Kirjoittaja Aihe: Botnia-dataa  (Luettu 91128 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mako

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 214
  • Paikalla:27.07.19 - klo:15:38
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 103
Botnia-dataa
« : 02.08.12 - klo:21:32 »
pistäkäähän myös botnialta dataa .

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1495
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.10.19 - klo:22:59
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 603
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #1 : 23.08.12 - klo:22:12 »
Tango kyseli botnian hi/lo-kuvaa eli tässä ois (1.16.6):


Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:21:44
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #2 : 17.07.13 - klo:12:22 »
En vieläkään osaa käyttää tuota Qracing ohjelmaa ja sähläsin hukkaan komian kierrosaika-analyysi kuvan.

Noh, tässä vaan kuvakaappaus ja Qstarzista suoraan luetut sektoriajat 1.13.222 setistä:

S1: 11.982
S2: 28.761
S3: 42.236
S4: 56.027
SF: 1.13.222

Sektoreitahan pystyy lisään niin paljon ku haluaa, mut noi karttalatauksen mukana tulleet defaultit.
Ei liene pysty vertaileen sellaisenaan Racechronon kanssa?


Edit. lisää infoo
Nopeus sektoreittain:

S1: 221.016km/h
S2: 175.728km/h
S3: 172.148km/h
S4: 167.547km/h
SF: 172.250km/h

Vmax: 226.187km/h
Vmin: 61.766km/h
Vavg: 125.467km/h
Gmax: 4.1428(mitälie)

Poissa vehkaoja

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 75
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:06.09.19 - klo:05:54
  • ZX-10R -05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 7
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #3 : 18.07.13 - klo:11:58 »
Niin ei varmaan tuota Qstarz-kuvaa kannata tuijottaa kovin tarkasti vai ajatko oikeasti esim. lähtösuoran oikeaa laitaa?
Onkohan pohjalla oleva kartta eri skaalassa
Ei siis varsinaisesti mitään kommentoitavaa linjoja suhteen kun oma aika on toista sekuntia hitaampi, mutta olisi kiva päästä just tollasen kuvan avulla vertailemaan ja katsomaan, missä kannattaisi tehdä toisin.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:eilen kello 22:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #4 : 18.07.13 - klo:12:11 »
Niin ei varmaan tuota Qstarz-kuvaa kannata tuijottaa kovin tarkasti vai ajatko oikeasti esim. lähtösuoran oikeaa laitaa?
Onkohan pohjalla oleva kartta eri skaalassa
Ei siis varsinaisesti mitään kommentoitavaa linjoja suhteen kun oma aika on toista sekuntia hitaampi, mutta olisi kiva päästä just tollasen kuvan avulla vertailemaan ja katsomaan, missä kannattaisi tehdä toisin.

Siin tapauksessa kannattaa samana päivänä, samalla laitteella, peräkkäisissä seteissä ottaa data, niin noi ajolinjat on edes suurin piirtein verrattavissa keskenään.
Ja tosiaan se ajolinja harvoin mätsää karttapohjaan näillä harrastelijavehkeillä.
Eri asia ois jos ois semmoset vehkeet jossa on vertailumajakka keskellä rataa, ja ensin "piirretään" radan reunat, ja sen jälkeen ajetaan eniten. Siin ois paikannuksen tarkkuus senttejä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:21:44
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #5 : 18.07.13 - klo:12:15 »
Niin ei varmaan tuota Qstarz-kuvaa kannata tuijottaa kovin tarkasti vai ajatko oikeasti esim. lähtösuoran oikeaa laitaa?
Onkohan pohjalla oleva kartta eri skaalassa
Ei siis varsinaisesti mitään kommentoitavaa linjoja suhteen kun oma aika on toista sekuntia hitaampi, mutta olisi kiva päästä just tollasen kuvan avulla vertailemaan ja katsomaan, missä kannattaisi tehdä toisin.

Samaa katoin kuvasta, en aja lähtösuoran oikeeta laitaa, vähän heittää kuvan linjat. :D

Poissa paaton

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Kesä 2013
  • Viestejä: 261
  • Ikä: 43
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:15.05.17 - klo:14:52
  • r6 2006
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 6
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #6 : 27.07.13 - klo:22:25 »
Tässä vbo file botnialta, jos tuosta joku jotain tajuaa.
Pyöränä r6

japesone.kapsi.fi/files/20130727-1003-best-lap-49-export.vbo

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:eilen kello 22:21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #7 : 28.07.13 - klo:23:29 »
Aamulla kiersin radan uuden puolen kahteen kertaan kävelyvauhtia autolla (kysyin luvan radan henkilökunnalta), yhteen kertaan koko radan. Uudella puolella katselin myös hazardipaikat, eli ne paikat mitkä on tehty päin hel***tiä/ ovat vielä tekemättömiä, sis mestat jonne ei ite tod kannata tupexia.
Eka kohta oli uuden pätkän eka yhdistelmäoikea, jossa sisäkurvin asfaltista alkaa suoraa sora. Mietin ett tost onnistuu koukkaamaan paskat radalle joko mopolla tai laahamalla polvea. No onneksi siinä ei onnistunut kuin yksi.
Toka kohta oli shikaanin ulostulon exitti; pitkäksi mennessä päätyisi tasoittamattomaan kivikkoon. Ok, reilu marginaali. Joku 170 näyttää siinä olevan vauhtia. Ei jäis paljoo seivattavaa ku siit ajais leveeks.
Sikaanin jälkeinen jarru näytti suht turvalliselta. Ois tilaa ajaa pitkäks. Tai turva-alueelle/ hidastesepelille.
Neulansilmä muutenkin oli ihan hel***in levee, samoin kun sitä seuraava avaus ja pitkä nopee vasuri. Todella paljon siin sais tupexia ennen ku lähtee lapasesta. Tosin en uskaltanut vetää sitä täysiä. 175-180 näyttää nopeutta olleen mutkassa.
Paluu vanhalle radalle kannattaa tehä tarkasti ettei osu siihen pomppuun. Kerran kokeilin. Se riitti.
Autokierroksella huomasin ett vanhassa radassahan on kallistuksia ihan perkeleesti. Noh se helpotti ajoo kummasti ku pysty kikkamutkaan, hevosenkenkään ja viimeseen vasuriin vetää ylikovaa. Empä ole aiemmin huomannut ett ne on kallistettu sisäänpäin.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #8 : 29.07.13 - klo:11:14 »
Hieno rataprofiili ja tosi mukavia paikkoja ajaa. Pitoakin vähintään riittävästi. Turvalliset turva-alueet vielä tekemättä ja kanttarit väärissä paikoissa. Vielä kun radasta on 10cm pudotus hiekalle, niin aika paljon ainakin itse jätän reunoihin marginaalia.

Renkaat toimi itsellä melkein ilman ongelmia. Takana Pirellin SC2 piti, kesti ja kului siististi. Painetta vähän normaalia enemmän, 2.0bar. Edessä muutaman vuoden vanha kova Dunloppi (6680) piti ja kesti hyvin, kunnes jossain välissä pääsi paine putoamaan 2.3 bariin ja renkaan oikea reuna repesi. Paine takaisin 2.5bar ja rengas toimi hyvin. Lienee jotain samaa kuin Pärnussa, jossa monella repeää renkaat ja itse vältyin ongelmilta. Ajan varmaan vaan niin hiljaa ja rauhallisesti.

Vielä kun turva-alueet ja kanttarit saisi kuntoon, niin ei tarvitsisi miettiä mikä on tämän maan mieluisin rata ajaa. Tosi hyvä fiilis jäi päivästä ja uudestaan pitää päästä ajamaan.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #9 : 29.07.13 - klo:13:54 »
Hieno rataprofiili ja tosi mukavia paikkoja ajaa. Pitoakin vähintään riittävästi. Turvalliset turva-alueet vielä tekemättä ja kanttarit väärissä paikoissa. Vielä kun radasta on 10cm pudotus hiekalle, niin aika paljon ainakin itse jätän reunoihin marginaalia.

Renkaat toimi itsellä melkein ilman ongelmia. Takana Pirellin SC2 piti, kesti ja kului siististi. Painetta vähän normaalia enemmän, 2.0bar. Edessä muutaman vuoden vanha kova Dunloppi (6680) piti ja kesti hyvin, kunnes jossain välissä pääsi paine putoamaan 2.3 bariin ja renkaan oikea reuna repesi. Paine takaisin 2.5bar ja rengas toimi hyvin. Lienee jotain samaa kuin Pärnussa, jossa monella repeää renkaat ja itse vältyin ongelmilta. Ajan varmaan vaan niin hiljaa ja rauhallisesti.

Vielä kun turva-alueet ja kanttarit saisi kuntoon, niin ei tarvitsisi miettiä mikä on tämän maan mieluisin rata ajaa. Tosi hyvä fiilis jäi päivästä ja uudestaan pitää päästä ajamaan.

Micky lainasi pariksi setiksi kameraa ja tämmöseltä tuo uusi näytti:


Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1495
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.10.19 - klo:22:59
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 603
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #10 : 27.08.13 - klo:19:49 »
 Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:



1.46.89

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.09.19 - klo:16:34
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #11 : 27.08.13 - klo:19:56 »
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:

(Katso lainattu kuva.)

1.46.89

Kovaa säkin pääsit!

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #12 : 27.08.13 - klo:20:12 »
Laitetaampas tonnisen vastaava.


Poissa paaton

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Kesä 2013
  • Viestejä: 261
  • Ikä: 43
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:15.05.17 - klo:14:52
  • r6 2006
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 6
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #13 : 27.08.13 - klo:20:25 »
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1495
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.10.19 - klo:22:59
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 603
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #14 : 27.08.13 - klo:20:32 »
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

tuo shikaani ja nopea vasuri sellaisia joissa pää pistää vielä vastaan. Ei vain uskalla pitää kaasua auki, vaikka mopo ei käyttäydy mitenkään epävakaasti tms. Ei vain uskalla pitää kaasua auki :) Jonkun perässä kun ajaa niin shikaani menee nopeampaa, mutta yksin tulee vain himmattua liikaa ja kaasu tulee löysättyä jo ennen sitä ekaa kanttaria  hedari_1


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Botnia ja renkaan kuluminen

Aloittaja tuomas

18 Vastauksia
8841 Lukukerrat
Uusin viesti 12.07.15 - klo:16:30
kirjoittanut wbaum
xx
MP-Tuki Botnia 29.4-30.4.2017

Aloittaja pienisopoapina

21 Vastauksia
6377 Lukukerrat
Uusin viesti 30.04.17 - klo:13:55
kirjoittanut 2slow4motion
xx
Dataa

Aloittaja murmela

37 Vastauksia
23718 Lukukerrat
Uusin viesti 02.07.13 - klo:20:09
kirjoittanut Peksi
xx
Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous

441 Vastauksia
160203 Lukukerrat
Uusin viesti 06.12.17 - klo:16:58
kirjoittanut Jone
 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
Mikko K. eilen kello 21:18
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria