Uudet viestit

MP-Ratatori

WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)
O: Yamaha R6 -05 kuitukatteet

Päiväys: 11/02/2020
Kommentit (0)
KTM RC 390

Hinta: 4000.00 EUR
Päiväys: 05/02/2020
Kommentit (0)
Rev'it Spitfire 1-os nahkapuku, uusi

Hinta: 450.00 EUR
Päiväys: 04/12/2019
Kommentit (0)
Akrapovic Kuorisarja P-RKS145ACT27

Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 28/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop ja pirelli käytettyjä ratarenkaita


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 23/11/2019
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Botnia-dataa  (Luettu 98803 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5132
  • Paikalla:eilen kello 22:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #150 : 02.03.15 - klo:23:21 »
katoin joo mut aattelin ~300e selvitä. Saadaanko tuo g-sensori-versio pian käyttöön?
G-sensori on jo käytössä. Mut jos gyroo tarkotat, niin sille ei oo viel tarkkaa aikataulua.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:05.01.20 - klo:21:55
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #151 : 03.03.15 - klo:00:16 »
Eiku ihan kiihtyvyyssensoria tarkoitin, elikkä se toimii, hyvä juttu.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #152 : 03.03.15 - klo:06:25 »
Nitrous nyt testaat miten ne budjettipotikat alustassa pelaa niin mäkin hommaan dacin. Hypit ja pompit siinä mopon päällä niin eikö sieltä jotain pitäisi näkyä datassa.

Henkallahan ois torilla myytävänä valmis setti sulle?

eilen tuli myytyä

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3275
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:30.03.20 - klo:21:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 674
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #153 : 03.03.15 - klo:07:24 »
Combined g ulostulossa parhaillaan 1,1g, joten on siellä vielä pidon puolesta varaa tulla kovempaa.
Vaaratekijä siinä, kun flippaat mopon puolelta toiselle, on se että mopon massa jatkaa matkaa ylöspäin vielä siinä vaiheessa kun rungon kallistuskulma on ylittänyt vertikaaliakselin. Eli pito on kaikkein heikoimmillaan siinä vaiheessa kun mopo on abaut pystyssä/ matkalla pystystä vasemmalle kyljelleen. Jos siihen lisäät viel kaasun 100%, nii ei paljoo tarvita ett takasen pito karkaa koska takasella ei hetkellisesti ole painoa sitä normaalia määrää. Perä voi jopa hetkellisesti top-outata, jos peruspainaumaa on vähän, eli siinä tapauksessa pito tippuu hetkellisesti nollaan. Sen jälkeen ei paljoa lohduta jos ulostulossa ois viel combined geetä tarjolla, kun perä on rinnalla.

Pitääkin laskee paljonko tossa puolenvaihdossa takasen kontakti tiehen kevenee jos olettaa, että etunen on hetken nollapainossa. Kallistuksen kulmanopeuden ja jousten karkeen vaikutuksen pystyy kuitenkin aika helposti arvioimaan. Äkkiä ajatellen 50% sais painosta kadota täydelläkin kaasulla, mutta pitää tarkistaa kun ehtii.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Damsku

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 156
  • Paikkakunta: Hyvinkää
  • Paikalla:11.03.20 - klo:21:35
  • R6R -07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 11
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #154 : 12.05.15 - klo:12:17 »
https://youtu.be/axht9RbLNpc

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #155 : 12.05.15 - klo:12:38 »

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.02.20 - klo:14:37
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #156 : 12.05.15 - klo:12:44 »

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Ehdottaisin Heinäkuun odottelua. Meet tuolla kehityksellä nelikakkosia kun ruosteet poistuu ja kyllästyt ajeleen keskellä rataa :) Sama itellä joka vuonna jo vuodesta 2014..

Poissa Damsku

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 156
  • Paikkakunta: Hyvinkää
  • Paikalla:11.03.20 - klo:21:35
  • R6R -07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 11
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #157 : 12.05.15 - klo:12:48 »

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Hyvä pointti. Osittain tahallisesti yritinki jättää jarruille riittävästi aikaa, että kerkee keskittyyn tarkemmin ajolinjaan, mut siitähän seuraa se että vauhti loppuu kesken ennen mutkaa..

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #158 : 12.05.15 - klo:13:12 »
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5132
  • Paikalla:eilen kello 22:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #159 : 12.05.15 - klo:13:19 »

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.
Mulla tuli nää mieleen.
(lähes tasan vuosikertauusinta)


Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5132
  • Paikalla:eilen kello 22:40
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #160 : 12.05.15 - klo:13:24 »
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D
Mut kummallista on se, että tänäkin vuonna pystyy ajamaan ihmeellisen kovaa, vaikka ajeleekin ihan päin v***ua.  hihi1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:05.01.20 - klo:21:55
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #161 : 12.05.15 - klo:13:43 »

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Ehdottaisin Heinäkuun odottelua. Meet tuolla kehityksellä nelikakkosia kun ruosteet poistuu ja kyllästyt ajeleen keskellä rataa :) Sama itellä joka vuonna jo vuodesta 2014..

Ei kai tuossa edes niin keskellä rataa ajeta ku parissa paikkaa. Damskuhan ajelee musta ohi apeksin kohdalla jos lyötäis samaan aikaan kiertämään. Vähän se näemmä jarruissa vatkaa muillakin, saa nähdä miten oma alusta nyt pelaa tuolla.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3275
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:30.03.20 - klo:21:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 674
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #162 : 12.05.15 - klo:13:52 »
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D
Mut kummallista on se, että tänäkin vuonna pystyy ajamaan ihmeellisen kovaa, vaikka ajeleekin ihan päin v***ua.  hihi1
Jos Vuorela uskaltas mennä alle kahden metrin päähän radan reunasta missään kohtaa rataa niin se menis ihan per*****n lujaa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Damsku

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Loka 2013
  • Viestejä: 156
  • Paikkakunta: Hyvinkää
  • Paikalla:11.03.20 - klo:21:35
  • R6R -07
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 11
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #163 : 12.05.15 - klo:13:53 »
Mä tiesin ettei täs oo enää ku muutama pikkujuttu mitkä pitää korjata: jarrut, avaukset ja mutkat noin ylipäänsä. Suorat menee ihan hyvin! Onneks videolta ette nää ajoasentoo, tai saati jotain kaasu-/jarrudataa..  :-[

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #164 : 12.05.15 - klo:14:00 »
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D
Mut kummallista on se, että tänäkin vuonna pystyy ajamaan ihmeellisen kovaa, vaikka ajeleekin ihan päin v***ua.  hihi1
Jos Vuorela uskaltas mennä alle kahden metrin päähän radan reunasta missään kohtaa rataa niin se menis ihan per*****n lujaa. :D

Sori, mut kun täytti 30 niin ei enää uskalla edes yrittää. Osanottoja.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020