Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.02.15 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:03:27
etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Olipa viihdyttävä pätkä. Kiva oli myös nähdä, kuinka väännetään kaasu täysin auki. Tonnarin huonoja puolia on, että sellaisella ei montaa kertaa kierroksen aikana saa kaasua täysin auki. 600:lla sai paljon paremmin.
Nimim. amatööri :)

Eipä mullakaan alastaro-enkkaa ajaessani app:n bimmerillä kaasu ollut kertaakaan 100%. Kusiaisella enkkakierroksella kaasu oli tapissa yhteensä jonku 15 sekkaa tjsp. "Pieni" ero.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lisää testisettii, kaunis aamu, linnut laulaa, aurinko paistaa, apeksit ja jarrumerkit aamukasteen peitossa:
https://www.youtube.com/watch?v=jnbx-9RxHD0
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.02.15 - klo:04:31
Lisää testisettii, kaunis aamu, linnut laulaa, aurinko paistaa, apeksit ja jarrumerkit aamukasteen peitossa:
https://www.youtube.com/watch?v=jnbx-9RxHD0
Ei saa**na mikä alku videossa...meni aamu pilalle. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.02.15 - klo:04:31
Lisää testisettii

Hyvin huomaa anti-squatin toiminnan. peukku_1  Lisäksi jarrutuksessa on jännä tuo kaksiosainen keulan tippuminen. Vaikka painat jarrua kerralla, niin keula menee alas kahdessa osassa. En tiedä onko se normaalia, mutta ei se menoa näytännyt haittaavan.

JMH

^
Vai oisko sittenkin keulan osalla kyse kaasu pois - > jarru päälle aikaerosta tai mittavirheestä.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JMH - 20.02.15 - klo:10:51
^
Vai oisko sittenkin keulan osalla kyse kaasu pois - > jarru päälle aikaerosta tai mittavirheestä.
Epäilen, että olet oikeassa: 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Tuo vaikuttaa loogiselta. Kroppa on kuitenkin ilmajarruna siinä kohtaa, kun mennään kaasulta jarrulle. Tai ylävartalo on ainakin siirtymässä pystyyn.

JMH

^
Ilmanvastus + moottorijarru + vierintävastus (Nitrous keksiköön lisää). Joo, kyl se mopo parissa markassa hidastuu kivasti jo ilman jarruakin.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 20.02.15 - klo:12:06
Tuo vaikuttaa loogiselta. Kroppa on kuitenkin ilmajarruna siinä kohtaa, kun mennään kaasulta jarrulle. Tai ylävartalo on ainakin siirtymässä pystyyn.

Moottorijarru pelkästään riittää tuohon. Kropan ilmanvastus varmaan pyrkii ennemmin nostamaan keulaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.02.15 - klo:06:56
Ei saa**na mikä alku videossa...meni aamu pilalle. :D
Ja kiksikin tappo koneen... Jos huomasit?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 20.02.15 - klo:08:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.02.15 - klo:04:31
Lisää testisettii

Hyvin huomaa anti-squatin toiminnan. peukku_1  Lisäksi jarrutuksessa on jännä tuo kaksiosainen keulan tippuminen. Vaikka painat jarrua kerralla, niin keula menee alas kahdessa osassa. En tiedä onko se normaalia, mutta ei se menoa näytännyt haittaavan.
Huomaa myös sen että mopo nousee todella ylös, molemmat päät, silloin kun sen flippaa kyljeltä toiselle.

On se normaalia. Tosin toi oli aamun eka setti ja ajo ihan siel sun tääl, joten siitäkin syystä toi kaasulta jarrulle tapahtu keulan osalta noin selkeesti kaksosasesti.
Jos ois kunnon hanskamies kyseessä niin keula tippus abaut kerralla koska mopo menis niin nopeesti täyskaasulta täysjarrulle, että keula ei ehtis tipahtaa pelkästään vedon loppumisen takia siinä välissä.
Mut harrastelijalla toi on tyypillistä ett kestää, joten mopo ehtii elämään siin välissäkin, enemmän tai vähemmän.

Jos ajatellaan peruskyykkää, jossa painauma 40 mm, niin kaasu nostaa keulaa sen 0-40 mm. Ja varsinkin suurissa nopeuksissa ilmanvastus nostaa keulaa, mutuna hihasta 0-20 mm.
Moottorijarrulla saa takarenkaalta jonkun max 0,6G voiman aikaseks, olettaen ettei ole esim luistokytkintä tai eculla pehmennettyä moottorijarrua, joten se painaa keulaa alas 0-40(?) mm.
Pintakaasulla ajaessa keula pysyy siin peruspainaumassa (jos ei ilmanvastus nosta).
Jarrulla keulan saa sit kokonaan kasaan riippuen jousivakio/ilmajousi/ilmanvastus/jarruteho/kuskinmoponpaino yhtälöstä. Vaimennuksilla ei sinänsä juurikaan vaikutusta asiaan pohjaako keula vai ei jos vaimennukset ovat noin muutoin tontilla. Toki vaimennuksilla voi halutessaan vaikuttaa pohjaamisherkkyyteen, mutta se on helppo tapa pilata koko keula.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.02.15 - klo:04:31Lisää testisettii, kaunis aamu, linnut laulaa, aurinko paistaa, apeksit ja jarrumerkit aamukasteen peitossa:

uijjui mitä datapornoa...

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Miksi sää et mee matalaksi suorilla? Ilmajarru ja sellasta. Kypärän leuka pitäs olla tankissa kii ;)

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:00:37
Miksi sää et mee matalaksi suorilla? Ilmajarru ja sellasta. Kypärän leuka pitäs olla tankissa kii ;)
Sit mun tarvis aina nostaa perse takakatteen päälle, jotta ruoto mahtuis silleen ett leuka on tankissa kiinni. Oishan se aika proo asento kyllä. idea_1
T:188 ja pitkä selkä. Sulla taitaa olla paremmin räärääseen sopivat mitat/ sen takia et ole tietoinen ongelmasta?
Ps. Bimmerin selkään on vielä ihanempi mahtua ku pleksin reuna on leuan seutuvilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal