Botnian ajolinjat

Aloittaja Bobo, 01.04.16 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.05.16 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 06.05.16 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.05.16 - klo:08:52
Nii mitä häh, kellään mitään kommenttia?

@Bobo esim?

Eipä ole näistä linjoista mitään kommentoitavaa, kun en niitä osaa yhtään. Kovasti yritän näistä analyyseista opetella 👍


Mä ny lähinnä tarkotin ett oliks niist mitään hyötyä/ saiko niistä mitään ideoita?

Sai ideoita ja oli ehdottomasti hyötyä. Etukäteen tapahtuva mielikuvaharjoittelu siitä, mitä on tarkoitus radalla tehdä, auttaa. Kiitos siis analysoinneista peukku_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.04.16 - klo:14:18
Tähtäyslinja shikaanissa ei saa olla sisäkanttareesta toiseen, vaan selkeästi irti siitä toisesta sisäkanttareesta, jotta voi lähteä flippaamaan mopoa kyleltä toiselle heti sen ekan sisäkanttareen jälkeen. Jolloin avauksen saa lähtemään suoraan flippauksen jälkeen siitä shikaanin toisesta sisäkanttareesta.

Jos vetää suoraan kanttare-kanttare-linjalla, mopo menee shikaanin jälkeen ensin suoraan ulos radan ulkoreunaan, kääntyy siellä ja vasta sit pääsee avaamaan.

Kuvasta katsottuna näyttää että ajolinjaero shikaanissa on merkityksetön, ts ihan sama miten ajaa. Mut jos ajattelee viuhka-efektiä, tai millä sanalla sitä ny vois kuvatakkaan. Eli esim peukalo on pari senttii levee metrin päässä naamasta, mut 100 metrin päässä se peittää kaks metrii maisemasta.

Ts parin asteen ero nokan suunnassa ei merkitse mitään tossa shikaanin ekalla kanttareella, mut sadan metrin päässä ulostulossa se tarkottaakin sitä että sä joko pystyt avaamaan täysiä, tai jos yrität väkisin avata väärällä linjalla, niin oletkin kaks metriä ulkona radalta ja mopo paaliin. Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa.
Eli ei näin:

https://www.youtube.com/watch?v=9imlPYYE6H4
Jarrut paskana, paha hidastaa.

AKSI

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.08.16 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.04.16 - klo:14:18
Tähtäyslinja shikaanissa ei saa olla sisäkanttareesta toiseen, vaan selkeästi irti siitä toisesta sisäkanttareesta, jotta voi lähteä flippaamaan mopoa kyleltä toiselle heti sen ekan sisäkanttareen jälkeen. Jolloin avauksen saa lähtemään suoraan flippauksen jälkeen siitä shikaanin toisesta sisäkanttareesta.

Jos vetää suoraan kanttare-kanttare-linjalla, mopo menee shikaanin jälkeen ensin suoraan ulos radan ulkoreunaan, kääntyy siellä ja vasta sit pääsee avaamaan.

Kuvasta katsottuna näyttää että ajolinjaero shikaanissa on merkityksetön, ts ihan sama miten ajaa. Mut jos ajattelee viuhka-efektiä, tai millä sanalla sitä ny vois kuvatakkaan. Eli esim peukalo on pari senttii levee metrin päässä naamasta, mut 100 metrin päässä se peittää kaks metrii maisemasta.

Ts parin asteen ero nokan suunnassa ei merkitse mitään tossa shikaanin ekalla kanttareella, mut sadan metrin päässä ulostulossa se tarkottaakin sitä että sä joko pystyt avaamaan täysiä, tai jos yrität väkisin avata väärällä linjalla, niin oletkin kaks metriä ulkona radalta ja mopo paaliin. Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa.
Eli ei näin:

https://www.youtube.com/watch?v=9imlPYYE6H4

Ai tää pääty opetusmateriaaliks :D Jalka lipsahti tapilta ja linjan tähtäilyä tokalla setillä = tilannetta...

murmela

Lainaus käyttäjältä: AKSI - 18.08.16 - klo:09:09
Ai tää pääty opetusmateriaaliks :D Jalka lipsahti tapilta ja linjan tähtäilyä tokalla setillä = tilannetta...
No eikös toi oo aika oppikirjatapaus:"Eli se minimaalinen virhe tapahtuu siinä sisäänmenossa, ja se moninkertaistuu ulostulossa."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal