Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

nopea57


jarska

Nopea57, minusta tuntuu että meidän "kisailu" näyttää tämän rinnalla lähinnä helkama raisujen, 2-tahdin tuoksuisten koulupoikien nokkapokalta. :D

carbon

Lainaus käyttäjältä: JTK - 10.03.12 - klo:22:10
Vaikuttaa että "Jäsenten väliset" on muuttunut absoluuttisen totuuden etsijöiden kehäksi. Mielipiteet voi olla viihdyttäviä popcorn_gif  aikansa. Foorumin perustaneiden jarskan ja carbonin ajatus ja tavoite lienee kuitenki ollut asiallisen keskustelupaikan saaminen rata-ajoa harrastaville sekä rata-ajosta kiinnostuneille. Jossa kokeneet ja kokemattomattomat voisivat keskustella, saada vinkkejä, oppia, .... ja myös päästä ajamaankin.

Netissä (etenkin) on helppo olla tietävä, oikeassa ja täydellinen. Radalla, kuin muuallakin oikeassa elämässä, täydellisyys on perin harvinaista.

Jonkun kerran oikeiden kilpa-ajajien juttuja kuuntelemaan päässeenä muistan ainakin kolmen eri kuskin maininneen, ettei ole yhtä oikeaa tapaa tehdä asioita. Esim. ajolinja, jarrutus etc. <= kuskin kokemus/taito ... pyörä kaikki vaikuttaa. (Jotenkin tollai menee ihan arkielossakin)

Jännittävää on satunnaisen harrastelijan seurata kuinka parilla tuntuu olevan viisasten kivi.
Mutta liika on liikaa, kaurapuuroonkin voi kuolla, jos sitä syö ämpärillisen kerralla.

PS. Tuntevatko Jukka_R ja murmela toisensa oikeassa elämässä? Vai perustuuko täällä käyty keskustelu netin perusteella syntyneisiin mielikuvitteluihin.

Tämä oli kovasti hyvä kirjoitus!
Olen itsekin jättänyt muutaman kerran kirjoittamatta iham muista aiheista kun focus on vallan muualla, ja väitän että monet forumin tavikset tuntee samoin.
Täällä on varmasti myös tosi tietäjiä jotka eivät uskalla antaa tietotaitoaan koska heti on joku eri mieltä vähän väärällä sävyllä. Eri mielipiteitä tottakai on pitääkin olla.
Itse en ole ehkä kovin kilpailuhaluinen, häviöt ei satu, enkä aio panostaa mihinkään verenmaku suussa. Jos joku väittää että on minua nopeampi, voimakkaampi, ja juoksee pidemmälle,
niin ehkä annan olla ja annan kaverin niin luulla ja tottakai hän voi myös olla em asiat. Minäkin olen jo 50 ja pitää myöntää että nuoremmat tulee ohi kaikilla rintamilla, ja pitää myös myöntää
että omat taidot ja voimat ym ei vain ole enää samoja kuin ennen.
Jarskan ja JTK:n kanssa mulla on mielestäni loistavat välit ja yritetään auttaa toisiamme niin puhelimessa, maileissa kun radallakin. Kuka meistä menee lujempaa tai kuka voitaa kädenväännön ei minuun vaikuta millään tavalla. Tottakai on aina parempi voittaa kun hävitä, mutta kaverille häviäminen ei saa olla niin tärkeää ?
Tavoitteita on ehkä hyvä olla olemassa, aikataulut on jollekin hitaammat kun toiselle. Joku haluaa ekana kesänä radalle tulleena ajaa liki rataenkkaa, toiselle riittää pari sekkaa/vuosi.
Odotan forumin ekasta ratapäivästä sellaista mitä tultiin hakemaan, eli siellä saa kysellä vapaasti, paremmat näyttää ajolinjoja yms. Tottakai vapaata ajoa omaksi iloksi.
Siellä ei sais olla kuppikuntia jotka yrittää 101%  ohittaa sen fuckin forum pellen ?!
Voin mää koittaa..

murmela

Näyttää joillakin menevän kovin totiseksi tämäkin triidi, niin pistetään välikevennykseksi kitarasoolo:
http://naamapalmu.fi/bigfile/9712/kitarasoolo.png
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: carbon - 11.03.12 - klo:09:21
Jarskan ja JTK:n kanssa mulla on mielestäni loistavat välit ja yritetään auttaa toisiamme niin puhelimessa, maileissa kun radallakin.

Ettei nyt jäisi väärää kuvaa, niin ihan väleissä ollaan tuon Juhan kanssa. Lainasi loppukesästä oman pyöränsä varakatteet kaadettuun pyörään, niin saatiin se sitten kilpailukuntoon parsituksi illan ja yön aikana. Ja en ole tavannut ketään päin ajella radalla, Juhankin ohittelen ihan kohtuullisella marginaalilla kun se on asentoaan oikeaksi mutkassa sovittelemassa. Jos tulee liikaa urputuksia puolin ja toisin, otetaan pari kaljaa, mennään nurmikolle ja sen jälkeen otetaan taas pari kaljaa kun marssijärjestys on silläkin rintamalla selvinnyt. Itselläni ikä alkaa 4:lla ja vastapelurilla muutama vuosi vähemmän, tietääkseni kolme.

Työhommien takia toki toivoisin, että nuo painit hoidetaan to- tai pe-iltoina. Siinä kun tuppaa aina kuitenkin otsa menemään naarmuille kun kanervikossa könytään, niin ei tarvitse sitten arskat päässä edustaa seuraavana arkipäivänä. Radalla taas sitten kiistat ratkaistaan ihan puhtaasti kellon näyttämän perusteella ja se kertoo kohtuullisen objektiivisesti marssijärjestyksen. Ei se mikään Colosseum sentään ole.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Jahas, tässä taidettiinki vedättää meitä ja pojat onki sytänystäviä. friends_1 :-*
Nyt on enää selvittämättä Menacin sopivuus tähän kuvioon, ei saa jättää kesken, mua ainakin jää vaivaamaan. ;)

nopea57

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.12 - klo:09:03
Nopea57, minusta tuntuu että meidän "kisailu" näyttää tämän rinnalla lähinnä helkama raisujen, 2-tahdin tuoksuisten koulupoikien nokkapokalta. :D

En lähe nurmikkopainiin, en.  reps_1

app

11.03.12 - klo:13:18 #112 Viimeisin muokkaus: 11.03.12 - klo:13:38 käyttäjältä app
Tekee kevättä. Laitan tähän sävyltään poikkeavaa musiikkia Karibian meren suunnalta.


Bob Marley - Three Little Birds

vihre korjattu.

menac

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.12 - klo:12:52
Jahas, tässä taidettiinki vedättää meitä ja pojat onki sytänystäviä. friends_1 :-*
Nyt on enää selvittämättä Menacin sopivuus tähän kuvioon, ei saa jättää kesken, mua ainakin jää vaivaamaan. ;)

Hah hah. Busted. Enempää en kommentoi.
Eipä näitä niin kuolemanvakavasti kannata ottaa, vaikka ihan vilpittömästi kiinnostaisi kuulla vastaukset esittämiini kysymyksiin.

app

Ei vakavasti, ja tässä täsmäkamaa, mitä tuloo aiheeseen keppana ja paini:

Keppana viimeinen

jarska

Lainaus käyttäjältä: menac - 11.03.12 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.12 - klo:12:52
Jahas, tässä taidettiinki vedättää meitä ja pojat onki sytänystäviä. friends_1 :-*
Nyt on enää selvittämättä Menacin sopivuus tähän kuvioon, ei saa jättää kesken, mua ainakin jää vaivaamaan. ;)

Hah hah. Busted. Enempää en kommentoi.
Eipä näitä niin kuolemanvakavasti kannata ottaa, vaikka ihan vilpittömästi kiinnostaisi kuulla vastaukset esittämiini kysymyksiin.

No höh, kyllä minä ainakin otan tällaiset vakavasti, varasin jo ajan omalta lähipsykiaktrilta aiheeseen viha-rata-rakkaus-syy-seuraus-miten-hoidan-moderoinnin...tämän nyt sitten perun, säästyy nekin rahat renkaisiin.
Bannia ei nyt kuitenkaan tule kellekkään, olishan se väärin tuomita perin erilaisia "ystävyyssuhteita" ;) :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: menac - 11.03.12 - klo:13:47
Eipä näitä niin kuolemanvakavasti kannata ottaa, vaikka ihan vilpittömästi kiinnostaisi kuulla vastaukset esittämiini kysymyksiin.
Mä preferoin naatiskelua ja pystyssä pysymistä, ja tän harrastuksen eri osa-alueiden opiskelua kokonaisvaltaisesti.

Ison virheen tein kaudella 2010, kun yritin aja kovempaa ajamalla kovempaa. Se ei toimi mulla ollenkaan, ja lähes koko kausi 2010 meni ihan hukkaan kehitystä ajatellen. 2011 palasin samaan vanhaan metodiin mikä toimi aiemminkin eli, ihan kaikessa rauhassa naatiskelee, ja korjailee omasta ajostaan yhden virheen kerrallaan. Ja tasainen kehitys oikeestaan jatkui siitä mihin se oli jäänyt 2009.
Jos tuota kautta 2010 en olisi mokannut, niin tällä hetkellä ajelisin alastarolla alle 1:30, ehkä jopa lähempänä 1:25 kuin 1:30, ja pystyssä pysyen.

2007 ostin elämäni ensimmäisen moottoripyörän, ja onnistun sen lähes heti kippaamaan ahvenistolla kävelyvauhdista, kun ajoin jonossa liian lähellä edeltävää, ja jono teki haitariefektin sen takia että punainen lippu liehui, ja olin juuri mutkassa, ja etujarrulla keula alta.
Muutamaa päivää myöhemmin onnistun kaatamaan mopon alastaron las palmasissa koska ajoasentoni oli tyypillien mopo nurin, yläkroppa pystyssä. Viimeinen niitti oli se apeksissa kulkeva poikittaisura, josta takarengas pomppasi juuri sen verran että menetti pidon. Mutta tosiaan tuota kaatoa ei olisi tapahtunut jos ajoasento olisi ollut edes suurin piirtein oikein.
2010 onnistun kevään kolmantena ratapäivänä. Ilman lämppäreitä, seosrenkaat, keli +5...10, rata ehkä jopa hieman kostea. Portista radalle puolivauhtia renkaita lämmittelemään, ja heti ekaan mutkaan nurin, tod näk mulla oli sormi etujarrulla taitossa. Vauhtia noin 60kmh, normaalisti 110-150kmh siin vaiheessa ku taitto alkaa, ja apeksissa 100+.

Mä olen vuosien ajan saanut kuulla kommentteja "aja kovempaa" "vaihda jo nopeempaan ryhmään" "älä tee noin vaan tee näin" "et sä voi neuvoa ketään koskaan missään" "et osaa" "teet väärin".
Ja noita kommentteja on nimenomaan antaneet ne jotka eivät edes tiedä mitä minä teen, tai ne jotka eivät vain jostain syystä tykkää naamastani, tai sitten tuuliviirimäisesti tykkäävät/eivät tykkää riippuen siitä olenko heidän kanssa jostakin asiasta samaa vai eri mieltä.
Nuo samaiset henkilöt usein myös luulevat että minä neuvon ketä tahansa missä tahansa milloin tahansa, yhtään valikoimatta.

Tässä vuosien varrella olen tosiaan neuvonut kymmeniä eri kuskeja, joko pyytämättä tai pyynnöstä. Heistä lähes kaikki ovat olleet tyytyväisiä saamiinsa neuvoihinsa, ja setin jälkeen kiittäneet niiden tuomasta avusta siihen omaan ajamiseensa. Ja erittäin moni on tullut kyselemään myös lisää neuvoja.
Kun menen oma-alotteisesti jututtamaan jotain kuskia, niin ensin kyselen minkä tasoinen kuski hän on, ja mitä hän haluaisi siellä radalla tehdä. Ja sen jälkeen annan niitä neuvoja jotka sopivat siihen hänen pakettiinsa.
Samoin teen jos joku tulee oma-alotteisesti minulta neuvoja kyselemään.
Jos mulla ei ole mitään neuvoja annettavaksi, niin pyrin etsimään varikolta jonkun henkilön joka ehkä ko kuskia voisi auttaa.

Jos jäi jotain epäselvää, tai missasin jonkun kysymyksen, niin kerro toki.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 11.03.12 - klo:13:01
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.12 - klo:09:03
Nopea57, minusta tuntuu että meidän "kisailu" näyttää tämän rinnalla lähinnä helkama raisujen, 2-tahdin tuoksuisten koulupoikien nokkapokalta. :D

En lähe nurmikkopainiin, en.  reps_1

En minäkään lähde, voipi mennä multaa tahi kusiainen korvaan, ne kun ovat kovin herkät.

menac

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.03.12 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: menac - 11.03.12 - klo:13:47
Eipä näitä niin kuolemanvakavasti kannata ottaa, vaikka ihan vilpittömästi kiinnostaisi kuulla vastaukset esittämiini kysymyksiin.
Mä preferoin naatiskelua ja pystyssä pysymistä, ja tän harrastuksen eri osa-alueiden opiskelua kokonaisvaltaisesti.

Ison virheen tein kaudella 2010, kun yritin aja kovempaa ajamalla kovempaa. Se ei toimi mulla ollenkaan, ja lähes koko kausi 2010 meni ihan hukkaan kehitystä ajatellen. 2011 palasin samaan vanhaan metodiin mikä toimi aiemminkin eli, ihan kaikessa rauhassa naatiskelee, ja korjailee omasta ajostaan yhden virheen kerrallaan. Ja tasainen kehitys oikeestaan jatkui siitä mihin se oli jäänyt 2009.
Jos tuota kautta 2010 en olisi mokannut, niin tällä hetkellä ajelisin alastarolla alle 1:30, ehkä jopa lähempänä 1:25 kuin 1:30, ja pystyssä pysyen.

2007 ostin elämäni ensimmäisen moottoripyörän, ja onnistun sen lähes heti kippaamaan ahvenistolla kävelyvauhdista, kun ajoin jonossa liian lähellä edeltävää, ja jono teki haitariefektin sen takia että punainen lippu liehui, ja olin juuri mutkassa, ja etujarrulla keula alta.
Muutamaa päivää myöhemmin onnistun kaatamaan mopon alastaron las palmasissa koska ajoasentoni oli tyypillien mopo nurin, yläkroppa pystyssä. Viimeinen niitti oli se apeksissa kulkeva poikittaisura, josta takarengas pomppasi juuri sen verran että menetti pidon. Mutta tosiaan tuota kaatoa ei olisi tapahtunut jos ajoasento olisi ollut edes suurin piirtein oikein.
2010 onnistun kevään kolmantena ratapäivänä. Ilman lämppäreitä, seosrenkaat, keli +5...10, rata ehkä jopa hieman kostea. Portista radalle puolivauhtia renkaita lämmittelemään, ja heti ekaan mutkaan nurin, tod näk mulla oli sormi etujarrulla taitossa. Vauhtia noin 60kmh, normaalisti 110-150kmh siin vaiheessa ku taitto alkaa, ja apeksissa 100+.

Mä olen vuosien ajan saanut kuulla kommentteja "aja kovempaa" "vaihda jo nopeempaan ryhmään" "älä tee noin vaan tee näin" "et sä voi neuvoa ketään koskaan missään" "et osaa" "teet väärin".
Ja noita kommentteja on nimenomaan antaneet ne jotka eivät edes tiedä mitä minä teen, tai ne jotka eivät vain jostain syystä tykkää naamastani, tai sitten tuuliviirimäisesti tykkäävät/eivät tykkää riippuen siitä olenko heidän kanssa jostakin asiasta samaa vai eri mieltä.
Nuo samaiset henkilöt usein myös luulevat että minä neuvon ketä tahansa missä tahansa milloin tahansa, yhtään valikoimatta.

Tässä vuosien varrella olen tosiaan neuvonut kymmeniä eri kuskeja, joko pyytämättä tai pyynnöstä. Heistä lähes kaikki ovat olleet tyytyväisiä saamiinsa neuvoihinsa, ja setin jälkeen kiittäneet niiden tuomasta avusta siihen omaan ajamiseensa. Ja erittäin moni on tullut kyselemään myös lisää neuvoja.
Kun menen oma-alotteisesti jututtamaan jotain kuskia, niin ensin kyselen minkä tasoinen kuski hän on, ja mitä hän haluaisi siellä radalla tehdä. Ja sen jälkeen annan niitä neuvoja jotka sopivat siihen hänen pakettiinsa.
Samoin teen jos joku tulee oma-alotteisesti minulta neuvoja kyselemään.
Jos mulla ei ole mitään neuvoja annettavaksi, niin pyrin etsimään varikolta jonkun henkilön joka ehkä ko kuskia voisi auttaa.

Jos jäi jotain epäselvää, tai missasin jonkun kysymyksen, niin kerro toki.

Kiitos. Mukava kuulla sinunkin osaltasi sitä peräänkuuluttamaasi kolikon toista puolta.
Sun ohjeesi ajamiseni suhteen on kuultu ja noteerattu. Neuvojen jakaminen jankuttamalla ja väkisin tuputtamalla on harvoin hedelmällistä, ja johtaa helposti ärsyyntymiseen ja lopulta turtumiseen. Näin on käynyt minunkin kohdallani. Siksipä pyysinkin että jätät mun ajojeni ruotimisen ainakin viime kauden osalta nyt tähän. Ensi kaudella uudet lipat analysointeineen, siihen saakka löydät varmasti sisältöä teksteihisi muualtakin.

jarska

Noniin, tämähän näyttää jo paremmalta, mullakin tuli kyynel silmäkulmasta ja tippua losahti Ipodin näytölle.
Vielä kun nähtäis sovintopusu, ei mitään kielareita, ihan vaan muisku poskelle, miten olis Murmela ja Jukka.

Powered by EzPortal