Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 04.09.13 - klo:11:02
Nyt perrrkele siitä hanskalla paikkaamasta, mummon avaaja, sieltä perseen puolelta ass_1

Taidot riitti Sulla samana viikonloppuna 2 kertaa radalta suistumiseen kaatumatta, ja kerran kaatumalla, kun sait monta ratapäivää ensin treenata bimmerillä. Ihan yhtä paska kuski, kun kaikki muutkin. Aina ja ikuisesti . Aamen. Lähden kylille tästä, ja ja jätän tyhmät vääntämään tyhmistyä aiheista. Tyhmää.

Hanskalla paikkaamine...pyh. Kattos vähän siitä datastas. 50-100 km/ pääsuoralla, kellä on tosi huonosti hallussa hanan antaminen, kun mopo  lähtee maksimikallistuksesta. On nimittäin tasan yhtä vaikee asia lopulta, kuin kallellaan jarrua painaa. Vai mites se oli; kun sä JOUDUT kallistamaan samaa mopoo mutkissa 60-61 astetta, mä kallistan vaan 53-54. Kierrosajan ero 0.6 s. Fakta.
Oisko syytä mennä kurssittamaan itteensä ajotekniikkakoulutukseen? Ei lähe lapaseta, sano. Paitsi pystystä.

Sä voit piirrellä niit gilffejäs vaikka siihen mopos kylkeen.

Jos mä olen paska kuski ja sä mua hitaampi, niin mitä sä sit olet? Hmm, empä osaa itsekkään näin äkkiseltään vastata tuohon esittämääni kysymykseen. Aika hyvä kysymys siis. Siinäpä siis tyhmille, ja vähän viisammillekkin pohdittavaa.

Mitä sitä turhaa suorilla availemaan kun se kierrosaika ei ole siellä. Aja eka ite alasrarolla edes alle 1.25 ja tuu sit uudemman kerran opettamaan avaamista. Avautumisen sä jo osaat, mut siit ikävä kyllä ei oikein oo hyötyy radalla.
Ja haloo, mopoahan ohjataan kallistelemalla, eli kallistelu kuuluu asiaan. Sä et saa mopoa pysymään ehjänä edes suoraan ajaessa suoralla radan pätkällä. Nii kyl mun mielestä se on sinä joka kuuluu sinne tukiopetukseen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

04.09.13 - klo:11:46 #346 Viimeisin muokkaus: 04.09.13 - klo:11:49 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: app - 04.09.13 - klo:11:02
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:10:27
V*tun tonnarikuskit. Ajan teitä kovempaa ens kesänä kusiaisella. :D
(Eikös tää ollu se topic missä piti uhota?) :P
Enemmän mä oon kusiaisella aja nu ku tonnarilla. Tänäkin kesänä.
Mitäs veikkaat, kauas sulla kestää ett sä opit korvamaan taidolla sen hanskalla paikkaamisen?

Nyt perrrkele siitä hanskalla paikkaamasta, mummon avaaja, sieltä perseen puolelta ass_1

Taidot riitti Sulla samana viikonloppuna 2 kertaa radalta suistumiseen kaatumatta, ja kerran kaatumalla, kun sait monta ratapäivää ensin treenata bimmerillä. Ihan yhtä paska kuski, kun kaikki muutkin. Aina ja ikuisesti . Aamen. Lähden kylille tästä, ja ja jätän tyhmät vääntämään tyhmistyä aiheista. Tyhmää.

Hanskalla paikkaamine...pyh. Kattos vähän siitä datastas. 50-100 km/ pääsuoralla, kellä on tosi huonosti hallussa hanan antaminen, kun mopo  lähtee maksimikallistuksesta. On nimittäin tasan yhtä vaikee asia lopulta, kuin kallellaan jarrua painaa. Vai mites se oli; kun sä JOUDUT kallistamaan samaa mopoo mutkissa 60-61 astetta, mä kallistan vaan 53-54. Kierrosajan ero 0.6 s. Fakta.
Oisko syytä mennä kurssittamaan itteensä ajotekniikkakoulutukseen? Ei lähe lapaseta, sano. Paitsi pystystä.

Samaa mieltä... Hanskalla ei paikata ku korkeintaan epäonnista baari-iltaa tämän foorumin keskivertotaidoilla :P

Koska olen faktaan pohjaava käytännöstä kaukana oleva ihminen, niin huutelen tarkat tavoitteet vasta kun exceli ne sylkäisee pihalle, tosin tämän kesän Kemoran tavoite tuli laskettua jo yli 3s vituralleen.
Tätä paljon tärkeämpi tavoite on ajella joka paikassa kovempaa kuin fooruminen kovaäänisimmät huutelijat ja ajaa kilpaa sellaisessa luokassa, jossa heille ei joudu häviämään, sillä eivät tule sinne kuitenkaan viivalle :)

jarska

Tähän väliin on taas hyvä mainita kun on tullut paljon uusia jäseniä/lukijoita.
Eli tämä ketju on "aavistuksen" vapaampi, jossa voi kirjoitella aivopierujaan, eikä moderaattorien sivaltava käsi yllä niin herkästi, toki rajansa kaikella.

Muissa taas jatkuu sama asiapitoinen, tiukkapipoinen ja toisiamme kunnioittava tyyli, josta olemme jo tulleet tunnetuiksi.

app

Muris on vaan kerta kaikkiaan niin paska kuski, et pitää antaa täsmäopetusta, ja sitä varten perustettiin tämä ikioma ketju sille.
Me taitavammat olemme onneksi kärsivällisiä opettajia

murmela

Oi niitä aikoja ku jarskaki jakso viel uhota Viivalle menemisestä.  :)

Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.02.12 - klo:10:02
Niin siis kerrotaanpas hieman taustoja tälle haasteelle...
eli alunperin haastoin asetelman Nopea57:n BMW K1200R versus mun viime syksyinen pikahankinta Kawa Z1000.

Noh, tässä kävi huonosti silleen että kerkesin ajaa tolla Zetalla tonnin kun vedin sen lunariin reissullani. ;D
Asetelmat siis muuttui ja tietty sen mukaan pitää myös muuttua kirjottamattomat "säännöt".
Mä jo tuolla toisaalla lupasin vetää sen mekon päälle kun kerran särjin "kisapelini", mut tietenkin mielessä orasti et pääsis nyt kuitenki jollain säännöillä ajaan sitä kisaa, ilmeisesti tähän sanktioon "kilpakumppanini" viittaa.

Minusta hommassa ei ole mitään järkeä jos kisa ratkeaa pelkkään nettivänkytykseen ja mekko menee päälle siitä syystä, toki sen voin pukea, kuten "sanktiona" ittelleni asetinkin, mut minusta idea ja viihdearvo karkaa, joten ehdotan seuraavaa...

mulla ku tuli tilalle toi ZX-10R  ja Nopee57:lla se K1200R...kierrosajatkin taitaa ainakin tällä hetkellä kallistua mun eduksi, niin olisko ideaa ajaa vaikka "takaa-ajona" näin...
joku puolueeton ja lahjomaton ulkopuolinen laskemaan, miten paljon Nopea57 saa etumatkaa, lähden ajamaan takaa ja voittaja on ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt?
Riittääkö 10 kiekkaa kokonaiskisan saldoksi?

Eli mä suostun mihin vaan sääntöihin, tärkeintä ei ole voitto(yeah right) vaan se että pääsee pikkusen kisaamaan omilla ratapäivillä.
Ja jos se mekon pukeminen tässä on nyt se kynnyskysymys, niin voin mä sen kietasta päälleni, voitin tai en. :P

Vikkelä57, mites nyt, hyväksytkö uudistetun haasteen vai oletko pelkkä bluffaaja. ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

nopea57

'Kiitos' tämän kaivamisesta taas esiin :D Valitettavasti en voi enempää kommentoida yleisessä keskustelussa olevia juttuja.  :P

Komia avatar sulla.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:13:03
Oi niitä aikoja ku jarskaki jakso viel uhota Viivalle menemisestä.  :)

Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.02.12 - klo:10:02
Niin siis kerrotaanpas hieman taustoja tälle haasteelle...
eli alunperin haastoin asetelman Nopea57:n BMW K1200R versus mun viime syksyinen pikahankinta Kawa Z1000.

Noh, tässä kävi huonosti silleen että kerkesin ajaa tolla Zetalla tonnin kun vedin sen lunariin reissullani. ;D
Asetelmat siis muuttui ja tietty sen mukaan pitää myös muuttua kirjottamattomat "säännöt".
Mä jo tuolla toisaalla lupasin vetää sen mekon päälle kun kerran särjin "kisapelini", mut tietenkin mielessä orasti et pääsis nyt kuitenki jollain säännöillä ajaan sitä kisaa, ilmeisesti tähän sanktioon "kilpakumppanini" viittaa.

Minusta hommassa ei ole mitään järkeä jos kisa ratkeaa pelkkään nettivänkytykseen ja mekko menee päälle siitä syystä, toki sen voin pukea, kuten "sanktiona" ittelleni asetinkin, mut minusta idea ja viihdearvo karkaa, joten ehdotan seuraavaa...

mulla ku tuli tilalle toi ZX-10R  ja Nopee57:lla se K1200R...kierrosajatkin taitaa ainakin tällä hetkellä kallistua mun eduksi, niin olisko ideaa ajaa vaikka "takaa-ajona" näin...
joku puolueeton ja lahjomaton ulkopuolinen laskemaan, miten paljon Nopea57 saa etumatkaa, lähden ajamaan takaa ja voittaja on ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt?
Riittääkö 10 kiekkaa kokonaiskisan saldoksi?

Eli mä suostun mihin vaan sääntöihin, tärkeintä ei ole voitto(yeah right) vaan se että pääsee pikkusen kisaamaan omilla ratapäivillä.
Ja jos se mekon pukeminen tässä on nyt se kynnyskysymys, niin voin mä sen kietasta päälleni, voitin tai en. :P

Vikkelä57, mites nyt, hyväksytkö uudistetun haasteen vai oletko pelkkä bluffaaja. ;)

Tuolloin olin vielä kovin rohkea ja nopea.
Niin ne ajat muuttuu.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: PP007 - 04.09.13 - klo:14:37
Nii..unohtui eilen kiittää rautalangasta..jotakuta. Kiitos! Sillä se mopokin alkoi toimimaan..
Kuski ei toiminut...
Ja tämäkin tuli väärrään paikkaan, voitko jarska poistaa?

Suosittelen hommaamaan kyllä varmistuslankaa ja siihen kuuluvat pihdit, sillon on aina rautalankaki valmiiks, jos sen kautta tarttee asiaa joskus vääntää muillekkin  :D

PP007

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 04.09.13 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: PP007 - 04.09.13 - klo:14:37
Nii..unohtui eilen kiittää rautalangasta..jotakuta. Kiitos! Sillä se mopokin alkoi toimimaan..
Kuski ei toiminut...
Ja tämäkin tuli väärrään paikkaan, voitko jarska poistaa?

Suosittelen hommaamaan kyllä varmistuslankaa ja siihen kuuluvat pihdit, sillon on aina rautalankaki valmiiks, jos sen kautta tarttee asiaa joskus vääntää muillekkin  :D
Niinkuin esim. mulle, tällä kertaa piti onkia tankista bensapumpun ylipaineventtiilin kiinike, itse venttiili tuli magneetilla...Jossain ne tallilla ovat eivät vaan ole tarttuneet matkaan..

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:10:27
V*tun tonnarikuskit. Ajan teitä kovempaa ens kesänä kusiaisella. :D
(Eikös tää ollu se topic missä piti uhota?) :P
Enemmän mä oon kusiaisella aja nu ku tonnarilla. Tänäkin kesänä.
Mitäs veikkaat, kauas sulla kestää ett sä opit korvamaan taidolla sen hanskalla paikkaamisen?

Tonnarilla sä sen sun enkan ajoit. Kusiaisella et oo päässy mihinkään.

Tokana päivänä ajan kusiasella kovempaa mihin sinä olet pystynyt tähän päivään mennessä. Puolessa välissä kesää ajan kusiaisella Kemorassa yhtä kovaa kuin viime kesänä tonnarilla (1:12.5). Alastarossa kesän loppuun mennessä matala 1:24. Motoparkin aika riippuu siitä pääseekö siellä ajamaan vai ei, mutta siellä tod. näk. pääsee ekana päivänä samaan kuin tonnarilla (1:33). Omat ennätykset menee kuitenkin uusiksi ensi kesänä jokaisella radalla, jolla pääsee ajamaan. (Loppukesästä vois käydä sit v*ttuillessaan ajelemassa sun kusiaisaikoja kovempaa tollasella n. 100 heppasella nakupyörällä)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:16:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:10:27
V*tun tonnarikuskit. Ajan teitä kovempaa ens kesänä kusiaisella. :D
(Eikös tää ollu se topic missä piti uhota?) :P
Enemmän mä oon kusiaisella aja nu ku tonnarilla. Tänäkin kesänä.
Mitäs veikkaat, kauas sulla kestää ett sä opit korvamaan taidolla sen hanskalla paikkaamisen?

Tonnarilla sä sen sun enkan ajoit. Kusiaisella et oo päässy mihinkään.

Tokana päivänä ajan kusiasella kovempaa mihin sinä olet pystynyt tähän päivään mennessä. Puolessa välissä kesää ajan kusiaisella Kemorassa yhtä kovaa kuin viime kesänä tonnarilla (1:12.5). Alastarossa kesän loppuun mennessä matala 1:24. Motoparkin aika riippuu siitä pääseekö siellä ajamaan vai ei, mutta siellä tod. näk. pääsee ekana päivänä samaan kuin tonnarilla (1:33). Omat ennätykset menee kuitenkin uusiksi ensi kesänä jokaisella radalla, jolla pääsee ajamaan. (Loppukesästä vois käydä sit v*ttuillessaan ajelemassa sun kusiaisaikoja kovempaa tollasella n. 100 heppasella nakupyörällä)

No nyt rupee uho oleen kohillaan. Propsit siitä.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:18:19
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:16:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:10:27
V*tun tonnarikuskit. Ajan teitä kovempaa ens kesänä kusiaisella. :D
(Eikös tää ollu se topic missä piti uhota?) :P
Enemmän mä oon kusiaisella aja nu ku tonnarilla. Tänäkin kesänä.
Mitäs veikkaat, kauas sulla kestää ett sä opit korvamaan taidolla sen hanskalla paikkaamisen?

Tonnarilla sä sen sun enkan ajoit. Kusiaisella et oo päässy mihinkään.

Tokana päivänä ajan kusiasella kovempaa mihin sinä olet pystynyt tähän päivään mennessä. Puolessa välissä kesää ajan kusiaisella Kemorassa yhtä kovaa kuin viime kesänä tonnarilla (1:12.5). Alastarossa kesän loppuun mennessä matala 1:24. Motoparkin aika riippuu siitä pääseekö siellä ajamaan vai ei, mutta siellä tod. näk. pääsee ekana päivänä samaan kuin tonnarilla (1:33). Omat ennätykset menee kuitenkin uusiksi ensi kesänä jokaisella radalla, jolla pääsee ajamaan. (Loppukesästä vois käydä sit v*ttuillessaan ajelemassa sun kusiaisaikoja kovempaa tollasella n. 100 heppasella nakupyörällä)

No nyt rupee uho oleen kohillaan. Propsit siitä.  :)

Se on hyvä olla jo tässä vaiheessa ens kautta. Sopiva lautaus tähän touhuun talvella ja Alastaron kakkosmutkan turva-alueella on ens kauden ekalla setillä sellanen 8 mopon nippu kun lähdetään porukalla vääntämään :D
Lisätään tavoitteisiin, että kun mainitsen ajan ensi kesänä, niin foorumin keskiverto kusiaiskuski luulee sitä Alastaron ajaksi, mutta voin korjata luulon kertomalla sen olevan Motoparkista.

app

Ei mahda mitään. Junnuilla on yllättäen jo tässä vaiheessa vauhti kiihtynyt sille tasolle, että päätimme Team Naawakorvien seuraavassa hallituksen kokouksessa ottaa agendaan option teknisistä muutoksista kalustoon.
Vieläpä niinkin radikaali muutos, kuin luopuminen sivuventtiilimoottoreista, ja ottaa käyttöön nykyaikaiset DOHC-bentsiinimoottorit.

Tiedotamme päätöksestä viimeisen vuosikvarttaalin aikana, jotta juniorit saavat mahdollisuuden vastaiskuun ennen tulevan kauden avausta.

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:18:19
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:16:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:10:27
V*tun tonnarikuskit. Ajan teitä kovempaa ens kesänä kusiaisella. :D
(Eikös tää ollu se topic missä piti uhota?) :P
Enemmän mä oon kusiaisella aja nu ku tonnarilla. Tänäkin kesänä.
Mitäs veikkaat, kauas sulla kestää ett sä opit korvamaan taidolla sen hanskalla paikkaamisen?

Tonnarilla sä sen sun enkan ajoit. Kusiaisella et oo päässy mihinkään.

Tokana päivänä ajan kusiasella kovempaa mihin sinä olet pystynyt tähän päivään mennessä. Puolessa välissä kesää ajan kusiaisella Kemorassa yhtä kovaa kuin viime kesänä tonnarilla (1:12.5). Alastarossa kesän loppuun mennessä matala 1:24. Motoparkin aika riippuu siitä pääseekö siellä ajamaan vai ei, mutta siellä tod. näk. pääsee ekana päivänä samaan kuin tonnarilla (1:33). Omat ennätykset menee kuitenkin uusiksi ensi kesänä jokaisella radalla, jolla pääsee ajamaan. (Loppukesästä vois käydä sit v*ttuillessaan ajelemassa sun kusiaisaikoja kovempaa tollasella n. 100 heppasella nakupyörällä)

No nyt rupee uho oleen kohillaan. Propsit siitä.  :)

Ei Nitrouksella kauheaa hätää ole. Ja enpä tiedä kannattaako tuohon edes satsata kauheasti? Eipä sitä taida voida laskea meriitiksi, että on murmurria nopeampi...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: mic - 04.09.13 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:18:19
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:16:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.13 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.09.13 - klo:10:27
V*tun tonnarikuskit. Ajan teitä kovempaa ens kesänä kusiaisella. :D
(Eikös tää ollu se topic missä piti uhota?) :P
Enemmän mä oon kusiaisella aja nu ku tonnarilla. Tänäkin kesänä.
Mitäs veikkaat, kauas sulla kestää ett sä opit korvamaan taidolla sen hanskalla paikkaamisen?

Tonnarilla sä sen sun enkan ajoit. Kusiaisella et oo päässy mihinkään.

Tokana päivänä ajan kusiasella kovempaa mihin sinä olet pystynyt tähän päivään mennessä. Puolessa välissä kesää ajan kusiaisella Kemorassa yhtä kovaa kuin viime kesänä tonnarilla (1:12.5). Alastarossa kesän loppuun mennessä matala 1:24. Motoparkin aika riippuu siitä pääseekö siellä ajamaan vai ei, mutta siellä tod. näk. pääsee ekana päivänä samaan kuin tonnarilla (1:33). Omat ennätykset menee kuitenkin uusiksi ensi kesänä jokaisella radalla, jolla pääsee ajamaan. (Loppukesästä vois käydä sit v*ttuillessaan ajelemassa sun kusiaisaikoja kovempaa tollasella n. 100 heppasella nakupyörällä)

No nyt rupee uho oleen kohillaan. Propsit siitä.  :)

Ei Nitrouksella kauheaa hätää ole. Ja enpä tiedä kannattaako tuohon edes satsata kauheasti? Eipä sitä taida voida laskea meriitiksi, että on murmurria nopeampi...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ei tohon mun tekstiin vielä edes hirveästi uhoa tarvinnut. Tuossa on realistiset tavoitteet ens kesälle. Siinä vaiheessa kun uhoan ajavani alle 3 sekan päähän rataenkasta, voi olettaa uhovaihteen siirtyneen päälle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal