Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?

Aloittaja pienisopoapina, 12.08.13 - klo:15:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: app - 16.08.13 - klo:07:19
Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.08.13 - klo:23:04
Oho, joko te kelpuuttaisitte mut naavakorviin?
Jännityksellä odotan millainen se testi on :P

-K-

Älä levitä tätä julkisesti, mutta se määritetään eturauhasen (etunen) toiminnan perusteella. RRyypätään Foxmannin paarissa tusina tuoppia, ja kellotetaan paskahuusissa käyntien tiheys.
Toinen kriteeri on jutut mitä horisee. Jos ei joka ilta kerro samoja juttuja uusiks, ei jäsenyyttä; liian nuori.

Sitä A:lla alkavaa tautia odotellessa, on niin hieno sana, ettei osaa ees kirjottaa. Mielestäni on hyvä, että ihminen kertoo samaa tarinaa viidettä kertaa yhtä tunteella ku ensimmäistä kertaa kertoisi.
Kyllä tässä alkaa pää olemaan jo melko pehmeessä kunnossa, muuten ymmärrettäs harrastaa jotain aivan muuta lajia.

slowrider

Nyt kun foorumilla näkyy paljon tuoretta tiimiä ja kisailijaa, niin mihin ratkaisuun päädyitte tässä asiassa? Vähän tässä yrittänyt ensi kesälle kisahommia kehitellä ja siltähän se näyttää että jos sponsseja haluaa niin kyllä se jonkinlainen yritysmuoto pitäsi taustalla olla.

Tango

Heitän ilmaan muutaman ajatuksen, joissa voisi olla ansaintamahdollisuutta aloittelevilla talleilla, joilla sponsorien hakeminen on vaikeaa. Ei näillä ideoilla rikastu eikä edes elä, mutta ehkä joskus yhden renkaan verran voisi tuloja olla. Toteutukseen tarvitaan useampi tyyppi, ettei oma ratapäivä mene pilalle.

Kaikki ideat liittyvät ratapäiviin ja sellaisiin asioihin, joita ei vielä ole tarjolla. Kohderyhmänä on pääosin omalla pyörällä paikalle ajavat, joilla tästä johtuen ei ole paljon tavaraa mukana.

Ilmanpaine. Yksi paikka, jossa voisi säätää ilmanpaineen kohdalleen rataa varten ja taas maantielle lähtiessä. Paikassa olisi yleisohje siitä, millaisella paineella radalla ajetaan (minä ainakin olen joutunut selittämään, miksei kannata pitää kolmea baaria takana). Homma olisi ilmainen, mutta siinä olisi lipas vapaaehtoisen euron tai kahden keräämiseksi. Itsekin voisin käyttää tätä palvelua renkaanvaihtojen yhteydessä.

Jousituksen säätö. Painetaan kortti, johon merkitään vaimennuksen säätöpaikat sekä alkutilanne ja autetaan ratasäätöjen asettamisessa. Myös painumat voidaan mitata ja tarvittaessa antaa ohje hankkia jäykempi/löysempi jousi. Tämä saisi kestää alle 10 min ja maksaisi esim. 10 €.

Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Bensa. Mielellään maksaa siitä, ettei tarvitse lähteä ajelemaan huoltoasemalle, koska siinä joutuu teipit poistamaan ja taas teippaamaan uudestaan. Lisäksi hukkaantuu arvokasta rata-aikaa. Kyllä kymmenen litran kanisterista mielellään ylimääräisen vitosen maksaa.

Vetoapu. Tämä suunnattuna keskiryhmän nopeaan ja nopean hitaaseen päähän. Esim. "Radalle meno ja kolme täyttä kierrosta kympillä".

Videokuvaus "Kierros takaa ja kierros edestä – tulokset ladattavissa palvelimelta tiistaina". On sitä omaa ajoa kiva kavereille näyttää ja voihan siitä saada vinkkejä ajamisen kehittämiseenkin.

Tuossa oli joitakin ideoita, lisää on helppo keksiä. On myös helppo keksiä, miksi nuo esitetyt ideat ovat huonoja/toteutuskelvottomia.

Tietysti olisi erinomaista, jos palveluista veisi tiedon ennen ratapäiviä sekä järjestävän organisaation nettisivuille että MP-Radan foorumille.

jarska

21.12.13 - klo:21:04 #33 Viimeisin muokkaus: 21.12.13 - klo:21:10 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Tango - 21.12.13 - klo:20:12
Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Monta hyvää asiaa, mut tähän tarttusin heti.
Siis ei ole olemassa muuta niin turhamaista jengiä kuin ratailijat, joilta jää millon mistäkin syystä, millon mitäkin käyttökelposta kamaa myyntiin.
Ratapäivien yhteyteen vaan rompetoria pystyyn.
Hmmm, tätä sietää kehittää.

juice09

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.12.13 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Tango - 21.12.13 - klo:20:12
Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Monta hyvää asiaa, mut tähän tarttusin heti.
Siis ei ole olemassa muuta niin turhamaista jengiä kuin ratailijat, joilta jää millon mistäkin syystä, millon mitäkin käyttökelposta kamaa myyntiin.
Ratapäivien yhteyteen vaan rompetoria pystyyn.
Hmmm, tätä sietää kehittää.
Rompetori löytyy jo vihreä teltta ja iveco, alkaa taas olla tuota tavaraa. kenkiä, jousia, klipareita, rattaita jne.
Hyviä ideoita!

slowrider

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.12.13 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Tango - 21.12.13 - klo:20:12
Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Monta hyvää asiaa, mut tähän tarttusin heti.
Siis ei ole olemassa muuta niin turhamaista jengiä kuin ratailijat, joilta jää millon mistäkin syystä, millon mitäkin käyttökelposta kamaa myyntiin.
Ratapäivien yhteyteen vaan rompetoria pystyyn.
Hmmm, tätä sietää kehittää.
No mulla nyt ainakin on puoli mopoa pakussa mukana aina varaosina nykyään :) Jotain olen kyllä myynytkin akuuttiin tarpeeseen , mutta ideahan ei ihan uusi ole. Joskus aikojen alussa taisin samaa ehdottaa

marko_

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 21.12.13 - klo:21:42
Rompetori löytyy jo vihreä teltta ja iveco, alkaa taas olla tuota tavaraa. kenkiä, jousia, klipareita, rattaita jne.
Hyviä ideoita!

Meidän/mun teltalta löytyy toinen, kaikki on kaupan kunhan vain tulee kertoon puutteensa.  respekt_1
Pitäis vaan se teltta ostaa ensin..

slowrider

veikkaisin Tangon idean olevan se että kyllä noihin tekijöitä löytyisi kun joku tekisi. Aloittelijalle homman opastaminen ns.helppoa mutta sen kysyminen ei. Se kai tässä ideana

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.12.13 - klo:21:45.. mutta ideahan ei ihan uusi ole. Joskus aikojen alussa taisin samaa ehdottaa

Niin taisit.
Ja taisin innostua yhtä lailla, tekemättä asialle yhtään mitään.
Jospa ens kesänä..

slowrider

Te jotka olette toiminimellä tiimihommaa pyörittäneet, niin miten olette tuon toimialan laittaneet kaupparekisteriin ja verohallintoon? Itse tässä työhommia varten toiminimeä perustamassa ja mietin jos tuota mopohommaakin voisi sekaan sotkea.. Verohallintoon taitaa mennä pelkästään se päätoimiala, mutta tuonne kaupparekisteriin sai useammankin toimialan?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:17:55
Te jotka olette toiminimellä tiimihommaa pyörittäneet, niin miten olette tuon toimialan laittaneet kaupparekisteriin ja verohallintoon? Itse tässä työhommia varten toiminimeä perustamassa ja mietin jos tuota mopohommaakin voisi sekaan sotkea.. Verohallintoon taitaa mennä pelkästään se päätoimiala, mutta tuonne kaupparekisteriin sai useammankin toimialan?
Onko siellä vaihtoehtoa "Kaikki laillinen liiketoiminta?"
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.12.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:17:55
Te jotka olette toiminimellä tiimihommaa pyörittäneet, niin miten olette tuon toimialan laittaneet kaupparekisteriin ja verohallintoon? Itse tässä työhommia varten toiminimeä perustamassa ja mietin jos tuota mopohommaakin voisi sekaan sotkea.. Verohallintoon taitaa mennä pelkästään se päätoimiala, mutta tuonne kaupparekisteriin sai useammankin toimialan?
Onko siellä vaihtoehtoa "Kaikki laillinen liiketoiminta?"
Tosta lisätietoa: http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/useinkysytyt/toimiala.html
Kun perustelimme osuuskuntaa, niin kirjanpitäjä neuvoi laittamaan jotain tämmöistä: kaikki toimialat lukuunottamatta sijoitustoimitaa
En muista miksi sijoitustoiminta kannatti rajata ulkopuolelle.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

22.03.14 - klo:11:27 #42 Viimeisin muokkaus: 22.03.14 - klo:11:29 käyttäjältä app
No niin. Se on sitten aika aloittaa kilpatallissa työskentely tällä kaudella. ja kuten kaikki jo varmasti arvasivatkin, ei tällaista superlahjakkuutta, kuten allekirjoittanut, kannata haaskata haalarit päällä radanpientareita konttaamaan. Tallipääliköksi siis suoraan. Karjaa ei Karjalohjan päällikön tallissa ole, siihen ei rahat piisannu.

Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Oikeesti järjestely tällä tapaa, koska en ole saanut olkapäätäni, ja sen myötä itseänikään siihen kuntoon vielä, että kunto piisais täysmittaisia kisoja ajamaan, ja viime kesänä tuntumakin katosi aika lailla, kun ei päässyt harjoittelemaan, ja kokemuspohjaakin vähänlaisesti.

Kustannukset myös jakaantuvat näin kahden henkilön kesken, Samin maksaessa lisenssit, osallistumismaksut ym, minun pitäessä huolta mopon kunnossapidosta. Molemmat pääsee kisahommeleihin mukaan, ja ennen kaikkea nyt on nuori ja nopee kaveri kuskina, joka kehittyykin vielä pitkin harppauksin.

Itse ajelen ratapäivillä sen mitä ajelen, ja koitan keskittyä tuohon Kemoran rataan enemmän, siellä kun tuntuis olevan varaa petrata vielä aikaakin.

Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
No niin. Se on sitten aika aloittaa kilpatallissa työskentely tällä kaudella. ja kuten kaikki jo varmasti arvasivatkin, ei tällaista superlahjakkuutta, kuten allekirjoittanut, kannata haaskata haalarit päällä radanpientareita konttaamaan. Tallipääliköksi siis suoraan. Karjaa ei Karjalohjan päällikön tallissa ole, siihen ei rahat piisannu.

Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Oikeesti järjestely tällä tapaa, koska en ole saanut olkapäätäni, ja sen myötä itseänikään siihen kuntoon vielä, että kunto piisais täysmittaisia kisoja ajamaan, ja viime kesänä tuntumakin katosi aika lailla, kun ei päässyt harjoittelemaan, ja kokemuspohjaakin vähänlaisesti.

Kustannukset myös jakaantuvat näin kahden henkilön kesken, Samin maksaessa lisenssit, osallistumismaksut ym, minun pitäessä huolta mopon kunnossapidosta. Molemmat pääsee kisahommeleihin mukaan, ja ennen kaikkea nyt on nuori ja nopee kaveri kuskina, joka kehittyykin vielä pitkin harppauksin.

Itse ajelen ratapäivillä sen mitä ajelen, ja koitan keskittyä tuohon Kemoran rataan enemmän, siellä kun tuntuis olevan varaa petrata vielä aikaakin.

Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.

Huikeeta!

Voin sanoa, että ei mene p-mopo alkuunkaan väärään osoitteeseen, vaan tuossa on jo potentiaalia! Kai tallipäällikkö käy kans jonkun lähdön jossain luokassa huristelemassa?

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 22.03.14 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
No niin. Se on sitten aika aloittaa kilpatallissa työskentely tällä kaudella. ja kuten kaikki jo varmasti arvasivatkin, ei tällaista superlahjakkuutta, kuten allekirjoittanut, kannata haaskata haalarit päällä radanpientareita konttaamaan. Tallipääliköksi siis suoraan. Karjaa ei Karjalohjan päällikön tallissa ole, siihen ei rahat piisannu.

Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Oikeesti järjestely tällä tapaa, koska en ole saanut olkapäätäni, ja sen myötä itseänikään siihen kuntoon vielä, että kunto piisais täysmittaisia kisoja ajamaan, ja viime kesänä tuntumakin katosi aika lailla, kun ei päässyt harjoittelemaan, ja kokemuspohjaakin vähänlaisesti.

Kustannukset myös jakaantuvat näin kahden henkilön kesken, Samin maksaessa lisenssit, osallistumismaksut ym, minun pitäessä huolta mopon kunnossapidosta. Molemmat pääsee kisahommeleihin mukaan, ja ennen kaikkea nyt on nuori ja nopee kaveri kuskina, joka kehittyykin vielä pitkin harppauksin.

Itse ajelen ratapäivillä sen mitä ajelen, ja koitan keskittyä tuohon Kemoran rataan enemmän, siellä kun tuntuis olevan varaa petrata vielä aikaakin.

Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.

Huikeeta!

Voin sanoa, että ei mene p-mopo alkuunkaan väärään osoitteeseen, vaan tuossa on jo potentiaalia! Kai tallipäällikkö käy kans jonkun lähdön jossain luokassa huristelemassa?

Kyllä mä käyn sen yhden kisan ajamassa jokkiksessa, jos raato pysyy yhtenä kappaleena siihen asti. Kemoraan saisivat laittaa jonkun kisan mihin pääsis mukaan. Kerhokisa ois sopivin mulle. Alastaro on niin pirun liukas :)

Powered by EzPortal