Botnia-dataa

Aloittaja mako, 02.08.12 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.15 - klo:22:38
katoin joo mut aattelin ~300e selvitä. Saadaanko tuo g-sensori-versio pian käyttöön?
G-sensori on jo käytössä. Mut jos gyroo tarkotat, niin sille ei oo viel tarkkaa aikataulua.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Eiku ihan kiihtyvyyssensoria tarkoitin, elikkä se toimii, hyvä juttu.

Cat

03.03.15 - klo:06:25 #152 Viimeisin muokkaus: 03.03.15 - klo:08:57 käyttäjältä Cat
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.03.15 - klo:21:53
Nitrous nyt testaat miten ne budjettipotikat alustassa pelaa niin mäkin hommaan dacin. Hypit ja pompit siinä mopon päällä niin eikö sieltä jotain pitäisi näkyä datassa.

Henkallahan ois torilla myytävänä valmis setti sulle?

eilen tuli myytyä

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.03.15 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.15 - klo:19:46
Combined g ulostulossa parhaillaan 1,1g, joten on siellä vielä pidon puolesta varaa tulla kovempaa.
Vaaratekijä siinä, kun flippaat mopon puolelta toiselle, on se että mopon massa jatkaa matkaa ylöspäin vielä siinä vaiheessa kun rungon kallistuskulma on ylittänyt vertikaaliakselin. Eli pito on kaikkein heikoimmillaan siinä vaiheessa kun mopo on abaut pystyssä/ matkalla pystystä vasemmalle kyljelleen. Jos siihen lisäät viel kaasun 100%, nii ei paljoo tarvita ett takasen pito karkaa koska takasella ei hetkellisesti ole painoa sitä normaalia määrää. Perä voi jopa hetkellisesti top-outata, jos peruspainaumaa on vähän, eli siinä tapauksessa pito tippuu hetkellisesti nollaan. Sen jälkeen ei paljoa lohduta jos ulostulossa ois viel combined geetä tarjolla, kun perä on rinnalla.

Pitääkin laskee paljonko tossa puolenvaihdossa takasen kontakti tiehen kevenee jos olettaa, että etunen on hetken nollapainossa. Kallistuksen kulmanopeuden ja jousten karkeen vaikutuksen pystyy kuitenkin aika helposti arvioimaan. Äkkiä ajatellen 50% sais painosta kadota täydelläkin kaasulla, mutta pitää tarkistaa kun ehtii.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Damsku

https://youtu.be/axht9RbLNpc

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 12.05.15 - klo:12:17

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.05.15 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 12.05.15 - klo:12:17

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Ehdottaisin Heinäkuun odottelua. Meet tuolla kehityksellä nelikakkosia kun ruosteet poistuu ja kyllästyt ajeleen keskellä rataa :) Sama itellä joka vuonna jo vuodesta 2014..

Damsku

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.05.15 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 12.05.15 - klo:12:17

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Hyvä pointti. Osittain tahallisesti yritinki jättää jarruille riittävästi aikaa, että kerkee keskittyyn tarkemmin ajolinjaan, mut siitähän seuraa se että vauhti loppuu kesken ennen mutkaa..

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.05.15 - klo:12:44
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.05.15 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 12.05.15 - klo:12:17

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.
Mulla tuli nää mieleen.
(lähes tasan vuosikertauusinta)


Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.05.15 - klo:13:12
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.05.15 - klo:12:44
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D
Mut kummallista on se, että tänäkin vuonna pystyy ajamaan ihmeellisen kovaa, vaikka ajeleekin ihan päin v***ua.  hihi1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.05.15 - klo:12:44
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.05.15 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 12.05.15 - klo:12:17

Sunnuntain 1.46.5. Kehitysehdotuksia otetaan vastaan!

Jarrut on aikasessa ja löysiä, avaukset nössöjä (ja siks jää rataa paikoittain aika paljon käyttämättä). Kikkamutkan taisin ajaa pelkällä moottorijarrulla koskematta kahvaan, siinä ois ainaki yks opettelun paikka. Ei ollu ruuhkaa radalla, eikä sen myötä kyllä oikeen vetureitakaan.

Yleisesti keskittyisin mutkiin sisäänmenoon ettei tarttis mennä noin aikaisin kaasulle ja ajella tasakaasulla mutkia läpi.

Ehdottaisin Heinäkuun odottelua. Meet tuolla kehityksellä nelikakkosia kun ruosteet poistuu ja kyllästyt ajeleen keskellä rataa :) Sama itellä joka vuonna jo vuodesta 2014..

Ei kai tuossa edes niin keskellä rataa ajeta ku parissa paikkaa. Damskuhan ajelee musta ohi apeksin kohdalla jos lyötäis samaan aikaan kiertämään. Vähän se näemmä jarruissa vatkaa muillakin, saa nähdä miten oma alusta nyt pelaa tuolla.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.15 - klo:13:24
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.05.15 - klo:13:12
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.05.15 - klo:12:44
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D
Mut kummallista on se, että tänäkin vuonna pystyy ajamaan ihmeellisen kovaa, vaikka ajeleekin ihan päin v***ua.  hihi1
Jos Vuorela uskaltas mennä alle kahden metrin päähän radan reunasta missään kohtaa rataa niin se menis ihan per*****n lujaa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Damsku

Mä tiesin ettei täs oo enää ku muutama pikkujuttu mitkä pitää korjata: jarrut, avaukset ja mutkat noin ylipäänsä. Suorat menee ihan hyvin! Onneks videolta ette nää ajoasentoo, tai saati jotain kaasu-/jarrudataa..  :-[

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.05.15 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.15 - klo:13:24
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 12.05.15 - klo:13:12
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.05.15 - klo:12:44
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D
Mut kummallista on se, että tänäkin vuonna pystyy ajamaan ihmeellisen kovaa, vaikka ajeleekin ihan päin v***ua.  hihi1
Jos Vuorela uskaltas mennä alle kahden metrin päähän radan reunasta missään kohtaa rataa niin se menis ihan per*****n lujaa. :D

Sori, mut kun täytti 30 niin ei enää uskalla edes yrittää. Osanottoja.

Powered by EzPortal