Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kemora-dataa  (Luettu 215772 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eri-ernesti

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 301
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Mikkeli / Hämeenlinna
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:08.08.18 - klo:16:18
    • B1000 #137
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 76
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #345 : 19.09.14 - klo:08:11 »
Mikä oli parhaan kierroksen aika, kun yksin ajelit nyt siellä?

No ei se nopein kiekka ollu ku 1.15.5, mutta pojat kannustaa niin kovaa, jotta tuntuu nopeemmalle. :D

Saunassa mennään jo 14 puolelle ja alkukesästä onkin matalaa 14... Se on just niin helppoo!

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #346 : 19.09.14 - klo:08:31 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa rranta

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 10
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:07.03.19 - klo:09:59
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 984
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #347 : 19.09.14 - klo:09:02 »
Tuosa on itellä palijon muissakin mutkissa opettelemista. Tahtoo jäähä katse liian kauaksi aikaa liian lähelle. Ne tietyt pisteet radan reunoilla on mihin katseen siirtää vaan aiemmin, palijon aiemmin pitäs. No ens kesänä jatkuu… @Nitrous  valtuutanki aina ku ollaan samoilla tonteilla jossain vaiheesa päivää käymään räkyttämäsä mulle, että siirrä se katse aikoinaan, tuosta sun ajosta mitään tuu taas muuten!  facepalm

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #348 : 19.09.14 - klo:09:38 »
Tuosa on itellä palijon muissakin mutkissa opettelemista. Tahtoo jäähä katse liian kauaksi aikaa liian lähelle. Ne tietyt pisteet radan reunoilla on mihin katseen siirtää vaan aiemmin, palijon aiemmin pitäs. No ens kesänä jatkuu… @Nitrous  valtuutanki aina ku ollaan samoilla tonteilla jossain vaiheesa päivää käymään räkyttämäsä mulle, että siirrä se katse aikoinaan, tuosta sun ajosta mitään tuu taas muuten!  facepalm
En taida itteeni nopeempia hirveesti neuvoo. Niiden virheitä kun ei ehdi näkemään kunnolla. ;)
Tuosta katseen käytöstä sai aika hauskan konkreettisen esimerkin orgin vikalla botnialla. Meille hankittiin kypäräluureja koulutuskäyttöön ja lähdettiin testaamaan niitä yhden meidän ratajärkkärin kanssa keskiryhmään. Kattelin, että kakkos- ja kolmosmutkissa (vanha rata) katse jää liian lähelle ja mutkat menee siksi taluttaen. Kakkosen jarrun lopussa hihkuin luureihin: "Ja sitten katse kauas!". Alko mopo kääntymään ja meni komeesti sisäkanttarin yli, mutta silti jäi ulostulossa vielä reilusti tilaa. Oli muuten positiivinen ylläri noi luurit. ~200km/h vauhtiin asti pystyy huutelemaan ohjeita kaverille ennen kuin tuulen kohina kasvaa liian suureksi. Ensi kaudella lienee odotettavissa pikkasen uusittua kurssia rata-ajoon, jossa noita luureja hyödynnetään koko päivän ajan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #349 : 19.09.14 - klo:12:54 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #350 : 19.09.14 - klo:12:57 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #351 : 19.09.14 - klo:13:08 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.

Jos/kun katseen käytössä on ongelmia kannattaa etukäteen miettiä mihin milloinkin katsoo. Pelkkä ajatus että katsoo kauas ei ainakaan itsellä saanut hommaa toimimaan vaan jutun juoni oli löytää oikea aikasuus katseen siirtämiseen. Sitten vielä kun katsoo itselle oikeita asioita eikä esim vähäpukeisia lippuhenkilöitä, niin homma lähtee sujumaan.

Esim. toi liian aikaisin mutkaan taittaminen paheni selvästi jos katsoo liian pitkälle. Samalla se mopo lähtee vaan menemään sinne katseen suuntaan. Vastaavasti jos tuiottaa omaa eturengasta niin ei uskalla taittaa riittävän myöhään kun ei nää mihin on menossa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #352 : 19.09.14 - klo:13:08 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Väittäisimpä melkein ett 240kmh vauhdissa (putkinäkö) toi pitkälle, varsinkin etuviistoon, katsominen vaan vaikeuttaa sopivan jarrumerkin ja taittokohdan hakemista. Ja sit taas se ulkokanttare on siinä vaiheessa viel niin kaukana, ettei sitä ehdi kunnolla näkemään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #353 : 19.09.14 - klo:13:20 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Väittäisimpä melkein ett 240kmh vauhdissa (putkinäkö) toi pitkälle, varsinkin etuviistoon, katsominen vaan vaikeuttaa sopivan jarrumerkin ja taittokohdan hakemista. Ja sit taas se ulkokanttare on siinä vaiheessa viel niin kaukana, ettei sitä ehdi kunnolla näkemään.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #354 : 19.09.14 - klo:13:37 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Väittäisimpä melkein ett 240kmh vauhdissa (putkinäkö) toi pitkälle, varsinkin etuviistoon, katsominen vaan vaikeuttaa sopivan jarrumerkin ja taittokohdan hakemista. Ja sit taas se ulkokanttare on siinä vaiheessa viel niin kaukana, ettei sitä ehdi kunnolla näkemään.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Mä veikkaisin ett kemoran kakkosessa vauhista johtuen toimii se että tuijottaa vaan seuraavaa kiintopistettä, eli esim suoralla jarrumerkkii, taitossa apeksia, ja apeksissa jarrumerkkii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #355 : 19.09.14 - klo:13:42 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Väittäisimpä melkein ett 240kmh vauhdissa (putkinäkö) toi pitkälle, varsinkin etuviistoon, katsominen vaan vaikeuttaa sopivan jarrumerkin ja taittokohdan hakemista. Ja sit taas se ulkokanttare on siinä vaiheessa viel niin kaukana, ettei sitä ehdi kunnolla näkemään.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Mä veikkaisin ett kemoran kakkosessa vauhista johtuen toimii se että tuijottaa vaan seuraavaa kiintopistettä, eli esim suoralla jarrumerkkii, taitossa apeksia, ja apeksissa jarrumerkkii.
Toisille toimii, toisille ei. Itse pidän katseen riittävän kauan jarrumerkissä ja sillon kun sattuu onnistumaan, siirään jarrumerkiltä katseen suoraan kolmosen jarruun.
Edit. Yleensä tosin tuijotan koko mutkan sitä sisäkanttaria niin, että meinaa mennä niskat nurin kun kanttari vilahtaa ohi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa eri-ernesti

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 301
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Mikkeli / Hämeenlinna
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:08.08.18 - klo:16:18
    • B1000 #137
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 76
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #356 : 19.09.14 - klo:13:48 »
Elä jarruta siihen kakkoseen.  ;)  150 lapulle torvi auki ja siitä sit vaan rullaat mutkaan sisään.

Juuri näin mä sitä viime tiistaina treenasin.
Aiemmin jarruttelin ihan liikaa ja nyt sukelsin sinne suoraan vitosella, ehkä aavistus henkistä jarrua/keulan laskua.

Mulle oikea kammomutka, mut nyt alko jo tuntumaan että heiiiij...ei tässä mitään pelättävää ole, mähän osaan ajaa kallellaan vauhdissakin.

Jos se on kammomutka niin kato kauemmas. Jäät tod. näk. tuijottamaan sitä sisäkanttaria jos pelottaa. Siirrä katse jo sisääntaitossa sinne kolmosen jarruun niin se menee kuin itestään.
Kemoran kakkosmutkassa ehkä yleisin virhe on se että kuski valuttaa mopoa liian aikaisin kohti apeksia/ taittaa liian aikaisin mutkaan. Sen takia joutuu sen vauhdin tappamaan, ett mopo taittuis siitä mutkasta liian aikasella/suoralla linjalla sisään ajettuna.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Väittäisimpä melkein ett 240kmh vauhdissa (putkinäkö) toi pitkälle, varsinkin etuviistoon, katsominen vaan vaikeuttaa sopivan jarrumerkin ja taittokohdan hakemista. Ja sit taas se ulkokanttare on siinä vaiheessa viel niin kaukana, ettei sitä ehdi kunnolla näkemään.
Tuo katseen pitäminen riittävän kaukana helpottaa myös tuota ajolinjan arviointia kun näkee koko mutkan kerralla.
Mä veikkaisin ett kemoran kakkosessa vauhista johtuen toimii se että tuijottaa vaan seuraavaa kiintopistettä, eli esim suoralla jarrumerkkii, taitossa apeksia, ja apeksissa jarrumerkkii.
Toisille toimii, toisille ei. Itse pidän katseen riittävän kauan jarrumerkissä ja sillon kun sattuu onnistumaan, siirään jarrumerkiltä katseen suoraan kolmosen jarruun.
Edit. Yleensä tosin tuijotan koko mutkan sitä sisäkanttaria niin, että meinaa mennä niskat nurin kun kanttari vilahtaa ohi.

Näin mäki pyrin tekemään, kaarteeseen mennessä vielä katon vähän ehkä turhan lähelle, mutta jo ennen kaarteen puolta väliä nostan katseeni kauemmas. Helpottaa oikeesti avauksia tosi paljon.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #357 : 19.09.14 - klo:13:54 »
Mä veikkaisin ett kemoran kakkosessa vauhista johtuen toimii se että tuijottaa vaan seuraavaa kiintopistettä, eli esim suoralla jarrumerkkii, taitossa apeksia, ja apeksissa jarrumerkkii.
Toisille toimii, toisille ei. Itse pidän katseen riittävän kauan jarrumerkissä ja sillon kun sattuu onnistumaan, siirään jarrumerkiltä katseen suoraan kolmosen jarruun.
Edit. Yleensä tosin tuijotan koko mutkan sitä sisäkanttaria niin, että meinaa mennä niskat nurin kun kanttari vilahtaa ohi.
Tuossa voinee olla myös eroa siinä, onko etsimässä merkkejä/ siirtämässä ajolinjaa. Vai ajaako sitä samaa vanhaa tuttua ja turvallista linjaa, jolloin riittää ääreisnäkö niille kiintopisteille.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #358 : 20.09.14 - klo:19:34 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Kemoran 13-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.

Mun 1:12.8 vs tämä. Pientä tasoitusta tehossa joka kuitataan mutkanopeudella. Ehdin maaliviivalta pääsuoralle 0,5s karkuun. Häviän pääsuoralta nelosen taittoon 0,7s, jonka otan takas kiinni karuselliin mennessä. Lopussa sitten suoranopeus vs mutkanopeus heiluntaa. Mutkanopeuksissa eroa noin 5km/h ja tekee isoja heittoja käyrään. Kahvilan mutkassa 0,4s kuoppa. Seuraavan päivän omiin datoihin verratessa tuo kuoppa pienenee 0,1s, mutta ajan muutamat muut paikat vielä enemmän perseelleen.

Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla. Tästä kun miettii mitä itse ei tarttis parantaa, niin tuossa pääsuoralla mennään kivasti kaasu pohjassa kovempaa kuin kuussatanen  :D


Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #359 : 20.09.14 - klo:19:51 »
Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla.
Pistäppä sieltä asetuksista x-axelix Position index.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020