Motopark-dataa

Aloittaja pr7, 17.06.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 21.05.16 - klo:21:49
elikkäs sekoileeko tuo qstarz? mulla on huhtikuussa ostettu uutena joten kovin vanhasta kalusta ei ole kyse. onko tuo longacc siis jarrukäppyrä? mikä tuo latacc on?
Mun mielestä toi data on suht normaalia laadultaan.
Longacc on pitkittäissuuntainen kiihtyvyys, eli siihen vaikuttaa kaasu/ moottorijarru/ jarru /ilmanvastus.
Latacc on sivuttaissuuntainen kiihtyvyys, ja siihen vaikuttaa kääntösäde vs nopeus, ts se kertoo myöskin kallistuskulman aika suoraan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 21.05.16 - klo:21:49
elikkäs sekoileeko tuo qstarz? mulla on huhtikuussa ostettu uutena joten kovin vanhasta kalusta ei ole kyse. onko tuo longacc siis jarrukäppyrä? mikä tuo latacc on?
Longacc näyttää pitkittäiskiihtyvyyden, eli jarrut ja kiihdytykset. Lateral acceleration on taas sivusuuntainen kiihtyvyys. Combined g sit kokonaiskiihtyvyyden itseisarvo, eli pitkittäisen ja poikittaisen (vektori)summa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Tuossa gixerillä ajettua Matopurkki-dataa jos joku haluaa ihmetellä/vertailla omaan ajoonsa. Osa kierroksista ihan totaalisen paskaa dataa, osa ihan hyvää. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Sunnuntai vastaan syksyn data. En tiä saa**na.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.06.15 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 18.06.15 - klo:15:49
Jatketaan Motoparkista juttua. Viimeviikolla kolme päivää tuolla reenailin noita juttuja joita parjan_fin aiemmin neuvoi.
Jarrumerkkinä pidin sitä ensimmäistä rengaskasaa takasuoralla joka ainakin minulla oli tähän kyytiim riittävän lähellä. Tuossa sai jo jarruttaa huolella samalla kun tiputti neloselle (edellyttäen että bussipysäkki meni ok eikä muita edessä)
Joku virhe mulla on linjassa kun tulen sisään siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin koska sen ja seuraavan oikean välissä tulee jonkinasteinen s kuvio eikä pääse kaasulle tuossa kohtaa.
Nelosella lammenmutkaan ja siinä jarrussa kolmonen jolla aina sinne alamäkeen ennen paluusuoran oikeaa johon kakkonen sisään.

Ajanottoa ei ollut kiinni mutta luultavasti pääsin ainakin lähelle sitä aikaa mihin viimevuonna jäin. Seuraavalla kerralla sitten kello kiinni ja tiputus taas todellisuuteen. :)
Pitää kai sitä itsekin satsata kameraan että pääsee katselemaan omia virheitä jälkikäteen eikä kaikki ole muistin varassa.

Tuon perusteella sanoisin, että hätiköit ja tulet siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin liian keskeltä takasuoraa / taitat liian aikaisin sinne sisälle.

Jos malttaisit pysyä pidempään ulommalla linjalla ja tulisit kauempaa siihen vasurin apexiin, niin se pieni oikea ei oikeasti ole oikea, vaan enemmänkin pyörän nosto pystyyn.
Vanha lainaus mutta nyt kun tuolla ajanut hiukan enemmän niin toi oli just niinkuin kirjoitit. Eli liian aikaisin valutettu sisään mutkaan.
Nyt Sunnuntaina kun tuolla ajelin niin varsinkin loppupäivästä toi paikka alkoi jo sujua jollain lailla ja siinä sai avattuakin nelosella sen verran että huomaa että keventää etupyörää.
Viimeisillä seteillä kokeilin niin että tiputin tuossa vasen-oikea-vasen yhdistelmässä neloselta kakkoselle siinä oikean kanttarin jälkeen ja sillä kakkosella sitten aina paluusuoran ylämäen alkuun asti. Toi tuntui sopivan noille nykyisille 15/39 välityksille  aika hyvin.  
Samoin kakkonen shikaaniin tullessa ja uudelleen ennen kakkosmutkaa. 
Ajanotto ei toiminut joten aikavertailua vanhaan ei voinut tehdä Veikkaus ajasta jossain 1.33 paikkeilla mutta kunhan opettelee välikaasun paremmin alaspäin vaihdoissa etenkin tuonne kakkosmutkaan mennessä niin uskoisin että tämä vaihdekartta on tälläiselle läskille aika kohdillaan. Pyörä on nyt uudempi -11 mallinen 10r 

Nitrous

Aika pienen kuulosella vaihteella ajat. Ite löin nyt kakkosen vain shikaaniin. Takalenkillä kolmonen
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.08.16 - klo:19:45
Aika pienen kuulosella vaihteella ajat. Ite löin nyt kakkosen vain shikaaniin. Takalenkillä kolmonen
Sulla on tuota painoa senverran vähemmän että jaksaa mennä.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.08.16 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.06.15 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 18.06.15 - klo:15:49
Jatketaan Motoparkista juttua. Viimeviikolla kolme päivää tuolla reenailin noita juttuja joita parjan_fin aiemmin neuvoi.
Jarrumerkkinä pidin sitä ensimmäistä rengaskasaa takasuoralla joka ainakin minulla oli tähän kyytiim riittävän lähellä. Tuossa sai jo jarruttaa huolella samalla kun tiputti neloselle (edellyttäen että bussipysäkki meni ok eikä muita edessä)
Joku virhe mulla on linjassa kun tulen sisään siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin koska sen ja seuraavan oikean välissä tulee jonkinasteinen s kuvio eikä pääse kaasulle tuossa kohtaa.
Nelosella lammenmutkaan ja siinä jarrussa kolmonen jolla aina sinne alamäkeen ennen paluusuoran oikeaa johon kakkonen sisään.

Ajanottoa ei ollut kiinni mutta luultavasti pääsin ainakin lähelle sitä aikaa mihin viimevuonna jäin. Seuraavalla kerralla sitten kello kiinni ja tiputus taas todellisuuteen. :)
Pitää kai sitä itsekin satsata kameraan että pääsee katselemaan omia virheitä jälkikäteen eikä kaikki ole muistin varassa.

Tuon perusteella sanoisin, että hätiköit ja tulet siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin liian keskeltä takasuoraa / taitat liian aikaisin sinne sisälle.

Jos malttaisit pysyä pidempään ulommalla linjalla ja tulisit kauempaa siihen vasurin apexiin, niin se pieni oikea ei oikeasti ole oikea, vaan enemmänkin pyörän nosto pystyyn.
Vanha lainaus mutta nyt kun tuolla ajanut hiukan enemmän niin toi oli just niinkuin kirjoitit. Eli liian aikaisin valutettu sisään mutkaan.
Nyt Sunnuntaina kun tuolla ajelin niin varsinkin loppupäivästä toi paikka alkoi jo sujua jollain lailla ja siinä sai avattuakin nelosella sen verran että huomaa että keventää etupyörää.
Viimeisillä seteillä kokeilin niin että tiputin tuossa vasen-oikea-vasen yhdistelmässä neloselta kakkoselle siinä oikean kanttarin jälkeen ja sillä kakkosella sitten aina paluusuoran ylämäen alkuun asti. Toi tuntui sopivan noille nykyisille 15/39 välityksille  aika hyvin. 
Samoin kakkonen shikaaniin tullessa ja uudelleen ennen kakkosmutkaa.
Ajanotto ei toiminut joten aikavertailua vanhaan ei voinut tehdä Veikkaus ajasta jossain 1.33 paikkeilla mutta kunhan opettelee välikaasun paremmin alaspäin vaihdoissa etenkin tuonne kakkosmutkaan mennessä niin uskoisin että tämä vaihdekartta on tälläiselle läskille aika kohdillaan. Pyörä on nyt uudempi -11 mallinen 10r

Ok, hyvä homma että parannuskohtia löytyy.

Tuo kahden vaihteen vaihtaminen on vähän sellainen homma, mistä ainakin itse koittaisin eroon.

Jos vielä sinne tänä kesänä menossa, niin koitapa sillai, että siinä takasuoran "oikeassa" pudotat vaan kolmoselle. Tuossa laitteessa pitäis olla kyllä riittävästi potkua sinne alamäkeen kolmosellakin ja jos sitten tarttee kakkoselle asti vaihtaa, niin se vasta siellä lammen takana, vikan vasurin jarrussa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.08.16 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.08.16 - klo:19:45
Aika pienen kuulosella vaihteella ajat. Ite löin nyt kakkosen vain shikaaniin. Takalenkillä kolmonen
Sulla on tuota painoa senverran vähemmän että jaksaa mennä.
Tai sit Suzukissa on vaan vääntävämpi kone. :P No ei...varmaan aika erilaiset välitykset meillä käytössä. Itellä menee lähtösuoralla kolmonen hetkeks rajottajaan (n. 210km/h). Kolmosella sit tornin mutkaan asti, kutonen bussipysäkillä ennen vasemmalle taittoo, nelosella kaks seuraavaa vasuria ja kolmonen siihen kolmanteen vasuriin. Nelonen vasta sit siinä ylämäessä ennen shikaania ja shjkaani kakkosella. Ajoin aiemmin hevosenkengän ja sen montun pohjan kakkosella, mutta on niin paljon vähemmän ohjelmaa kolmosella, että mennään sillä. Pidemmällä välityksellä varmaan kakkonen noissa paikoissa ois bueno.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 30.08.16 - klo:08:05
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.08.16 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.06.15 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 18.06.15 - klo:15:49
Jatketaan Motoparkista juttua. Viimeviikolla kolme päivää tuolla reenailin noita juttuja joita parjan_fin aiemmin neuvoi.
Jarrumerkkinä pidin sitä ensimmäistä rengaskasaa takasuoralla joka ainakin minulla oli tähän kyytiim riittävän lähellä. Tuossa sai jo jarruttaa huolella samalla kun tiputti neloselle (edellyttäen että bussipysäkki meni ok eikä muita edessä)
Joku virhe mulla on linjassa kun tulen sisään siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin koska sen ja seuraavan oikean välissä tulee jonkinasteinen s kuvio eikä pääse kaasulle tuossa kohtaa.
Nelosella lammenmutkaan ja siinä jarrussa kolmonen jolla aina sinne alamäkeen ennen paluusuoran oikeaa johon kakkonen sisään.

Ajanottoa ei ollut kiinni mutta luultavasti pääsin ainakin lähelle sitä aikaa mihin viimevuonna jäin. Seuraavalla kerralla sitten kello kiinni ja tiputus taas todellisuuteen. :)
Pitää kai sitä itsekin satsata kameraan että pääsee katselemaan omia virheitä jälkikäteen eikä kaikki ole muistin varassa.

Tuon perusteella sanoisin, että hätiköit ja tulet siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin liian keskeltä takasuoraa / taitat liian aikaisin sinne sisälle.

Jos malttaisit pysyä pidempään ulommalla linjalla ja tulisit kauempaa siihen vasurin apexiin, niin se pieni oikea ei oikeasti ole oikea, vaan enemmänkin pyörän nosto pystyyn.
Vanha lainaus mutta nyt kun tuolla ajanut hiukan enemmän niin toi oli just niinkuin kirjoitit. Eli liian aikaisin valutettu sisään mutkaan.
Nyt Sunnuntaina kun tuolla ajelin niin varsinkin loppupäivästä toi paikka alkoi jo sujua jollain lailla ja siinä sai avattuakin nelosella sen verran että huomaa että keventää etupyörää.
Viimeisillä seteillä kokeilin niin että tiputin tuossa vasen-oikea-vasen yhdistelmässä neloselta kakkoselle siinä oikean kanttarin jälkeen ja sillä kakkosella sitten aina paluusuoran ylämäen alkuun asti. Toi tuntui sopivan noille nykyisille 15/39 välityksille  aika hyvin. 
Samoin kakkonen shikaaniin tullessa ja uudelleen ennen kakkosmutkaa.
Ajanotto ei toiminut joten aikavertailua vanhaan ei voinut tehdä Veikkaus ajasta jossain 1.33 paikkeilla mutta kunhan opettelee välikaasun paremmin alaspäin vaihdoissa etenkin tuonne kakkosmutkaan mennessä niin uskoisin että tämä vaihdekartta on tälläiselle läskille aika kohdillaan. Pyörä on nyt uudempi -11 mallinen 10r

Ok, hyvä homma että parannuskohtia löytyy.

Tuo kahden vaihteen vaihtaminen on vähän sellainen homma, mistä ainakin itse koittaisin eroon.

Jos vielä sinne tänä kesänä menossa, niin koitapa sillai, että siinä takasuoran "oikeassa" pudotat vaan kolmoselle. Tuossa laitteessa pitäis olla kyllä riittävästi potkua sinne alamäkeen kolmosellakin ja jos sitten tarttee kakkoselle asti vaihtaa, niin se vasta siellä lammen takana, vikan vasurin jarrussa.

Kiitos kun jaksat näitä kommentoida.
Ajelin tuota noin kuin ehdotit, ensin Perjantaina ja samoin Sunnuntaina aluksi ennen kuin kokeilin tuota kakkosellevaihtoa. Pyörä vaan jollain lailla tuntuu vakaammalta kun vaihtaa kakkoselle tuossa kohtaa.
Pitää saada joku tiedonkeruu tuohon laiteltua että näkis mitä nuo muutokset vaikuttaa sektoriaikoihin. Voihan olla että meno vaan tuntuu lyhemmästä vaihteesta johtuen paremmalta vaikka kello kertoo jotain muuta.

Kokeilen nuo vaihdepaikat kyllä uudelleen kun saan jonkun kunnollisen tiedonkeruun tähän hommattua.

Vetopitoa tossa alustassa on nyt tuolla 115:sella takajousella niin hyvin että tosta oli hyvä tuntuma avata kakkosellakin ja hakea paljonko pystyy kaasua antamaan.

Alusta alkoi kokonaisuudessaan toimia jo aika hyvin ja käyttää kaiken joustomatkan edessä ja takana. Samoin renkaat sc1 kumpikin rengas toimi hyvin vaikka keli viileä +15 ja rata noin +20 astetta.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.08.16 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.08.16 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.08.16 - klo:19:45
Aika pienen kuulosella vaihteella ajat. Ite löin nyt kakkosen vain shikaaniin. Takalenkillä kolmonen
Sulla on tuota painoa senverran vähemmän että jaksaa mennä.
Tai sit Suzukissa on vaan vääntävämpi kone. :P No ei...varmaan aika erilaiset välitykset meillä käytössä. Itellä menee lähtösuoralla kolmonen hetkeks rajottajaan (n. 210km/h). Kolmosella sit tornin mutkaan asti, kutonen bussipysäkillä ennen vasemmalle taittoo, nelosella kaks seuraavaa vasuria ja kolmonen siihen kolmanteen vasuriin. Nelonen vasta sit siinä ylämäessä ennen shikaania ja shjkaani kakkosella. Ajoin aiemmin hevosenkengän ja sen montun pohjan kakkosella, mutta on niin paljon vähemmän ohjelmaa kolmosella, että mennään sillä. Pidemmällä välityksellä varmaan kakkonen noissa paikoissa ois bueno.
Mulla on todennäköisesti tässä aika pitkä tuo kakkonen ja kolmonen koska ei mene rajoittajaan vielä tossa maalisuoralla ja tornin mutkasta avatessa kolmonen on liian pitkä.

Tällä riittää vitonen bussipysäkillä ja vaihdan kutoselle vasta kun vaihdan puolta oikealle pysäkiltä poistuttaessa.
Minua myös neuvoi kokeneempi kuski että tuo kakkonen avauksesssa turvallisempi kun ei pidon lähtiessä karkaa renkaan pyörintänopeus niin suureksi kuin isommalla vaihteellla.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 30.08.16 - klo:09:25
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 30.08.16 - klo:08:05
Ok, hyvä homma että parannuskohtia löytyy.

Tuo kahden vaihteen vaihtaminen on vähän sellainen homma, mistä ainakin itse koittaisin eroon.

Jos vielä sinne tänä kesänä menossa, niin koitapa sillai, että siinä takasuoran "oikeassa" pudotat vaan kolmoselle. Tuossa laitteessa pitäis olla kyllä riittävästi potkua sinne alamäkeen kolmosellakin ja jos sitten tarttee kakkoselle asti vaihtaa, niin se vasta siellä lammen takana, vikan vasurin jarrussa.

Kiitos kun jaksat näitä kommentoida.
Ajelin tuota noin kuin ehdotit, ensin Perjantaina ja samoin Sunnuntaina aluksi ennen kuin kokeilin tuota kakkosellevaihtoa. Pyörä vaan jollain lailla tuntuu vakaammalta kun vaihtaa kakkoselle tuossa kohtaa.
Pitää saada joku tiedonkeruu tuohon laiteltua että näkis mitä nuo muutokset vaikuttaa sektoriaikoihin. Voihan olla että meno vaan tuntuu lyhemmästä vaihteesta johtuen paremmalta vaikka kello kertoo jotain muuta.

Kokeilen nuo vaihdepaikat kyllä uudelleen kun saan jonkun kunnollisen tiedonkeruun tähän hommattua.

Vetopitoa tossa alustassa on nyt tuolla 115:sella takajousella niin hyvin että tosta oli hyvä tuntuma avata kakkosellakin ja hakea paljonko pystyy kaasua antamaan.

Alusta alkoi kokonaisuudessaan toimia jo aika hyvin ja käyttää kaiken joustomatkan edessä ja takana. Samoin renkaat sc1 kumpikin rengas toimi hyvin vaikka keli viileä +15 ja rata noin +20 astetta.
Ei mitään, hyvä jos apuja on.

Itse sen kokenut niin, että mitä vähemmän tarttee vaihteitten kanssa pelata, sen vakaammin peli etenee, erityisesti jarruissa. Tiedonkeruu ei ole huono homma ollenkaan, tai edes kunnollinen ajanotto. Se kertoo paljon, vielä jos siihen saa nopeudet mukaan, niin näkee oikeasti kuinka eroja syntyy ja missä kohden rataa.

Josta tulikin mieleen, että mulla lojuu hyllyssä yks Qstarin bluetooth GPS mokkula, mitä RaceChronon kanssa käyttänyt. Kiinnostaisko ostaa pois? Rumahan se on ulkoisesti, kun työkalupakissa jonkun aikaa pyörinyt, ennen kuin hyllyyn siirsin, mutta toimiva kapistus ja käytin sitä kaikki 8 ajopäivää 2013 kaudella.

Muistini mukaan tuo: http://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/sahkoosat/ajanottolaitteet/qstarz-bt-q818xt-gps-paikanninlaptimer/
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

qazwsx

^ Noita mokkuloita mulla on pari ollut mutta aina tullut jotain vikaa niihin. Nyt on haaveissa saada tuohon jotain sellaista jolla näkis myös jousituksen liikkeet kun sen toiminta kiinnostaa. Olis vielä tarkoitus hieroa tuota takapään jousitusta paremmaksi pikkuhiljaa.
Nyt viikonloppuna kokeilin takaiskaria -2mm 0 ja -1mm ja tuo -1=310mm tuntui kaikista parhaimmalle.  Tekis mieli kokeilla vielä 0.5mm erotkin mutta siihen ei enää mutu-tiedonkeruu riitä :) Vaan pitäis nähdä mitä tuo jousitus oikeasti tekee.

tomik

Osta AIM, voidaan ens kesänä ihmetellä oikein porukalla datoja. Mulle tulee semmonen AIM mihin saa alustapotikat ja jarrupaineanturin jne.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tomik - 30.08.16 - klo:10:33
Mulle tulee semmonen AIM mihin saa alustapotikat ja jarrupaineanturin jne.
Mikä malli ja paljonko hintaa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal