Motopark-dataa

Aloittaja pr7, 17.06.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paaton

No ei kai mullakaan tuon kovempia arvoja g käppyrässä ole kiihdytyksessä. Käynpäs katsomassa...

paaton

Näyttää paras olevan kemoran viimeisen vasurin avauksessa kakkosella 0.73g, ykkös mutkan jälkeen heti lähdössä 0.5g, josta laskee vaihteen vaihdoissa aina 0.3g asti, eli tuo kyllä selittää juu sitä pääsuoran heikkoa vauhtia mullakin.

qazwsx

Millä ohjelmalla te noita vbo.tiedostoja katselette?

parjan_fin

---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

paaton


parjan_fin

Eiku Performance Tools :)
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

paaton

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:33
Eiku Performance Tools :)

Onko se sitten eri? Pikakuvakkeessa mulla on CT logo.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: paaton - 20.09.14 - klo:23:23
No ei kai se hondakaan nyt noin tuhnu ole?

Jään minäkin nopeuksissa ja avauksissa monelle kuussataselle, mutta olen kyllä laittanut sen ihan omaan piikkiin. Mutta juu, nyt aletaan virittelemään sitten konetta täälläkin, kun ei kerta muuten ajat parane ;)
Yammuissa tuo 120hp takasella tuntu olevan aika realistinen tavoite.
Korhosen Tuukalta voi kysyä, että kuinka tuhnu toi kone oikeesti on. Ne teki aikalailla kaikki temput eikä siitä kummosia tehoja saanu ulos. Vakionokilla ja vakiolla nokkien ajotuksilla toi on just niin tuhnu kuin voi olettaakin. @Cat  ajo tolla mun mopolla sen Alastaron kisan ja kiros kun ei suorilla kulje mihkään verrattuna sen kawaan. Ja näkeehän tuon noista mun tänne laittamista vbo-filuistakin. Kiihtyvyys maksimissaan jossain 0,6g huitteilla ja tippuu n. 0,1 g aina kun lyö isompaa. Vertaa esim. tota mun ja parjanin dataa päällekkäin niin näkee hyvin sen eron. Toki kuskillakin oma osansa mutkasta lähtiessä, mutta kun rulla on auki niin ei siinä kuski enää paljon vaikuta.

Lähdin Motoparkin takasuoralle kakkosella tuolla aika-ajo - kierroksella, joten kiihtyvyys on mutkasta ihan kelvollinen tuolla vaihteella. Välitykset toki ratkaisee kanssa jotain (16-46), mutta lähtö olisi kutakuinkin 1.2 g, piikkinä 1.4 g. Kolmosella vielä 1.2 g ja piikkinä 1.3 g. Sen jälkeen tulee normisti vielä nelonen sekä vitonen ja kutonen sitten short-siftauksena.

Ja tuohon Nitrouksen käppyrään kun vertaa, niin sä et kaukana ole meikäläisestä oikeastaan minkään mutkan mutkanopeudessa, mutta se tosiaan missä otat "kattilaan" ihan huolella on kiihtyvyydet ja jarrutukset. Noita vertaillessa tulee väkisin mieleen "syyttää kalustoa" :D
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.09.14 - klo:09:40
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:33
Eiku Performance Tools :)

Onko se sitten eri? Pikakuvakkeessa mulla on CT logo.

Ainakin mun tajun mukaan noi on eri vekottimet, en toki ole tuota CT kokeillut, joten takuuseen en voi mennä. Mulla on pikakuvakkeena PT ja siis tuo Performance Tools 1.8.2 (build 012) -versio.

Ja lopun kaiken ei kai sillä väliä millä niitä tutkii, kunhan itselle on mieluinen tapa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: paaton - 20.09.14 - klo:23:23
No ei kai se hondakaan nyt noin tuhnu ole?

Jään minäkin nopeuksissa ja avauksissa monelle kuussataselle, mutta olen kyllä laittanut sen ihan omaan piikkiin. Mutta juu, nyt aletaan virittelemään sitten konetta täälläkin, kun ei kerta muuten ajat parane ;)
Yammuissa tuo 120hp takasella tuntu olevan aika realistinen tavoite.
Korhosen Tuukalta voi kysyä, että kuinka tuhnu toi kone oikeesti on. Ne teki aikalailla kaikki temput eikä siitä kummosia tehoja saanu ulos. Vakionokilla ja vakiolla nokkien ajotuksilla toi on just niin tuhnu kuin voi olettaakin. @Cat  ajo tolla mun mopolla sen Alastaron kisan ja kiros kun ei suorilla kulje mihkään verrattuna sen kawaan. Ja näkeehän tuon noista mun tänne laittamista vbo-filuistakin. Kiihtyvyys maksimissaan jossain 0,6g huitteilla ja tippuu n. 0,1 g aina kun lyö isompaa. Vertaa esim. tota mun ja parjanin dataa päällekkäin niin näkee hyvin sen eron. Toki kuskillakin oma osansa mutkasta lähtiessä, mutta kun rulla on auki niin ei siinä kuski enää paljon vaikuta.

Lähdin Motoparkin takasuoralle kakkosella tuolla aika-ajo - kierroksella, joten kiihtyvyys on mutkasta ihan kelvollinen tuolla vaihteella. Välitykset toki ratkaisee kanssa jotain (16-46), mutta lähtö olisi kutakuinkin 1.2 g, piikkinä 1.4 g. Kolmosella vielä 1.2 g ja piikkinä 1.3 g. Sen jälkeen tulee normisti vielä nelonen sekä vitonen ja kutonen sitten short-siftauksena.

Ja tuohon Nitrouksen käppyrään kun vertaa, niin sä et kaukana ole meikäläisestä oikeastaan minkään mutkan mutkanopeudessa, mutta se tosiaan missä otat "kattilaan" ihan huolella on kiihtyvyydet ja jarrutukset. Noita vertaillessa tulee väkisin mieleen "syyttää kalustoa" :D
Tuo just pisti silmään, että saat yli 1g kiihtyvyyksiä kusiaisella aikaseks kun mulla jää kaikilla radoilla maksimi johonkin 0,75-0,8g välimaastoon. Ite lähden tonne takasuoralle kylläkin kolmosella, joskus kokeillu kakkosta siihen, mutta on sen verran lyhyt, että loppuu kesken reilusti ennen ulkokanttaria. Ja pirun tarkka toi motoparkin takasuora on välityksistä. Piikin liian pieni takaratas ja kierrokset ei jaksa nousta kutosella yli 13trpm, kun sopivalla välityksellä saa kutosella karvan auki 14500rpm. Vaikuttaa n. 10km/h tunnissa huippuihin. Tosin tolla mun enkkakierroksella häviän suoranopeudessa n. 5km/h, koska bussipysäkin linja on vähän pielessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

21.09.14 - klo:09:57 #100 Viimeisin muokkaus: 21.09.14 - klo:10:02 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.09.14 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:41

Lähdin Motoparkin takasuoralle kakkosella tuolla aika-ajo - kierroksella, joten kiihtyvyys on mutkasta ihan kelvollinen tuolla vaihteella. Välitykset toki ratkaisee kanssa jotain (16-46), mutta lähtö olisi kutakuinkin 1.2 g, piikkinä 1.4 g. Kolmosella vielä 1.2 g ja piikkinä 1.3 g. Sen jälkeen tulee normisti vielä nelonen sekä vitonen ja kutonen sitten short-siftauksena.

Ja tuohon Nitrouksen käppyrään kun vertaa, niin sä et kaukana ole meikäläisestä oikeastaan minkään mutkan mutkanopeudessa, mutta se tosiaan missä otat "kattilaan" ihan huolella on kiihtyvyydet ja jarrutukset. Noita vertaillessa tulee väkisin mieleen "syyttää kalustoa" :D
Tuo just pisti silmään, että saat yli 1g kiihtyvyyksiä kusiaisella aikaseks kun mulla jää kaikilla radoilla maksimi johonkin 0,75-0,8g välimaastoon. Ite lähden tonne takasuoralle kylläkin kolmosella, joskus kokeillu kakkosta siihen, mutta on sen verran lyhyt, että loppuu kesken reilusti ennen ulkokanttaria. Ja pirun tarkka toi motoparkin takasuora on välityksistä. Piikin liian pieni takaratas ja kierrokset ei jaksa nousta kutosella yli 13trpm, kun sopivalla välityksellä saa kutosella karvan auki 14500rpm. Vaikuttaa n. 10km/h tunnissa huippuihin. Tosin tolla mun enkkakierroksella häviän suoranopeudessa n. 5km/h, koska bussipysäkin linja on vähän pielessä.

Tuli ilmeisesti tehtyä itselle kohtuu hyvä kone.

Nyt olisi mukava nähdä Kiurun Jannen ja Vaahteran Janin vastaavia käppyröitä. Jannen koneeseen tuli jakari tungettua sekä nokat pyöriteltyä ja Janzan pelin nokkia pyörittelin paikoilleen. TOKI! En missään nimessä voi ottaa koko kunniaa noista, sillä lopulliset säädöt ECUun teki Turbotec / Niskanen noille kaikille koneille ja myös nokkien ajoitukset tuli sieltä. Itse siis tein vain mekaaniset duunit noilta osin.

EDIT: Katselin juuri dynolappuja ja kierrosalue, jolla tuohon ko. mutkaan lähden, niin silloin on n. 57 - 60 Nm vääntöä tarjolla koneesta (9000 - 10000 rpm). 60Nm on vielä tarjolla 13500 rpm ja huippujen käydessä karvan yli 62Nm. Tuolla väännöllä on käsittääkseni melkoisen suuri merkitys siihen kiihtyvyyteen... ja sitä tuossa koneessa on melko laajalti tarjolla.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:57
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.09.14 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:41

Lähdin Motoparkin takasuoralle kakkosella tuolla aika-ajo - kierroksella, joten kiihtyvyys on mutkasta ihan kelvollinen tuolla vaihteella. Välitykset toki ratkaisee kanssa jotain (16-46), mutta lähtö olisi kutakuinkin 1.2 g, piikkinä 1.4 g. Kolmosella vielä 1.2 g ja piikkinä 1.3 g. Sen jälkeen tulee normisti vielä nelonen sekä vitonen ja kutonen sitten short-siftauksena.

Ja tuohon Nitrouksen käppyrään kun vertaa, niin sä et kaukana ole meikäläisestä oikeastaan minkään mutkan mutkanopeudessa, mutta se tosiaan missä otat "kattilaan" ihan huolella on kiihtyvyydet ja jarrutukset. Noita vertaillessa tulee väkisin mieleen "syyttää kalustoa" :D
Tuo just pisti silmään, että saat yli 1g kiihtyvyyksiä kusiaisella aikaseks kun mulla jää kaikilla radoilla maksimi johonkin 0,75-0,8g välimaastoon. Ite lähden tonne takasuoralle kylläkin kolmosella, joskus kokeillu kakkosta siihen, mutta on sen verran lyhyt, että loppuu kesken reilusti ennen ulkokanttaria. Ja pirun tarkka toi motoparkin takasuora on välityksistä. Piikin liian pieni takaratas ja kierrokset ei jaksa nousta kutosella yli 13trpm, kun sopivalla välityksellä saa kutosella karvan auki 14500rpm. Vaikuttaa n. 10km/h tunnissa huippuihin. Tosin tolla mun enkkakierroksella häviän suoranopeudessa n. 5km/h, koska bussipysäkin linja on vähän pielessä.

Tuli ilmeisesti tehtyä itselle kohtuu hyvä kone.

Nyt olisi mukava nähdä Kiurun Jannen ja Vaahteran Janin vastaavia käppyröitä. Jannen koneeseen tuli jakari tungettua sekä nokat pyöriteltyä ja Janzan pelin nokkia pyörittelin paikoilleen. TOKI! En missään nimessä voi ottaa koko kunniaa noista, sillä lopulliset säädöt ECUun teki Turbotec / Niskanen noille kaikille koneille ja myös nokkien ajoitukset tuli sieltä. Itse siis tein vain mekaaniset duunit noilta osin.
Noh, toisaalta ostin kusiaisen siinä mielessä, että liika teho ei sotkis ajoa, joten se voitaneen katsoa onnistuneen. Kaivelin tossa piruuttanin vielä sen ainoon datan, mitä mulla on rytkösellä ajelusta tallessa ja kyllähän rupes masentamaan kahta kauheemmin. Rytkösellä maksimijarrut jossain 1,1-1,2g välissä ja löysät jarrut yli 0,8g. Herää taas vaan kysymys, että oliskohan tämäkin havainto ollu fiksua tehdä tuossa kauden aikana eikä tälleen syksyllä?  murmispalm
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Vertailin omaa data tuohon Parjan_fin dataan. Näyttäis että aloitan jarrun 50 metriä aiemmin huipuista takasuoralla.
Ainoa paikka missä vauhdit samat oli shikaanin jälkeinen suora, mutta siinäkin menen jarrulle 7 metriä aiemmin.
ohjelma jolla avasin filut, performance tools.

Takasuoralla aikapaljon parannettavaa omassa jarrussa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 21.09.14 - klo:11:19
Vertailin omaa data tuohon Parjan_fin dataan. Näyttäis että aloitan jarrun 50 metriä aiemmin huipuista takasuoralla.
Ainoa paikka missä vauhdit samat oli shikaanin jälkeinen suora, mutta siinäkin menen jarrulle 7 metriä aiemmin.
ohjelma jolla avasin filut, performance tools.

Takasuoralla aikapaljon parannettavaa omassa jarrussa.

Löytyykö sun filu jostain täältä, tekis mieli itsekin kurkistella sitä? Jos ei, niin kehtaatko tyrkätä vaikka privaan?

Ja millä mopolla sen ajanut?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:44
Lainaus käyttäjältä: paaton - 21.09.14 - klo:09:40
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 21.09.14 - klo:09:33
Eiku Performance Tools :)

Onko se sitten eri? Pikakuvakkeessa mulla on CT logo.

Ainakin mun tajun mukaan noi on eri vekottimet, en toki ole tuota CT kokeillut, joten takuuseen en voi mennä. Mulla on pikakuvakkeena PT ja siis tuo Performance Tools 1.8.2 (build 012) -versio.

Ja lopun kaiken ei kai sillä väliä millä niitä tutkii, kunhan itselle on mieluinen tapa.
Performance Tools ja Circuit Tools on eri softat, tosin saman firman valmistamat.
Molemmat ilmaisia.

Performance Tools sopii paremmin yhden yksittäisen kierroksen ihmettelyyn, koska siinä saa kaikki käppyrät samaan ruutuun, joilloin niiden yhteisinformaatio on helpommin nähtävissä.
X-akseliksi saa vain ajan tai matkan, jolloin kahta eri kierrosta ei saa synkattua keskenään, koska kierrosajat vaihtelee, ja ajetun ajolinjan pituus vaihtelee.

Circuit Tools sopii paremmin kahden eri kierroksen tai kahden eri kuskin vertailuun. Koska siinä saa käppyröiden X-akseliksi laitettua Position Indeksin. Jolloin kaksi eri kierrosta saa synkattua keskenään, vaikka niissä on eri kerrosaika tai eri pituinen ajolinja.
Kaikki käppyrät on omissa ruuduissaan, joten yksittäisen kierroksen tarkastelu on hankalempaa, mutta eri kierrosten/kuskien vertailu helpompaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal