Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Ainakin kameran kans tollanen gyro oli ihan kuutamolla mopon tärinässä

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.02.15 - klo:15:46
Ainakin kameran kans tollanen gyro oli ihan kuutamolla mopon tärinässä
Joo, eihän noi halvimmat sirut tosiaan oo tarkotettu ajoneuvokäyttöön ja se sitten näkyy datan laadussa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

App osaisi paremmin sanoa kun hänen mopossa sitä testattiin syksyllä. Kuulemma katumopossa oli toiminut, mutta bemu ravisti ihan liikaa. Taisi jopa hajota siinä testin aikana jos en väärin muista

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:15:12
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.02.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:03:27
etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Olipa viihdyttävä pätkä. Kiva oli myös nähdä, kuinka väännetään kaasu täysin auki. Tonnarin huonoja puolia on, että sellaisella ei montaa kertaa kierroksen aikana saa kaasua täysin auki. 600:lla sai paljon paremmin.
Nimim. amatööri :)

Eipä mullakaan alastaro-enkkaa ajaessani app:n bimmerillä kaasu ollut kertaakaan 100%. Kusiaisella enkkakierroksella kaasu oli tapissa yhteensä jonku 15 sekkaa tjsp. "Pieni" ero.
Katselimpa juuri eräästä datasta ett kisakireellä bimmerillä pääsee alastarossa 1:19 jos pääsuoralla kaasu on pohjassa 1,29s, ennen palmasii 0,98s ja ennen lemminkäistä 0,32s. Eli yhteensä 2,59 sekunnin ajan per 79 sekunttia kestävä kierros. Eli 3,3% ajasta on kaasu pohjassa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.02.15 - klo:15:04
Eli yhteensä 2,59 sekunnin ajan per 79 sekunttia kestävä kierros. Eli 3,3% ajasta on kaasu pohjassa.

Ja joku vielä väittää, että Suomen radoilla ei pääse käyttämään tonnarin tehoja! Hah! :D

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.02.15 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:15:12
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.02.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:03:27
etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Olipa viihdyttävä pätkä. Kiva oli myös nähdä, kuinka väännetään kaasu täysin auki. Tonnarin huonoja puolia on, että sellaisella ei montaa kertaa kierroksen aikana saa kaasua täysin auki. 600:lla sai paljon paremmin.
Nimim. amatööri :)

Eipä mullakaan alastaro-enkkaa ajaessani app:n bimmerillä kaasu ollut kertaakaan 100%. Kusiaisella enkkakierroksella kaasu oli tapissa yhteensä jonku 15 sekkaa tjsp. "Pieni" ero.
Katselimpa juuri eräästä datasta ett kisakireellä bimmerillä pääsee alastarossa 1:19 jos pääsuoralla kaasu on pohjassa 1,29s, ennen palmasii 0,98s ja ennen lemminkäistä 0,32s. Eli yhteensä 2,59 sekunnin ajan per 79 sekunttia kestävä kierros. Eli 3,3% ajasta on kaasu pohjassa.
Kumpaa toi tarkoittaa? Kaasukapulan vai läppien aukioloaikaa?

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 25.02.15 - klo:15:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.02.15 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:15:12
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.02.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:03:27
etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Olipa viihdyttävä pätkä. Kiva oli myös nähdä, kuinka väännetään kaasu täysin auki. Tonnarin huonoja puolia on, että sellaisella ei montaa kertaa kierroksen aikana saa kaasua täysin auki. 600:lla sai paljon paremmin.
Nimim. amatööri :)

Eipä mullakaan alastaro-enkkaa ajaessani app:n bimmerillä kaasu ollut kertaakaan 100%. Kusiaisella enkkakierroksella kaasu oli tapissa yhteensä jonku 15 sekkaa tjsp. "Pieni" ero.
Katselimpa juuri eräästä datasta ett kisakireellä bimmerillä pääsee alastarossa 1:19 jos pääsuoralla kaasu on pohjassa 1,29s, ennen palmasii 0,98s ja ennen lemminkäistä 0,32s. Eli yhteensä 2,59 sekunnin ajan per 79 sekunttia kestävä kierros. Eli 3,3% ajasta on kaasu pohjassa.
Kumpaa toi tarkoittaa? Kaasukapulan vai läppien aukioloaikaa?
Datan perusteella veikkaisin ett toi ko bimmeri on tuunattu silleen ett kun kapula on ~95% tai enemmän niin luistokontrolli on "pois päältä". Eli kapulan asennolla 95-100% kaasu on 1:1.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.02.15 - klo:15:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.02.15 - klo:15:04
Eli yhteensä 2,59 sekunnin ajan per 79 sekunttia kestävä kierros. Eli 3,3% ajasta on kaasu pohjassa.

Ja joku vielä väittää, että Suomen radoilla ei pääse käyttämään tonnarin tehoja! Hah! :D


Kemorasta ois mielenkiinoista nähdä vastaavat luvut. Prosentuaalisesti siellä mennään isosti enemmän kaasu selällään.

murmela

01.03.15 - klo:14:42 #128 Viimeisin muokkaus: 01.03.15 - klo:19:40 käyttäjältä murmela
Jarrut paskana, paha hidastaa.

DaZuissi

Minkälaisella setillä pystyy tuota dataa noin loggaamaan? Millaisia antureita tai oikeastaan mikä se äly on joka nämä tiedot tallentaa?

murmela

Lainaus käyttäjältä: DaZuissi - 01.03.15 - klo:17:41
Minkälaisella setillä pystyy tuota dataa noin loggaamaan? Millaisia antureita tai oikeastaan mikä se äly on joka nämä tiedot tallentaa?
RaceDAC + RaceChrono + GPS-mokkula + jarrupaineanturi + alustapotikat.
Tuo etusivun kaavio ehkä selventänee? http://racedac.com/
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.03.15 - klo:14:42
Ja takaisin aiheeseen:
Edit: @Nitrous sujahtaa ohi kohdassa 3:28. :)
https://www.youtube.com/watch?v=qZ0DEUTfm90&list=PLIbhJ2KkG1rbGPBOG1tCpNUpXfdyQqrVq&index=3
Oli vissiin snadisti optimistinen jarrumerkki. :D Semmosen 10-20 kertaa kesän aikana onnistuin tekemään tuon saman kun yritin siirtää jarrumerkkiä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

 
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.03.15 - klo:21:43

Oli vissiin snadisti optimistinen jarrumerkki. :D Semmosen 10-20 kertaa kesän aikana onnistuin tekemään tuon saman kun yritin siirtää jarrumerkkiä.
Nii-i, mähän oon yrittäny sanoo, ett ensin kannattaa opetella jarruttamaan, ja vasta sit siirtää jarrumerkkii. Muuten käy juurikin noin. ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.03.15 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.03.15 - klo:21:43

Oli vissiin snadisti optimistinen jarrumerkki. :D Semmosen 10-20 kertaa kesän aikana onnistuin tekemään tuon saman kun yritin siirtää jarrumerkkiä.
Nii-i, mähän oon yrittäny sanoo, ett ensin kannattaa opetella jarruttamaan, ja vasta sit siirtää jarrumerkkii. Muuten käy juurikin noin. ;)

Tuo on vähän hankala paikka jarrumerkin kanssa kun jarrun aloitusnopeuteen vaikuttaa pirusti se miten toi shikaani osuu. Tekee semmosen +-10km/h eron keskivertokierrokseen verrattuna. Kymppi lisää vauhtia ja samalla siirtää parilla metrillä merkkiä niin ei oikein tila riitä. Varsinkin kun keula oli aika tunnoton jarruttaa, laski mieluummin mopo pystyssä vähän leveeksi sen sijaan, että riskillä taittaa mutkaan.

Tosin toi sun videolla näkyvä jarrun leveeks meno menee itsepäisyyden piikkiin. Olin päättäny mennä susta shikaanin jälkeen ohi, mutta arvioin väärin kuinka paljon eroo suhun pitää jättää ennen shikaania. Väärän arvion takia jouduin nostamaan kaasun kokonaan pois keskellä shikaania, etten tuu sun konttiin. Itepäisesti piti sit kuitenkin vielä yrittää ohi ennen neulansilmää vaikka olin 10-20 metriä sun perässä shikaanissa stoppaamisen takia.

Mut tuo on kyllä jännä ajatusmalli sulta, että pitäs opetella jarruttamaan ennen kuin siirtää merkkiä. Mä en ymmärrä, että miten mutkaan voi opetella jarruttamaan kovempaa sisään jos ei ala siirtämään sitä merkkiä lähemmäs mutkaa. Sillä kovalla  jarrun aloituksella kun ei ole mitään merkitystä jos ei saa vietyä sitä jarrua apeksiin asti. Lisäksi varsinkin monella vakioalustalla ajavalla tuo sun mainostama kova jarrun aloitus vain runttaa keulan pohjaan ja vie sen vähäisenkin tunnon keulasta, jolloin on entistä vaikeampi opetella sitä keulan tuntumaa mutkaan sisään mennessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

01.03.15 - klo:22:58 #134 Viimeisin muokkaus: 01.03.15 - klo:23:04 käyttäjältä wbaum
Itellä ainakin tuo on ainut paikka botnialla, jossa ei tuu fiilistä että olis ollu varaa kyl jarruttaa vähän myöhemmin. Oli kyl mulle helpoin paikka ohittaakkin. Menee mun jarrutehoilla "kohdilleen" aina tai leveeksi ja kerran päivässä hiekalle. Muualla sit on aina fiilis että hohhoijaa, meniskö takas kaasulle vai mitähän täs duunailis. Ehkä se vasuri hevosenkenkä kans joskus osuu. Katotaan jos sitä ens kesänä osais jo sit paremmin.

Murmelalla kyl laatikko ihan lopus tuosta vehkeestä :D Ihan nätisti saat vauhtivasuris kelailtua vauhtia kunhan on pykälä silmäs.

Osaako dashware muuten konvertoida tuon vaihdenäytön helposti 1,2,3.. muotoon jännitteestä?

Powered by EzPortal