Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:21:42
Pari kertaa kuin onnistui hyvin niin ekan kanttarin jälkeen käytin nopeasti kaasun kii ja siinä samalla heitin mopon toiselle puolen. Ekaan kanttariin asti kaasulla... monesti vaan jänistin :) edit: siis toi botnian shikaani

Paljonkos sinulla oli silloin shikaanissa vauhtia? Lähelle 170? Ennen shikaania pitäisi varmaan saada tuolla kuussatasellakin 180 mittariin.

Kun katsoo noita trap speed juttuja niin siinä ennen shikaania speed 4 parhaimmillaan 169km/h, eli 9km/h enemmän kuin parhaalla kierroksella

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

tuo shikaani ja nopea vasuri sellaisia joissa pää pistää vielä vastaan. Ei vain uskalla pitää kaasua auki, vaikka mopo ei käyttäydy mitenkään epävakaasti tms. Ei vain uskalla pitää kaasua auki :) Jonkun perässä kun ajaa niin shikaani menee nopeampaa, mutta yksin tulee vain himmattua liikaa ja kaasu tulee löysättyä jo ennen sitä ekaa kanttaria  hedari_1

Mullakaan ei ole mitään hajua, että miten tuollaiset nopeat shikaanit pitäisi ajaa. Jarrulla vai pelkällä kaasun hölläämisellä? Eli olisiko kuitenkin viisainta käyttää pikkuisen jarrua oikeaan aikaan ja sitten heti shikaanin keskellä kaasulle? Eipä tuossa kuussatasella kyllä pitäisi paljoa vauhtia höllätä. Kympin näyttää minulla laskevan.

Vähän sama juttu tuon kemoran kakkosen kanssa. Kaikki puhuvat, ettei siihen jarruteta. Mutta minä kyllä jarrutan siinä ihan tunteella. Tippuuhan siinä kuitenkin vauhti kuussatasellakin 50 kilsaa. Nyt kyllä huomasin sen, etten tule jarrulla kääntöön asti. Jarru on pakko höllätä aiemmin, muuten rytkyttää niin penteleesti. Kai se mopo lentää sinne kuusikkoon ilman jarrua?

Ei kai tuohon shikaaniin tartte pahemmin jarrutella, kun ei ole liikaa vauhtia? Sen verran käyttää kaasua kiinni (ei välttämättä edes kokonaan kiinni) että saa mopon taittumaan ja sit mahdollisimman nopeasti kaasu auki. Linjasta tulee kyllä tosi tarkka kun vauhtia on riittävästi.

Kannattaa myös miettiä mitä tapahtuu jos vetää sen shikaanin jälkeen ulos.
Siis ennen kuin turva-alueet on kunnossa.

Totta, itse ainakin jätin aika reippaan marginaalin radan reunoihin. Sen 10cm kun putoaa asfaltilta soralle, niin sieltä ei ihan niin vaan takaisin tullakaan. Puhumattakaan mitä löytyy sen pienen sorakaistaleen jälkeen.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:22:58
Kannattaa myös miettiä mitä tapahtuu jos vetää sen shikaanin jälkeen ulos.
Siis ennen kuin turva-alueet on kunnossa.

Tässä yks esimerkki mitä tapahtuu:



Tässä ei onneks sattunu kuskille mitään ja pyöräkin säilyi ehjänä.

tamik87

Keittäjätädin mukaan ovat saaneet aika monelta taholta painostusta ja noottia että radan turva-alueet ja kanttarit pitää hoitaa kuntoon jos mielivät vielä tapahtumia radalla järjestää.

Se 1500€ säästö kanttareissa on kuulemma vaan urbaanilegenda...

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 28.08.13 - klo:07:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:22:58
Kannattaa myös miettiä mitä tapahtuu jos vetää sen shikaanin jälkeen ulos.
Siis ennen kuin turva-alueet on kunnossa.

Tässä yks esimerkki mitä tapahtuu:

Tässä ei onneks sattunu kuskille mitään ja pyöräkin säilyi ehjänä.

Onko tietoa oliko toi vauhdiltaan hidas, keski vai nopeeryhmäläinen?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kuulapää


murmela

Ajattelinkin ett nopeen ryhmän kuski ois poistunu ko paikalta vähintään sirralla, ellei jopa mustan auton kuljetuksessa...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

porari

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:12:23
Ajattelinkin ett nopeen ryhmän kuski ois poistunu ko paikalta vähintään sirralla, ellei jopa mustan auton kuljetuksessa...

Kyllähän tuo ulosajo, siis kirjaimellisesti mittas adventuren joustovarat ihan pohjapanssaria myöten. Sen kapean hiekka-alueen jälkeen horsmien seassa on päänkokoisia kiviä ja ja suokannon kappaleita jotka ei radalle näy. Onni oli ettei noita reitille osunut.  Ja onni että toi kuoppa sitten piti pyörän pystyssä kirjaimellisesti. Oli etulokaria myöten syvällä mudassa. Kiitos vain kaikille jotka oli sitä ylös onkimassa,, loppupäivän settien myötä omasta vauhtitasosta karisi kahdeksisen sekuntia pois, kai se ulosajoapina siinäkohtaa tippu selästä pois.

Jos ratayhtiö ton alueen joskus perkais  noistakivistä ja kannoista (esim maatalousjyrsimellä) ja istuttas  vaikka nurmikolle,, tulis siitä erinomainen paikka vetää leveäksi. Nyt se on vähän karkea ainakin kyykyille.

Nitrous

16.04.14 - klo:08:18 #38 Viimeisin muokkaus: 16.04.14 - klo:09:28 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:



1.46.89

Tässä kauden alkua lähestyessä piti vakoilla täältä noita käppyröitä ja siinä ohessa sitten tuli juttua autopuolella kilpaa ajavan kaverin kanssa ajolinja-/suorituskykyeroista. Joten tässä rinnakkain röyhkeesti sulta lainattu ja tuon autopuolen hiipparin käppyrää. Autolla kierrosaika on 1:48 alkunen. Ja kyseessä locoste-luokan menopeli, eli tämmönen laite http://img3.photographersdirect.com/img/13886/wm/pd352727.jpg

Edit. Vasemmalla auto, oikeella mopo.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Ja sitten meikäläisen neitsyyden menetys Botnialla Hi/Lo -kuvana.

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.04.14 - klo:14:57
Ja sitten meikäläisen neitsyyden menetys Botnialla Hi/Lo -kuvana.
Vauhtivasurissa snadi pätkä jarrua että pyörä kallelleen ja sitten vaan kiihdytettään kevyesti koko pätkä kunnes runtataaaan lopussa kun saa pyörän suoraan?

Näkee monenlaista toteutusta tuossa paikassa kyl...

Itsellä selkeesti huonoin paikka on pitkä-botnialla kolmonen, missä jostain syystä on niin pirun luonnotonta lyödä reilusti lisää vauhtia vaikka pyörä on pitkään kallellaan. Markon vinkki kaasulla shikaaniin tähtäämisestä oli jees, mutta pitäisi yrittää saada 10-20kmh lisää vauhtia tuohon. Samat ongelmat siis kuin kemoran kolmosessa. Jos luoja soisi kuivaa keliä niin nyt kyllä lyödään seoskumit alle ja aletaan päästämään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 28.05.14 - klo:10:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.04.14 - klo:14:57
Ja sitten meikäläisen neitsyyden menetys Botnialla Hi/Lo -kuvana.
Vauhtivasurissa snadi pätkä jarrua että pyörä kallelleen ja sitten vaan kiihdytettään kevyesti koko pätkä kunnes runtataaaan lopussa kun saa pyörän suoraan?


Pelkkä kaasun sulkeminen ennen taittoa kun ei pää antanu periks taittaa torvi auki tonne. Tonnarilla joutunee hetkeksi ainakin sulkemaan kaasua, mutta kusiaisella tuon pitäs kaiken järjen mukaan mennä kun vaan runtaa mopon kyljelleen. Sit vaan odotellaan, että mutka loppuu ja jossain kohtaa kai pitäs avatakin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Cat

Veikkaanpa että kannattaa kusiaisellakin nostaa tai ei nostaa, mutta pitää tasakaasulla, ihan sen takia että saa sen linjan pidettyä sisäreunassa josta on hyvä tähdätä sinne jarruun.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 28.05.14 - klo:13:39
Veikkaanpa että kannattaa kusiaisellakin nostaa tai ei nostaa, mutta pitää tasakaasulla, ihan sen takia että saa sen linjan pidettyä sisäreunassa josta on hyvä tähdätä sinne jarruun.

Ok, hyvä tietää. Kovin paljon ei varmaan vauhti kuitenkaan tipu tosta suoranopeudesta vasuriin?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.05.14 - klo:13:57
Lainaus käyttäjältä: Cat - 28.05.14 - klo:13:39
Veikkaanpa että kannattaa kusiaisellakin nostaa tai ei nostaa, mutta pitää tasakaasulla, ihan sen takia että saa sen linjan pidettyä sisäreunassa josta on hyvä tähdätä sinne jarruun.

Ok, hyvä tietää. Kovin paljon ei varmaan vauhti kuitenkaan tipu tosta suoranopeudesta vasuriin?

Minulla tuo meni 180 millisellä bridgen takasella nätisti niin, että käytin kaasua aavistuksen kiinni taitossa, jonka jälkeen kiihdytin tasaisesti läpi. Vauhti ei kyllä noussut muistaakseni edes 10km/h, mutta nousipa kuitenkin. Isommalla takasella joutui sitten ajamaan tasakaasulla tai jopa aavistuksen hölläämään, jotta mopo pysyi sisälaidassa. Sitten tietenkin lopussa täyskaasulle.

Powered by EzPortal