Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 16.07.12 - klo:08:00
Lainaus käyttäjältä: jarska - 16.07.12 - klo:07:46
Lainaus käyttäjältä: app - 15.07.12 - klo:18:17
Tässä oikea ketju tälle kysymykselle (kokemusperäisesti).
Mikä vikana? Tällä renkaalla 10 kierrosta kemorassa. Seos 7712 tämän vuoden versio, eli 8948 (medium). Keli ~ +20.

Löysät ranteet ja neitimäiset avaukset?

Todennäköisesti. Ostin tuon renkaan käytettynä Esko Kupariselta torstaina. Erkka K Oli ajanut Kemoran kisan alla kokeeksi sillä 10 kierrosta. Repes noin äkkiä. Ei sopinut kemoraan sillä kelillä, sillä kertaa. On siis selkeästi huonompi kuljettaja kuin minä, joka sain taitavalla kaasukäden hallinnallani (oliko se piiskakaasu) kestämään saman renkaan silloin keväällä sen 70-80 kierrosta.
Kuitenkin yritän opiskella pois tästä piiskakaasusta ruoskakaasuun  stoppie_gif

Palstan tietäjät voivat opastaa Erkkaa ja Kuparisen tallia kohentamaan toimintaansa, kun noin repeää avauskohdasta.

Oskohan tossa ollu semmonen juttu ett Erkka kokeili josko ko seos toimis siinä kelissä ja niillä säädöillä ja jousilla mitä mopossa oli?
Ja koska ei toiminut, eikä haluttu alkaa muuttamaan mopon säätöjä ja jousia, niin vaihdettiin seosta?
Ts tuonkin seoksen olisi saanut toimimaan nätisti, mutta se olisi vaatinut eri set-upin mopoon, mitä taasen kuski ei halunnut?
Että kysyppä vaikka sitä Eskolta seuraavaks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.07.12 - klo:11:31
Oskohan tossa ollu semmonen juttu ett Erkka kokeili josko ko seos toimis siinä kelissä ja niillä säädöillä ja jousilla mitä mopossa oli?
Ja koska ei toiminut, eikä haluttu alkaa muuttamaan mopon säätöjä ja jousia, niin vaihdettiin seosta?
Ts tuonkin seoksen olisi saanut toimimaan nätisti, mutta se olisi vaatinut eri set-upin mopoon, mitä taasen kuski ei halunnut?
Että kysyppä vaikka sitä Eskolta seuraavaks.

Ovat pyöritellet näitä varmaan satoja viimeisen kahden vuoden aikana. Säädöt luulisi olevan hallussa siellä suunnalla. Veikkaisin itse, että oli vaan liian pehmeä kemoran karkealla pinnalla. Korostan että en tiijä. korostan myös, että en luule tietäväni. Korostan myös, että en viännä.
Sen sanoi Esko, että Alastarossa Erkka ajoi 8854:lla nyt viime kisaviikonloppuna Alastarossa nopeampia aikoja kuin tällä pehmeämmällä, joka arvaamaton siellä. Sama huomio viime kesältä. Veikkaankin, että näillä huippukuskeilla, joilla on kyky hallita ja käännellä mopoa luistattamalla, tuo kovemman toimiminen johtuu tästä.
Meillä, jotka pyritään pysymään pystyssä ensisijaisesti, toimii aina pehmeämpi paremmin; enempi pito turvallisempi. Wuan enpä tiijä bike_leaning

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 16.07.12 - klo:17:56
Ovat pyöritellet näitä varmaan satoja viimeisen kahden vuoden aikana. Säädöt luulisi olevan hallussa siellä suunnalla. Veikkaisin itse, että oli vaan liian pehmeä kemoran karkealla pinnalla. Korostan että en tiijä. korostan myös, että en luule tietäväni. Korostan myös, että en viännä.
Emmiekää tiijä. Sen takija kysy Eskolta enskerralla?
Nii sittepä tiijetään olinko taas väärässä, niinku aina.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.07.12 - klo:19:56

Emmiekää tiijä. Sen takija kysy Eskolta enskerralla?
Nii sittepä tiijetään olinko taas väärässä, niinku aina.

Eppä oo aina väärässä. Sen  minä tiijän. Ok, minä kysyn. Jos vastaa , minä kerron mitä vastas. Sitten me ei vieläkään tiijetä. Siiten me arvaillaan, vetikö Pölhökustaalan poikia nenästä, vai tottako puhui.
Mutta kysyn, ja sitten kirijuutan tänne.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 16.07.12 - klo:17:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.07.12 - klo:11:31
Oskohan tossa ollu semmonen juttu ett Erkka kokeili josko ko seos toimis siinä kelissä ja niillä säädöillä ja jousilla mitä mopossa oli?
Ja koska ei toiminut, eikä haluttu alkaa muuttamaan mopon säätöjä ja jousia, niin vaihdettiin seosta?
Ts tuonkin seoksen olisi saanut toimimaan nätisti, mutta se olisi vaatinut eri set-upin mopoon, mitä taasen kuski ei halunnut?
Että kysyppä vaikka sitä Eskolta seuraavaks.

Sen sanoi Esko, että Alastarossa Erkka ajoi 8854:lla nyt viime kisaviikonloppuna Alastarossa nopeampia aikoja kuin tällä pehmeämmällä, joka arvaamaton siellä.

Tän kommentin kun sais isomman harrastajajoukon korviin niin alkas porukka ymmärtämään, että ei oo mitään tolkkua ajella niitä treenejä niillä pehmosilla renkailla. Meille kädettömille pitäs antaa vaan jotain kivikovia endurance -kumeja vuodelta nakki, niin oppis luistattamaan ja pysys kulut kurissa. Esim. itsellä Gotlannissa uuden ja täysin loppuunajetun takasen välillä kierrosajassa oli max. 0,5 sekuntia eroo. *tähän saa jokainen lisätä itsellee sopivan määrän hymiöitä, että ymmärtää piirun sarkastisesti tuon edellisen* :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Niinpä minäkin ajoin siellä Ahvenistolla viime kesänä kierrosenkkani kumilla, jolla oli jo 140 kierrosta takana. Tukee edellistä. Jos olisin diktaattori, määräisin rengasssäänöön, joka kieltäisi med/hardia kovemmat seokset.

app

23.07.12 - klo:08:53 #171 Viimeisin muokkaus: 23.07.12 - klo:09:05 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.07.12 - klo:00:35
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.12 - klo:22:56
Oma ajo oli yllättävän varmaa, ja uskon ottavani hyvinkin pian tuosta ajasta ainakin sekunnin pois muutamaa jarrua siirtämällä jne..

Virheitä korjailtu 23.21

Oma veikkaukseni on, että jos ajoasentoa ja pyörän kallistuskulmaa et muuta, niin pyörä tulee lähtemään "yllättäen" alta. Neuvomaan en pyytämättä ala, kunhan laitoin oman arvaukseni tänne johon voin sitten viitata kun kärry perässä radan reunalle taas saavun.


Erikseen kiitän skarppia toimintaa (kuten aina Tuen päivillä!) teikäläisiltä, kun siirsitten sen parkkipaikan pääsuoran maalilijan kohdalta pois. Ei tarvinnut kun kahtena päivänä kiertää läppä auki. Ruudussa vaan 1 mopo.
Korostettakoon, että kyseessä oli luvaton pysäköinti, ja lanssikin ihan siinä kohdalla.

2010 vanhempi harrastaja sanoi minulle ratavarikolla, että Mp-Tuen toiminta on parhaiten organisoitua, ja olen todennut tämän paikkansa pitäväksi, muihin seuroihin itse vertaamatta. Itsekin olen sanut palautetta aloittelijan virheistä, aina kun on ollut aihetta. Tässä syy miksi viime syksynä liityin seuran jäseneksi. Turvallisuuteen panostetaan todella tehokkaasti, ja se mikä on ollut tehtävissä toimitsijoiden taholta, on tehty.
Jos minun talkooapuni kelpaa, olen käytettävissä tulevilla ratapäivillä välillä radan varressakin. Jos ei avut muuhun riitä, niin syötän vaikka lokeille silakoita läheisellä peltoalueella, niin eivät ole radalla aiheuttamassa vaaratilanteita.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 23.07.12 - klo:08:53
Erikseen kiitän skarppia toimintaa (kuten aina Tuen päivillä!) teikäläisiltä, kun siirsitten sen parkkipaikan pääsuoran maalilijan kohdalta pois. Ei tarvinnut kun kahtena päivänä kiertää läppä auki. Ruudussa vaan 1 mopo.
Korostettakoon, että kyseessä oli luvaton pysäköinti, ja lanssikin ihan siinä kohdalla.

2010 vanhempi harrastaja sanoi minulle ratavarikolla, että Mp-Tuen toiminta on parhaiten organisoitua, ja olen todennut tämän paikkansa pitäväksi, muihin seuroihin itse vertaamatta. Itsekin olen sanut palautetta aloittelijan virheistä, aina kun on ollut aihetta. Tässä syy miksi viime syksynä liityin seuran jäseneksi. Turvallisuuteen panostetaan todella tehokkaasti, ja se mikä on ollut tehtävissä toimitsijoiden taholta, on tehty.
Jos minun talkooapuni kelpaa, olen käytettävissä tulevilla ratapäivillä välillä radan varressakin. Jos ei avut muuhun riitä, niin syötän vaikka lokeille silakoita läheisellä peltoalueella, niin eivät ole radalla aiheuttamassa vaaratilanteita.

Ensimmäinen kappale meni ns. hilserajan yli. Hyvä jos miellytti, en tosin hahmota mikä. Tärkeintä ei ole tietää miten saa ihmiset iloisiksi vaan se, että saa. Itsekin luulen porukan nauravan jutuilleni, viisaammat tietävät sen olevan ulkomuotoni.

Asiakaspalveluun emme ole panostaneet, prioriteettinä on ollut turvallisuus ja heti perässä tehokkuus. Toisilla parempaa palvelua, ystävällisempää ja joillakin viihteellisempää. Meillä tuo on ollut tavoite vuodesta 2001, toivottavasti edes osittain onnistuttu. Yhdistys on sellainen kuin sen jäsenet, joten tervetuloa kehittämään sitä mieleiseksi. Varikolla tarvitaan väripilkkuja. Siksi on hyvä, että pyöräsi on siellä. Omani on tylsä ja harmaa, kuten omistajansakin. Tänään tallilla kävi toinen väripilkku. Ainoa mies jonka tiedän valaneen oksennuksen pyöräänsä, maalanneen tankkiin värkin kuvia ja sijoittaneen takalaukun paikalle katiskan jossa mätiä supikoiria. Itsestäni ei olisi siihenkään. Tervetuloa siis Alastaro Golfin kentälle mätine kaloinesi. Laita niiden sisään vielä laksatiivia niin kaikilla on kivaa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

23.07.12 - klo:22:58 #173 Viimeisin muokkaus: 23.07.12 - klo:23:06 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.07.12 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: app - 23.07.12 - klo:08:53


2010 vanhempi harrastaja sanoi minulle ratavarikolla, että Mp-Tuen toiminta on parhaiten organisoitua, ja olen todennut tämän paikkansa pitäväksi, muihin seuroihin itse vertaamatta. Itsekin olen sanut palautetta aloittelijan virheistä, aina kun on ollut aihetta. Tässä syy miksi viime syksynä liityin seuran jäseneksi. Turvallisuuteen panostetaan todella tehokkaasti, ja se mikä on ollut tehtävissä toimitsijoiden taholta, on tehty.
Jos minun talkooapuni kelpaa, olen käytettävissä tulevilla ratapäivillä välillä radan varressakin. Jos ei avut muuhun riitä, niin syötän vaikka lokeille silakoita läheisellä peltoalueella, niin eivät ole radalla aiheuttamassa vaaratilanteita.

Ensimmäinen kappale meni ns. hilserajan yli. Hyvä jos miellytti, en tosin hahmota mikä. Tärkeintä ei ole tietää miten saa ihmiset iloisiksi vaan se, että saa. Itsekin luulen porukan nauravan jutuilleni, viisaammat tietävät sen olevan ulkomuotoni.

Asiakaspalveluun emme ole panostaneet, prioriteettinä on ollut turvallisuus ja heti perässä tehokkuus. Toisilla parempaa palvelua, ystävällisempää ja joillakin viihteellisempää. Meillä tuo on ollut tavoite vuodesta 2001, toivottavasti edes osittain onnistuttu. Yhdistys on sellainen kuin sen jäsenet, joten tervetuloa kehittämään sitä mieleiseksi. Varikolla tarvitaan väripilkkuja. Siksi on hyvä, että pyöräsi on siellä. Omani on tylsä ja harmaa, kuten omistajansakin. Tänään tallilla kävi toinen väripilkku. Ainoa mies jonka tiedän valaneen oksennuksen pyöräänsä, maalanneen tankkiin värkin kuvia ja sijoittaneen takalaukun paikalle katiskan jossa mätiä supikoiria. Itsestäni ei olisi siihenkään. Tervetuloa siis Alastaro Golfin kentälle mätine kaloinesi. Laita niiden sisään vielä laksatiivia niin kaikilla on kivaa.

Ensimäinen oli tarkoitettu kevennykseksi asiaan, joka käsiteltiin kurssin jälkeen varikolla. Asia koski minun saamiani sieppejä varikolla henkilölle, jota päin olin ajaa pääsuoralla, tämän pysähdyttyä säätämään ajanottoa kesken setin, keskelle rataa. Asia tuli hänenkin kanssaan sovittua, eikä mitään ongelmaa olle enää.

Toinen kappale ei selvenystä tarvitse. Olen siis käytettävissä kaikkiin mahdollisiin seuran ratapäivillä oleviin tehtäviin, johon katsotte minun soveltuvan. Tiedän tasan tarkkaan mikä työmäärä on suunnilleen saman kokoisen yhdistyksen pyörittämisessä, kuin Mp-Tuki, koska olen Endurancen perustajajäsen, ja seuran alkumetreiltä osallistunut kaikkien tapahtumien organiseeraamiseen, ja tehnyt jos jonkun sortin työtä taustalla, mitä kaikkea roudaamista ja järjestelyä monikaan jäsenmaksunsa maksanut jäsen ei osaa edes arvata. pitkiä päiviä, viikkoja jne... Palkkana kaiken vapaa-ajan menettäminen/saada viettä aikaa saman henkisten ihmisten kanssa harrastuksen parissa, joka on itselle elämäntapa ja intohimo.
Lokki-osio oli ilmeisesti epäonnistunut vitsi, jolla kuitenkin tarkoitin  vaan sitä, että en ole kranttu siitä mitä puuhailen radan varressa, kunhan jotain hyödyllistä puuhaa  löydätte, silloin kun tarvitaan päiville henkilöitä radan varteen, tai minne vaan.

Viihdepuolen olen oppinut sysäämään kohtuulisen jämäkästi omassa elämässäni sivuun, silloin kun ryhdytään töihin, tai mihin tahansa vastuullisiin tehtäviin. Ja se että räkähuumoria viljelenkin siellä täällä, ilmeisesti ärsytyskynnyksen yli sinun makuusi, otan vastedes huomioon. Osaan pitää turpani kiinni, kun siitä kerran huomautetaan, vihjaavastikin. Voit olla vissi ja vasrma, ettet joudu enää kuuntelemaan turhia kysymyksiäni arvokasta aikaasi tuhlaamaan. Olen jo oppinut selvittämään asiat, joita en noviisina tiedä, tämän minulle uuden haarastuksen monista yksityikohdista muilta ihmisiltä. Itse vastaan aina ja kaikissa tapauksissa joka ikiselle ihmiselle, joka ikiseen kysymykeen, mitä he minulta tulevat kysymään, kun ole ultrajuoksuseura Endurancen tapahtumissa seuran toimijana. Siitä minä nautin.

Persettäsi (tai muidenkaan seuran aktiivien) en nuoleskellut kehuessani seuran toimintaa hyvin organisoiduksi, vaan toin esiin sen minkä olen nähnyt näiden runsaan parin kesän aikana, kun olen ratapäivillä käynyt. Jos katsantokanasi on se, että olen narkannut ja dokannut jo aivomassastani traumatasolle yltävän osan höyrynä korvistani ulos, voit olla oikeassakin, kas itse sitä ei varmaankaan huomaa. Tosin kaman käytön panin poikki v. 1997 touikokuun 15 päivä. Alkoholia tippuu edelleen satunaisesti, mutta ei aamutuimaan.

Olen eläinten ystävä, ja vakuutan silakoideni olevan tuoreita, mikäli minun vastuuleni silakkakeisarin homma todellakin lankeaa.

Juoksut on juostu minulta tästä kesästä eteen päin, ja tarkoitus on nyt panostaa tähän harrastukseen sen minkä talous antaa periksi. Aikaa ja innostusta on riittävästi.


pienisopoapina

Ylläpito, tää ketju on menny hieman ohi aiheesta. Ehdotan pikku putsausta.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 23.07.12 - klo:22:58
Toinen kappale ei selvenystä tarvitse. Olen siis käytettävissä kaikkiin mahdollisiin seuran ratapäivillä oleviin tehtäviin, johon katsotte minun soveltuvan.

En tiedä oletko koskaan elämässäsi katunut mitään, mutta veikkaan, että nyt tuli ensimmäinen kerta eteen jos sellaisesta ei aikaisemmin ollut tapahtunut. Meno on radalla ja varikolla turvallista vain klo 10-20.

Siitä olen muuten tyytyväinen, että ajelen pianotehtaan tuotteella. Tarvitsee vain laittaa bensaa tankkiin ja lämmitystä renkaisiin. Tuntuvat nuo baijerilaisen moottori werstaan laitteet olevan aika luottamuspulaisia. Karin mopossa sähköt reistaa, Erkankaan peli ei tunnu rokkaavan. Sullakin nyki muutkin kuin otsasuonet ja Hesekin tuli varikolle laitostaan ihmettelemään. Yamaha ei pamaha. Onneksi ei ole mikään BMW Centrum Cup, olisi varmaan vetäjäkin jo lataamossa laitettavana.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.07.12 - klo:23:11
Lainaus käyttäjältä: app - 23.07.12 - klo:22:58
Toinen kappale ei selvenystä tarvitse. Olen siis käytettävissä kaikkiin mahdollisiin seuran ratapäivillä oleviin tehtäviin, johon katsotte minun soveltuvan.

En tiedä oletko koskaan elämässäsi katunut mitään, mutta veikkaan, että nyt tuli ensimmäinen kerta eteen jos sellaisesta ei aikaisemmin ollut tapahtunut. Meno on radalla ja varikolla turvallista vain klo 10-20.

Siitä olen muuten tyytyväinen, että ajelen pianotehtaan tuotteella. Tarvitsee vain laittaa bensaa tankkiin ja lämmitystä renkaisiin. Tuntuvat nuo baijerilaisen moottori werstaan laitteet olevan aika luottamuspulaisia. Karin mopossa sähköt reistaa, Erkankaan peli ei tunnu rokkaavan. Sullakin nyki muutkin kuin otsasuonet ja Hesekin tuli varikolle laitostaan ihmettelemään. Yamaha ei pamaha. Onneksi ei ole mikään BMW Centrum Cup, olisi varmaan vetäjäkin jo lataamossa laitettavana.

Nyt ei taas ensimmäinen kappale auennut mulle, mutta newer mind. Toinen oli selkosuomea, enkä nyt keksi mitään napakkaa tähän. Kemorassa viikonloppuna suunitelmassa keskiryhmässä kurvailu, niin kauan kun olen varma että en ole riskeeraamassa ketään takalistooni, sen veran kylmäs joka kerta kun tööttäili suorilla kisassa.

kävin tänään läpi mopon liittimiä avaten ja kiristellen niitä, ja laitoin kilven paikalleen. Länsiuudenmaan teillä testiä.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 23.07.12 - klo:23:10
Ehdotan pikku putsausta.

Lavrenti Pavlovitš Berija olisi samaa mieltä. En uskoisi böömiläisen korpraalinkaan vastustavan ideaa ja Pol Pot olisi juonessa mukana.

Pahoittelen PeL (PL) 12 §:n väärinkäyttöä. Häpeän, mutta vielä pitäisi jaksaa vääntää pari sivua tekstiä Kaustisten poliisilaitokselle jotta voidaan kaahata sunnuntaina. Kadulla tuo ei olisi ongelma, mutta jos mielitään hehkutella uusilla tai vanhoilla kierrosajoilla, homma pitää olla tip ja top.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Jopas onkin kiihkeää sanailua, mut niin taitaa olla lajikin...ukot ja akat sen myötä.
Siivoillaan myöhemmin, tämä ja pari muutakin viestiä, nyt ei jassa, just tultiin kottii.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.07.12 - klo:23:42
Jopas onkin kiihkeää sanailua, mut niin taitaa olla lajikin...ukot ja akat sen myötä.
Siivoillaan myöhemmin, tämä ja pari muutakin viestiä, nyt ei jassa, just tultiin kottii.

Katteesi saat siivota. Me ollaan aina asialinjalla, ajossa ja woorumilla.

Powered by EzPortal