Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

22.02.15 - klo:02:13 #90 Viimeisin muokkaus: 22.02.15 - klo:02:30 käyttäjältä slowrider
no sit sun tarvii nostaa sitä persettä ja hoitaa homma kuntoon :) Ja eihän tässä minun ajoasennosta puhuttu. Ihan vaan vinkkinä heitin kun tossa satuit tekeen päin viddua ;) voisit joskus mennä lujempaaki ku vähän hieroisit pikkuasioita kuntoon ;)

tamik87

On kyllä kiva katsella dataa.. Kiinnostais itseäkin hieroa alusta kuntoon tuollaisen telemetrian voimin. Vaatis vaan data inssin yms. Kun eihän sitä muuten kerkeä ajamaan ollenkaan :D
Sent from my Lumia 1020

slowrider

Vaatiiko toi iskaridata muokkausta ennen videoon liittämistä? Vai onko se noin hyvää suoraan?

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 22.02.15 - klo:10:19
On kyllä kiva katsella dataa.. Kiinnostais itseäkin hieroa alusta kuntoon tuollaisen telemetrian voimin. Vaatis vaan data inssin yms. Kun eihän sitä muuten kerkeä ajamaan ollenkaan :D
Sent from my Lumia 1020
Ei se oikeestaan vaadi kuin yhden lyhkäsen silmäyksen alustakäppyöihin (yhen kierroksen data esim Performance Toolssin ruudussa), niin näkee onko isompia ongelmia vai ei. Eli lähinnä pohjaako tai top outtaako jompi kumpi pää liikaa, ja liikkuuko mopo balanssissa keula vs perä. Kirjaimellisesti minuutin homma.
Suuri etu lienee se että kuskin päässä tapahtuva alusta-arpominen, mitä esim nippuside keulaputkessa (mikä aiheuttaa vain enemmän ihmettelyä kuin hyötyä) aiheuttaa, loppuu siihen.
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:12:23
Vaatiiko toi iskaridata muokkausta ennen videoon liittämistä? Vai onko se noin hyvää suoraan?
Toi on ihan suoraa sitä 10Hz käppyrää mitä potikat>RaceDAC>RaceCrono>DashWare>YouTube:sta tulee.
Luullakseni toi uus RaceChrono osais kyl ottaa vastaa ja puskee ulos vaikkapa 100Hz dataa, johon RaceDAC kykenee, niin sais käppyröistä vielä hifimpiä.
DashWaressa on noissa käppyröissä mahollisuus valita Auto Scale, eli se vaan kattoo suoraan datafilusta esim etuiskaridatan suurimman ja pienimmän arvon ja piirtää käppyrän sillä skaalalla sit. Tai sit voi ite määritellä min ja max arvot, ja kaikki muutkin maholliset.
Eli eli, itse dataan en ole koskenut millään tavalla. DashWarella olen vaan määrännyt mikä osuus datasta näkyy kerralla ruudussa ja millä skaalalla.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Itse kyllä jo hyllytin koko iskaridatan, mutta tuosta videosta kun katselee, niin kyllähän jopa minä tajuan tuosta jotain :) Menin vaan juuri ostamaan sen 2D:n loggerin ja siihen se iskaripaketti aika hintava....

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:21:00
Itse kyllä jo hyllytin koko iskaridatan, mutta tuosta videosta kun katselee, niin kyllähän jopa minä tajuan tuosta jotain :) Menin vaan juuri ostamaan sen 2D:n loggerin ja siihen se iskaripaketti aika hintava....
Katotaan miten toi mun 18€ iskarianturointi toimii. Jos toimii niin mainostan täällä, että on hyvä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:21:00
Itse kyllä jo hyllytin koko iskaridatan, mutta tuosta videosta kun katselee, niin kyllähän jopa minä tajuan tuosta jotain :) Menin vaan juuri ostamaan sen 2D:n loggerin ja siihen se iskaripaketti aika hintava....
Ons kyl joo aika hinnalla pilattu, mutta toisaalta siin tulee ihan kaikki palikat valmiina, ts se on plug and play. Heittämällä kiinni ja toimii. Ja ne on ymmärtääkseni todellakin huipputason vehkeet. Ja siihen samaiseen "laajennus"boxiin saa laajakaista lamdankin kiinni suoraan + se boxi hoitaa sen labdan ohjauksen.
Lisäks siinä boxissa on kaks analogituloa niiden potikoille tarkotettujen lisäks. Eli jos moposta ei suoraan "ecun kautta" saa jarrupainetta (ABSit poistettu kokonaan), niin jarrupaineanturin saa sitä kautta kiinni.

Yks vaihtis olis ostaa se pelkkä lisäboksi ja sit jotku alustapotikat jostain erikseen. Siin säästäis (puolet?) muutaman huntin.

Ja toisaalta, siin vaiheessa kun todellakin tarvii alustadataa, niin se alustadata on ihan korvaamaton ja säästää Monta tuntia ja jopa Monta sataa/tuhatta euroa. Ett se on yhestä laakista maksettu takas siin vaihees ku sille tulee käyttöä.
Ainakin se mitä mä olen Eräiden Bimmer Ihmettely&Thyyningiä seurannu, niin datasta ois voinu olla hyötyä, erittäin varma ehkä. ;)
Mut joo, on se hinta aikasta sualanen...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

22.02.15 - klo:22:12 #97 Viimeisin muokkaus: 22.02.15 - klo:23:08 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:22:04

Ainakin se mitä mä olen Eräiden Bimmer Ihmettely&Thyyningiä seurannu, niin datasta ois voinu olla hyötyä, erittäin varma ehkä. ;)




Jaa onko jotku tuollaista arpomista harrastaneet? Onneksi meidän tiimissä ei ole moiseen tarvinut sekaantua kun ollaan rautaisella ammattitaidolla tehty alusta lähes kerralla kuntoon innocent_1 Häätyypi tuota Nitrouksen projektia kyttäillä kanssa. Mullahan edelleen odottelisi asennusta se racedacci... Voishan sen tonne kusiaiseen laittaa jos joskus sais aikaiseksi.....

Bemmistä tosiaan otin absit pois eli se jarrudatakin siitä hävisi. Ei sen puoleen tullu viime kesänäkään muuta tutkittua kuin kierroslukuja ja kaasunasentoa. Nopeuskäyrästähän sen jarrun näkee jo välttävästi

Edittiä:

Aloin laskeskelemaan noita tarvittavia osia alpha raasingin sivulta:

2d interface moduli 595e
etuiskarin anturi 475e
takaiskarin anturi 452e
jarrupaineanturi 476e
Loggeri  590e

Yhteensä rapiat 2500e. Alkaa siinä olla bitillä jo hintaa :o

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:22:04

Ainakin se mitä mä olen Eräiden Bimmer Ihmettely&Thyyningiä seurannu, niin datasta ois voinu olla hyötyä, erittäin varma ehkä. ;)




Jaa onko jotku tuollaista arpomista harrastaneet? Onneksi meidän tiimissä ei ole moiseen tarvinut sekaantua kun ollaan rautaisella ammattitaidolla tehty alusta lähes kerralla kuntoon innocent_1 Häätyypi tuota Nitrouksen projektia kyttäillä kanssa. Mullahan edelleen odottelisi asennusta se racedacci... Voishan sen tonne kusiaiseen laittaa jos joskus sais aikaiseksi.....

