Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.03.15 - klo:22:40
Tuo on vähän hankala paikka jarrumerkin kanssa kun jarrun aloitusnopeuteen vaikuttaa pirusti se miten toi shikaani osuu. Tekee semmosen +-10km/h eron keskivertokierrokseen verrattuna. Kymppi lisää vauhtia ja samalla siirtää parilla metrillä merkkiä niin ei oikein tila riitä. Varsinkin kun keula oli aika tunnoton jarruttaa, laski mieluummin mopo pystyssä vähän leveeksi sen sijaan, että riskillä taittaa mutkaan.

Tosin toi sun videolla näkyvä jarrun leveeks meno menee itsepäisyyden piikkiin. Olin päättäny mennä susta shikaanin jälkeen ohi, mutta arvioin väärin kuinka paljon eroo suhun pitää jättää ennen shikaania. Väärän arvion takia jouduin nostamaan kaasun kokonaan pois keskellä shikaania, etten tuu sun konttiin. Itepäisesti piti sit kuitenkin vielä yrittää ohi ennen neulansilmää vaikka olin 10-20 metriä sun perässä shikaanissa stoppaamisen takia.
Joo, toi shikaani on viimenen paikka suomessa (ennen ku ne saa siihen edes jonkinnäkösen turva-alueen aikaseks) mistä haluun ajaa pihalle, ja sen takii mul on siin vauhtii vaan joku 165, mitäs sulla normikierroksella?

LainaaMut tuo on kyllä jännä ajatusmalli sulta, että pitäs opetella jarruttamaan ennen kuin siirtää merkkiä. Mä en ymmärrä, että miten mutkaan voi opetella jarruttamaan kovempaa sisään jos ei ala siirtämään sitä merkkiä lähemmäs mutkaa. Sillä kovalla  jarrun aloituksella kun ei ole mitään merkitystä jos ei saa vietyä sitä jarrua apeksiin asti. Lisäksi varsinkin monella vakioalustalla ajavalla tuo sun mainostama kova jarrun aloitus vain runttaa keulan pohjaan ja vie sen vähäisenkin tunnon keulasta, jolloin on entistä vaikeampi opetella sitä keulan tuntumaa mutkaan sisään mennessä.
No eikse oo sit muka helppo siirtää jarrumerkkii, kun kuski tietää ett jarrun alotus on nopee, jarrun alotusteho on hyvä /niin hyvä kun alla olevalla vehkeellä vaan pystyy, jarrun ajolinja on hyvä ja johtaa napakasti apeksiin?  ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:02:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.03.15 - klo:22:40
Tuo on vähän hankala paikka jarrumerkin kanssa kun jarrun aloitusnopeuteen vaikuttaa pirusti se miten toi shikaani osuu. Tekee semmosen +-10km/h eron keskivertokierrokseen verrattuna. Kymppi lisää vauhtia ja samalla siirtää parilla metrillä merkkiä niin ei oikein tila riitä. Varsinkin kun keula oli aika tunnoton jarruttaa, laski mieluummin mopo pystyssä vähän leveeksi sen sijaan, että riskillä taittaa mutkaan.

Tosin toi sun videolla näkyvä jarrun leveeks meno menee itsepäisyyden piikkiin. Olin päättäny mennä susta shikaanin jälkeen ohi, mutta arvioin väärin kuinka paljon eroo suhun pitää jättää ennen shikaania. Väärän arvion takia jouduin nostamaan kaasun kokonaan pois keskellä shikaania, etten tuu sun konttiin. Itepäisesti piti sit kuitenkin vielä yrittää ohi ennen neulansilmää vaikka olin 10-20 metriä sun perässä shikaanissa stoppaamisen takia.
mitäs sulla normikierroksella? ;)

Normaalisti n. 170km/h, huonolla 160-165km/h ja parhaillaan n.175km/h. Sen verran pieni toi nopeusero suhun, että jos väli on yhtään väärin, on liian kaukana ohitusta varten ulostulossa tai sit meinaa tulla konttiin shikaanin keskellä. Isoin ero mulla tulee moneen muuhun nopeen ryhmän kuskiin tuossa kohtaa siitä, että pidän vedon päällä koko shikaanin läpi, enkä laske kaasua pois keskellä shikaania. Lisää reeniä ja linja kohdalleen niin toi pitäs pystyä ajamaan 100% kaasulla läpi ainakin tolla mun vessalla. Toi meinas +200km/h nopeutta neulansilmän jarruun. Tällä hetkellä siihen saa sen n. 190km/h.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:08:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:02:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.03.15 - klo:22:40
Tuo on vähän hankala paikka jarrumerkin kanssa kun jarrun aloitusnopeuteen vaikuttaa pirusti se miten toi shikaani osuu. Tekee semmosen +-10km/h eron keskivertokierrokseen verrattuna. Kymppi lisää vauhtia ja samalla siirtää parilla metrillä merkkiä niin ei oikein tila riitä. Varsinkin kun keula oli aika tunnoton jarruttaa, laski mieluummin mopo pystyssä vähän leveeksi sen sijaan, että riskillä taittaa mutkaan.

Tosin toi sun videolla näkyvä jarrun leveeks meno menee itsepäisyyden piikkiin. Olin päättäny mennä susta shikaanin jälkeen ohi, mutta arvioin väärin kuinka paljon eroo suhun pitää jättää ennen shikaania. Väärän arvion takia jouduin nostamaan kaasun kokonaan pois keskellä shikaania, etten tuu sun konttiin. Itepäisesti piti sit kuitenkin vielä yrittää ohi ennen neulansilmää vaikka olin 10-20 metriä sun perässä shikaanissa stoppaamisen takia.
mitäs sulla normikierroksella? ;)

Normaalisti n. 170km/h, huonolla 160-165km/h ja parhaillaan n.175km/h. Sen verran pieni toi nopeusero suhun, että jos väli on yhtään väärin, on liian kaukana ohitusta varten ulostulossa tai sit meinaa tulla konttiin shikaanin keskellä. Isoin ero mulla tulee moneen muuhun nopeen ryhmän kuskiin tuossa kohtaa siitä, että pidän vedon päällä koko shikaanin läpi, enkä laske kaasua pois keskellä shikaania. Lisää reeniä ja linja kohdalleen niin toi pitäs pystyä ajamaan 100% kaasulla läpi ainakin tolla mun vessalla. Toi meinas +200km/h nopeutta neulansilmän jarruun. Tällä hetkellä siihen saa sen n. 190km/h.

Tarjoan Hondaan uudet kaatumatapit jokaisesta yli 195km/h lukemasta tuohon neulansilmän jarruun. Siitä on muuten matkaa sinne 200 lukemiin noilla tehoilla aika loputtomasti.

Nitrous

02.03.15 - klo:09:31 #138 Viimeisin muokkaus: 02.03.15 - klo:09:39 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.03.15 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:08:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:02:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.03.15 - klo:22:40
Tuo on vähän hankala paikka jarrumerkin kanssa kun jarrun aloitusnopeuteen vaikuttaa pirusti se miten toi shikaani osuu. Tekee semmosen +-10km/h eron keskivertokierrokseen verrattuna. Kymppi lisää vauhtia ja samalla siirtää parilla metrillä merkkiä niin ei oikein tila riitä. Varsinkin kun keula oli aika tunnoton jarruttaa, laski mieluummin mopo pystyssä vähän leveeksi sen sijaan, että riskillä taittaa mutkaan.

Tosin toi sun videolla näkyvä jarrun leveeks meno menee itsepäisyyden piikkiin. Olin päättäny mennä susta shikaanin jälkeen ohi, mutta arvioin väärin kuinka paljon eroo suhun pitää jättää ennen shikaania. Väärän arvion takia jouduin nostamaan kaasun kokonaan pois keskellä shikaania, etten tuu sun konttiin. Itepäisesti piti sit kuitenkin vielä yrittää ohi ennen neulansilmää vaikka olin 10-20 metriä sun perässä shikaanissa stoppaamisen takia.
mitäs sulla normikierroksella? ;)

Normaalisti n. 170km/h, huonolla 160-165km/h ja parhaillaan n.175km/h. Sen verran pieni toi nopeusero suhun, että jos väli on yhtään väärin, on liian kaukana ohitusta varten ulostulossa tai sit meinaa tulla konttiin shikaanin keskellä. Isoin ero mulla tulee moneen muuhun nopeen ryhmän kuskiin tuossa kohtaa siitä, että pidän vedon päällä koko shikaanin läpi, enkä laske kaasua pois keskellä shikaania. Lisää reeniä ja linja kohdalleen niin toi pitäs pystyä ajamaan 100% kaasulla läpi ainakin tolla mun vessalla. Toi meinas +200km/h nopeutta neulansilmän jarruun. Tällä hetkellä siihen saa sen n. 190km/h.

Tarjoan Hondaan uudet kaatumatapit jokaisesta yli 195km/h lukemasta tuohon neulansilmän jarruun. Siitä on muuten matkaa sinne 200 lukemiin noilla tehoilla aika loputtomasti.

Pikasesti vilkasemalla ainakin 192km/h löyty. Eli enköhän mä ton 195 saa rikki vielä ens kesänä varsinkin jos saa tonne yläpäähän vähän lisää venyvyyttä.

Edit. Ei ollukaan kuin 191, toi 192 on tod. näk. joku GPS virhe.

Edit2: Paljos tonnarilla saa vauhtia ennen neulansilmää?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

02.03.15 - klo:09:54 #139 Viimeisin muokkaus: 02.03.15 - klo:09:57 käyttäjältä Mikko K.
195-198 km/h oli parhaat treeneissä, tosin silloin ajat oli 46-47 ja shikaanissa jotain 170km/h kyytiä. Kisassa ei ollu gps kiinni, mutta voin kuvitella, että muutaman sekunnin paremmilla kierrosajoilla tuonne on tullu se pari km/h lisää (=1:44.1). Toi 195 pitäs olla cbr:llä vielä mahdollinen ja varmasti on myös 200, mutta silloin saa tulla jo aika isoa kovaa.

EDIT: En siis ajellut Botnialla viime kesänä kuin silloin toukokuussa kisoissa ja siitä pari viikkoa aikasemmin jollain kostean kelin leirillä, joten kokemusta radasta ei ihan mahdottomasti ole.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:08:38
Normaalisti n. 170km/h, huonolla 160-165km/h ja parhaillaan n.175km/h. Sen verran pieni toi nopeusero suhun, että jos väli on yhtään väärin, on liian kaukana ohitusta varten ulostulossa tai sit meinaa tulla konttiin shikaanin keskellä. Isoin ero mulla tulee moneen muuhun nopeen ryhmän kuskiin tuossa kohtaa siitä, että pidän vedon päällä koko shikaanin läpi, enkä laske kaasua pois keskellä shikaania. Lisää reeniä ja linja kohdalleen niin toi pitäs pystyä ajamaan 100% kaasulla läpi ainakin tolla mun vessalla. Toi meinas +200km/h nopeutta neulansilmän jarruun. Tällä hetkellä siihen saa sen n. 190km/h.
Veikkaisin kyl mutulla ett kusiainenkaan 100% kaasulla ei kyl millään käänny sen shikaanin läpi. Sen verran se kone jaksaa kummiskin puskee viel tossa nopeudessakin. Toki edellyttäen että shikaaniintulonopeus on maximaalinen ja kierrokset "tapissa".
Ainiin, data voinee paljastaa kuskille ihmeellisiä asioita nykyisestäkin shikaaniajosta esim kaasun osalta. ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

02.03.15 - klo:16:07 #141 Viimeisin muokkaus: 02.03.15 - klo:16:28 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:15:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:08:38
Normaalisti n. 170km/h, huonolla 160-165km/h ja parhaillaan n.175km/h. Sen verran pieni toi nopeusero suhun, että jos väli on yhtään väärin, on liian kaukana ohitusta varten ulostulossa tai sit meinaa tulla konttiin shikaanin keskellä. Isoin ero mulla tulee moneen muuhun nopeen ryhmän kuskiin tuossa kohtaa siitä, että pidän vedon päällä koko shikaanin läpi, enkä laske kaasua pois keskellä shikaania. Lisää reeniä ja linja kohdalleen niin toi pitäs pystyä ajamaan 100% kaasulla läpi ainakin tolla mun vessalla. Toi meinas +200km/h nopeutta neulansilmän jarruun. Tällä hetkellä siihen saa sen n. 190km/h.
Veikkaisin kyl mutulla ett kusiainenkaan 100% kaasulla ei kyl millään käänny sen shikaanin läpi. Sen verran se kone jaksaa kummiskin puskee viel tossa nopeudessakin. Toki edellyttäen että shikaaniintulonopeus on maximaalinen ja kierrokset "tapissa".
Ainiin, data voinee paljastaa kuskille ihmeellisiä asioita nykyisestäkin shikaaniajosta esim kaasun osalta. ;)

Kyl se kääntyy, pari kertaa oon siinä heittäny mopon kyljeltä toiselle 100% (ei dataa) kaasulla, mutta koska sisäänmenolinja on vähän pielessä, on joutunu lyömään rullan kiinni ulostulossa, ettei lopu tila kesken. Ens kesänä sitten näkee kuinka lähellä se oma kuvitelma 100% kaasusta on, mutta nopeuskäyrä on koko shikaanin läpi joko tasainen tai tasaisesti nouseva kierroksesta riippuen, eli kyllä siinä kivasti vedon puolella ollaan.

Edit. Pikasesti katottuna ton Hondan pitäs jaksaa vielä työntää n. 0.45-0,5,g kiihtyvyys tossa shikaanin keskellä (170km/h, 4 tai 5-vaihde) 100% kaasulla, eli voi olla, että siinä tulee puolenvaihdossa tehtyä tietämättään pieni kevennys kaasussa, että keula pysyy tontissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:16:07
Kyl se kääntyy, pari kertaa oon siinä heittäny mopon kyljeltä toiselle 100% (ei dataa) kaasulla, mutta koska sisäänmenolinja on vähän pielessä, on joutunu lyömään rullan kiinni ulostulossa, ettei lopu tila kesken. Ens kesänä sitten näkee kuinka lähellä se oma kuvitelma 100% kaasusta on, mutta nopeuskäyrä on koko shikaanin läpi joko tasainen tai tasaisesti nouseva kierroksesta riippuen, eli kyllä siinä kivasti vedon puolella ollaan.

Edit. Pikasesti katottuna ton Hondan pitäs jaksaa vielä työntää n. 0.45-0,5,g kiihtyvyys tossa shikaanin keskellä (170km/h, 4 tai 5-vaihde) 100% kaasulla, eli voi olla, että siinä tulee puolenvaihdossa tehtyä tietämättään pieni kevennys kaasussa, että keula pysyy tontissa.
No kato kiihtyvyyskäyrästä paljoko sulla on vetoo ennen shikaanii/shikaanissa/shikaanin jälkeen? Jos pistät vbo-filun jakoon niin voin tutkailla sitä. Exporttaa vaikka koko päivä siihen.

Ja siin voipi loppuu takasestakin hyvin nopsaan pito jos heität sen kyljeltä toiselle kaasu pohjassa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

41 alkusella joutu vähän keventään shikaanissa. Puskee pihalle täydellä kaasulla. Väitän että jos se edeltävä kiihdytys menee hyvin, ja vetää vielä shikaanin täydellä kaasulla, niin on aika vetomies. A kärki veskua lukuunottamatta nosti shikaanissa. Veskusta en tiedä kun karkas heti alussa, niin ei nähny mitä se teki.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 02.03.15 - klo:18:48
41 alkusella joutu vähän keventään shikaanissa. Puskee pihalle täydellä kaasulla. Väitän että jos se edeltävä kiihdytys menee hyvin, ja vetää vielä shikaanin täydellä kaasulla, niin on aika vetomies. A kärki veskua lukuunottamatta nosti shikaanissa. Veskusta en tiedä kun karkas heti alussa, niin ei nähny mitä se teki.
Mut teillä onkin 30heppaa enempi tehoo. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:17:14
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:16:07
Kyl se kääntyy, pari kertaa oon siinä heittäny mopon kyljeltä toiselle 100% (ei dataa) kaasulla, mutta koska sisäänmenolinja on vähän pielessä, on joutunu lyömään rullan kiinni ulostulossa, ettei lopu tila kesken. Ens kesänä sitten näkee kuinka lähellä se oma kuvitelma 100% kaasusta on, mutta nopeuskäyrä on koko shikaanin läpi joko tasainen tai tasaisesti nouseva kierroksesta riippuen, eli kyllä siinä kivasti vedon puolella ollaan.

Edit. Pikasesti katottuna ton Hondan pitäs jaksaa vielä työntää n. 0.45-0,5,g kiihtyvyys tossa shikaanin keskellä (170km/h, 4 tai 5-vaihde) 100% kaasulla, eli voi olla, että siinä tulee puolenvaihdossa tehtyä tietämättään pieni kevennys kaasussa, että keula pysyy tontissa.
No kato kiihtyvyyskäyrästä paljoko sulla on vetoo ennen shikaanii/shikaanissa/shikaanin jälkeen? Jos pistät vbo-filun jakoon niin voin tutkailla sitä. Exporttaa vaikka koko päivä siihen.

Ja siin voipi loppuu takasestakin hyvin nopsaan pito jos heität sen kyljeltä toiselle kaasu pohjassa.
Näköjään shikaaniin sisään tähdätessä tippuu kiihtyvyys hetkeksi nollaan, nousee ekan sisäkanttarin kohdalla 0,15g, pyörän ollessa täysin pystyssä 0,19g ja tippuu pyörän kallistuessa -0,045g. Tokan sisäkanttarin kohdalla 0,13g ja siitä nousee parhaillaan arvoon 0,28g. Eli ilmeisesti kaasu käy liikaa kiinni puolen vaihdossa ja aukee uudestaan liian myöhään kun pyörän kallistuminen ehtii jarruttaa menoa. Ulostulossa kaasu selkeesti kokonaan auki, sisäänmenossa ehkä sit joku 50-75%, pitäs laskee tarkempi arvo. Combined g ulostulossa parhaillaan 1,1g, joten on siellä vielä pidon puolesta varaa tulla kovempaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:19:46
Combined g ulostulossa parhaillaan 1,1g, joten on siellä vielä pidon puolesta varaa tulla kovempaa.
Vaaratekijä siinä, kun flippaat mopon puolelta toiselle, on se että mopon massa jatkaa matkaa ylöspäin vielä siinä vaiheessa kun rungon kallistuskulma on ylittänyt vertikaaliakselin. Eli pito on kaikkein heikoimmillaan siinä vaiheessa kun mopo on abaut pystyssä/ matkalla pystystä vasemmalle kyljelleen. Jos siihen lisäät viel kaasun 100%, nii ei paljoo tarvita ett takasen pito karkaa koska takasella ei hetkellisesti ole painoa sitä normaalia määrää. Perä voi jopa hetkellisesti top-outata, jos peruspainaumaa on vähän, eli siinä tapauksessa pito tippuu hetkellisesti nollaan. Sen jälkeen ei paljoa lohduta jos ulostulossa ois viel combined geetä tarjolla, kun perä on rinnalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Nitrous nyt testaat miten ne budjettipotikat alustassa pelaa niin mäkin hommaan dacin. Hypit ja pompit siinä mopon päällä niin eikö sieltä jotain pitäisi näkyä datassa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.15 - klo:21:53
Nitrous nyt testaat miten ne budjettipotikat alustassa pelaa niin mäkin hommaan dacin. Hypit ja pompit siinä mopon päällä niin eikö sieltä jotain pitäisi näkyä datassa.
Henkallahan ois torilla myytävänä valmis setti sulle?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.15 - klo:21:53
Nitrous nyt testaat miten ne budjettipotikat alustassa pelaa niin mäkin hommaan dacin. Hypit ja pompit siinä mopon päällä niin eikö sieltä jotain pitäisi näkyä datassa.
Henkallahan ois torilla myytävänä valmis setti sulle?
katoin joo mut aattelin ~300e selvitä. Saadaanko tuo g-sensori-versio pian käyttöön?

Powered by EzPortal