Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

mic

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:33
Lämmetä? Se on portilta aina täyttä vaan. Itse ei tule nykyään enää juurikaan yli 6-7 kierroksen settejä ajettua. 15min riittää siihen sopivasti.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Oman navan lisäksi kannattaa joskus tuijottaa toistenkin napoja. Hitaan ja osan keskiryhmänkin kuskeista renkaiden lämpenemiseen menee 2-3 kierrosta = 4-6 minuuttia. Kun todellinen ajoaika jää siihen n. 12 minuuttiin, niin puolet ajasta menee lämmittelyyn ja siinä se sitten on. Nopeassa ryhmässä asia toisin kun kaikilla on lämppärit renkaissa ja portilta voi työntää urku auki.

No voi per**le, tuota en oikeasti ajatellut... Mutta tässä se taas nähdään. Ihmisrakas Jukka-Setä ajattelee jälleen kerran vain muiden hyvinvointia...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.08.12 - klo:22:39
Itse en jaksa uskoa

Juu, kaikki on jo huomannu sen, tänäkin vuonna.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:46
Ihmisrakas Jukka-Setä ajattelee jälleen kerran vain muiden hyvinvointia...

Tämä on helppo uskoa, lähimmäisen rakkaus ja lämpö suorastaan huokuu kirjoituksista ja varikolla.

mako

kesäkuussa kulki sen jälkeen ei oo kulkenu eilen katoin racechronoo ja vertasin ajolinjoja  kesäkuuhun niin siinähän se vastaus on miks ei kule .

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.08.12 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: mic - 17.08.12 - klo:22:46
Ihmisrakas Jukka-Setä ajattelee jälleen kerran vain muiden hyvinvointia...

Tämä on helppo uskoa, lähimmäisen rakkaus ja lämpö suorastaan huokuu kirjoituksista ja varikolla.

Nimi velvoittaa. Hurstit jakaa soppaa köyhille ja toiset taas ohjaavat milloin valtiolaivaa, milloin mitäkin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Voi herra siunaa. Taas täällä on riidelty ja rähisty. Hyi teitä. Radallakin kuulemma innostuttu liikaa, ja kaatumaankin on menty. Kamalaa!!!
Ottakaa mallia meistä sivistyneistä BMW-kuljettajista, ja ajelkaa herrasväen tavoin.  BMW-kuljetajat eivät kaatuile, ja meidän ajovarusteemme ovat aina siistejä ja hillittyjä. Kohtelias käytös on luonnollisesti meillä synnynnäistä. Myös kirjallisen artikulaation tulee aina olla hillittyä ja lajin arvolle sopivaa.

Nyt nukkumaan, ja huomenna jälleen Virttaalle ajajakokoukseen edustamaan lajimme armoitettua aatelia. Hyvää yötä kaikille.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.08.12 - klo:16:46
Loppuun rautalangasta. Tuollainen kilpakumppanin dissaus on ihan hauskaa, joskin epäurheilijamaista:
Tuo tehdään kehässä ja dissauksen kohde voi halutessaan yrittää lopettaa dissauksen. Jos ei, niin sitten ei vaan onnistu. Netissä taas jos nuo perseellään maailmanmenoa ihmetelleet jantterit kirjoittaisivat kuinka Jones lyö kuin ämmä ja on muutoinkin säälittävä verrattuna vaikka Tysoniin, niin se vaikuttaisi aika säälittävältä.

Varikolla on näiden vuosien aikana aina silloin tällöin nähty kuljettajia joilla on tarve antaa ymmärtää olevansa muiden yläpuolella. Herra Virtanen otti vuoden porttikiellon tapahtumiin eikä häntä nyt vähään aikaan ole nähty A:n lähdöissäkään. Ilmeisesti mestaruus (ei siis Suomen vaan koko planeetan) ei ollut aivan niin läpihuutojuttu. Näytösluontoinen jokkiksen voittaja (todellisuudessa B-lähtöön itsensä anonut sankari joka kertoi Vauhdin Maailmassa olevansa suuri lupaus kun näytösluontoisesti kisoja voittelee) ei koskaan edes A-lähdössä päässyt podiumille vaikka suuret olivat puheet.

Jos Salo, Penna, Kallio, Wehnä, Korpiaho, Rossi jne. tulevat sanomaan, että ajoni on aivan v**un säälittävän näköistä toheltamista, otan tiedon vastaan sellaisenaan ja totean sen varmasti niin olevankin. Syystä tai toisesta näiden vuosien aikana edellä mainitut eivät tuolla tyylillä ole koskaan tulleet sanomaan, eivät ainakaan minulle, en tiedä ovatko muiden suorituksia sitten tuolla tyylillä arvioineet. Mutta jos kuski, joka väittää valtaosan muista nopean ryhmän kuskeista tulevan perse edellä vastaan siellä ja täällä ja tulee itse minua vastaan perse edellä mainitsemissaan paikoissa ja ajelee viisi sekuntia hitaampia kierrosaikoja, käyttää oheista tyyliä, se kyllä hieman nostattaa kulmia. Etenkin jos tämä sama kuski ottaa jo vakiokuntoisella katukusiaiselta ajavalta toista kesää harjoittelevalta tytöltä (keski-ikää lähestyvältä naiselta) pataan kierrosajoissa 1-2 sek, niin itse vastaavassa tilanteessa kyllä miettisin hetken tai kaksi ennen kuin kietoisin ajokouluttajan viitan harteilleni ja kiipeäisin jalustalle muiden yläpuolelle.

Wehnältä kysyin mitenköhän tuon voisi paremmin tehdä ja annoin pyöräni avaimet. Wehnä meni ja näytti. Juhalle tarjosin avaimia, Juha ei ottanut, syitä ei tarvitse tässä sen enempää ruotia. Arvostan toki teknistä asiantuntemusta, mutta jos se esitetään tuolla tyylillä, silloin täytyy kyllä olla valmis itse näyttämään mallisuoritus ja osoittaa kuinka asia tehdään paremmin. Valistunut arvaukseni on, etten ole ihan ainoa henkilö joka näin ajattelee. En myöskään väitä olevani mikään ilon ja auringonpaisteen tuoja itsekään.

Dataa on mielenkiintoista tutkia, kiitos siitä. Pyörän saa edelleen lainaan (ei tarvitse maksaa edes muuttuvia kustannuksia) samoilla ehdoilla kuin aikaisemmin. Mallisuorituksen voi aina käydä näyttämässä. Wehnä näytti kuinka tuolla pyörällä voi ajaa 1,7 sek nopeammin mitä itse pääsen, seuraava vapaaehtoinen voi tulla näyttämään kuinka sillä ajetaan sitten vaikkapa alle 1:22 tai ehkä jopa alle Kallion rataennätyksen. Ilmoittautumisia vaan tulemaan...

Ai sä otit sen tolleen. Ihan syyttä suotta jälleen kerran.

Hieman kummastusta herättää myöskin se, että olet jo pariinkin otteeseen pyytänyt minua nimenomaan katsomaan sinun racechronodataasi.
Olikohan edellinen kerta kun kävi silleen että annoin kommenttia ihan naamatusten, ja siinä vaiheessa et juurikaan kommentoinut mitään. Mutta sitten jälkikäteen netissä aloit kitisemään niistä kommenteista.

En nyt jaksa sekoittaa tähän mitään ulkopuolisia nimiä tai esim minun tämän kesän oppilaiden kehitystä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.08.12 - klo:18:13
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.08.12 - klo:16:46
Loppuun rautalangasta. Tuollainen kilpakumppanin dissaus on ihan hauskaa, joskin epäurheilijamaista:
Tuo tehdään kehässä ja dissauksen kohde voi halutessaan yrittää lopettaa dissauksen. Jos ei, niin sitten ei vaan onnistu. Netissä taas jos nuo perseellään maailmanmenoa ihmetelleet jantterit kirjoittaisivat kuinka Jones lyö kuin ämmä ja on muutoinkin säälittävä verrattuna vaikka Tysoniin, niin se vaikuttaisi aika säälittävältä.

Varikolla on näiden vuosien aikana aina silloin tällöin nähty kuljettajia joilla on tarve antaa ymmärtää olevansa muiden yläpuolella. Herra Virtanen otti vuoden porttikiellon tapahtumiin eikä häntä nyt vähään aikaan ole nähty A:n lähdöissäkään. Ilmeisesti mestaruus (ei siis Suomen vaan koko planeetan) ei ollut aivan niin läpihuutojuttu. Näytösluontoinen jokkiksen voittaja (todellisuudessa B-lähtöön itsensä anonut sankari joka kertoi Vauhdin Maailmassa olevansa suuri lupaus kun näytösluontoisesti kisoja voittelee) ei koskaan edes A-lähdössä päässyt podiumille vaikka suuret olivat puheet.

