Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paaton

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

tuo shikaani ja nopea vasuri sellaisia joissa pää pistää vielä vastaan. Ei vain uskalla pitää kaasua auki, vaikka mopo ei käyttäydy mitenkään epävakaasti tms. Ei vain uskalla pitää kaasua auki :) Jonkun perässä kun ajaa niin shikaani menee nopeampaa, mutta yksin tulee vain himmattua liikaa ja kaasu tulee löysättyä jo ennen sitä ekaa kanttaria  hedari_1

Mullakaan ei ole mitään hajua, että miten tuollaiset nopeat shikaanit pitäisi ajaa. Jarrulla vai pelkällä kaasun hölläämisellä? Eli olisiko kuitenkin viisainta käyttää pikkuisen jarrua oikeaan aikaan ja sitten heti shikaanin keskellä kaasulle? Eipä tuossa kuussatasella kyllä pitäisi paljoa vauhtia höllätä. Kympin näyttää minulla laskevan.

Vähän sama juttu tuon kemoran kakkosen kanssa. Kaikki puhuvat, ettei siihen jarruteta. Mutta minä kyllä jarrutan siinä ihan tunteella. Tippuuhan siinä kuitenkin vauhti kuussatasellakin 50 kilsaa. Nyt kyllä huomasin sen, etten tule jarrulla kääntöön asti. Jarru on pakko höllätä aiemmin, muuten rytkyttää niin penteleesti. Kai se mopo lentää sinne kuusikkoon ilman jarrua?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

tuo shikaani ja nopea vasuri sellaisia joissa pää pistää vielä vastaan. Ei vain uskalla pitää kaasua auki, vaikka mopo ei käyttäydy mitenkään epävakaasti tms. Ei vain uskalla pitää kaasua auki :) Jonkun perässä kun ajaa niin shikaani menee nopeampaa, mutta yksin tulee vain himmattua liikaa ja kaasu tulee löysättyä jo ennen sitä ekaa kanttaria  hedari_1

Mullakaan ei ole mitään hajua, että miten tuollaiset nopeat shikaanit pitäisi ajaa. Jarrulla vai pelkällä kaasun hölläämisellä? Eli olisiko kuitenkin viisainta käyttää pikkuisen jarrua oikeaan aikaan ja sitten heti shikaanin keskellä kaasulle? Eipä tuossa kuussatasella kyllä pitäisi paljoa vauhtia höllätä. Kympin näyttää minulla laskevan.

Vähän sama juttu tuon kemoran kakkosen kanssa. Kaikki puhuvat, ettei siihen jarruteta. Mutta minä kyllä jarrutan siinä ihan tunteella. Tippuuhan siinä kuitenkin vauhti kuussatasellakin 50 kilsaa. Nyt kyllä huomasin sen, etten tule jarrulla kääntöön asti. Jarru on pakko höllätä aiemmin, muuten rytkyttää niin penteleesti. Kai se mopo lentää sinne kuusikkoon ilman jarrua?

Ei kai tuohon shikaaniin tartte pahemmin jarrutella, kun ei ole liikaa vauhtia? Sen verran käyttää kaasua kiinni (ei välttämättä edes kokonaan kiinni) että saa mopon taittumaan ja sit mahdollisimman nopeasti kaasu auki. Linjasta tulee kyllä tosi tarkka kun vauhtia on riittävästi.

Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

Jos en ihan väärin muista, niin kaiken hyvän alku ja juuri...Wehnä.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

Jos en ihan väärin muista, niin kaiken hyvän alku ja juuri...Wehnä.

CBR:llä varmaan?

marko_

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:22
Jos en ihan väärin muista, niin kaiken hyvän alku ja juuri...Wehnä.

Pariin kertaan oon kävelly wehnän kans kemoran radan ympäri niin kyllä se on molemmilla kerroilla 2. mutkan jarrupaikan näyttäny. :)

paaton

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

Jos en ihan väärin muista, niin kaiken hyvän alku ja juuri...Wehnä.

CBR:llä varmaan?

Vai syökö mutka ja moottori jarru tuossakin oikeasti vauhtia pois? Ei kai tuota kukaan pysty kahtasataa läpi ajamaan ja tonareilla on kuitenkin liki 250 vauhtia suoralla. Mulla ei kyllä ihan heti lopu pää kesken, mutta olen sata varma, että lennän tuonne kuusikkoon jos en tuossa jarruta :)

marko_

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Ei kai tuohon shikaaniin tartte pahemmin jarrutella, kun ei ole liikaa vauhtia? Sen verran käyttää kaasua kiinni (ei välttämättä edes kokonaan kiinni) että saa mopon taittumaan ja sit mahdollisimman nopeasti kaasu auki. Linjasta tulee kyllä tosi tarkka kun vauhtia on riittävästi.

Mä oon kuullu kahdenlaista tarinaa:
1. Kaasua käytetään pois samalla kun aloitetaan käännös vasemmalle
2. Ajetaan kaasuauki läpi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

Jos en ihan väärin muista, niin kaiken hyvän alku ja juuri...Wehnä.

CBR:llä varmaan?

Eiku ihan tonnarilla, kaasua vaan löysäten, mut vastatkoon itte jos muistanki väärin.

slowrider

Pari kertaa kuin onnistui hyvin niin ekan kanttarin jälkeen käytin nopeasti kaasun kii ja siinä samalla heitin mopon toiselle puolen. Ekaan kanttariin asti kaasulla... monesti vaan jänistin :) edit: siis toi botnian shikaani

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

Jos en ihan väärin muista, niin kaiken hyvän alku ja juuri...Wehnä.

CBR:llä varmaan?

Eiku ihan tonnarilla, kaasua vaan löysäten, mut vastatkoon itte jos muistanki väärin.

En jaksa uskoa... tai sit on Suomen radoilla yksi paikka olemassa missä Wehnästä voi koittaa ohi :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

tuo shikaani ja nopea vasuri sellaisia joissa pää pistää vielä vastaan. Ei vain uskalla pitää kaasua auki, vaikka mopo ei käyttäydy mitenkään epävakaasti tms. Ei vain uskalla pitää kaasua auki :) Jonkun perässä kun ajaa niin shikaani menee nopeampaa, mutta yksin tulee vain himmattua liikaa ja kaasu tulee löysättyä jo ennen sitä ekaa kanttaria  hedari_1

Mullakaan ei ole mitään hajua, että miten tuollaiset nopeat shikaanit pitäisi ajaa. Jarrulla vai pelkällä kaasun hölläämisellä? Eli olisiko kuitenkin viisainta käyttää pikkuisen jarrua oikeaan aikaan ja sitten heti shikaanin keskellä kaasulle? Eipä tuossa kuussatasella kyllä pitäisi paljoa vauhtia höllätä. Kympin näyttää minulla laskevan.

Vähän sama juttu tuon kemoran kakkosen kanssa. Kaikki puhuvat, ettei siihen jarruteta. Mutta minä kyllä jarrutan siinä ihan tunteella. Tippuuhan siinä kuitenkin vauhti kuussatasellakin 50 kilsaa. Nyt kyllä huomasin sen, etten tule jarrulla kääntöön asti. Jarru on pakko höllätä aiemmin, muuten rytkyttää niin penteleesti. Kai se mopo lentää sinne kuusikkoon ilman jarrua?

Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

Yleensä nää kuskit, jotka sanoo, että siihen ei jarruteta nostaa kaasun jossain 200m paikkeilla ja rullailevat puoli suoraa ennen mutkaa. Jos tossakin laskee sinne 100 ja 150 kylttien väliin tonnarilla torvi auki niin voisin väittää, että tulee vähän ohjelmaa taittaa mutkaan ilman jarrua. Tonnarilla otetaan kuitenkin n. 80km/h vauhdista pois vaikka mutkanopeus olis kohdallaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:21:42
Pari kertaa kuin onnistui hyvin niin ekan kanttarin jälkeen käytin nopeasti kaasun kii ja siinä samalla heitin mopon toiselle puolen. Ekaan kanttariin asti kaasulla... monesti vaan jänistin :) edit: siis toi botnian shikaani

Paljonkos sinulla oli silloin shikaanissa vauhtia? Lähelle 170? Ennen shikaania pitäisi varmaan saada tuolla kuussatasellakin 180 mittariin.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Sanooko joku nopea kuski oikeasti ettei Kemoran kakkosmutkaan jarruteta?

Jos en ihan väärin muista, niin kaiken hyvän alku ja juuri...Wehnä.

CBR:llä varmaan?

Eiku ihan tonnarilla, kaasua vaan löysäten, mut vastatkoon itte jos muistanki väärin.

Kyllähän Wehnä kävelyllä taisi sanoa, että kun vauhtia ei ole vielä paljoa ja vasta aloittelee ratailuhommia, niin tuohon ei välttämättä tartte jarruttaa vaan moottorijarru riittää. Helppohan siitä on asia väärinkin ymmärtää. Muuta en usko ennen kuin joku oikeasti nopea kuski kertoo ettei tuohon tartte jarruttaa ja vielä näyttää miten se tehdään.

slowrider

Nyt en koneen ääressä mutta koitan kaivella kun pääsen koneelle. En tiedä oliko vauhtia kummemmin, mutta meni sillai nätillä rytmillä. Varsinkin eri-ernestin perässä kun ajoin niin meni eri nätisti.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.08.13 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: paaton - 27.08.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.08.13 - klo:19:49
Tango kyseli botnian hi/low kuvaa, eli tässäpä olisi:


1.46.89

Aika samalta näyttää nopeudet, mitä omalla 45.7 kierroksella.
Tässä suurimmat erot: Shikaanissa mulla oli 160 vauhtia ja sen jälkeen jarrussa 190. Nopeaan vasuriin tulo 195, vauhti tippuu heti alussa 182 ja kiihdytän sen hissukseen läpi niin että kikkamutkan jarrussa oli 202.

Hävisin sinulle melkein 10km/h ennen tuota tiukkaa vasuria ja viimeistä oikeaa.

tuo shikaani ja nopea vasuri sellaisia joissa pää pistää vielä vastaan. Ei vain uskalla pitää kaasua auki, vaikka mopo ei käyttäydy mitenkään epävakaasti tms. Ei vain uskalla pitää kaasua auki :) Jonkun perässä kun ajaa niin shikaani menee nopeampaa, mutta yksin tulee vain himmattua liikaa ja kaasu tulee löysättyä jo ennen sitä ekaa kanttaria  hedari_1

Mullakaan ei ole mitään hajua, että miten tuollaiset nopeat shikaanit pitäisi ajaa. Jarrulla vai pelkällä kaasun hölläämisellä? Eli olisiko kuitenkin viisainta käyttää pikkuisen jarrua oikeaan aikaan ja sitten heti shikaanin keskellä kaasulle? Eipä tuossa kuussatasella kyllä pitäisi paljoa vauhtia höllätä. Kympin näyttää minulla laskevan.

Vähän sama juttu tuon kemoran kakkosen kanssa. Kaikki puhuvat, ettei siihen jarruteta. Mutta minä kyllä jarrutan siinä ihan tunteella. Tippuuhan siinä kuitenkin vauhti kuussatasellakin 50 kilsaa. Nyt kyllä huomasin sen, etten tule jarrulla kääntöön asti. Jarru on pakko höllätä aiemmin, muuten rytkyttää niin penteleesti. Kai se mopo lentää sinne kuusikkoon ilman jarrua?

Ei kai tuohon shikaaniin tartte pahemmin jarrutella, kun ei ole liikaa vauhtia? Sen verran käyttää kaasua kiinni (ei välttämättä edes kokonaan kiinni) että saa mopon taittumaan ja sit mahdollisimman nopeasti kaasu auki. Linjasta tulee kyllä tosi tarkka kun vauhtia on riittävästi.

Kannattaa myös miettiä mitä tapahtuu jos vetää sen shikaanin jälkeen ulos.
Siis ennen kuin turva-alueet on kunnossa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal