Uudet viestit

MP-Ratatori

Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Botnia-dataa  (Luettu 105445 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 14:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #75 : 19.02.15 - klo:15:12 »
etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Olipa viihdyttävä pätkä. Kiva oli myös nähdä, kuinka väännetään kaasu täysin auki. Tonnarin huonoja puolia on, että sellaisella ei montaa kertaa kierroksen aikana saa kaasua täysin auki. 600:lla sai paljon paremmin.
Nimim. amatööri :)

Eipä mullakaan alastaro-enkkaa ajaessani app:n bimmerillä kaasu ollut kertaakaan 100%. Kusiaisella enkkakierroksella kaasu oli tapissa yhteensä jonku 15 sekkaa tjsp. "Pieni" ero.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 14:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #76 : 20.02.15 - klo:04:31 »
Lisää testisettii, kaunis aamu, linnut laulaa, aurinko paistaa, apeksit ja jarrumerkit aamukasteen peitossa:
https://www.youtube.com/watch?v=jnbx-9RxHD0
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #77 : 20.02.15 - klo:06:56 »
Lisää testisettii, kaunis aamu, linnut laulaa, aurinko paistaa, apeksit ja jarrumerkit aamukasteen peitossa:
https://www.youtube.com/watch?v=jnbx-9RxHD0
Ei saa**na mikä alku videossa...meni aamu pilalle. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1198
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 15:41
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #78 : 20.02.15 - klo:08:37 »
Lisää testisettii

Hyvin huomaa anti-squatin toiminnan. peukku_1  Lisäksi jarrutuksessa on jännä tuo kaksiosainen keulan tippuminen. Vaikka painat jarrua kerralla, niin keula menee alas kahdessa osassa. En tiedä onko se normaalia, mutta ei se menoa näytännyt haittaavan.

Poissa JMH

  • 15 vuotiaan into... ja taito
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 297
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Turku
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 11:38
  • RSV Mille R -02
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 45
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #79 : 20.02.15 - klo:10:51 »
^
Vai oisko sittenkin keulan osalla kyse kaasu pois - > jarru päälle aikaerosta tai mittavirheestä.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #80 : 20.02.15 - klo:11:58 »
^
Vai oisko sittenkin keulan osalla kyse kaasu pois - > jarru päälle aikaerosta tai mittavirheestä.
Epäilen, että olet oikeassa: 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1198
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 15:41
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 353
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #81 : 20.02.15 - klo:12:06 »
Tuo vaikuttaa loogiselta. Kroppa on kuitenkin ilmajarruna siinä kohtaa, kun mennään kaasulta jarrulle. Tai ylävartalo on ainakin siirtymässä pystyyn.

Poissa JMH

  • 15 vuotiaan into... ja taito
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 297
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Turku
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 11:38
  • RSV Mille R -02
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 45
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #82 : 20.02.15 - klo:12:50 »
^
Ilmanvastus + moottorijarru + vierintävastus (Nitrous keksiköön lisää). Joo, kyl se mopo parissa markassa hidastuu kivasti jo ilman jarruakin.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #83 : 20.02.15 - klo:13:13 »
Tuo vaikuttaa loogiselta. Kroppa on kuitenkin ilmajarruna siinä kohtaa, kun mennään kaasulta jarrulle. Tai ylävartalo on ainakin siirtymässä pystyyn.

Moottorijarru pelkästään riittää tuohon. Kropan ilmanvastus varmaan pyrkii ennemmin nostamaan keulaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 14:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #84 : 20.02.15 - klo:14:40 »
Ei saa**na mikä alku videossa...meni aamu pilalle. :D
Ja kiksikin tappo koneen... Jos huomasit?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 14:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #85 : 20.02.15 - klo:14:58 »
Lisää testisettii

Hyvin huomaa anti-squatin toiminnan. peukku_1  Lisäksi jarrutuksessa on jännä tuo kaksiosainen keulan tippuminen. Vaikka painat jarrua kerralla, niin keula menee alas kahdessa osassa. En tiedä onko se normaalia, mutta ei se menoa näytännyt haittaavan.
Huomaa myös sen että mopo nousee todella ylös, molemmat päät, silloin kun sen flippaa kyljeltä toiselle.

On se normaalia. Tosin toi oli aamun eka setti ja ajo ihan siel sun tääl, joten siitäkin syystä toi kaasulta jarrulle tapahtu keulan osalta noin selkeesti kaksosasesti.
Jos ois kunnon hanskamies kyseessä niin keula tippus abaut kerralla koska mopo menis niin nopeesti täyskaasulta täysjarrulle, että keula ei ehtis tipahtaa pelkästään vedon loppumisen takia siinä välissä.
Mut harrastelijalla toi on tyypillistä ett kestää, joten mopo ehtii elämään siin välissäkin, enemmän tai vähemmän.

Jos ajatellaan peruskyykkää, jossa painauma 40 mm, niin kaasu nostaa keulaa sen 0-40 mm. Ja varsinkin suurissa nopeuksissa ilmanvastus nostaa keulaa, mutuna hihasta 0-20 mm.
Moottorijarrulla saa takarenkaalta jonkun max 0,6G voiman aikaseks, olettaen ettei ole esim luistokytkintä tai eculla pehmennettyä moottorijarrua, joten se painaa keulaa alas 0-40(?) mm.
Pintakaasulla ajaessa keula pysyy siin peruspainaumassa (jos ei ilmanvastus nosta).
Jarrulla keulan saa sit kokonaan kasaan riippuen jousivakio/ilmajousi/ilmanvastus/jarruteho/kuskinmoponpaino yhtälöstä. Vaimennuksilla ei sinänsä juurikaan vaikutusta asiaan pohjaako keula vai ei jos vaimennukset ovat noin muutoin tontilla. Toki vaimennuksilla voi halutessaan vaikuttaa pohjaamisherkkyyteen, mutta se on helppo tapa pilata koko keula.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jiknnn

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 152
  • Paikkakunta: oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.06.19 - klo:18:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #86 : 20.02.15 - klo:17:55 »
Lisää testisettii, kaunis aamu, linnut laulaa, aurinko paistaa, apeksit ja jarrumerkit aamukasteen peitossa:

uijjui mitä datapornoa...

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 14:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #87 : 22.02.15 - klo:00:01 »
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1497
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:25.09.20 - klo:23:01
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #88 : 22.02.15 - klo:00:37 »
Miksi sää et mee matalaksi suorilla? Ilmajarru ja sellasta. Kypärän leuka pitäs olla tankissa kii ;)

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5166
  • Paikalla:tänään kello 14:50
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #89 : 22.02.15 - klo:01:52 »
Miksi sää et mee matalaksi suorilla? Ilmajarru ja sellasta. Kypärän leuka pitäs olla tankissa kii ;)
Sit mun tarvis aina nostaa perse takakatteen päälle, jotta ruoto mahtuis silleen ett leuka on tankissa kiinni. Oishan se aika proo asento kyllä. idea_1
T:188 ja pitkä selkä. Sulla taitaa olla paremmin räärääseen sopivat mitat/ sen takia et ole tietoinen ongelmasta?
Ps. Bimmerin selkään on vielä ihanempi mahtua ku pleksin reuna on leuan seutuvilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020