Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 19.09.14 - klo:13:07
Paljos teillä on nopee vasuri? Itsellä 210 ennen vasuria, 175 käy vasuri ja sitten ei päästä yli 200 ennen kikkamutkaa. Fiilis olis, että 215 ennen, 180-190 minimiä vasuris ja yli 200 pitäis peruspulliaisenaki saada siinä.

Vähän kyllä auttaa mutkavauhtiin, jos jättää sisäkanttariin matkaa metrin, mutta se pitää lopussa sitten hakea kiinni.
192km/h näköjään enkka kierroksella, joskus saanu yli 195km/h ennen sitä vasuria. Vasurissa 178km/h, parhaillaan koko ajan yli 180km/h ja ennen kikkamutkan jarrua karvan vaille 198, parhaillaan saanu just rikki 200 tohon. Kun sais linjan kuntoon ja luoton alustaan niin n. 200km/h vois olla mahdollista tossa vasurissa (sillä oletuksella, että toi vessa jaksaa kulkee sen kun mopo on kallellaan).
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 19.09.14 - klo:13:07
Paljos teillä on nopee vasuri? Itsellä 210 ennen vasuria, 175 käy vasuri ja sitten ei päästä yli 200 ennen kikkamutkaa. Fiilis olis, että 215 ennen, 180-190 minimiä vasuris ja yli 200 pitäis peruspulliaisenaki saada siinä.

Vähän kyllä auttaa mutkavauhtiin, jos jättää sisäkanttariin matkaa metrin, mutta se pitää lopussa sitten hakea kiinni.
192km/h näköjään enkka kierroksella, joskus saanu yli 195km/h ennen sitä vasuria. Vasurissa 178km/h, parhaillaan koko ajan yli 180km/h ja ennen kikkamutkan jarrua karvan vaille 198, parhaillaan saanu just rikki 200 tohon. Kun sais linjan kuntoon ja luoton alustaan niin n. 200km/h vois olla mahdollista tossa vasurissa (sillä oletuksella, että toi vessa jaksaa kulkee sen kun mopo on kallellaan).
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Ite pyrin ajamaan sen sieltä ulkokaistan sisälaidasta sisään ja kun mopo lähtee kallistumaan niin n. radan puolen leveyden kohdalla tyrkätään kutonen ja sitten pieni (=liian iso) hölläys ja sit sisälaita tulee vastaan, jonka jälkeen joutuu kiristämään ja linja lähtee valuu leveeks jne.. Pitäs vaan uskaltaa tuutata tonne torvi auki niin menis varmaan ihan hyvin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:13:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:45
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Ite pyrin ajamaan sen sieltä ulkokaistan sisälaidasta sisään ja kun mopo lähtee kallistumaan niin n. radan puolen leveyden kohdalla tyrkätään kutonen ja sitten pieni (=liian iso) hölläys ja sit sisälaita tulee vastaan, jonka jälkeen joutuu kiristämään ja linja lähtee valuu leveeks jne.. Pitäs vaan uskaltaa tuutata tonne torvi auki niin menis varmaan ihan hyvin.
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Samat fiilarit ku murmelalla, vitosella keskikaistalta sisään ja tuntuu että nyt ajaa ulos, mutta se mihinkää lähde. Omalla tavallaan kyl lempparipaikkoja tuo takasuoran jarrusta lähtö avaamaan nopeeta vasuria kohti. Takanenki tuntuu luistavan pitkään, jos pääsee hyvällä linjalla vetämään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:13:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:45
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Ite pyrin ajamaan sen sieltä ulkokaistan sisälaidasta sisään ja kun mopo lähtee kallistumaan niin n. radan puolen leveyden kohdalla tyrkätään kutonen ja sitten pieni (=liian iso) hölläys ja sit sisälaita tulee vastaan, jonka jälkeen joutuu kiristämään ja linja lähtee valuu leveeks jne.. Pitäs vaan uskaltaa tuutata tonne torvi auki niin menis varmaan ihan hyvin.
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.

Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:59
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:59
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:15:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:59
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:15:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:59
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.

Eiku ensin kallistan, sitten vaihdan ja pari sekkaa veto päällä ennen kuin höllään. Tuo on ainakin se mihin noilla välityksillä melkein pakosti joutuu. Karvan pidemmällä välityksellä ei tarttia vaihtaa ja lyhyemmällä ehtis vaihtaa mopo pystyssä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:15:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:59
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.

Eiku ensin kallistan, sitten vaihdan ja pari sekkaa veto päällä ennen kuin höllään. Tuo on ainakin se mihin noilla välityksillä melkein pakosti joutuu. Karvan pidemmällä välityksellä ei tarttia vaihtaa ja lyhyemmällä ehtis vaihtaa mopo pystyssä.


No mut sittenhän kaikki on hyvin jos kaikki on hyvin, niin mitään ei tarvi myöskään muuttaa.   :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:17:29
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:15:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.09.14 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.09.14 - klo:13:59
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.

Eiku ensin kallistan, sitten vaihdan ja pari sekkaa veto päällä ennen kuin höllään. Tuo on ainakin se mihin noilla välityksillä melkein pakosti joutuu. Karvan pidemmällä välityksellä ei tarttia vaihtaa ja lyhyemmällä ehtis vaihtaa mopo pystyssä.


No mut sittenhän kaikki on hyvin jos kaikki on hyvin, niin mitään ei tarvi myöskään muuttaa.   :)

Se mitä pitää muuttaa, on se höllääminen. Ei saa höllätä niin paljon kuin nykysin. Tuonkin mainitsin tuolla jo jokunen viesti sitten.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Tässä vähän dashware videota viime kesän vikalta botnialta. Video sipin kyydistä ja meitsi edessä 5:40 kohdalla.

http://youtu.be/M7lHNWoEwBg
Sent from my Lumia 1020

murmela

@jarska etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

https://www.youtube.com/watch?v=2eQICFCZV4s
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:03:27@jarska etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Joo, tämä on aika kiva, kiitos.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.02.15 - klo:03:27
etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Olipa viihdyttävä pätkä. Kiva oli myös nähdä, kuinka väännetään kaasu täysin auki. Tonnarin huonoja puolia on, että sellaisella ei montaa kertaa kierroksen aikana saa kaasua täysin auki. 600:lla sai paljon paremmin.
Nimim. amatööri :)

Powered by EzPortal