Kirjoittaja Aihe: Botnia-dataa  (Luettu 91082 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #165 : 12.05.15 - klo:14:52 »
Mä tiesin ettei täs oo enää ku muutama pikkujuttu mitkä pitää korjata: jarrut, avaukset ja mutkat noin ylipäänsä. Suorat menee ihan hyvin! Onneks videolta ette nää ajoasentoo, tai saati jotain kaasu-/jarrudataa..  :-[
Harmi ettei tolla botnialla ole oikeestaan kuin yksi suora. Mut joo, se meni ihan hyvin!
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3263
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 08:58
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 673
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #166 : 12.05.15 - klo:15:44 »
Ehdottaisin Heinäkuun odottelua.

Nääh, jo vuodesta 2014 toiminut taktiikka, missä ensin odotellaan että mopo on avauspaikalla osoittamassa oikeaan suuntaan. Sitten odotellaan tästä avaukset sinnepäin että vauhti riittää mutkien läpi talutukseen ilman kaasua vanhoiltakin jarrumerkeiltä. Eikä tarvinnut odotella heinäkuuta, riitti toinen päivä ekana viikonloppuna :)

Näillä huuteluilla odotettavissa varmaan heikoin kauden avaus ikinä :D
Mut kummallista on se, että tänäkin vuonna pystyy ajamaan ihmeellisen kovaa, vaikka ajeleekin ihan päin v***ua.  hihi1
Jos Vuorela uskaltas mennä alle kahden metrin päähän radan reunasta missään kohtaa rataa niin se menis ihan per*****n lujaa. :D

Sori, mut kun täytti 30 niin ei enää uskalla edes yrittää. Osanottoja.
Ok, pitääkin vertailla paljonko eroa ajolinjaan tulee seuraavalla Alastaron reissulla verrattuna tän vuoden ekaan. Mikään muu ei siinä välissä olekaan muuttunu kuin tuo numero. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 946
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.10.19 - klo:17:56
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 677
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #167 : 19.05.16 - klo:21:02 »
Millasta alustaa botnialle vs. muualle? Taitaa tuollakin vaatia jämäkkää jousta taakse ja ehkä komppia hitusen löysälle vs. Esim Kemora. Trailia riittävästi. Näytti olevan lähtöluettelon ainut screameri jamaha mulla, joten edes kilpailevat tallit ei pääse hyötymään open source alustasäädöistä.
Väleiksi meinasin aika tiheitä.. luokkaa 15/47

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:12.10.19 - klo:13:11
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #168 : 22.05.16 - klo:21:55 »
Eikö synnytä keskustelua?

Perus: Muutama milli vähemmän painumaa ja alustasta naksuja pois joka suuntaan, jotta kaikki rasitus minimoitais renkailta

Pro: taakse naksua löysempi jousi, akseliväli pitkäksi ja keulaa ylös.

Saatan tulla katsomaan kisoja.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #169 : 23.05.16 - klo:00:05 »
Perus: Muutama milli vähemmän painumaa ja alustasta naksuja pois joka suuntaan, jotta kaikki rasitus minimoitais renkailta
Miks sä riparia löysäisit?

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1495
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.10.19 - klo:22:59
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 603
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #170 : 23.05.16 - klo:00:16 »
minä lähtisin pitkällä keulalla ja jämyllä takajousella :D

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:12.10.19 - klo:13:11
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #171 : 23.05.16 - klo:10:37 »
Perus: Muutama milli vähemmän painumaa ja alustasta naksuja pois joka suuntaan, jotta kaikki rasitus minimoitais renkailta
Miks sä riparia löysäisit?
Jos käytetään pienempää comppia (koska rata on tasainen, niin voidaan käyttää efektiivisesti enemmän joustomatkaa pyörän elämiseen) niin pitäähän siellä olla vähemmän ripariakin, että ehtii palautua. :P


Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #172 : 23.05.16 - klo:10:56 »
Perus: Muutama milli vähemmän painumaa ja alustasta naksuja pois joka suuntaan, jotta kaikki rasitus minimoitais renkailta
Miks sä riparia löysäisit?
Jos käytetään pienempää comppia (koska rata on tasainen, niin voidaan käyttää efektiivisesti enemmän joustomatkaa pyörän elämiseen) niin pitäähän siellä olla vähemmän ripariakin, että ehtii palautua. :P
Ts jousessa on enemmän kokoonpuristumaa ja siten enemmän energiaa varastoituneena.
Ja sä haluut löysätä riparii?

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:12.10.19 - klo:13:11
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #173 : 23.05.16 - klo:12:22 »
Ts jousessa on enemmän kokoonpuristumaa ja siten enemmän energiaa varastoituneena.
Ja sä haluut löysätä riparii?
Tottahan siellä on. Mut niin on matkaakin enemmän. Eihän riparisäätö kovin fiksattu oo,  takana katellaan renkaanpintaa ja pyörän elämistä ja edessä minimoidaan avausvatkaukset nii eiköhän se tontillaan ole.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #174 : 23.05.16 - klo:14:53 »
Ts jousessa on enemmän kokoonpuristumaa ja siten enemmän energiaa varastoituneena.
Ja sä haluut löysätä riparii?
Tottahan siellä on. Mut niin on matkaakin enemmän. Eihän riparisäätö kovin fiksattu oo,  takana katellaan renkaanpintaa ja pyörän elämistä ja edessä minimoidaan avausvatkaukset nii eiköhän se tontillaan ole.
Löysääksä siinäki tapauksessa riparii, ku rata on pomppunen ja alusta elää enemmän, ts "matkaakin on enemmän"?

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:12.10.19 - klo:13:11
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #175 : 23.05.16 - klo:15:00 »
Ts jousessa on enemmän kokoonpuristumaa ja siten enemmän energiaa varastoituneena.
Ja sä haluut löysätä riparii?
Tottahan siellä on. Mut niin on matkaakin enemmän. Eihän riparisäätö kovin fiksattu oo,  takana katellaan renkaanpintaa ja pyörän elämistä ja edessä minimoidaan avausvatkaukset nii eiköhän se tontillaan ole.
Löysääksä siinäki tapauksessa riparii, ku rata on pomppunen ja alusta elää enemmän, ts "matkaakin on enemmän"?
Eip. Jos rata on pomppuinen niin sehän painaa itekseen renkaita sisään seuraavasta patista esim. montun jälkeen, eikä alustan tarvi tehdä sitä itse esim jarrun jälkeen.

Ideologia tässä nyt siis että meillä on alustan hitaaseen liikkeeseen, eli avauksiin ja jarrutuksiin enemmän pelivaraa ja renkaatki kestäis paremmin.




Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #176 : 23.05.16 - klo:16:16 »
Ts jousessa on enemmän kokoonpuristumaa ja siten enemmän energiaa varastoituneena.
Ja sä haluut löysätä riparii?
Tottahan siellä on. Mut niin on matkaakin enemmän. Eihän riparisäätö kovin fiksattu oo,  takana katellaan renkaanpintaa ja pyörän elämistä ja edessä minimoidaan avausvatkaukset nii eiköhän se tontillaan ole.
Löysääksä siinäki tapauksessa riparii, ku rata on pomppunen ja alusta elää enemmän, ts "matkaakin on enemmän"?
Eip. Jos rata on pomppuinen niin sehän painaa itekseen renkaita sisään seuraavasta patista esim. montun jälkeen, eikä alustan tarvi tehdä sitä itse esim jarrun jälkeen.

Ideologia tässä nyt siis että meillä on alustan hitaaseen liikkeeseen, eli avauksiin ja jarrutuksiin enemmän pelivaraa ja renkaatki kestäis paremmin.

Jos sä löysäät riparii, niin jousen energia luovutetaan nopeemmin ja taas rengas kärsii.
Missä tossa on se ideologia...?

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1226
  • Paikalla:12.10.19 - klo:13:11
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #177 : 23.05.16 - klo:16:32 »
Voihan sen noinkin ajatella ainakin takana. Mut ei meidän oo mitää tarvetta sitoa normia enempää pyörää tonttiin.

Tiukanpuoleista keskustelu näin maanantaina.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #178 : 23.05.16 - klo:16:53 »
Eikö synnytä keskustelua?

Perus: Muutama milli vähemmän painumaa ja alustasta naksuja pois joka suuntaan, jotta kaikki rasitus minimoitais renkailta

Pro: taakse naksua löysempi jousi, akseliväli pitkäksi ja keulaa ylös.

Saatan tulla katsomaan kisoja.

Eiks tuolla saa nopeissa paikoissa perää pohjaamaan jos lähtee löysemmällä jousella ja vähemmällä compilla ajamaan?

Mut joo, ajatuksena sillai et käyttää sopivasti koko jouston isommin pohjaamatta, käyttäytyy tasapainoisesti ja pystyy jarruttamaan riittävän kovaa? :D

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5125
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Botnia-dataa
« Vastaus #179 : 23.05.16 - klo:17:03 »
Voihan sen noinkin ajatella ainakin takana. Mut ei meidän oo mitää tarvetta sitoa normia enempää pyörää tonttiin.

Tiukanpuoleista keskustelu näin maanantaina.
Pointti siis se että ei sun tarvi koskee siihen ripariin ollenkaan. Koska riparin näkökulmasta on aivan se ja sama, onko alustan kasaan painuminen tapahtunut löysän compin takia, vai jonkun pompun takia. Ei se kiinnosta riparia. Riparia kiinnostaa vain ja ainoastaan se; mikä on jouseen varastoitunut energia, ja kuinka nopeesti se jousi saa luovuttaa sen.

Vieläkö päässä naksuttaa...?


  Aihe / Aloittaja Vastauksia / Lukukerrat Uusin viesti
xx
Botnia ja renkaan kuluminen

Aloittaja tuomas

18 Vastauksia
8836 Lukukerrat
Uusin viesti 12.07.15 - klo:16:30
kirjoittanut wbaum
xx
MP-Tuki Botnia 29.4-30.4.2017

Aloittaja pienisopoapina

21 Vastauksia
6371 Lukukerrat
Uusin viesti 30.04.17 - klo:13:55
kirjoittanut 2slow4motion
xx
Dataa

Aloittaja murmela

37 Vastauksia
23714 Lukukerrat
Uusin viesti 02.07.13 - klo:20:09
kirjoittanut Peksi
xx
Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous

441 Vastauksia
160144 Lukukerrat
Uusin viesti 06.12.17 - klo:16:58
kirjoittanut Jone
 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
T1mppa tänään kello 09:16
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria