Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kemora-dataa  (Luettu 215838 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #360 : 20.09.14 - klo:20:08 »
Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla.
Pistäppä sieltä asetuksista x-axelix Position index.



Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #361 : 20.09.14 - klo:20:19 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Kemoran 13-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.

Mun 1:12.8 vs tämä. Pientä tasoitusta tehossa joka kuitataan mutkanopeudella. Ehdin maaliviivalta pääsuoralle 0,5s karkuun. Häviän pääsuoralta nelosen taittoon 0,7s, jonka otan takas kiinni karuselliin mennessä. Lopussa sitten suoranopeus vs mutkanopeus heiluntaa. Mutkanopeuksissa eroa noin 5km/h ja tekee isoja heittoja käyrään. Kahvilan mutkassa 0,4s kuoppa. Seuraavan päivän omiin datoihin verratessa tuo kuoppa pienenee 0,1s, mutta ajan muutamat muut paikat vielä enemmän perseelleen.

Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla. Tästä kun miettii mitä itse ei tarttis parantaa, niin tuossa pääsuoralla mennään kivasti kaasu pohjassa kovempaa kuin kuussatanen  :D


Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #362 : 20.09.14 - klo:20:29 »
lämppärit

Päiväys: 18/09/2014
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Kemoran 13-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.

Mun 1:12.8 vs tämä. Pientä tasoitusta tehossa joka kuitataan mutkanopeudella. Ehdin maaliviivalta pääsuoralle 0,5s karkuun. Häviän pääsuoralta nelosen taittoon 0,7s, jonka otan takas kiinni karuselliin mennessä. Lopussa sitten suoranopeus vs mutkanopeus heiluntaa. Mutkanopeuksissa eroa noin 5km/h ja tekee isoja heittoja käyrään. Kahvilan mutkassa 0,4s kuoppa. Seuraavan päivän omiin datoihin verratessa tuo kuoppa pienenee 0,1s, mutta ajan muutamat muut paikat vielä enemmän perseelleen.

Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla. Tästä kun miettii mitä itse ei tarttis parantaa, niin tuossa pääsuoralla mennään kivasti kaasu pohjassa kovempaa kuin kuussatanen  :D


Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.

Periaateessa näin. Onhan siinä pitkä matka ottaa se puol sekunttia :D

Otan kuitenkin takkiin ennen avausta, kun odotan että saan mopon osumaan kivasti apeksiin ja nopeasti pystyyn että saa tehot tonttiin. Sulla todennäköisesti taas pyöreämpi ja mutkanopeutta pitävä linja tuossa. Seuraavana päivänä mulla enemmän mutkanopeutta mutta ei osu toi avauspaikka yhtä kivasti, joten erot pienempiä. Toki jos tuon sais omalta kohdata osumaan hyvin, niin aika huolella tulis eroa kahvilasta pääsuoran jarruun.

Nämä noin ajatuksena, kun ei ole nyt mitään datoja auki. Mutta tuleeko se nyt kovin suurena yllätyksenä tuo tehon tuoma ero, kun katsoo vaikka erästä motopark videoo?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #363 : 20.09.14 - klo:20:51 »
Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.
Its as jos katotaan kahvilan jarrumerkistä maaliviivalle, niin sä voitat muutaman satkun.

Kannattaa aina noi erot kattoo jarrumerkistä jarrumerkkiin, niin se kertoo enemmän.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #364 : 20.09.14 - klo:20:55 »
Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.
Its as jos katotaan kahvilan jarrumerkistä maaliviivalle, niin sä voitat muutaman satkun.

Kannattaa aina noi erot kattoo jarrumerkistä jarrumerkkiin, niin se kertoo enemmän.
Tykkään keskittyä niihin huonoihin puoliin, että on jotain mitä tavotella. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa paaton

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Kesä 2013
  • Viestejä: 261
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:15.05.17 - klo:14:52
  • r6 2006
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 6
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #365 : 20.09.14 - klo:21:05 »
Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #366 : 20.09.14 - klo:21:10 »
lämppärit

Päiväys: 18/09/2014
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Kemoran 13-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.

Mun 1:12.8 vs tämä. Pientä tasoitusta tehossa joka kuitataan mutkanopeudella. Ehdin maaliviivalta pääsuoralle 0,5s karkuun. Häviän pääsuoralta nelosen taittoon 0,7s, jonka otan takas kiinni karuselliin mennessä. Lopussa sitten suoranopeus vs mutkanopeus heiluntaa. Mutkanopeuksissa eroa noin 5km/h ja tekee isoja heittoja käyrään. Kahvilan mutkassa 0,4s kuoppa. Seuraavan päivän omiin datoihin verratessa tuo kuoppa pienenee 0,1s, mutta ajan muutamat muut paikat vielä enemmän perseelleen.

Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla. Tästä kun miettii mitä itse ei tarttis parantaa, niin tuossa pääsuoralla mennään kivasti kaasu pohjassa kovempaa kuin kuussatanen  :D


Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.

Periaateessa näin. Onhan siinä pitkä matka ottaa se puol sekunttia :D

Otan kuitenkin takkiin ennen avausta, kun odotan että saan mopon osumaan kivasti apeksiin ja nopeasti pystyyn että saa tehot tonttiin. Sulla todennäköisesti taas pyöreämpi ja mutkanopeutta pitävä linja tuossa. Seuraavana päivänä mulla enemmän mutkanopeutta mutta ei osu toi avauspaikka yhtä kivasti, joten erot pienempiä. Toki jos tuon sais omalta kohdata osumaan hyvin, niin aika huolella tulis eroa kahvilasta pääsuoran jarruun.

Nämä noin ajatuksena, kun ei ole nyt mitään datoja auki. Mutta tuleeko se nyt kovin suurena yllätyksenä tuo tehon tuoma ero, kun katsoo vaikka erästä motopark videoo?
Jos tuota oikein tulkitsin niin mä ajan ton kahvilanmutkab karvan terävämmin ja pääsen avaamaan aiemmin. Toki jos näkis kiihtyvyydet rinnakkain niin olis helpompi sanoo.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #367 : 20.09.14 - klo:21:11 »
Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)
Joo, saattaa männät kolista kanteen jos meinaa puristussuhteella pääästä samoihin tehoihin kuin kilosessa. Eli pitääkö tässä lähtee kuitenkin ahdinkauppaan?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #368 : 20.09.14 - klo:21:27 »
Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)
Joo, saattaa männät kolista kanteen jos meinaa puristussuhteella pääästä samoihin tehoihin kuin kilosessa. Eli pitääkö tässä lähtee kuitenkin ahdinkauppaan?
https://www.youtube.com/watch?v=9sTa7tngJZY
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #369 : 20.09.14 - klo:21:33 »
Jos tuota oikein tulkitsin niin mä ajan ton kahvilanmutkab karvan terävämmin ja pääsen avaamaan aiemmin. Toki jos näkis kiihtyvyydet rinnakkain niin olis helpompi sanoo.

Mä taas mutulla veikkaisin ett Vuorela tulee liian suoralla jarrulla (kämmänny ton kahvilan tolla kierroksella), ja joutuu venaamaan ett mopo kääntyy. Sä taasen pyöremmällä jarrulla ja mopo on valmiiks oikeeseen suuntaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #370 : 20.09.14 - klo:21:42 »
Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)
Joo, saattaa männät kolista kanteen jos meinaa puristussuhteella pääästä samoihin tehoihin kuin kilosessa. Eli pitääkö tässä lähtee kuitenkin ahdinkauppaan?
https://www.youtube.com/watch?v=9sTa7tngJZY
Kännyn epätarkan kosketusnäytön takia sait kiitoksen, mutta luit silti mun ajatukset. Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:14.11.22 - klo:17:06
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #371 : 20.09.14 - klo:21:47 »
Kännyn epätarkan kosketusnäytön takia sait kiitoksen, mutta luit silti mun ajatukset. Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.
Jonain päivänä mulla on Ninja 250R Turbo.  :-[

https://www.youtube.com/watch?v=W5UGGcP1kJc
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Taffu

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 10
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 243
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:23.08.22 - klo:12:08
  • Honda CBR1000RR -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 79
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #372 : 20.09.14 - klo:22:45 »
Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.

Miksi turbotettu kusiainen, kun voit ostaa tonnisen? :) Sun ja mun mopolla märkäpainossa eroa 13kg, turbon ymppääminen varmaankin aika hyvin tuon painoeron söisi pois, en kyllä mahdollisesta teholisäyksestä osaa sanoa. Seuraava abs-malli 600RR on samanpainoinen, kuin mun tonninen.

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr600rr/releases/2008-honda-cbr600rr-specifications

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr1000rr/releases/2008-honda-cbr1000rr-specifications

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3320
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.22 - klo:21:08
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #373 : 20.09.14 - klo:22:58 »
Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.

Miksi turbotettu kusiainen, kun voit ostaa tonnisen? :) Sun ja mun mopolla märkäpainossa eroa 13kg, turbon ymppääminen varmaankin aika hyvin tuon painoeron söisi pois, en kyllä mahdollisesta teholisäyksestä osaa sanoa. Seuraava abs-malli 600RR on samanpainoinen, kuin mun tonninen.

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr600rr/releases/2008-honda-cbr600rr-specifications

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr1000rr/releases/2008-honda-cbr1000rr-specifications
Noh...kaupan paino ja ratapaino on karvan eri juttuja. Olihan mullakin se rytkönen, joka paino n. 170kg ajokunnossa, eli selkeesti alipainonen kisasääntöihin tyhjällä tankilla. Toi mun nykynen Honda painaa tod. näk. enemmän. Ton nykysen ceebran sais varmaan tiputettua johonkin 150kg huitteilla jos olis rahaa rakennella. Fiksusti toteutetulla mekaanisella ahtimella saatas paino edelleen tonnaria pienemmäksi ja kone olis edelleen kapeempi kuin tonnarissa, mutta voimaa saman verran. Se minkä takia tätä edes yhtään enempi funtsin, on se kun tuli luettua noita moottoreita pääaineena TKK:lla, eli pieni haisu siitä on olemassa, että mikä olis nykytekniikalla mahdollista jos säännöt/oma raha ei rajottas.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa paaton

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Kesä 2013
  • Viestejä: 261
  • Ikä: 46
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:15.05.17 - klo:14:52
  • r6 2006
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 6
Vs: Kemora-dataa
« Vastaus #374 : 20.09.14 - klo:23:07 »
Ei kai se paino edes kaikkea meinaa, vaan myös moottorin hyrrävoimat ovat tonarissa isommat.
Mutta jos siihen kuussatkuun saisikin tonarin tehot, niin sitten sinne pitäisikin laittaa tonarin voimansiirto...

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020