Jos Salo, Penna, Kallio, Wehnä, Korpiaho, Rossi jne. tulevat sanomaan, että ajoni on aivan v**un säälittävän näköistä toheltamista, otan tiedon vastaan sellaisenaan ja totean sen varmasti niin olevankin. Syystä tai toisesta näiden vuosien aikana edellä mainitut eivät tuolla tyylillä ole koskaan tulleet sanomaan, eivät ainakaan minulle, en tiedä ovatko muiden suorituksia sitten tuolla tyylillä arvioineet. Mutta jos kuski, joka väittää valtaosan muista nopean ryhmän kuskeista tulevan perse edellä vastaan siellä ja täällä ja tulee itse minua vastaan perse edellä mainitsemissaan paikoissa ja ajelee viisi sekuntia hitaampia kierrosaikoja, käyttää oheista tyyliä, se kyllä hieman nostattaa kulmia. Etenkin jos tämä sama kuski ottaa jo vakiokuntoisella katukusiaiselta ajavalta toista kesää harjoittelevalta tytöltä (keski-ikää lähestyvältä naiselta) pataan kierrosajoissa 1-2 sek, niin itse vastaavassa tilanteessa kyllä miettisin hetken tai kaksi ennen kuin kietoisin ajokouluttajan viitan harteilleni ja kiipeäisin jalustalle muiden yläpuolelle.

Wehnältä kysyin mitenköhän tuon voisi paremmin tehdä ja annoin pyöräni avaimet. Wehnä meni ja näytti. Juhalle tarjosin avaimia, Juha ei ottanut, syitä ei tarvitse tässä sen enempää ruotia. Arvostan toki teknistä asiantuntemusta, mutta jos se esitetään tuolla tyylillä, silloin täytyy kyllä olla valmis itse näyttämään mallisuoritus ja osoittaa kuinka asia tehdään paremmin. Valistunut arvaukseni on, etten ole ihan ainoa henkilö joka näin ajattelee. En myöskään väitä olevani mikään ilon ja auringonpaisteen tuoja itsekään.

Dataa on mielenkiintoista tutkia, kiitos siitä. Pyörän saa edelleen lainaan (ei tarvitse maksaa edes muuttuvia kustannuksia) samoilla ehdoilla kuin aikaisemmin. Mallisuorituksen voi aina käydä näyttämässä. Wehnä näytti kuinka tuolla pyörällä voi ajaa 1,7 sek nopeammin mitä itse pääsen, seuraava vapaaehtoinen voi tulla näyttämään kuinka sillä ajetaan sitten vaikkapa alle 1:22 tai ehkä jopa alle Kallion rataennätyksen. Ilmoittautumisia vaan tulemaan...

Ai sä otit sen tolleen. Ihan syyttä suotta jälleen kerran.

Hieman kummastusta herättää myöskin se, että olet jo pariinkin otteeseen pyytänyt minua nimenomaan katsomaan sinun racechronodataasi.
Olikohan edellinen kerta kun kävi silleen että annoin kommenttia ihan naamatusten, ja siinä vaiheessa et juurikaan kommentoinut mitään. Mutta sitten jälkikäteen netissä aloit kitisemään niistä kommenteista.

En nyt jaksa sekoittaa tähän mitään ulkopuolisia nimiä tai esim minun tämän kesän oppilaiden kehitystä.

Pointti ilmeisesti meni ohi. En lähde nyt pohtimaan etkö tunnista tyyliäsi vai teetkö sen tahallaan. Jotkut henkilöt ovat neroja omalla kapealla sektorillaan (esim. edesmennyt Kim Peek), mutta muilla osa-alueilla sitten hieman rajallisempaa on lahjakkuus. Kim ei esim. osannut laittaa napittaa paitaansa ja sosiaaliset taidot olivat patsaan tasoa, mutta osasi ulkoa yli 80 % kaikesta mitä oli joskus lukenut ja luki muuten paljon. Jos se, ettet itse saa tehtyä sitä mitä neuvot muiden tekemään etkä tiedosta miksi saat lämmöt nousemaan joissain ihmisissä, johtuu vastaavasta syystä kuin Peekin tapauksessa, olen pahoillani enkä vittuile enempää. Jos taas jostain muusta syystä, sitten kannattaa tarkastella peiliä.

Wehnän ja Miikan kun onnistut risteyttämään (en halua olla katsomassa prosessia), niin saat aika hyvän opettajan aikaiseksi.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Nyt kun arvon rouvat taistelee suurylikouluttajan virasta niin mä voin tulla oppilaaksi. Selvitetään kumpi opettaa paremmin.

Lupaan noudattaa molempien (Jukka-setä, Scuuba) ohjeita tarkasti. Molemmat saavat pitää tunnin teorian ja 5 kierroksen ajolinjaopetuksen. Tämän jälkeen käyn ajamassa omalla, laina tai varastetulla pyörällä 8 mahdollisimman kovaa kierrosta. Se kumman opeilla keskimääräinen kierroaika on parempi saa kantaakseen vaaleanpunaista suurylikouluttajan viittaa koko seuraavan kesän. Hävinnyt osapuoli ei saa kiistää tai kyseinalaistaa suuylikouluttajan puheita tämän kesän aikana.

Ehdotan ajankohdaksi kuukauden päästä olevaa mp-tuen viikonloppua.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mic - 20.08.12 - klo:18:28
Nyt kun arvon rouvat taistelee suurylikouluttajan virasta niin mä voin tulla oppilaaksi. Selvitetään kumpi opettaa paremmin.

Lupaan noudattaa molempien (Jukka-setä, Scuuba) ohjeita tarkasti. Molemmat saavat pitää tunnin teorian ja 5 kierroksen ajolinjaopetuksen. Tämän jälkeen käyn ajamassa omalla, laina tai varastetulla pyörällä 8 mahdollisimman kovaa kierrosta. Se kumman opeilla keskimääräinen kierroaika on parempi saa kantaakseen vaaleanpunaista suurylikouluttajan viittaa koko seuraavan kesän. Hävinnyt osapuoli ei saa kiistää tai kyseinalaistaa suuylikouluttajan puheita tämän kesän aikana.

Ehdotan ajankohdaksi kuukauden päästä olevaa mp-tuen viikonloppua.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Itse keskityn neuvomaan vain niitä jotka ovat minua hitaampia. Jos joku ajaa vakiolla R6R:llä samoja kierrosaikoja kuin minä R1:llä, minulla ei ole annettavaa tai vaikka olisikin, en sitä ala tarjoilemaan. Jos joku sanoo ajamiseni olevan aivan hukassa, niin sitten sen henkilön on parempi tulla näyttämään kuinka se tehdään paremmin. Kierrosaikoja suoraan vertailemalla ei saada luotettavaa marssijärjestystä, mutta kun samalla vehkeellä ajetaan samana päivänä niin silloin varmastikin selviää kumpi osaa tehdä asian käytännössä paremmin ja kumpi sitten taas ei. En muista, että olisin itse julkisesti mennyt jotain toista kouluttajaa tai kilpakumppaniani moittimaan paskaksi. Kouluttavilleni olen sanonut suoraan jos joku osio on pielessä ja miten sitä mielestäni tulisi parantaa. Jos olen jonkun dataa tai videoita julkisesti analysoinut tyyliin "onpa perseellään olevat ajolinjat tai mahtaakohan mummosi olla puristamassa jarrua" niin linkkiä vaan kirjoitukseen. Myönnän kyllä joskus laittaneeni videoita jakoon jossa koheltaja ajaa minua päin ja väittää olevansa jotain muuta kuin koheltaja. Samoin jos joku kertoo olevansa huikean nopea siellä ja täällä, niin olen sitten käynyt ajamassa perässä, videoinut ja ihmetellyt mikäköhän magneetti pyörässäni mahtaa olla kun se lähestyykin tuota ihmemiestä eikä se edellä ajava katoakaan horisonttiin vaikka juttujen perusteella näin olisinkin itseni antanut ymmärtää tapahtuvan.

Minulle (ja luultavasti koulutettavallenikin) riitti se, että neuvojaa nopeammin mennään nyt. Minua nopeammin menee koulutettava varmastikin viimeistään ensi kaudella ja siksi koulutusvastuu onkin siirretty jo pitkälti sellaisille joilla siihen on kyky ja koeteltu kansalaiskunto. Toki hirvesti on hyötyä myös henkilöiden neuvoista jotka eivät vastaaviin suorituksiin itse pääse, mutta osaavat jotkut osa-alueet sitten erinomaisen hyvin, kuten vaikkapa Jari joka mekaanikkona häärii.

Vastaavasti koulutushommissa hieman häiritsee (tästä palaute on annettu f2f) sellainen, että kun kouluttaja yrittää jotain asiaa kertoa, niin jollain onkin sitten asiaan paljon parempi näkemys ja oma tarinansa kerrottavaksi. Kerran tai kaksi tuollainen on ihan piristävää, mutta jos sitä tulee 30-70 % ajasta, niin silloin täytyy viheltää peli poikki.

Jahka tuolla nykyiselläni harjoittelen vielä tämän ja ensi kauden, niin otetaan sitten tosissaan kilpaa YCC:n karkeloissa kun Yamaha työntää tehtaaltaan uuden fillarin ja Kari laittaa sen paremmin radalle sopivaksi. Rahaa saa aina pankista jos takataskussa ei ole, joten on ollut vain tekosyy ajella tuollaisella lutkulla millä nyt ajelen ja sama pätee muihin. Jos pankista ei rahaa saa, niin sitten lehtiä jakamaan tai hampurilaisia paistamaan, kyllä täällä hommia on ja jos aikaa on näin paljon netissä horista, niin joutaa sitä tienaamaankin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.08.12 - klo:18:27
Pointti ilmeisesti meni ohi. En lähde nyt pohtimaan etkö tunnista tyyliäsi vai teetkö sen tahallaan. Jos se, ettet itse saa tehtyä sitä mitä neuvot muiden tekemään etkä tiedosta miksi saat lämmöt nousemaan joissain ihmisissä, olen pahoillani enkä vittuile enempää. Jos taas jostain muusta syystä, sitten kannattaa tarkastella peiliä.
Esim sinusta olen vuosien varrella oppinut sen, että sanoi sinulle mitä tahansa, tai kohteli sinua miten tahansa, niin palautteesi saattaa olla mitä tahansa.

En tähänkään jaksa vaivautua vetämään muita ihmisiä mukaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

poutis

Hurstin ehdottama tapa ratkaista olisi loistava airrev_1 Tulen myymään popkornia katsomoon popcorn_gif
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

murmela

20.08.12 - klo:21:54 #267 Viimeisin muokkaus: 09.03.13 - klo:14:58 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: mic - 20.08.12 - klo:18:28
Nyt kun arvon rouvat taistelee suurylikouluttajan virasta niin mä voin tulla oppilaaksi. Selvitetään kumpi opettaa paremmin.

Lupaan noudattaa molempien (Jukka-setä, murmela) ohjeita tarkasti. Molemmat saavat pitää tunnin teorian ja 5 kierroksen ajolinjaopetuksen. Tämän jälkeen käyn ajamassa omalla, laina tai varastetulla pyörällä 8 mahdollisimman kovaa kierrosta. Se kumman opeilla keskimääräinen kierroaika on parempi saa kantaakseen vaaleanpunaista suurylikouluttajan viittaa koko seuraavan kesän. Hävinnyt osapuoli ei saa kiistää tai kyseinalaistaa suuylikouluttajan puheita tämän kesän aikana.

Ehdotan ajankohdaksi kuukauden päästä olevaa mp-tuen viikonloppua.
Ymmärtääkseni sinä olet jo minua nopeampi radalla, joten minulla ei ole sinulle muuta annettavaa kuin se mitä sun datasta näen. Ja sen analyysin teen/annan omalla tyylilläni.
Toki jos maksat esim 60e/h, niin sitten voin muuttaa tyyliäni siten että se miellyttää paremmin työn tilaajaa. Niin kauan kuin mennään pro bono-periaatteella, niin sitä saa mitä tilaa. Ja kuten näkyy niin se ilmainen työ ei kaikille kelpaa, vaan sama nillitys jatkuu vuodesta toiseen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Höh, ei mitään urheilumieltä... Jatkakaa kinaanne sitten...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

poutis

Samaa mieltä! Mitäs teen näille mikropoppareille kun paistoin jo valmiiksi??
Pitäiskö hommata tämmöiset pokal_gold ja pokal_silver
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Powered by EzPortal