Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heino

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.09.13 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.09.13 - klo:12:35
Samaa mieltä tosta ratastuksesta. Ei se kakkoselle vaihtaminen niin paha ole, kun sitä tarpeeksi treenaa ja lyhyemmillä väleillä loppuu kolmonen kesken varikkosuoralla. Kemoralla noissa lyhyissä avauksissa (kakkosen ja paluusuoran jälkeen) ei mun mielestä häviä sillä isolla vaihteella oikeestaan mitään, vaan kyse on enemmän siitä, että ihan oikeasti saa sen kaasun rajoittajaa vasten ja uskaltaa pitää sitä siellä edes jonkin aikaa. Pitemmille suorille pienikin häviäminen lähdössä kostautuu sitten koko suoran matkan.

Mites muuten ajat ton kahvilan mutkan, vedätkö vähän pyöreempää linjaa koko hässäkän vai käännätkö tavallaan kaksi kertaa, niin että pyörä nousee välillä pystympään?

Vastataan lyhyesti:

Kahvilan mutka alkaa jo sitä edeltävästä vasurista, jossa en mene ulostulossa ihan kanttarille asti, vaan jää ehkä metrin kaksi vajaaksi ja hakeudun vasempaan laitaan. Vaihto kolmoselle siinä suoralla hyvissä ajoin ennen kakkosen rajoittajaa.
Niin pitkään vasemmassa laidassa, kun siitä ja oikealla näkyvästä sisäkanttarista voi piirtää suunnilleen suoran (ei kuitenkaan suora linja) vähän mutkan keskipisteen jälkeen. Jarrulle, jarrumerkin näkee tosta hi lo kuvasta ja siinä se on aikaisessa. Tonnarilla tuohon pitäis saada noin 190 todellista, niin alkaa terävällä linjalla merkki olemaan kohdillaan. Ei vaan tahdo uskaltaa.
Jarrutus kevyesti kallistaen loppuvaiheessa ja vähän sen ekan sisäkanttarin jälkeen vaihto takas kakkoselle. Terävä taitto ja aika myöhään viimeiseen sisäkanttariin kiinni siten, että verikkosuoran aidan pää kun näkyy niin kaasu auki.

Eli lyhyesti, ajan sen aika terävästi. Vaikea mutka ja tuntuu ihan järjenvastaiselta jättää jarru niin myöhään kuin sen pystyy jättämään. Wehnän aamukävelyltä saa sitten oikeammat ohjeet :)

Enpäs tuota kuvaa huomannutkaan. Tavallaan ajat sen siis kahdessa osassa, vai tulkitsinko tuota oikein? Nostatko pyörää pystyyn sen ekan kanttarin jälkeen? Kyselin siis sen takia, että itse oon siinä niin tehnyt.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.09.13 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.09.13 - klo:12:35
Samaa mieltä tosta ratastuksesta. Ei se kakkoselle vaihtaminen niin paha ole, kun sitä tarpeeksi treenaa ja lyhyemmillä väleillä loppuu kolmonen kesken varikkosuoralla. Kemoralla noissa lyhyissä avauksissa (kakkosen ja paluusuoran jälkeen) ei mun mielestä häviä sillä isolla vaihteella oikeestaan mitään, vaan kyse on enemmän siitä, että ihan oikeasti saa sen kaasun rajoittajaa vasten ja uskaltaa pitää sitä siellä edes jonkin aikaa. Pitemmille suorille pienikin häviäminen lähdössä kostautuu sitten koko suoran matkan.

Mites muuten ajat ton kahvilan mutkan, vedätkö vähän pyöreempää linjaa koko hässäkän vai käännätkö tavallaan kaksi kertaa, niin että pyörä nousee välillä pystympään?

Vastataan lyhyesti:

Kahvilan mutka alkaa jo sitä edeltävästä vasurista, jossa en mene ulostulossa ihan kanttarille asti, vaan jää ehkä metrin kaksi vajaaksi ja hakeudun vasempaan laitaan. Vaihto kolmoselle siinä suoralla hyvissä ajoin ennen kakkosen rajoittajaa.
Niin pitkään vasemmassa laidassa, kun siitä ja oikealla näkyvästä sisäkanttarista voi piirtää suunnilleen suoran (ei kuitenkaan suora linja) vähän mutkan keskipisteen jälkeen. Jarrulle, jarrumerkin näkee tosta hi lo kuvasta ja siinä se on aikaisessa. Tonnarilla tuohon pitäis saada noin 190 todellista, niin alkaa terävällä linjalla merkki olemaan kohdillaan. Ei vaan tahdo uskaltaa.
Jarrutus kevyesti kallistaen loppuvaiheessa ja vähän sen ekan sisäkanttarin jälkeen vaihto takas kakkoselle. Terävä taitto ja aika myöhään viimeiseen sisäkanttariin kiinni siten, että verikkosuoran aidan pää kun näkyy niin kaasu auki.

Eli lyhyesti, ajan sen aika terävästi. Vaikea mutka ja tuntuu ihan järjenvastaiselta jättää jarru niin myöhään kuin sen pystyy jättämään. Wehnän aamukävelyltä saa sitten oikeammat ohjeet :)

Enpäs tuota kuvaa huomannutkaan. Tavallaan ajat sen siis kahdessa osassa, vai tulkitsinko tuota oikein? Nostatko pyörää pystyyn sen ekan kanttarin jälkeen? Kyselin siis sen takia, että itse oon siinä niin tehnyt.

Silloin kun onnistuu, on pyörä melkein koko jarrun ajan kohtalaisen pystyssä ja  taitto menee aika terävästi yhdessä osassa. Tuo kuva on hyvä esimerkki siitä, kun ei onnistu ja vauhti loppuu kesken. Vaikea sektori tuo 7. sektori, josta ois varmaan vielä puoli sekuntia otettavissa pois, kunhan saa homman toimimaan. Nyt ajat siin tyypillisesti jotain 8,8-9,1s

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 17.09.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.09.13 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 16.09.13 - klo:12:35
Samaa mieltä tosta ratastuksesta. Ei se kakkoselle vaihtaminen niin paha ole, kun sitä tarpeeksi treenaa ja lyhyemmillä väleillä loppuu kolmonen kesken varikkosuoralla. Kemoralla noissa lyhyissä avauksissa (kakkosen ja paluusuoran jälkeen) ei mun mielestä häviä sillä isolla vaihteella oikeestaan mitään, vaan kyse on enemmän siitä, että ihan oikeasti saa sen kaasun rajoittajaa vasten ja uskaltaa pitää sitä siellä edes jonkin aikaa. Pitemmille suorille pienikin häviäminen lähdössä kostautuu sitten koko suoran matkan.

Mites muuten ajat ton kahvilan mutkan, vedätkö vähän pyöreempää linjaa koko hässäkän vai käännätkö tavallaan kaksi kertaa, niin että pyörä nousee välillä pystympään?

Vastataan lyhyesti:

Kahvilan mutka alkaa jo sitä edeltävästä vasurista, jossa en mene ulostulossa ihan kanttarille asti, vaan jää ehkä metrin kaksi vajaaksi ja hakeudun vasempaan laitaan. Vaihto kolmoselle siinä suoralla hyvissä ajoin ennen kakkosen rajoittajaa.
Niin pitkään vasemmassa laidassa, kun siitä ja oikealla näkyvästä sisäkanttarista voi piirtää suunnilleen suoran (ei kuitenkaan suora linja) vähän mutkan keskipisteen jälkeen. Jarrulle, jarrumerkin näkee tosta hi lo kuvasta ja siinä se on aikaisessa. Tonnarilla tuohon pitäis saada noin 190 todellista, niin alkaa terävällä linjalla merkki olemaan kohdillaan. Ei vaan tahdo uskaltaa.
Jarrutus kevyesti kallistaen loppuvaiheessa ja vähän sen ekan sisäkanttarin jälkeen vaihto takas kakkoselle. Terävä taitto ja aika myöhään viimeiseen sisäkanttariin kiinni siten, että verikkosuoran aidan pää kun näkyy niin kaasu auki.

Eli lyhyesti, ajan sen aika terävästi. Vaikea mutka ja tuntuu ihan järjenvastaiselta jättää jarru niin myöhään kuin sen pystyy jättämään. Wehnän aamukävelyltä saa sitten oikeammat ohjeet :)

Enpäs tuota kuvaa huomannutkaan. Tavallaan ajat sen siis kahdessa osassa, vai tulkitsinko tuota oikein? Nostatko pyörää pystyyn sen ekan kanttarin jälkeen? Kyselin siis sen takia, että itse oon siinä niin tehnyt.

Silloin kun onnistuu, on pyörä melkein koko jarrun ajan kohtalaisen pystyssä ja  taitto menee aika terävästi yhdessä osassa. Tuo kuva on hyvä esimerkki siitä, kun ei onnistu ja vauhti loppuu kesken. Vaikea sektori tuo 7. sektori, josta ois varmaan vielä puoli sekuntia otettavissa pois, kunhan saa homman toimimaan. Nyt ajat siin tyypillisesti jotain 8,8-9,1s

Samoilla linjoilla kai tässä yritetään mennä. Minusta tuossa olennaisinta on saada vauhti säilymään sinne taittoon asti. Eli pystyy oikeasti jarruttamaan suht tehokkaasti sen mutkan läpi. Sen taiton ei välttämättä edes tarvitse olla kovin terävä, kunhan muuten osuu palaset kohdalleen. Kuten kirjoitit olis olennaista sitten saada se sisääntulo riittävän myöhään ja osua avauksen kanssa siihen sisäkanttarin loppuun kohti varikkosuoran aidan päätä. Keskimutkassa sitten vähän enemmän linjan kanssa pelivaraa pyöreyden ja terävyyden suhteen. Tuossa olis yksi esimerkki 8.6s sektoriajalla, missä sisäänmeno tulee ihan väärästä kohtaa rataa, kaasu pääsee aikaisin pois ja jarrutus on tehotonta :) Avauskohta sentään osuu vähän sinnepäin. http://youtu.be/NVcGLOGXnv4?t=4m38s

Mutta opetellaan ja yritetään päästä sinne 7.9 sektoriaikaa kohti, vaikeeta se tulee olemaan. Yleisin ongelma mitä tuossa näkee on vauhdin ottaminen pois jo ennen mutkaa, jolloin vaan rullaillaan ja lirutellaan hissukseen menemään.

marko_

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 17.09.13 - klo:12:16
7. sektori, josta ois varmaan vielä puoli sekuntia otettavissa pois, kunhan saa homman toimimaan. Nyt ajat siin tyypillisesti jotain 8,8-9,1s

Eipä oo itelläkään pahasti metsässä tuo 7. sektori. Oon vaan aatellu että ajan tuon tosi varovasti.
Viimereissulla pääsin jokusen kerran 9,1s

Tässä on käytössä 1hz gps-mokkula.



qazwsx

^ Markon sektoreihin verraten, pysyin mukana neljä ensimmäistä sektoria mutta sitten 5. tuli sekuntti turpaan. ja loput kahdella viimeisellä 7. oli 9.5

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.09.13 - klo:12:52
Tuossa olis yksi esimerkki 8.6s sektoriajalla, missä sisäänmeno tulee ihan väärästä kohtaa rataa, kaasu pääsee aikaisin pois ja jarrutus on tehotonta :) Avauskohta sentään osuu vähän sinnepäin. http://youtu.be/NVcGLOGXnv4?t=4m38s

Mutta opetellaan ja yritetään päästä sinne 7.9 sektoriaikaa kohti, vaikeeta se tulee olemaan. Yleisin ongelma mitä tuossa näkee on vauhdin ottaminen pois jo ennen mutkaa, jolloin vaan rullaillaan ja lirutellaan hissukseen menemään.
.
Taisin näyttää sulle mun kahta kesäkuun alun kierrosta, joissa oli 8.56 ja +0.11 ajat. Meni ihan samalla tavalla tuon kanttarin ohi hiukan, kun avaus vaan lopetetaan siinä myöhemmin, ja samalla ajotyylillä ei tahdo kääntyä. Saattais olla hyvä koittaa vetää vaan vielä aavistus pidemmälle, ja koskettaa hiukan jarrua välittömästi avauksen loputtua, ja sitten vasta se varsinainen jarru myöhemmin. Ennätyskierroksella mulla nyt se sektori 9.44.

Tossa pitäis vaan pää kestää vetää pidemmälle se avaus. Joka kerta se jarru tuntuu normisuorituksessa toivottoman löysältä. Parissa osumassa todellakin sai painaa kovaa siellä lopussa. Silloin linja kännöksessäkin on terävä, ja ulostulo tuollainen kun tuossa sinun pätkässä. Ei pyöreää kaartelua siinä mutkassa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 17.09.13 - klo:17:46
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.09.13 - klo:12:52
Tuossa olis yksi esimerkki 8.6s sektoriajalla, missä sisäänmeno tulee ihan väärästä kohtaa rataa, kaasu pääsee aikaisin pois ja jarrutus on tehotonta :) Avauskohta sentään osuu vähän sinnepäin. http://youtu.be/NVcGLOGXnv4?t=4m38s

Mutta opetellaan ja yritetään päästä sinne 7.9 sektoriaikaa kohti, vaikeeta se tulee olemaan. Yleisin ongelma mitä tuossa näkee on vauhdin ottaminen pois jo ennen mutkaa, jolloin vaan rullaillaan ja lirutellaan hissukseen menemään.
.
Taisin näyttää sulle mun kahta kesäkuun alun kierrosta, joissa oli 8.56 ja +0.11 ajat. Meni ihan samalla tavalla tuon kanttarin ohi hiukan, kun avaus vaan lopetetaan siinä myöhemmin, ja samalla ajotyylillä ei tahdo kääntyä. Saattais olla hyvä koittaa vetää vaan vielä aavistus pidemmälle, ja koskettaa hiukan jarrua välittömästi avauksen loputtua, ja sitten vasta se varsinainen jarru myöhemmin. Ennätyskierroksella mulla nyt se sektori 9.44.

Tossa pitäis vaan pää kestää vetää pidemmälle se avaus. Joka kerta se jarru tuntuu normisuorituksessa toivottoman löysältä. Parissa osumassa todellakin sai painaa kovaa siellä lopussa. Silloin linja kännöksessäkin on terävä, ja ulostulo tuollainen kun tuossa sinun pätkässä. Ei pyöreää kaartelua siinä mutkassa.

Toi oli muuten se varikollakin keskusteltu kahvilasta käsin todettu "App-approved korvamaassa"-kierros.  :D

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 17.09.13 - klo:17:46
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.09.13 - klo:12:52
Tuossa olis yksi esimerkki 8.6s sektoriajalla, missä sisäänmeno tulee ihan väärästä kohtaa rataa, kaasu pääsee aikaisin pois ja jarrutus on tehotonta :) Avauskohta sentään osuu vähän sinnepäin. http://youtu.be/NVcGLOGXnv4?t=4m38s

Mutta opetellaan ja yritetään päästä sinne 7.9 sektoriaikaa kohti, vaikeeta se tulee olemaan. Yleisin ongelma mitä tuossa näkee on vauhdin ottaminen pois jo ennen mutkaa, jolloin vaan rullaillaan ja lirutellaan hissukseen menemään.
.
Taisin näyttää sulle mun kahta kesäkuun alun kierrosta, joissa oli 8.56 ja +0.11 ajat. Meni ihan samalla tavalla tuon kanttarin ohi hiukan, kun avaus vaan lopetetaan siinä myöhemmin, ja samalla ajotyylillä ei tahdo kääntyä. Saattais olla hyvä koittaa vetää vaan vielä aavistus pidemmälle, ja koskettaa hiukan jarrua välittömästi avauksen loputtua, ja sitten vasta se varsinainen jarru myöhemmin. Ennätyskierroksella mulla nyt se sektori 9.44.

Tossa pitäis vaan pää kestää vetää pidemmälle se avaus. Joka kerta se jarru tuntuu normisuorituksessa toivottoman löysältä. Parissa osumassa todellakin sai painaa kovaa siellä lopussa. Silloin linja kännöksessäkin on terävä, ja ulostulo tuollainen kun tuossa sinun pätkässä. Ei pyöreää kaartelua siinä mutkassa.

Mikä on pyöreää ja mikä terävää? En löydä yhtään terävää käännöstä Kemorasta tästä videosta:
http://www.karivehniainen.com/content/fi/60/687/11.7.2010%20-%20Video%20Kemoran%20Road%20Racing%20SM-osakilpailusta.html

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.09.13 - klo:19:46
Mikä on pyöreää ja mikä terävää? En löydä yhtään terävää käännöstä Kemorasta tästä videosta:
http://www.karivehniainen.com/content/fi/60/687/11.7.2010%20-%20Video%20Kemoran%20Road%20Racing%20SM-osakilpailusta.html

mjoo, mitä lie amatöörejä kun ei oo yhtään yritystä ;)
ois mielenkiintoista tietää mitkä on wehnän minimivauhdit 3-mutkassa ja kioskinmutkassa, samoin kuin millä metreillä minimit on.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 17.09.13 - klo:13:39
^ Markon sektoreihin verraten, pysyin mukana neljä ensimmäistä sektoria mutta sitten 5. tuli sekuntti turpaan. ja loput kahdella viimeisellä 7. oli 9.5
Samaa täällä. Matalat 1.17 mulla siis paras taso tällä hetkellä ja otan sen kolmisen sekkaa nokkaan paluusuoralta maaliviivalle tuohon verrattuna.

app


app

Kahvilan mutkassa riittää, kunhan ei poikkea kahville sinne saluunaan. Linjasta niin väliä. per**le kun tästä kahvin juonnista ei taho päästä millään eroon.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 15.09.13 - klo:14:51
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.09.13 - klo:14:39
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 15.09.13 - klo:13:24
Lainaus käyttäjältä: jarska - 14.09.13 - klo:22:47
Todella tarkka ja viiltävä data-analyysi, just noin se menee ja siltä tuntuuki.
Kävin läpi tekstin, ajatuksen kanssa, sektori sektorilta ja löysin yllättävän paljon yhtäläisyyksiä fiilisteni kanssa.
Kiitos murmis, tuosta pitää alkaa petraan ja kunnolla.

Liitteenä vielä vauhdin hurmaa, samaiselta kiekalta:


Ps. ostetaan liimakumi ens viikkoa silmälläpitäen.
Kiitos jarska käpyrästä! Kusiainen menee karusellin oikeassa kovempaa ja hevonkengässä,mutta varikkosuora-pääsuora-paluusuora ja heposen kengän jälkeinen avaus, niissä tulee takkiin oikein kunnolla. Auttasko tuohon tautiin pienempi pykälä ja hirrvittävä avaus? Taitaa karata kammojarruun ja lepikkoon lopuksi.Pääsuoraan ei lääkettä taida olla kuin mopo kaupassa?  confused_thinking

Veikkaan, että kusiaisella on noi suoravauhdit ajettavissa. Ainakin hyvin lähelle pitäis päästä, mutta kierrosaikakin on sitten jo aika kohdallaan. Onko jollain tarjota 600cc dataa, jossa mentäis noita vauhteja suorilla?

katsomosuoralla jää, mutta muuten aika lähellä:



Olipas hyvä, että löysin tän sun käppyrän niin on jotain mihin verrata ens vkl jälkeen. Hauska nähä miten Honda jaksaa laukata tohon katsomosuoralle. 220 voi olla aika maksimi ja sillonkin pitää ykkösen avauksen osua ihan nappiin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wehna

Kemorasta ei oo dataa viime kesältä. -12 vuodelta on jotain, mutta huonosti sitäkin.
Pidetäänkö Kemorassa kesällä joku tehokurssi, jossa tähdätään johonkin tiettyyn aikaan?
Voisin käydä ajamassa siellä omalla pyörällä dataloggerin kanssa ja olis sitten dataa mihin verrata.
Samaa voidaan miettiä muillakin radoilla. Kaikilta muilta radoilta löytyy dataa.
-K-

Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.05.14 - klo:22:08
Kemorasta ei oo dataa viime kesältä. -12 vuodelta on jotain, mutta huonosti sitäkin.
Pidetäänkö Kemorassa kesällä joku tehokurssi, jossa tähdätään johonkin tiettyyn aikaan?
Voisin käydä ajamassa siellä omalla pyörällä dataloggerin kanssa ja olis sitten dataa mihin verrata.
Samaa voidaan miettiä muillakin radoilla. Kaikilta muilta radoilta löytyy dataa.
-K-

Kannatetaan.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Powered by EzPortal