Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:01
Ruosteita karistellessa datasta näkee suurinpiirtein samat asiat mitä ajossa tai varikolla funtsiessa huomaa ilmankin. Esim. itse en kovin suurta datamäärää tarvitse siihen, että eniten aikaa hukkuu kahdessa paikassa: Ajolinjan lipsumisessa ja lepsuissa jarruissa. Kaarrenopeus alkaa olemaan jo vähän sinnepäin talven jäljiltä. Itseasiassa liiallinen data vain veisi keskittymistä oleellisilta asioilta. Sitten datasta alkaa olemaan iloa kun ei enää selkeästi pysty sanomaan, että tossa menee vituiks. Sulla taas homma toimii toisin ja saat datasta iloa paljon esimerkiksi meikäläistä enemmän.
Niinhän se nimenomaan on, ett jos etukäteen funtsii ett datasta ei ole hyötyä ruosteita karistellessa, niin silloin datasta ei ole hyötyä ruosteita karistellessa.
Jos taas etukäteen ajattelumalli on erilainen, niin myöskin tulos ja mahdollinen hyöty on erilainen.

Tänä keväänä data ei ole minulle iloa tuonut, koska sen kertoma on ollut niin surullista ja masentavaa. hedari_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.05.14 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.14 - klo:11:11
Tiedonkeruu menee kiinni kisan jälkee. Ei sitä täs alkukaudella mihkä ois tarvinnu ennenku ruosteet hinkattu. Nyt siitä voi olla hyötyäkin. Täytyy vaa pyytää joku jeesiin sen asennuksessa
Kyl siit ois ollu hyötyä jo nyt/ sä huomaat sen hyödyllisyyden sit vasta kun käytät sitä.

Ihmiset on erilaisia. Ruosteita karistellessa datasta näkee suurinpiirtein samat asiat mitä ajossa tai varikolla funtsiessa huomaa ilmankin. Esim. itse en kovin suurta datamäärää tarvitse siihen, että eniten aikaa hukkuu kahdessa paikassa: Ajolinjan lipsumisessa ja lepsuissa jarruissa. Kaarrenopeus alkaa olemaan jo vähän sinnepäin talven jäljiltä. Itseasiassa liiallinen data vain veisi keskittymistä oleellisilta asioilta. Sitten datasta alkaa olemaan iloa kun ei enää selkeästi pysty sanomaan, että tossa menee vituiks. Sulla taas homma toimii toisin ja saat datasta iloa paljon esimerkiksi meikäläistä enemmän.

Data on ihan eri kuin mutu. Vaikkei sitä radalla tuijottaisikaan. Toisessa tietää mitä tapahtuu ja toisessa luulee tietävänsä.
Varmasti noin siinä vaiheessa kun ajo alkaa muistuttamaan edes etäisesti sitä mitä sen pitäisi olla. Nyt ei ollu kovin vaikee sanoo, että sisäkanttariin jää paikka paikoin 2 metriä, ulkokanttariin about saman verran, vauhti loppuu ennen apeksia kesken joka kerta ja joutuu rullailemaan pitkät pätkät vaikka jarruttaa kuin mummo sekä avaukset alko järestään monta metriä myöhässä. Jätin itseasiassa kamerankin kanssa leikkimisen pois ihan sen takia, että voi keskittyä pelkästään olennaiseen. Mutta kuten sanottua, ihmiset on erilaisia ja jokainen harrastakoon tavallaan. On se dacci mullakin tuolla hyllyssä ja ruuvaan sen jossain vaiheessa kesää varmasti kiinni. Ensin kuitenkin olis tarkotus saada ajosta nuo alkeelliset virheet karsittua.

Joo näkeehän ja mutuileehan monia asioita ilmankin. Pirusti haittaahan sitä boxia olis mukana raahata suhteessa hyllyssä makuuttamiseen :) Noin kun kierrosaikoja kuitenkin jatkuvasti tunnutte seuraavan.

