h(888m)       Mikko 181 km/h (886m)
3. mutka: 99km/h(1022m)      Mikko 96 km/h (1038m)
4. mutka  144km/h (1200m)   Mikko  146 km/h (1200m)
Suora:     193km/h (1471m)   Mikko 216 km/h (1466m)
6. mutka: 85km/h(1709m)     Mikko 73 km/h (1684m)
suora:     95km/h  (1753m)    Mikko 109 km/h (1761m)
7. mutka  75km/h(1858m)     Mikko 69 km/h (1843m)
Suora:     136km/h(1995m)   Mikko 147 km/h (1995m)
8. mutka: 70km/h(2118m)     Mikko 69 km/h (2113m)
Suora:     162km/h(2322m)    Mikko 179 km/h (2313m)
9.mutka   72km/h(2502m)      Mikko 60 km/h (2497m)
Maaliviiva:144km/h(2622m)   Mikko 165 km/h (2629m)

Laittelin tonne 1.12,24 rivi nelikolla ajetun kierroksen. Ykkösmutkassa oon ilmeisesti ohittanu jonkun, koska raju jarrutus ja ykkösmutkan nopeus ja suoranopeus vähän pienempiä ennen kakkosmutkaa kuin normaalisti.

Edit: Eli ostakaa voimaa niin ei tarvii pitää ku kaasu välillä auki eikä niinkään osata ajaa ;)

Poissa jiknnn

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 152
  • Paikkakunta: oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.06.19 - klo:18:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #119 : 30.08.13 - klo:22:49 »
Edit: Eli ostakaa voimaa niin ei tarvii pitää ku kaasu välillä auki eikä niinkään osata ajaa ;)

thanks, näitä on aina mielenkiintoista vertailla. Toki jos on voimaa, niin kierrosaika keskimäärin paranee, mutta ei se ajamisesta helpompaa tee, päinvastoin.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020