Bemmistä tosiaan otin absit pois eli se jarrudatakin siitä hävisi. Ei sen puoleen tullu viime kesänäkään muuta tutkittua kuin kierroslukuja ja kaasunasentoa. Nopeuskäyrästähän sen jarrun näkee jo välttävästi

Edittiä:

Aloin laskeskelemaan noita tarvittavia osia alpha raasingin sivulta:

2d interface moduli 595e
etuiskarin anturi 475e
takaiskarin anturi 452e
jarrupaineanturi 476e
Loggeri  590e

Yhteensä rapiat 2500e. Alkaa siinä olla bitillä jo hintaa :o

Loggerihan sulla jo oli, joten ostat vaan modulin 595, ja sitten jostain muualta etupotikan 200e, ja takapotikaks pistät jonku TPS anturin 10e, ja absimokkulan sen verran takas ett saat jarrupaineen siitä.
805e. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:22:04

Ainakin se mitä mä olen Eräiden Bimmer Ihmettely&Thyyningiä seurannu, niin datasta ois voinu olla hyötyä, erittäin varma ehkä. ;)




Jaa onko jotku tuollaista arpomista harrastaneet? Onneksi meidän tiimissä ei ole moiseen tarvinut sekaantua kun ollaan rautaisella ammattitaidolla tehty alusta lähes kerralla kuntoon innocent_1 Häätyypi tuota Nitrouksen projektia kyttäillä kanssa. Mullahan edelleen odottelisi asennusta se racedacci... Voishan sen tonne kusiaiseen laittaa jos joskus sais aikaiseksi.....

Bemmistä tosiaan otin absit pois eli se jarrudatakin siitä hävisi. Ei sen puoleen tullu viime kesänäkään muuta tutkittua kuin kierroslukuja ja kaasunasentoa. Nopeuskäyrästähän sen jarrun näkee jo välttävästi

Edittiä:

Aloin laskeskelemaan noita tarvittavia osia alpha raasingin sivulta:

2d interface moduli 595e
etuiskarin anturi 475e
takaiskarin anturi 452e
jarrupaineanturi 476e
Loggeri  590e

Yhteensä rapiat 2500e. Alkaa siinä olla bitillä jo hintaa :o

Loggerihan sulla jo oli, joten ostat vaan modulin 595, ja sitten jostain muualta etupotikan 200e, ja takapotikaks pistät jonku TPS anturin 10e, ja absimokkulan sen verran takas ett saat jarrupaineen siitä.
805e. :)


Joo ehkä ei mun ajossa vielä ole näin tarkan hifistelyn aika :)

jarska


murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.02.15 - klo:00:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:22:04

Ainakin se mitä mä olen Eräiden Bimmer Ihmettely&Thyyningiä seurannu, niin datasta ois voinu olla hyötyä, erittäin varma ehkä. ;)




Jaa onko jotku tuollaista arpomista harrastaneet? Onneksi meidän tiimissä ei ole moiseen tarvinut sekaantua kun ollaan rautaisella ammattitaidolla tehty alusta lähes kerralla kuntoon innocent_1 Häätyypi tuota Nitrouksen projektia kyttäillä kanssa. Mullahan edelleen odottelisi asennusta se racedacci... Voishan sen tonne kusiaiseen laittaa jos joskus sais aikaiseksi.....

Bemmistä tosiaan otin absit pois eli se jarrudatakin siitä hävisi. Ei sen puoleen tullu viime kesänäkään muuta tutkittua kuin kierroslukuja ja kaasunasentoa. Nopeuskäyrästähän sen jarrun näkee jo välttävästi

Edittiä:

Aloin laskeskelemaan noita tarvittavia osia alpha raasingin sivulta:

2d interface moduli 595e
etuiskarin anturi 475e
takaiskarin anturi 452e
jarrupaineanturi 476e
Loggeri  590e

Yhteensä rapiat 2500e. Alkaa siinä olla bitillä jo hintaa :o

Loggerihan sulla jo oli, joten ostat vaan modulin 595, ja sitten jostain muualta etupotikan 200e, ja takapotikaks pistät jonku TPS anturin 10e, ja absimokkulan sen verran takas ett saat jarrupaineen siitä.
805e. :)


Joo ehkä ei mun ajossa vielä ole näin tarkan hifistelyn aika :)
Tulipa mieleen vielä sellanenkin, ett jos sit haluisit sen 2Dn datan videolle asti, niin loggerin mukana tullut karvalakkiversio softasta ei sitä suo, vaan tarvii ostaa minimissään joku 800 euron softaoptiolisenssi jotta se suostuu exporttaamaan datan, jotta sen saa sit ympättyy videoon.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.02.15 - klo:15:31
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.02.15 - klo:00:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.02.15 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.02.15 - klo:22:04

Ainakin se mitä mä olen Eräiden Bimmer Ihmettely&Thyyningiä seurannu, niin datasta ois voinu olla hyötyä, erittäin varma ehkä. ;)




Jaa onko jotku tuollaista arpomista harrastaneet? Onneksi meidän tiimissä ei ole moiseen tarvinut sekaantua kun ollaan rautaisella ammattitaidolla tehty alusta lähes kerralla kuntoon innocent_1 Häätyypi tuota Nitrouksen projektia kyttäillä kanssa. Mullahan edelleen odottelisi asennusta se racedacci... Voishan sen tonne kusiaiseen laittaa jos joskus sais aikaiseksi.....

Bemmistä tosiaan otin absit pois eli se jarrudatakin siitä hävisi. Ei sen puoleen tullu viime kesänäkään muuta tutkittua kuin kierroslukuja ja kaasunasentoa. Nopeuskäyrästähän sen jarrun näkee jo välttävästi

Edittiä:

Aloin laskeskelemaan noita tarvittavia osia alpha raasingin sivulta:

2d interface moduli 595e
etuiskarin anturi 475e
takaiskarin anturi 452e
jarrupaineanturi 476e
Loggeri  590e

Yhteensä rapiat 2500e. Alkaa siinä olla bitillä jo hintaa :o

Loggerihan sulla jo oli, joten ostat vaan modulin 595, ja sitten jostain muualta etupotikan 200e, ja takapotikaks pistät jonku TPS anturin 10e, ja absimokkulan sen verran takas ett saat jarrupaineen siitä.
805e. :)


Joo ehkä ei mun ajossa vielä ole näin tarkan hifistelyn aika :)
Tulipa mieleen vielä sellanenkin, ett jos sit haluisit sen 2Dn datan videolle asti, niin loggerin mukana tullut karvalakkiversio softasta ei sitä suo, vaan tarvii ostaa minimissään joku 800 euron softaoptiolisenssi jotta se suostuu exporttaamaan datan, jotta sen saa sit ympättyy videoon.

Yllättävää. Ja tosiaan ei riitä edes tuon interface module niiden potikoiden jatkoksi vaan se prkeleen johtosarjaki pitää siihen väliin vielä erikseen ostaa. Yksi vaihtoehto on että laitan racedacci interface modulen ja sen perään alustapotikat ja jarrupaineen :D Vähän toki menee jo säätämiseksi kun kahta loggeria joutuu pläräämään, mutta eipä niitä nyt oikeasti tarvi kokoaikaa tutkia.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.02.15 - klo:15:44
Yllättävää. Ja tosiaan ei riitä edes tuon interface module niiden potikoiden jatkoksi vaan se prkeleen johtosarjaki pitää siihen väliin vielä erikseen ostaa. Yksi vaihtoehto on että laitan racedacci interface modulen ja sen perään alustapotikat ja jarrupaineen :D Vähän toki menee jo säätämiseksi kun kahta loggeria joutuu pläräämään, mutta eipä niitä nyt oikeasti tarvi kokoaikaa tutkia.
Tulishan tuo vähän halvemmaksi juu, sun tapauksessa ~300e vs ~3000e...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Reisca

23.02.15 - klo:19:23 #104 Viimeisin muokkaus: 23.02.15 - klo:19:29 käyttäjältä Reisca
Nyt on muuten ebayssä runsaasti myynnissä lineaaripotikoita useana pituutena.
Ovat kohtuuhintaisia ja postikulut ~5€.
esim: http://r.ebay.com/oz1SGt

Olisko noista alustan mittaukseen?



Powered by EzPortal