"Ensin kuitenkin olis tarkotus saada ajosta nuo alkeelliset virheet karsittua."
Montas vuotta meinasit asennusta viivästää? Nimimerkillä pari vuotta nyt alkeellisia juttuja racedacin asennuksen jälkeen opiskellut. Ja sama homma jatkuu edelleen.

Isoin ongelma tiedonkeruun jälkeen on itellä ollut väärin opeteltujen juttujen uudelleen opettelu. Ekalla kerralla kaikki oli suht helppoa, mutta niistä pois opetteleminen on jotain ihan muuta. Sen jälkeen kun on opetellut jarruttamisen ja kaasunkäytön uusiksi, niin alkaa noi linjatkin osumaan helpommin paikalleen. Mielestäni tämän homman aloitusta ei kannata viivästää vaikka miten olisi ruosteessa. Voi ainakin joskus tylsänä hetkenä vilkaista mitä keväällä sählätessä tuli oikeasti tehtyä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:07
Pitää toivoo, että tuo hauskuus myös säilyy eikä ole vain uutuuden viehätystä. On meinaan rengasystävällinen laite toi kusiainen. Takasella ajettu nyt 2 päivää (~250km)+ koulutuspäivä ja kääntämällä menee vielä ainakin toiset kaks.

Viime kesältä:

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.13 - klo:22:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.07.13 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.07.13 - klo:12:46
dunlopin 4902

Mä oon joutunu saman uhriksi. Ajanu ny juhannus la ja su, botnia su, auto24 ma ja ny toista päivää. Paineet oon laittanu takaseen juhannus la, tosin en muista yhtään mitä pistin. Su mitannu kerran, sen jälkeen en oo. Vieläkin rengas toimii. Vauhti jotain nopeen ryhmän hitaampaa puoliskoa hellällä kaasukädellä. 2.4-2.5mm kulutusmerkkejä viel jälellä. Ei oo lipsunu kertaakaan.
90-asteiseks irc:eillä.

Kemoraa la su 100(?) kierrosta + botnia su 50(?) + Auto24Ring ma ti ke ~210 kierrosta. Enkka toisiksviimesellä setillä. Yks kulutusmerkki kulunu (vasemmalta keskeltä) pois. Availin liian pehmeästi (+kusiainen), joten ei edelleenkään lipsunut. Eli joku 350 kiekkaa oon tolla ajanu, ja vielä vois alastaroa varmaankin päivän ajaa ku on ehkä milli(?) pintaa oikeella jälellä.
Ei se saa**na kuole tappamallakaan. Toi 350 + alastaro 30 + 60 + 10 eli jotain 450 kierrosta, ja ei vieläkään lipsu, ja vieläki ois vajaa milli pintaa ajaa. Luistamaan sen kyl saa, jos kallellaan kaasulla vaan tuuppaa, mut sekin on semmost tosi pehmeetä luikertelua. Vauhti nopeen ryhmän hitaampi puolisko.

450 kierrosta ollee joku 1500km tjsp. Nakki on vieläki tallella, pitäisköhän laittaa se alle vaikkapa viikon päästä botnialla. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.05.14 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.05.14 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.05.14 - klo:11:11
Tiedonkeruu menee kiinni kisan jälkee. Ei sitä täs alkukaudella mihkä ois tarvinnu ennenku ruosteet hinkattu. Nyt siitä voi olla hyötyäkin. Täytyy vaa pyytää joku jeesiin sen asennuksessa
Kyl siit ois ollu hyötyä jo nyt/ sä huomaat sen hyödyllisyyden sit vasta kun käytät sitä.

Ihmiset on erilaisia. Ruosteita karistellessa datasta näkee suurinpiirtein samat asiat mitä ajossa tai varikolla funtsiessa huomaa ilmankin. Esim. itse en kovin suurta datamäärää tarvitse siihen, että eniten aikaa hukkuu kahdessa paikassa: Ajolinjan lipsumisessa ja lepsuissa jarruissa. Kaarrenopeus alkaa olemaan jo vähän sinnepäin talven jäljiltä. Itseasiassa liiallinen data vain veisi keskittymistä oleellisilta asioilta. Sitten datasta alkaa olemaan iloa kun ei enää selkeästi pysty sanomaan, että tossa menee vituiks. Sulla taas homma toimii toisin ja saat datasta iloa paljon esimerkiksi meikäläistä enemmän.

Data on ihan eri kuin mutu. Vaikkei sitä radalla tuijottaisikaan. Toisessa tietää mitä tapahtuu ja toisessa luulee tietävänsä.
Varmasti noin siinä vaiheessa kun ajo alkaa muistuttamaan edes etäisesti sitä mitä sen pitäisi olla. Nyt ei ollu kovin vaikee sanoo, että sisäkanttariin jää paikka paikoin 2 metriä, ulkokanttariin about saman verran, vauhti loppuu ennen apeksia kesken joka kerta ja joutuu rullailemaan pitkät pätkät vaikka jarruttaa kuin mummo sekä avaukset alko järestään monta metriä myöhässä. Jätin itseasiassa kamerankin kanssa leikkimisen pois ihan sen takia, että voi keskittyä pelkästään olennaiseen. Mutta kuten sanottua, ihmiset on erilaisia ja jokainen harrastakoon tavallaan. On se dacci mullakin tuolla hyllyssä ja ruuvaan sen jossain vaiheessa kesää varmasti kiinni. Ensin kuitenkin olis tarkotus saada ajosta nuo alkeelliset virheet karsittua.

Joo näkeehän ja mutuileehan monia asioita ilmankin. Pirusti haittaahan sitä boxia olis mukana raahata suhteessa hyllyssä makuuttamiseen :) Noin kun kierrosaikoja kuitenkin jatkuvasti tunnutte seuraavan.

"Ensin kuitenkin olis tarkotus saada ajosta nuo alkeelliset virheet karsittua."
Montas vuotta meinasit asennusta viivästää? Nimimerkillä pari vuotta nyt alkeellisia juttuja racedacin asennuksen jälkeen opiskellut. Ja sama homma jatkuu edelleen.

Isoin ongelma tiedonkeruun jälkeen on itellä ollut väärin opeteltujen juttujen uudelleen opettelu. Ekalla kerralla kaikki oli suht helppoa, mutta niistä pois opetteleminen on jotain ihan muuta. Sen jälkeen kun on opetellut jarruttamisen ja kaasunkäytön uusiksi, niin alkaa noi linjatkin osumaan helpommin paikalleen. Mielestäni tämän homman aloitusta ei kannata viivästää vaikka miten olisi ruosteessa. Voi ainakin joskus tylsänä hetkenä vilkaista mitä keväällä sählätessä tuli oikeasti tehtyä.
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:17:45
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.
Pelkkä kaasunasentotietokin on aiheuttanut yllätyksiä yhdelle jos toisellekkin kuskille.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:17:45
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.
Pelkkä kaasunasentotietokin on aiheuttanut yllätyksiä yhdelle jos toisellekkin kuskille.
Tolla kuussatasella se on jarrun aikana nolla ja sen jälkeen sata. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:17:45
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.
Pelkkä kaasunasentotietokin on aiheuttanut yllätyksiä yhdelle jos toisellekkin kuskille.
Tolla kuussatasella se on jarrun aikana nolla ja sen jälkeen sata. :D
Nimenomaan niin moni luulee. Data sanoo sitten jotain ihan muuta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:17:45
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.

Jarrupaineanturi on kyllä hintansa väärti. Alustapotikoista on itselle ollut varsin vähän iloa toistaiseksi. Ainakin kun suhteuttaa mitä on saanut irti kaasunasennosta ja jarrupaineesta. Lisäksi sitten GPS datasta G arvot, niin pääsee pitkälle.

Jarruja voi aika hyvin arpoa G arvoista, kuten murmela tuolla edellä teki. Muistaa vaan ilmanvastuksen kun miettii paljonko voi maksimi hidastuvuus olla. Mutta sitten kun lähtee jarrutustekniikkaa kehittämään, niin helpottaahan se jarrupainedata pirusti. Ja ylipäätään antureiden data helpottaa hahmottamaan mitä G arvoista on luettavissa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.05.14 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:17:45
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.
Pelkkä kaasunasentotietokin on aiheuttanut yllätyksiä yhdelle jos toisellekkin kuskille.
Tolla kuussatasella se on jarrun aikana nolla ja sen jälkeen sata. :D
Nimenomaan niin moni luulee. Data sanoo sitten jotain ihan muuta.
Siellä on stoppari vastassa, joka kertoo, että nyt on riittävästi.  :P 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.05.14 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:17:45
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.

Jarrupaineanturi on kyllä hintansa väärti. Alustapotikoista on itselle ollut varsin vähän iloa toistaiseksi. Ainakin kun suhteuttaa mitä on saanut irti kaasunasennosta ja jarrupaineesta. Lisäksi sitten GPS datasta G arvot, niin pääsee pitkälle.


Jarrupaine olis kyllä pop, mutta nekin rahat meinasin käyttää bensaan ja renkaisiin. Jos selviäs kaudesta alle tonnin budjetilla niin olis rahan käyttö ihan tontilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.05.14 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.05.14 - klo:17:45
Saas nyt nähä, että millon ton purkin asennukseen on aikaa, toivotaan, että ennen ensi talvea. Yks kiireellisempi dacci pitää ainakin laittaa ennen sitä. Tosin eipä tuosta kovin kummoista dataa racechronon lisäksi saa kun ei oo alustapotikoita eikä jarrupaineanturia. Käytännössä kaasun asento, kierrosluku ja (takarenkaan) nopeus tulisi lisänä.

Jarrupaineanturi on kyllä hintansa väärti. Alustapotikoista on itselle ollut varsin vähän iloa toistaiseksi. Ainakin kun suhteuttaa mitä on saanut irti kaasunasennosta ja jarrupaineesta. Lisäksi sitten GPS datasta G arvot, niin pääsee pitkälle.

Jarruja voi aika hyvin arpoa G arvoista, kuten murmela tuolla edellä teki. Muistaa vaan ilmanvastuksen kun miettii paljonko voi maksimi hidastuvuus olla. Mutta sitten kun lähtee jarrutustekniikkaa kehittämään, niin helpottaahan se jarrupainedata pirusti. Ja ylipäätään antureiden data helpottaa hahmottamaan mitä G arvoista on luettavissa.
Yks mielenkiintonen juttu mitä tossa talvella opin eräältä gurulta, oli se että sitten kun mennään oikeasti kovaa, niin voikin tavallaan unohtaa jarrupaineen ja kaasukäppyrän. Ja päähuomio onkin alustapotikoissa/ keulan ja perän asennossa. Eli missä asennossa mopo kulkee milloinkin, ja onko kyseisestä asennosta mahdollista tehdä ko kohdassa rataa maksimaalinen suoritus.
Mutta tosiaan siinä vaiheessa lähtökohtainen oletus on että kuski on niin hyvä, että se osaa ottaa moposta kaiken irti, oli se mopo ja sen säädöt sitten millaset tahansa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Damsku

Piti jo varikolla kysellä vinkkejä mut unohdin, joten kysellään täällä jälkeenpäin. Eli ekaa kertaa kemoralla sunnuntaina, enkä hirveesti jaksanu ennakkoon valmistautuu menttaaliharjottelulla, joten aika hakemista oli. Neljä settiä kerkesin ajamaan ja vikalla setillä nopein joku 1.17. Toi kahvilanmutka meni joka ikinen kerta ihan päin mäntyä, tuntu et siinä menetti ainaki sekunnin joka kierroksella turhaan. Miten kusiaiskuskit ton ajaa? Linja nyt ei ehkä niin pahasti oo hukassa, mut ongelmaks muodostu jarrun ja vaihdon (3->2) ajottaminen. Jarru pitäs ilmeisesti alottaa todella myöhään kun pyörä on jo hieman kallellaan. Mut jos tossa vaiheessa heittää pienemmän pykälän, perä karkaa heti.. Eli tuli aina jarrutettua ihan liian aikasin että sai pyörä pystyssä tehtyy vaihdon.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 02.06.14 - klo:14:22
Piti jo varikolla kysellä vinkkejä mut unohdin, joten kysellään täällä jälkeenpäin. Eli ekaa kertaa kemoralla sunnuntaina, enkä hirveesti jaksanu ennakkoon valmistautuu menttaaliharjottelulla, joten aika hakemista oli. Neljä settiä kerkesin ajamaan ja vikalla setillä nopein joku 1.17. Toi kahvilanmutka meni joka ikinen kerta ihan päin mäntyä, tuntu et siinä menetti ainaki sekunnin joka kierroksella turhaan. Miten kusiaiskuskit ton ajaa? Linja nyt ei ehkä niin pahasti oo hukassa, mut ongelmaks muodostu jarrun ja vaihdon (3->2) ajottaminen. Jarru pitäs ilmeisesti alottaa todella myöhään kun pyörä on jo hieman kallellaan. Mut jos tossa vaiheessa heittää pienemmän pykälän, perä karkaa heti.. Eli tuli aina jarrutettua ihan liian aikasin että sai pyörä pystyssä tehtyy vaihdon.

Mitä myöhemmin vaihdat alaspäin, sitä pienemmät kierrokset sulla on koneessa ja sen vähemmän se perä nykäsee. Jos mopo on levoton niin itse vaihdan kakkosen vasta pari sekkaa ennen avausta. Muuten pikkasen aiemmin niin saa moottorijarrun puremaan paremmin. Ajolinja niin, että saa piirrettyä "suoran" jarrulinjan ulkokanttarista sisäkanttarin kautta sinne johonkin ruutuun 31 (vai oliko se 33?). Jarru alkaa vasta kun pyörä on taitettu jo mutkan suuntaan.

Edit. Siinä sisäkanttarin kohdalla ei sit kannata jarruttaa niin paljon, että perä nousee tiestä...aiheuttaa karvan ylimäärästä ohjelmaa loppumutkaan. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Pitäiskö karusellista avata kahvilan inni ihan ulkokanttaria kohti? Mulla ainakin on tekemistä hakea pyörä sinne jos karusellistä lähdetään lujaa? Saattaa kyl olla karusellin linja huono eikä kiristä tarpeeksi sisälle, mutta meinasin kerran vetää sisäkanttarille siellä karusellin lopussa niin en siihenkää usko.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.06.14 - klo:23:30
Pitäiskö karusellista avata kahvilan inni ihan ulkokanttaria kohti? Mulla ainakin on tekemistä hakea pyörä sinne jos karusellistä lähdetään lujaa? Saattaa kyl olla karusellin linja huono eikä kiristä tarpeeksi sisälle, mutta meinasin kerran vetää sisäkanttarille siellä karusellin lopussa niin en siihenkää usko.
Mä kyl veikkaisin ett sä avaat ihan liian aikasin koska sulla on vauhti loppunu ennen apeksii joten vedät kaasulla karusellin ulostulon leveeks, ja sen takii sulla tulee kiire kääntää kahvilan inniin.
Parissa päivässä ehit jo unohtamaan ton:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=307.msg25583#msg25583
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal