Uudet viestit

MP-Ratatori

Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
M: Dunlop sateiset, uusi setti

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 30/06/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Botnia-dataa  (Luettu 103057 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5158
  • Paikalla:tänään kello 17:41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #60 : 19.09.14 - klo:13:45 »
Paljos teillä on nopee vasuri? Itsellä 210 ennen vasuria, 175 käy vasuri ja sitten ei päästä yli 200 ennen kikkamutkaa. Fiilis olis, että 215 ennen, 180-190 minimiä vasuris ja yli 200 pitäis peruspulliaisenaki saada siinä.

Vähän kyllä auttaa mutkavauhtiin, jos jättää sisäkanttariin matkaa metrin, mutta se pitää lopussa sitten hakea kiinni.
192km/h näköjään enkka kierroksella, joskus saanu yli 195km/h ennen sitä vasuria. Vasurissa 178km/h, parhaillaan koko ajan yli 180km/h ja ennen kikkamutkan jarrua karvan vaille 198, parhaillaan saanu just rikki 200 tohon. Kun sais linjan kuntoon ja luoton alustaan niin n. 200km/h vois olla mahdollista tossa vasurissa (sillä oletuksella, että toi vessa jaksaa kulkee sen kun mopo on kallellaan).
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 13:57
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #61 : 19.09.14 - klo:13:49 »
Paljos teillä on nopee vasuri? Itsellä 210 ennen vasuria, 175 käy vasuri ja sitten ei päästä yli 200 ennen kikkamutkaa. Fiilis olis, että 215 ennen, 180-190 minimiä vasuris ja yli 200 pitäis peruspulliaisenaki saada siinä.

Vähän kyllä auttaa mutkavauhtiin, jos jättää sisäkanttariin matkaa metrin, mutta se pitää lopussa sitten hakea kiinni.
192km/h näköjään enkka kierroksella, joskus saanu yli 195km/h ennen sitä vasuria. Vasurissa 178km/h, parhaillaan koko ajan yli 180km/h ja ennen kikkamutkan jarrua karvan vaille 198, parhaillaan saanu just rikki 200 tohon. Kun sais linjan kuntoon ja luoton alustaan niin n. 200km/h vois olla mahdollista tossa vasurissa (sillä oletuksella, että toi vessa jaksaa kulkee sen kun mopo on kallellaan).
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Ite pyrin ajamaan sen sieltä ulkokaistan sisälaidasta sisään ja kun mopo lähtee kallistumaan niin n. radan puolen leveyden kohdalla tyrkätään kutonen ja sitten pieni (=liian iso) hölläys ja sit sisälaita tulee vastaan, jonka jälkeen joutuu kiristämään ja linja lähtee valuu leveeks jne.. Pitäs vaan uskaltaa tuutata tonne torvi auki niin menis varmaan ihan hyvin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5158
  • Paikalla:tänään kello 17:41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #62 : 19.09.14 - klo:13:59 »
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Ite pyrin ajamaan sen sieltä ulkokaistan sisälaidasta sisään ja kun mopo lähtee kallistumaan niin n. radan puolen leveyden kohdalla tyrkätään kutonen ja sitten pieni (=liian iso) hölläys ja sit sisälaita tulee vastaan, jonka jälkeen joutuu kiristämään ja linja lähtee valuu leveeks jne.. Pitäs vaan uskaltaa tuutata tonne torvi auki niin menis varmaan ihan hyvin.
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #63 : 19.09.14 - klo:14:40 »
Samat fiilarit ku murmelalla, vitosella keskikaistalta sisään ja tuntuu että nyt ajaa ulos, mutta se mihinkää lähde. Omalla tavallaan kyl lempparipaikkoja tuo takasuoran jarrusta lähtö avaamaan nopeeta vasuria kohti. Takanenki tuntuu luistavan pitkään, jos pääsee hyvällä linjalla vetämään.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 13:57
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #64 : 19.09.14 - klo:14:48 »
Mulla toimi linjan kans se ett keskikaistaa sisään (rata on tehty siinä kohtaa kolmesta(?) suikaleesta) ja sit ku tuntuu ett v***u nyt tää menee leveeks ni se on just sopiva linja (koska ei yhtään näe mihin se mopo on menossa), ja siin vaiheessa lyö vielä lisää hanaa. Jos ei lisää kaasua tossa köntsät housussa -vaiheessa, niin sit on sisäkanttareessa kiinni liian aikasin, ja tulee toi nitron ongelma ett joutuu pumppaan kaasua ja hissaan mopoa ylösalas.
Ite pyrin ajamaan sen sieltä ulkokaistan sisälaidasta sisään ja kun mopo lähtee kallistumaan niin n. radan puolen leveyden kohdalla tyrkätään kutonen ja sitten pieni (=liian iso) hölläys ja sit sisälaita tulee vastaan, jonka jälkeen joutuu kiristämään ja linja lähtee valuu leveeks jne.. Pitäs vaan uskaltaa tuutata tonne torvi auki niin menis varmaan ihan hyvin.
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.

Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5158
  • Paikalla:tänään kello 17:41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #65 : 19.09.14 - klo:15:33 »
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 13:57
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #66 : 19.09.14 - klo:15:36 »
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5158
  • Paikalla:tänään kello 17:41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #67 : 19.09.14 - klo:15:39 »
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 13:57
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #68 : 19.09.14 - klo:17:10 »
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.

Eiku ensin kallistan, sitten vaihdan ja pari sekkaa veto päällä ennen kuin höllään. Tuo on ainakin se mihin noilla välityksillä melkein pakosti joutuu. Karvan pidemmällä välityksellä ei tarttia vaihtaa ja lyhyemmällä ehtis vaihtaa mopo pystyssä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5158
  • Paikalla:tänään kello 17:41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #69 : 19.09.14 - klo:17:29 »
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.

Eiku ensin kallistan, sitten vaihdan ja pari sekkaa veto päällä ennen kuin höllään. Tuo on ainakin se mihin noilla välityksillä melkein pakosti joutuu. Karvan pidemmällä välityksellä ei tarttia vaihtaa ja lyhyemmällä ehtis vaihtaa mopo pystyssä.


No mut sittenhän kaikki on hyvin jos kaikki on hyvin, niin mitään ei tarvi myöskään muuttaa.   :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3293
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 13:57
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #70 : 19.09.14 - klo:17:46 »
Tyrkkää se kutonen jo pystyssä ennen taittoa koska välitys kummiskin pienenee reippaasti ku heität mopon kalleelleen. Ja se myöskin helpottaa hölläyksen säätöö koska kierrokset ja moottorijarru on vähä matalammat ku vitosella.
Ei kannata vaihtaa aiemmin kun sitten kierrokset jää liian alas, eikä jaksa vetää kutosella. Siks tyrkkää sen vasta kun mopo lähtee kallistumaan ja välitys lyhenee. Ja höllään siis vasta sen jälkeen kun kutonen on pesässä.
No luulis varsinkin sun ymmärtävän että nyt sulla toi yhtäaikainen tekeminen sotkee sun ajolinjan.

Mitä mä teen yhtä aikaa?

Kallistat vaihdat ja hölläät.

Eiku ensin kallistan, sitten vaihdan ja pari sekkaa veto päällä ennen kuin höllään. Tuo on ainakin se mihin noilla välityksillä melkein pakosti joutuu. Karvan pidemmällä välityksellä ei tarttia vaihtaa ja lyhyemmällä ehtis vaihtaa mopo pystyssä.


No mut sittenhän kaikki on hyvin jos kaikki on hyvin, niin mitään ei tarvi myöskään muuttaa.   :)

Se mitä pitää muuttaa, on se höllääminen. Ei saa höllätä niin paljon kuin nykysin. Tuonkin mainitsin tuolla jo jokunen viesti sitten.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:20.06.20 - klo:23:38
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #71 : 07.12.14 - klo:11:04 »
Tässä vähän dashware videota viime kesän vikalta botnialta. Video sipin kyydistä ja meitsi edessä 5:40 kohdalla.

http://youtu.be/M7lHNWoEwBg
Sent from my Lumia 1020

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5158
  • Paikalla:tänään kello 17:41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #72 : 19.02.15 - klo:03:27 »
@jarska etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

https://www.youtube.com/watch?v=2eQICFCZV4s
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.07.20 - klo:19:58
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #73 : 19.02.15 - klo:06:32 »
@jarska etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Joo, tämä on aika kiva, kiitos.

Paikalla T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1184
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 19:29
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #74 : 19.02.15 - klo:10:01 »
etkös sä joskus toivonu tommosta videoo mis näkyy jarrun käyttö ja dataa ja ja ja.

Olipa viihdyttävä pätkä. Kiva oli myös nähdä, kuinka väännetään kaasu täysin auki. Tonnarin huonoja puolia on, että sellaisella ei montaa kertaa kierroksen aikana saa kaasua täysin auki. 600:lla sai paljon paremmin.
Nimim. amatööri :)

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020