Uudet viestit

MP-Ratatori

Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Motopark-dataa  (Luettu 103300 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa qazwsx

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 390
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Elimäki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.05.20 - klo:22:47
  • ZX12R-06,ZX10R-08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #30 : 17.09.14 - klo:19:59 »
Liitteenä hi/lo kuva omasta Motoparkin enkasta 1.33.9

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 12:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #31 : 18.09.14 - klo:08:55 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Motoparkin 32-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 17:11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #32 : 18.09.14 - klo:13:33 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Motoparkin 32-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.
Mit vit.  :o Ethä sä oo jarruttanu ollenkaan? Aeva älyttömästi aikaa jarrun alotuksissa tarjolla. Yhen ainoon kerran ko kierroksella pääset edes 1.0G jarruun ja sitäki säikähät nii pahasti ett löysäät heti. Ja siinäki kohtaa maksimi vois olla jotai 1.5...
Avaukset on aika kohillaan, ja mopo lähtee heti apeksista pystyyn, eikä jää kylelleen makaamaan ja kiertymään ulkokanttareelle.
Samoin apeksinopeudet taitaa olla ihan tapissa joka mutkassa.
Eli tasasuudesta 10 pojoo, jarruista -10 pojoo.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 12:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #33 : 18.09.14 - klo:13:54 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Motoparkin 32-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.
Mit vit.  :o Ethä sä oo jarruttanu ollenkaan? Aeva älyttömästi aikaa jarrun alotuksissa tarjolla. Yhen ainoon kerran ko kierroksella pääset edes 1.0G jarruun ja sitäki säikähät nii pahasti ett löysäät heti. Ja siinäki kohtaa maksimi vois olla jotai 1.5...
Veikkaan, että tuo on se takasuoran jarru ja hölläys takasen maasta nouseminen. Mut yllättäen tuossa oli jotain positiivistakin. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 17:11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #34 : 18.09.14 - klo:14:31 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Motoparkin 32-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.
Mit vit.  :o Ethä sä oo jarruttanu ollenkaan? Aeva älyttömästi aikaa jarrun alotuksissa tarjolla. Yhen ainoon kerran ko kierroksella pääset edes 1.0G jarruun ja sitäki säikähät nii pahasti ett löysäät heti. Ja siinäki kohtaa maksimi vois olla jotai 1.5...
Veikkaan, että tuo on se takasuoran jarru ja hölläys takasen maasta nouseminen. Mut yllättäen tuossa oli jotain positiivistakin. :D
Eiku ennen shikaania. Ei tommosta 32 aikaa parkissa ajeta ihan sysipaskalla ajamisella. Pakko se aika on jollain osa-alueilla lähtee.
Ja toisaalta taas yks hyvä esimerkki siitä ett jos oikeesti kovaa haluaa ajaa (alle 1:30), nii pitää osata jarruttaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 12:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #35 : 18.09.14 - klo:14:34 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Motoparkin 32-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.
Mit vit.  :o Ethä sä oo jarruttanu ollenkaan? Aeva älyttömästi aikaa jarrun alotuksissa tarjolla. Yhen ainoon kerran ko kierroksella pääset edes 1.0G jarruun ja sitäki säikähät nii pahasti ett löysäät heti. Ja siinäki kohtaa maksimi vois olla jotai 1.5...
Veikkaan, että tuo on se takasuoran jarru ja hölläys takasen maasta nouseminen. Mut yllättäen tuossa oli jotain positiivistakin. :D
Eiku ennen shikaania. Ei tommosta 32 aikaa parkissa ajeta ihan sysipaskalla ajamisella. Pakko se aika on jollain osa-alueilla lähtee.
Ja toisaalta taas yks hyvä esimerkki siitä ett jos oikeesti kovaa haluaa ajaa (alle 1:30), nii pitää osata jarruttaa.

Heh, arvoin, että kumpi se noista jarruista on, mutta veikkasin tietty väärin. Takasen nouseminen maasta ja takapään eläminen kyllä tekee tolla mopolla jarruttamisen huomattavasti vaikeemmaksi kuin esim. sillä Rytkösellä mikä mulla oli. Pitää kattoo jos sais keulalle/geometrialle tehtyä talven aikana jotain. Esim. motoparkin ykkösmutka oli monella kierroksella todella haastava pelkästään siksi, että joutuin kääntämään tosi levottomalla mopolla mutkaan sisään ja toivomaan, että osuu linjalle. Veikkaan, että sama sysipaska jarruttelu on jatkunu myös tuolla kemoralla ja botnialla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 17:11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #36 : 18.09.14 - klo:14:41 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Motoparkin 32-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.
Mit vit.  :o Ethä sä oo jarruttanu ollenkaan? Aeva älyttömästi aikaa jarrun alotuksissa tarjolla. Yhen ainoon kerran ko kierroksella pääset edes 1.0G jarruun ja sitäki säikähät nii pahasti ett löysäät heti. Ja siinäki kohtaa maksimi vois olla jotai 1.5...
Veikkaan, että tuo on se takasuoran jarru ja hölläys takasen maasta nouseminen. Mut yllättäen tuossa oli jotain positiivistakin. :D
Eiku ennen shikaania. Ei tommosta 32 aikaa parkissa ajeta ihan sysipaskalla ajamisella. Pakko se aika on jollain osa-alueilla lähtee.
Ja toisaalta taas yks hyvä esimerkki siitä ett jos oikeesti kovaa haluaa ajaa (alle 1:30), nii pitää osata jarruttaa.

Heh, arvoin, että kumpi se noista jarruista on, mutta veikkasin tietty väärin. Takasen nouseminen maasta ja takapään eläminen kyllä tekee tolla mopolla jarruttamisen huomattavasti vaikeemmaksi kuin esim. sillä Rytkösellä mikä mulla oli. Pitää kattoo jos sais keulalle/geometrialle tehtyä talven aikana jotain. Esim. motoparkin ykkösmutka oli monella kierroksella todella haastava pelkästään siksi, että joutuin kääntämään tosi levottomalla mopolla mutkaan sisään ja toivomaan, että osuu linjalle. Veikkaan, että sama sysipaska jarruttelu on jatkunu myös tuolla kemoralla ja botnialla.
Mimmonen sul on tankin takaosa? Ett jos teet siitä pystyn ja "siirrät" sillä persettä esim 20 mm taakseppäin, nii sekin voi jo auttaa paljon.
Jos haluaa mittailla, niin mittailee ett kuin kaukana se penkin etureuna on etuakselista, ja kuinka korkeella, vs esim se rytkönen. Eli löytyiskö siitä mitasta mahollisesti eroa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 12:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #37 : 18.09.14 - klo:14:47 »
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Motoparkin 32-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.
Mit vit.  :o Ethä sä oo jarruttanu ollenkaan? Aeva älyttömästi aikaa jarrun alotuksissa tarjolla. Yhen ainoon kerran ko kierroksella pääset edes 1.0G jarruun ja sitäki säikähät nii pahasti ett löysäät heti. Ja siinäki kohtaa maksimi vois olla jotai 1.5...
Veikkaan, että tuo on se takasuoran jarru ja hölläys takasen maasta nouseminen. Mut yllättäen tuossa oli jotain positiivistakin. :D
Eiku ennen shikaania. Ei tommosta 32 aikaa parkissa ajeta ihan sysipaskalla ajamisella. Pakko se aika on jollain osa-alueilla lähtee.
Ja toisaalta taas yks hyvä esimerkki siitä ett jos oikeesti kovaa haluaa ajaa (alle 1:30), nii pitää osata jarruttaa.

Heh, arvoin, että kumpi se noista jarruista on, mutta veikkasin tietty väärin. Takasen nouseminen maasta ja takapään eläminen kyllä tekee tolla mopolla jarruttamisen huomattavasti vaikeemmaksi kuin esim. sillä Rytkösellä mikä mulla oli. Pitää kattoo jos sais keulalle/geometrialle tehtyä talven aikana jotain. Esim. motoparkin ykkösmutka oli monella kierroksella todella haastava pelkästään siksi, että joutuin kääntämään tosi levottomalla mopolla mutkaan sisään ja toivomaan, että osuu linjalle. Veikkaan, että sama sysipaska jarruttelu on jatkunu myös tuolla kemoralla ja botnialla.
Mimmonen sul on tankin takaosa? Ett jos teet siitä pystyn ja "siirrät" sillä persettä esim 20 mm taakseppäin, nii sekin voi jo auttaa paljon.
Jos haluaa mittailla, niin mittailee ett kuin kaukana se penkin etureuna on etuakselista, ja kuinka korkeella, vs esim se rytkönen. Eli löytyiskö siitä mitasta mahollisesti eroa.

On se jonkun verran tiiviimpi ajoasennoltaan kuin ykkönen, mutta en oo mitannu eroa. Hirveesti en tota kyllä lähtis muuttamaan, koska on muuten hyvän olonen paketti. Pitäs melkein saada vietyä koko pakettia (penkki, tankki, ohjaustanko) taaksepäin jos haluis painopistettä siirtää. Mut pitää tuo tankkipattikin ottaa työlistalle, niin voi sitten vappuna kattoo, että tuokin jäi tekemättä. Jonkun verran tota penkkiä vois kyllä koittaa tiputtaa (esim. vaihtamalla se touring-satula kisapenkkiin). Jarruttelin loppukaudesta jonkin verran perse penkin takaosassa. Jeesaa kyllä jonkin verran tohon keulan sukeltamiseen ja pohjaamiseen, mutta ei poista sitä läheskään kokonaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 17:11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #38 : 18.09.14 - klo:14:58 »
Jeesaa kyllä jonkin verran tohon keulan sukeltamiseen ja pohjaamiseen, mutta ei poista sitä läheskään kokonaan.
Vakiokeula?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #39 : 18.09.14 - klo:16:32 »
Jeesaa kyllä jonkin verran tohon keulan sukeltamiseen ja pohjaamiseen, mutta ei poista sitä läheskään kokonaan.
Vakiokeula?



Ajelin tolla Hondalla Alastaron kisan. Puollan kyllä Nitrouksen sanomaa liittyen tuohon keulaan. Minä en tiedä iskareista mitään, enkä osaa juuri sanoa juuta enkä jaata mihin suuntaan säätöjä pitäisi viedä. Mutta joku siinä keulassa kyllä on.

Tunnoton vois olla oikea sana. Ajoin parhaillaan 1.24,1 sillä, mutta jäi jotenkin sellainen fiilis, että ei tällä per**le voi jarruttaa kovempaa. Sukelsi mielestäni todella nopeasti. 1.24 aikoihin nyt ei tarvi edes jarruttaa kunnolla, mutta silti jotenkin sellanen tunnoton fiilis jäi. Uskon kyllä, että sekunti siitä olis lähtenyt kun olis saanut totutella pyörään enemmän.

Omalla pyörällä 1.21,7 ja en löydä mitään moitittavaa vieläkään pyörästä, tarvis opetella ajamaan. Mutta joo, ei ole "selityksen makua" Nitrolla. Keula/jarru paketti on aivan eri tasolla omassa pyörässä kuin Hondassa.

Mutta ei se kyllä mulla ainakaan perää heittänyt mihinkään jarruissa, päinvastoin. Oli tosi rauhallinen ajettava jarruttaessa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 12:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #40 : 18.09.14 - klo:17:25 »
Jeesaa kyllä jonkin verran tohon keulan sukeltamiseen ja pohjaamiseen, mutta ei poista sitä läheskään kokonaan.
Vakiokeula?

Shimmattu ja huollon tarpeessa oleva vakio. Siitä millanen shimmaus tuolla on, ei ole mitään käryä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 17:11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #41 : 18.09.14 - klo:20:29 »
Jeesaa kyllä jonkin verran tohon keulan sukeltamiseen ja pohjaamiseen, mutta ei poista sitä läheskään kokonaan.
Vakiokeula?

Shimmattu ja huollon tarpeessa oleva vakio. Siitä millanen shimmaus tuolla on, ei ole mitään käryä.
Hydraulistopparit?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 12:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #42 : 18.09.14 - klo:22:03 »
Jeesaa kyllä jonkin verran tohon keulan sukeltamiseen ja pohjaamiseen, mutta ei poista sitä läheskään kokonaan.
Vakiokeula?

Shimmattu ja huollon tarpeessa oleva vakio. Siitä millanen shimmaus tuolla on, ei ole mitään käryä.
Hydraulistopparit?

Selviää kun käytän ton keulan huollossa. Siinä uskossa olen, että ne on poistettu, mutta varma en ole. Tuo Hondan vakiokeula on kyllä joustomatkaltaan aika onneton. Esim. Andreanin cartridgellä tulee muistaakseni 15-20mm lisää joustoa vakioon verrattuna.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 17:11
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #43 : 18.09.14 - klo:22:13 »
Tuo Hondan vakiokeula on kyllä joustomatkaltaan aika onneton.
Paljonko?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 12:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Motopark-dataa
« Vastaus #44 : 19.09.14 - klo:07:14 »
Tuo Hondan vakiokeula on kyllä joustomatkaltaan aika onneton.
Paljonko?

Menee taas muistikuvien varaan, mutta tehdas taitaa luvata 119mm, mutta käytännössä tuo jäänee alle 115mm. Andreanin cartridgellä joustoa sitten muistaakseni 135-140mm.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020