Halkeama

Aloittaja pr7, 16.07.13 - klo:15:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pr7

Päivää.

Kuvan mukaisia halkeamia (syvyys n. 1mm) uuden käytetyn renkaan reunassa, voikohan ajaa vai meneekö ajamattomana roskiin ?

Petri

PetsuZX

Minulla oli eturenkaassa, kulumismerkin sisällä halkeama. Roskiin meni rengas, en viitisinyt lähteä kokeilemaan kestääkö vai ei.

Eli itse laittaisin roskiin.

Vuorela

Roskiin tulee heitettyä kaikki vähänkin kyseenalaiset renkaat. Renkaat on halpoja, pyörät ja kuskit kalliita.

pr7

Roskiin menee, oppihan tästä taas eli pitää katsoa mitä ostaa. Kiitos vastauksista.

Petri

murmela

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 16.07.13 - klo:15:13
Päivää.

Kuvan mukaisia halkeamia (syvyys n. 1mm) uuden käytetyn renkaan reunassa, voikohan ajaa vai meneekö ajamattomana roskiin ?

Petri

Mä olen ajanut monilla (jopa kymmenillä) vastaavilla etu ja taka renkailla. Siis sellasilla joissa noi "halkeamat" koko kyljessä. Viel ei oo ykskään räjähtäny. Tiedä sitten kannattaako vaiko eikö.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pr7

Mistähän noi halkeamat johtuu ?

BOLA RACE

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 16.07.13 - klo:17:17
Mistähän noi halkeamat johtuu ?

Pakkasesta.

Pakkasella noi seosrenkaat aika rapsakoita.

murmela

Lainaus käyttäjältä: BOLA RACE - 17.07.13 - klo:07:48
Lainaus käyttäjältä: pr7 - 16.07.13 - klo:17:17
Mistähän noi halkeamat johtuu ?

Pakkasesta.

Pakkasella noi seosrenkaat aika rapsakoita.

Mä veikkaisin että noi nimenomaiset suht symmetriset koko sivun kiertävät pintahalkeamat ei johdu pakkasesta. Koska on tullu laitettua alle esim ihan priimaa supercorsaa, johon noi halkeamat on ilmestyny vasta monen lämmitys/käyttö/ratapäivän jälkeen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Viime kesänä ostin halvalla Kumiveikolta pirellin SC0 seosta olevan uuden renkaan, jossa paisto vuodelta suo ja kuokka.

Ajelin sillä sillosen Botnian enarin ja Kemorassa sitten loppuun.
Kun rengas otettiin pois, huomattiin samaiset halkeemat.
Vähän kyllä hirvitti nähdä moiset jälkeenpäin, mut kesti sekin ajaa.
En varmaankaan olis ajanu jos oisin huomannu aikasemmin.

RumaTero

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 16.07.13 - klo:15:13
Päivää.

Kuvan mukaisia halkeamia (syvyys n. 1mm) uuden käytetyn renkaan reunassa, voikohan ajaa vai meneekö ajamattomana roskiin ?

Petri

Kysäseppä,

Maahantuojalta josko saisit uuen tilalle, ostopaikasta riippumatta. Ainaki osa rengasvalmistajista on hyvinki tarkkoja maineensa puolesta.
Lähtisit ny mun kans vähä juomaan. Lähe ees viikoksi?

T1mppa

17.07.13 - klo:11:22 #10 Viimeisin muokkaus: 17.07.13 - klo:11:33 käyttäjältä T1mppa
Pakkasen olen kuullut tuhoavan usean renkaan. Yleensä halkeama on ollut poikittainen viilto renkaan kuluvalla pinnalla. Eli ei tuollain kyljessä.

Hieman on nopalla heittämistä tuolla haljennella renkaalla ajeleminen. Yhdellä henkilöllä oli Alastarossa takarengas, jossa oli pahan näköinen halkeama keskellä rengasta (kuten linkin kuvassa). Oli useamman sentin leveä ja ainakin millin syvä. Kyllä hän kyseli varkikolta, olisiko kellään myydä 190-leveetä takasta. Mutta kun ei ollut, niin rallatteli pari-kolme settiä sillä haljennella renkaalla. Ihan haipakkaakin vielä ajeli :)

http://www.motorcyclenews.com/ImgGalleryTn/91/642591/158195_489187.jpg

edit.
Toisaalta kun tuo halkeama on tuossa sivussa, niin ei kai siitä vaaraksi ole ajossa. Eihän tuo ole kuin "koriste" rungon päällä.
Jos uutena hommasit, niin kannattaa kysyä uusia tilalle. Ei ole uusi tilanne rengastoimittajille.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.07.13 - klo:11:22
Pakkasen olen kuullut tuhoavan usean renkaan. Yleensä halkeama on ollut poikittainen viilto renkaan kuluvalla pinnalla. Eli ei tuollain kyljessä.

Hieman on nopalla heittämistä tuolla haljennella renkaalla ajeleminen. Yhdellä henkilöllä oli Alastarossa takarengas, jossa oli pahan näköinen halkeama keskellä rengasta (kuten linkin kuvassa). Oli useamman sentin leveä ja ainakin millin syvä. Kyllä hän kyseli varkikolta, olisiko kellään myydä 190-leveetä takasta. Mutta kun ei ollut, niin rallatteli pari-kolme settiä sillä haljennella renkaalla. Ihan haipakkaakin vielä ajeli :)

http://www.motorcyclenews.com/ImgGalleryTn/91/642591/158195_489187.jpg

edit.
Toisaalta kun tuo halkeama on tuossa sivussa, niin ei kai siitä vaaraksi ole ajossa. Eihän tuo ole kuin "koriste" rungon päällä.
Jos uutena hommasit, niin kannattaa kysyä uusia tilalle. Ei ole uusi tilanne rengastoimittajille.

Tuo taasen näyttäis siltä että paisto on jääny vähä vajaaks ja kumisuikaleen päätössauma on alkanut irtoamaan. Eli ei pakkasvaurio tuokaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pr7

Käytettynä ostettu enkä älynnyt tutkia tarkemmin mutta emmää varmaan tolla aja koska ei se niin paljoa maksanut...

Powered by EzPortal