Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

menac

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.03.12 - klo:18:05
Lainaus käyttäjältä: menac - 10.03.12 - klo:17:39
Et vastannut kysymyksiini?

Löytyiskö sitä gepsilogia?

Ei löydy kyseiseltä päivältä kierroksia.
Löytyiskö vastauksia?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.03.12 - klo:17:54
Paljonko kierrosaikani pitäisi olla alastarossa nyt, jotta se todistaisi neuvojen toimivan myös itselleni?
Paljonko kierrosaikani pitäisi olla alastarossa tällä kaudella, jotta se todistaisi neuvojen toimivan myös itselleni?

Lähtisin siitä, että ennen kuin voit tulla minua neuvomaan, tulisi sinun olla minua selvästi nopeampi. Sanotaanko, että jos vastaavalla kalustolla (vakioalustainen katupyörä) ajat ensi kesänä 1:23 alkuisia treeniaikoja ja itse en pääse 1:26:n alle, niin mielelläni kuuntelen neuvojasi.

Jos taas et näytöillä lunasta puheitasi, niin suhtaudun neuvoihisi samalla tavalla kuin ohjelmassa Leijonan luola suhtautuvat Leijonat mahtavan idean keksineeseen onnenonkijaan joka ei ole vielä oikein saanut edes itseään elätetyksi.

Jos pääsen itse tulevalla kaudella 1:25 pintaan, saati sen alle, niin sitten sinun tulee päästä vastaavalla kalustolla 1:22 pintaan tai alle ja jos et, niin uskon saavani tarvittavat neuvot Sami Pennalta, Kallion veljeksiltä, Kari Vehniäiseltä, Miika Salolta jne. He ovat minua nopeampia, kokeneempia ja uskon heidän juttuihinsa poimien sieltä itselleni sopivimmat osat kokeilujen jälkeen. Pelkään, että kopioimalla sinun neuvosi, saattaisin kuolla, pahimmassa tapauksessa vain vakavasti vammautua.

Jos kuitenkin haluat neuvoa, niin voisitko ensi kesänä mennä neuvomaan vaikka Erkkaa ajoasennossa (eikös siinäkin ollut mielestäsi vähän korjattavaa?). Jos sallit, niin videoisin tuon tapahtuman. Uskoisin, että Erkan ja monen muun ilmeet olisivat näkemisen arvoisia kun täräyttäisit asiantuntijan viitta hulmuten teltalle neuvojesi pohjattomasta korista viisautta ammentamaan. Ehdotonta Youtube-kamaa.

Koska olet minua nuorempi, kokemattomampi, osaamattomampi ja silti hypit varpaille, pidän sinua kukkopoikana. En lähde arvelemaan mistä tuo johtuu. Voi olla ettet välitä, voi olla ettei sosiaalinen älysi ole sillä tasolla, että tajuaisit asiaa ja voi olla, että vain huvitat itseäsi trollailemalla. Oli syy mikä tahansa, lopputulokseen se ei vaikuta.

Summa summarum. 1:23 vähintään, mutta jos itse kehityn, raja on 1:22. Jos ajat Vehniäistä ja Kalliota nopeammin ensi kesänä ja toistat sen parina kesänä peräkkäin, tulemme pyytämään sinua kouluttajaksi ja maksamme saman kuin mitä maksamme heille.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

menac

Lainaus käyttäjältä: menac - 10.03.12 - klo:18:14
Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.03.12 - klo:18:05
Lainaus käyttäjältä: menac - 10.03.12 - klo:17:39
Et vastannut kysymyksiini?

Löytyiskö sitä gepsilogia?

Ei löydy kyseiseltä päivältä kierroksia.
Löytyiskö vastauksia?

Lisäänpä tähän vielä Ajoasennot-ketjusta Gixuttimen kysymyksen, koska tähän läheisesti liittyy ja kovasti kiinnostaa minuakin.

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 10.03.12 - klo:15:16
No sehän minua ihmetyttääkin että miksei sellaiset ihmiset sitten itse aja lujaa kun he kerran tietävät mitenkä ajetaan lujaa...
.......
Ilmeisesti sinä roikut paljon, joten mikset aja lujempaa koska kaikki edellytyksethän siihen ilmeisesti olisi?

Eli suoriin kysymyksiin suorat vastaukset?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.03.12 - klo:17:47
Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.03.12 - klo:17:27
Hienoja pätkiä Jukka, tattis! hesse_ok
Kuriositeettina mainittakoon että tuossa ensimmäisessä videossa "näkyy" myös kunka Jukka kiilaa kierroksella ohitettavan ulos apeksista, jotta hänen oppilaansa pääsee tuon kiilattavan ohi.
Todella reilu kerho kisa.  :)

Mitä jos otetaan kesällä ihan reilu nurmikkopaini? Sinulla on etuna nuoruus (kerroit minun olevan 10 vuotta vanhemman näköinen) ja paino (lienet kertomasi mukaan n. 10 kg painavampikin).

Säännöt yksinkertaiset.

1. Ei saa lyödä, purra tai kusta päälle (tai allensa)
2. Jos toinen rikkoo sääntöä 1, sen jälkeen unohdetaan säännöt ja pätkitään turpaan ihan kioskityyliin
3. Kolme yrityskertaa, ellei toinen ole vammautunut sitä ennen niin paljon, ettei kykene jatkamaan
4. Useamman kerran taputtanut tai tajunsa menettänyt katsotaan hävinneeksi.

Tuomarina voi toimia lajeissa pitkään tuomarina ollut puutarhatonttusetä.

Tuonkin voi sitten videoida ja laittaa jakoon Youtubeen.

Miltäs kuulostaisi? Tuolla tavalla apinatkin määrittävät marssijärjestyksen, joten sopinee meille yhtä hyvin. Vastaukseksi riittää kyllä tai ei, selitelläkin saa jos siltä tuntuu.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Juha_K

Muistelisin tuolta Orgin puolelta, että Murmelalla on vähän erilainen ajotyyli, eli hän ajaa vähän samaan tyyliin kuin piikkisellä ajettaisiin? Eli mutkat pyöreästi vauhti säilyttäen. Korjatkaa jos meni ihan päin mäntyä. ???
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

10.03.12 - klo:18:31 #96 Viimeisin muokkaus: 10.03.12 - klo:18:44 käyttäjältä jarska
Kieltämättä viihdyttävää, jollain tasolla, mutta sovitaanko et pidetään tämä "vääntö" vain tässä yhdessä ketjussa.
Jos ei se sovi, niin ei haittaa, mä siirrän kaikki omasta mielestäni "jäsenten väliset" topiikkiin kuuluvat postaukset tänne, valitusoikeutta ei ole.


Edit: niin ja unohtui sanoa, jos taas tähän ketjuun livahtaa oikeen asiaakin, se lähtee omaan topiikkiinsa, omalla napakalla otsikollaan.

app

10.03.12 - klo:18:46 #97 Viimeisin muokkaus: 10.03.12 - klo:18:48 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.03.12 - klo:18:31

Edit: niin ja unohtui sanoa, jos taas tähän ketjuun livahtaa oikeen asiaakin, se lähtee omaan topiikkiinsa, omalla napakalla otsikollaan.

reps_1. Hauskaa on ollut (tänään kahdella ällällä) lukiessa.

JTK

10.03.12 - klo:22:10 #98 Viimeisin muokkaus: 10.03.12 - klo:22:46 käyttäjältä JTK
Vaikuttaa että "Jäsenten väliset" on muuttunut absoluuttisen totuuden etsijöiden kehäksi. Mielipiteet voi olla viihdyttäviä popcorn_gif  aikansa. Foorumin perustaneiden jarskan ja carbonin ajatus ja tavoite lienee kuitenki ollut asiallisen keskustelupaikan saaminen rata-ajoa harrastaville sekä rata-ajosta kiinnostuneille. Jossa kokeneet ja kokemattomattomat voisivat keskustella, saada vinkkejä, oppia, .... ja myös päästä ajamaankin.

Netissä (etenkin) on helppo olla tietävä, oikeassa ja täydellinen. Radalla, kuin muuallakin oikeassa elämässä, täydellisyys on perin harvinaista.

Jonkun kerran oikeiden kilpa-ajajien juttuja kuuntelemaan päässeenä muistan ainakin kolmen eri kuskin maininneen, ettei ole yhtä oikeaa tapaa tehdä asioita. Esim. ajolinja, jarrutus etc. <= kuskin kokemus/taito ... pyörä kaikki vaikuttaa. (Jotenkin tollai menee ihan arkielossakin)

Jännittävää on satunnaisen harrastelijan seurata kuinka parilla tuntuu olevan viisasten kivi.
Mutta liika on liikaa, kaurapuuroonkin voi kuolla, jos sitä syö ämpärillisen kerralla.

PS. Tuntevatko Jukka_R ja murmela toisensa oikeassa elämässä? Vai perustuuko täällä käyty keskustelu netin perusteella syntyneisiin mielikuvitteluihin.
Quot homines, tot sententiae.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 10.03.12 - klo:18:15
Lähtisin siitä, että ennen kuin voit tulla minua neuvomaan, tulisi sinun olla minua selvästi nopeampi. Sanotaanko, että jos vastaavalla kalustolla (vakioalustainen katupyörä) ajat ensi kesänä 1:23 alkuisia treeniaikoja ja itse en pääse 1:26:n alle, niin mielelläni kuuntelen neuvojasi.

Jos pääsen itse tulevalla kaudella 1:25 pintaan, saati sen alle, niin sitten sinun tulee päästä vastaavalla kalustolla 1:22 pintaan

Summa summarum. 1:23 vähintään, mutta jos itse kehityn, raja on 1:22.

Ök, tämä erittäin selvä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 10.03.12 - klo:18:24
Mitä jos otetaan kesällä ihan reilu nurmikkopaini?
Ennen 7.7. ei, koska siihen asti haluan pysyy terveenä. Sen jälkeen ehkä, jos uskallan, en tiedä vielä.  confused_thinking
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha - 10.03.12 - klo:18:29
Muistelisin tuolta Orgin puolelta, että Murmelalla on vähän erilainen ajotyyli, eli hän ajaa vähän samaan tyyliin kuin piikkisellä ajettaisiin? Eli mutkat pyöreästi vauhti säilyttäen. Korjatkaa jos meni ihan päin mäntyä. ???
Kyllä muistat ihan oikein.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JTK - 10.03.12 - klo:22:10
PS. Tuntevatko Jukka_R ja murmela toisensa oikeassa elämässä?
Kaippa tuohon voi sanoa kyllä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

11.03.12 - klo:05:58 #103 Viimeisin muokkaus: 09.03.13 - klo:17:43 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: JTK - 10.03.12 - klo:22:10
PS. Tuntevatko Jukka_R ja murmela toisensa oikeassa elämässä? Vai perustuuko täällä käyty keskustelu netin perusteella syntyneisiin mielikuvitteluihin.

En tunne, enkä usko murmelankaan tuntevan minua, ainakaan ennen 7.7.2012. Olemme kuitenkin tavanneet, minä ensimmäistä kertaa ala-asteella, sen jälkeen sujui ilmankin.

Miljoonien vuosien saatossa on kehittynyt hyvin yksinkertainen tapa ratkaista kuka on oikeassa ja kuka menee ensin ruokakupille. Miksi meidän tarvitsisi keksiä pyörää uudestaan? Tämän palstan lukijoilla taitaa sellainen olla jo muutoinkin. Vastausta siihen onko roikkuminen hyvästä vai pahasta, saamme odottaa luultavimmin yhtä kauan kuin lopullista ratkaisua siihen oliko Maria sittenkään neitsyt vai ei vai kusetettiinko meitä. Ratkaisu siihen kumpi jää pinon päälle ja kumpi ei, selviää huomattavasti helpommin. Sen jälkeen ei varmaankaan tarvitse enää kinastella kumpi avaa ensin jääkaapin ja kumpi odottaa kunnes toinen on huurteisensa hakenut. Yhtä yksinkertaista kuin YCC:n säännöt. Ja uskaltaisin epäillä, että kaikesta kritiikistä huolimatta on kuitenkin kiinnostavampaa kuin se, meneekö Juha jo kesäkuussa alle 1:30 vai Jukka vasta heinäkuussa 1:25.

Jos ei kantti riitä painiin, tuotakin voi kokeilla: Elokuva.wmv Harvempi on halunnut uusia.

Pahoittelen viivästynyttä vastausta, mutta nukahdin kissan (uros) viereen. Koira herätti, onneksi.

Toivottavasti lopullinen ratkaisu (Endlösung) saadaa silakkaa syömällä, nurmikolla painimalla tai absinttia kilpaa juomalla. Netissä lässyttämällä se ei ratkea ja otsaan taputtelemalla molemmat häviää. Punavaloja ollaan jo kokeiltu, mutta näköjään se ei vielä riittänyt.

Taidan palata takaisin punkkaan, ettei nenä ole aamusta kipeä. Kissa (naaras) saattaa olla äkäinen jos jään tähän jorisemaan ja jää vielä kerhokisat ajamatta ja käpypainit ottamatta.

Palaan taas iltapäivään mennessä ruudun ääreen. Huomenta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

11.03.12 - klo:08:44 #104 Viimeisin muokkaus: 09.03.13 - klo:17:43 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.03.12 - klo:23:21
Lainaus käyttäjältä: JTK - 10.03.12 - klo:22:10
PS. Tuntevatko Jukka_R ja murmela toisensa oikeassa elämässä?
Kaippa tuohon voi sanoa kyllä.
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 11.03.12 - klo:05:58
En tunne, enkä usko murmelankaan tuntevan minua, ainakaan ennen 7.7.2012.

Miten tästäkin voi olla eri mieltä :o... yhä oudommaksi menee. :D

Powered by EzPortal