Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

mako

pistäkäähän myös botnialta dataa .

slowrider

Tango kyseli botnian hi/lo-kuvaa eli tässä ois (1.16.6):


jarska

17.07.13 - klo:12:22 #2 Viimeisin muokkaus: 17.07.13 - klo:12:46 käyttäjältä jarska
En vieläkään osaa käyttää tuota Qracing ohjelmaa ja sähläsin hukkaan komian kierrosaika-analyysi kuvan.

Noh, tässä vaan kuvakaappaus ja Qstarzista suoraan luetut sektoriajat 1.13.222 setistä:

S1: 11.982
S2: 28.761
S3: 42.236
S4: 56.027
SF: 1.13.222

Sektoreitahan pystyy lisään niin paljon ku haluaa, mut noi karttalatauksen mukana tulleet defaultit.
Ei liene pysty vertaileen sellaisenaan Racechronon kanssa?


Edit. lisää infoo
Nopeus sektoreittain:

S1: 221.016km/h
S2: 175.728km/h
S3: 172.148km/h
S4: 167.547km/h
SF: 172.250km/h

Vmax: 226.187km/h
Vmin: 61.766km/h
Vavg: 125.467km/h
Gmax: 4.1428(mitälie)

vehkaoja

Niin ei varmaan tuota Qstarz-kuvaa kannata tuijottaa kovin tarkasti vai ajatko oikeasti esim. lähtösuoran oikeaa laitaa?
Onkohan pohjalla oleva kartta eri skaalassa
Ei siis varsinaisesti mitään kommentoitavaa linjoja suhteen kun oma aika on toista sekuntia hitaampi, mutta olisi kiva päästä just tollasen kuvan avulla vertailemaan ja katsomaan, missä kannattaisi tehdä toisin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: vehkaoja - 18.07.13 - klo:11:58
Niin ei varmaan tuota Qstarz-kuvaa kannata tuijottaa kovin tarkasti vai ajatko oikeasti esim. lähtösuoran oikeaa laitaa?
Onkohan pohjalla oleva kartta eri skaalassa
Ei siis varsinaisesti mitään kommentoitavaa linjoja suhteen kun oma aika on toista sekuntia hitaampi, mutta olisi kiva päästä just tollasen kuvan avulla vertailemaan ja katsomaan, missä kannattaisi tehdä toisin.

Siin tapauksessa kannattaa samana päivänä, samalla laitteella, peräkkäisissä seteissä ottaa data, niin noi ajolinjat on edes suurin piirtein verrattavissa keskenään.
Ja tosiaan se ajolinja harvoin mätsää karttapohjaan näillä harrastelijavehkeillä.
Eri asia ois jos ois semmoset vehkeet jossa on vertailumajakka keskellä rataa, ja ensin "piirretään" radan reunat, ja sen jälkeen ajetaan eniten. Siin ois paikannuksen tarkkuus senttejä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: vehkaoja - 18.07.13 - klo:11:58
Niin ei varmaan tuota Qstarz-kuvaa kannata tuijottaa kovin tarkasti vai ajatko oikeasti esim. lähtösuoran oikeaa laitaa?
Onkohan pohjalla oleva kartta eri skaalassa
Ei siis varsinaisesti mitään kommentoitavaa linjoja suhteen kun oma aika on toista sekuntia hitaampi, mutta olisi kiva päästä just tollasen kuvan avulla vertailemaan ja katsomaan, missä kannattaisi tehdä toisin.

Samaa katoin kuvasta, en aja lähtösuoran oikeeta laitaa, vähän heittää kuvan linjat. :D

paaton

Tässä vbo file botnialta, jos tuosta joku jotain tajuaa.
Pyöränä r6

japesone.kapsi.fi/files/20130727-1003-best-lap-49-export.vbo

murmela

28.07.13 - klo:23:29 #7 Viimeisin muokkaus: 28.07.13 - klo:23:49 käyttäjältä murmela
Aamulla kiersin radan uuden puolen kahteen kertaan kävelyvauhtia autolla (kysyin luvan radan henkilökunnalta), yhteen kertaan koko radan. Uudella puolella katselin myös hazardipaikat, eli ne paikat mitkä on tehty päin hel***tiä/ ovat vielä tekemättömiä, sis mestat jonne ei ite tod kannata tupexia.
Eka kohta oli uuden pätkän eka yhdistelmäoikea, jossa sisäkurvin asfaltista alkaa suoraa sora. Mietin ett tost onnistuu koukkaamaan paskat radalle joko mopolla tai laahamalla polvea. No onneksi siinä ei onnistunut kuin yksi.
Toka kohta oli shikaanin ulostulon exitti; pitkäksi mennessä päätyisi tasoittamattomaan kivikkoon. Ok, reilu marginaali. Joku 170 näyttää siinä olevan vauhtia. Ei jäis paljoo seivattavaa ku siit ajais leveeks.
Sikaanin jälkeinen jarru näytti suht turvalliselta. Ois tilaa ajaa pitkäks. Tai turva-alueelle/ hidastesepelille.
Neulansilmä muutenkin oli ihan hel***in levee, samoin kun sitä seuraava avaus ja pitkä nopee vasuri. Todella paljon siin sais tupexia ennen ku lähtee lapasesta. Tosin en uskaltanut vetää sitä täysiä. 175-180 näyttää nopeutta olleen mutkassa.
Paluu vanhalle radalle kannattaa tehä tarkasti ettei osu siihen pomppuun. Kerran kokeilin. Se riitti.
Autokierroksella huomasin ett vanhassa radassahan on kallistuksia ihan perkeleesti. Noh se helpotti ajoo kummasti ku pysty kikkamutkaan, hevosenkenkään ja viimeseen vasuriin vetää ylikovaa. Empä ole aiemmin huomannut ett ne on kallistettu sisäänpäin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Hieno rataprofiili ja tosi mukavia paikkoja ajaa. Pitoakin vähintään riittävästi. Turvalliset turva-alueet vielä tekemättä ja kanttarit väärissä paikoissa. Vielä kun radasta on 10cm pudotus hiekalle, niin aika paljon ainakin itse jätän reunoihin marginaalia.

Renkaat toimi itsellä melkein ilman ongelmia. Takana Pirellin SC2 piti, kesti ja kului siististi. Painetta vähän normaalia enemmän, 2.0bar. Edessä muutaman vuoden vanha kova Dunloppi (6680) piti ja kesti hyvin, kunnes jossain välissä pääsi paine putoamaan 2.3 bariin ja renkaan oikea reuna repesi. Paine takaisin 2.5bar ja rengas toimi hyvin. Lienee jotain samaa kuin Pärnussa, jossa monella repeää renkaat ja itse vältyin ongelmilta. Ajan varmaan vaan niin hiljaa ja rauhallisesti.

Vielä kun turva-alueet ja kanttarit saisi kuntoon, niin ei tarvitsisi miettiä mikä on tämän maan mieluisin rata ajaa. Tosi hyvä fiilis jäi päivästä ja uudestaan pitää päästä ajamaan.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.07.13 - klo:11:14
Hieno rataprofiili ja tosi mukavia paikkoja ajaa. Pitoakin vähintään riittävästi. Turvalliset turva-alueet vielä tekemättä ja kanttarit väärissä paikoissa. Vielä kun radasta on 10cm pudotus hiekalle, niin aika paljon ainakin itse jätän reunoihin marginaalia.

Renkaat toimi itsellä melkein ilman ongelmia. Takana Pirellin SC2 piti, kesti ja kului siististi. Painetta vähän normaalia enemmän, 2.0bar. Edessä muutaman vuoden vanha kova Dunloppi (6680) piti ja kesti hyvin, kunnes jossain välissä pääsi paine putoamaan 2.3 bariin ja renkaan oikea reuna repesi. Paine takaisin 2.5bar ja rengas toimi hyvin. Lienee jotain samaa kuin Pärnussa, jossa monella repeää renkaat ja itse vältyin ongelmilta. Ajan varmaan vaan niin hiljaa ja rauhallisesti.

Vielä kun turva-alueet ja kanttarit saisi kuntoon, niin ei tarvitsisi miettiä mikä on tämän maan mieluisin rata ajaa. Tosi hyvä fiilis jäi päivästä ja uudestaan pitää päästä ajamaan.

Micky lainasi pariksi setiksi kameraa ja tämmöseltä tuo uusi näytti:

http://www.youtube.com/watch?v=C-9uDTlXAns

slowrider

 Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:



1.46.89

tamik87

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:



1.46.89

Kovaa säkin pääsit!

Vuorela

Laitetaampas tonnisen vastaava.


paaton

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

tuo shikaani ja nopea vasuri sellaisia joissa pää pistää vielä vastaan. Ei vain uskalla pitää kaasua auki, vaikka mopo ei käyttäydy mitenkään epävakaasti tms. Ei vain uskalla pitää kaasua auki :) Jonkun perässä kun ajaa niin shikaani menee nopeampaa, mutta yksin tulee vain himmattua liikaa ja kaasu tulee löysättyä jo ennen sitä ekaa kanttaria  hedari_1

Powered by EzPortal