Bridgestone Battlax Racing R10

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:08:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.05.12 - klo:21:01
Mulla irtoili samalla lailla pintaa joskus aikanaan dunlopin 208gp tms? renkaasta. Sillon se oli joku valmistusvirhe kun asiaa kyselin ja selvittelin. ei ollut pinta tarttunut runkoon oikein (käsittely tms virhe tuotannossa). Sillon ainakin sai uuden renkaan riippumatta mistä sen oli ostanut tai oliko kuittia kun toimitti raadon tutkittavaksi....

eli minun vinkki olisi mennä suoraan bridgeä myyvään liikkeeseen renkaan kanssa ja jättää välikädet pois. Ei se kuiten sen liikkeen piikkiin mene eli varmasti asia hoituu nopeiten noin.

edit: arkistojen kätköistä löytyi pari kuvaa:


Harmi kun ei ollut enempää kuvia tallessa. tuosta irtosi seuraavan ajokerran jälkeen pinta juuri samaan tyyliin kun tuosta bridgestä

Sotkeudun aiheeseen kun viime kesänä Conti Sport Attack meni juuri tuollaiseksi ja moitteeni käännettiin että olen ajanu sepelikasassa knuppel_2 Lisäksi siitä katosi märkäpito kokonaan
ja vain ihme pelasti täydelliseltä High Sideriltä.
VV

mic

Onko käytettävät lämminpaineet tarkkaan tiedossa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

BOLA RACE

Haluaisin kyseisellä renkailla ajaneilta kommentteja ja mielipiteitä.

Jos rengas osoittautuu kelvolliseksi niin sitä tullaan myymään varikoilla ensi kesänä, kisoissa ja ratapäivillä.
Mukana tulisi kulkemaan myös rengas/tasapainotus koneet.

Rengas tulisi olemaan huomattavasti edullisempi kuin nykyisin radoilla pääosin esiintyvät merkit.

http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2010/battlax-racing-r10




Janza

Mä käytin kemorassa takana 2,1 ja edessä 2,2. saattaa takarengas toimia alhasemmallaki paineella. Varovasti ajelin ja paras aika oli joku matala 12. Lämmitin etu ja takarenkaan 80c.

Janza

En osaa muokata joten kirjotan toisen viestin perään. :)

Tuntui olevan painopisteestä tarkka rengas. kun pyörä oli samassa asennossa, kuin 2012 dunlopilla, takapää tärräsi vasureissa. kun laskin keulaa n.3mm tärrääminen rauhottu. En oo vielä muodostanu kokonaiskuvaa, mut ei pahaltakaan tuntunu. Pitää kokeilla vielä alastarossa.

jarska

03.09.12 - klo:21:13 #50 Viimeisin muokkaus: 03.09.12 - klo:21:16 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: BOLA - 03.09.12 - klo:20:08
Haluaisin kyseisellä renkailla ajaneilta kommentteja ja mielipiteitä.

Jos rengas osoittautuu kelvolliseksi niin sitä tullaan myymään varikoilla ensi kesänä, kisoissa ja ratapäivillä.
Mukana tulisi kulkemaan myös rengas/tasapainotus koneet.

Rengas tulisi olemaan huomattavasti edullisempi kuin nykyisin radoilla pääosin esiintyvät merkit.

http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2010/battlax-racing-r10



Siirsin Bola Racen kyselyn tänne ketjuun, siitä vaan Juha lukemaan kokemuksia. peukku_1

jarska

Lainaus käyttäjältä: Janza - 03.09.12 - klo:20:25
Mä käytin kemorassa takana 2,1 ja edessä 2,2. saattaa takarengas toimia alhasemmallaki paineella. Varovasti ajelin ja paras aika oli joku matala 12. Lämmitin etu ja takarenkaan 80c.

Mulla oli lämminpaineet 1,9 takana ja 2,2 edessä.

BOLA RACE

Motoparkissa tuli nyt kokeiltua rengasta.
Itselläni alkaa ainakin muodostumaan kuva että kyseessä on aivan kelvollinen rengas.
Mikä tärkeintä, niin se ei käyttäytynyt missään epäloogisesti. Eikä lähtenyt varoittamatta alta, taikka tehnyt
mitään muutakaan odottamatonta.

Lämminpaineet:

Taka 1.9
Etu   2.1

Näihin vauhteihin ainakin aivan kelvollinen rengas.



http://www.bridgestone.com/products/motorcycle_tires/products/battlax/r10.html

murmela

Ei ne ny ainakaan iha susipaskoi voi olla jos niil on pistelty nyrre meneemään kierrosajalla 7:50:
(hyvä mainosvideo ko renkaille)

www.youtube.com/watch?v=JHC55aqDxb0&hd=1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Janza

Motoparkissa paras aika 31,3, Ennätys on 1.30. Ei tuntunu ainakaan siinä vielä pahalta. Tarkoitan, ettei luistanut eikä mitään muutakaan vastaavaa. Ehkä hivenen toivoisin parempaa eturengasta. Testaan vielä alastarossa ensi vkl. Paineet oli takana 1,9 ja edessä 2,2.

Janza

http://www.youtube.com/watch?v=3_Or0j_6V48

Onko toi sama kierros vai eri? En oo perehtyny ko. paikkaan...

karmiva600

Itse tykkäsin renkaasta. Nyt menossa toinen sarja ja alkaa tottumaan käytökseen. Mun vauhdeissa ei mitään yllättäviä tapahdu. Tosin sain vkl parannettua Motoparkin enkkaa tasan 4 sek.

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, josko tästä löytyisi edullisempi vaihtoehto Dunlopeille/kalliimmillenrenkaille.

Paineina edessä 2.3 takana 1.8-1.9 kokeiltuna lämpötilan mukaan(seos hard type2)

Janza

Testattu vielä alastarossa.

Takarenkaan paineeksi vakiintui 80c lämmössä 1,6. Edessä oli edelleen 2,1. Saattaisi tarvita 0,1-0,2 lisää.

Kerhokisan aika-ajossa nopein kierros oli 24,1. Kesäkuun b-kisassa pääsin toiseen ruutuun ajalla 23,8, eli 0,3 sekuntia huonommalla.

Kisassa en vauhtiin sitten päässytkään. :)

app

Ajoitko Janza millä seoksilla Alastarossa? Entä miten on kestänyt? Alkoi kiinnostamaan kokeilla, kun noinkin hyvää palautetta tulee.

Janza

Type3 oli motoparkissa ja alastarossa. Type2 oli kemorassa.

Olis kyl hyvä jos kokeilis rengasta 1000kuutioisellakin. Siinä on mulla ollu ongelmana se, etten oo uskaltanu kunnolla ulosmitata sitä rengasta, joten en vieläkään tiedä miten se sitten loppujen lopuks lähtee alta, kun lähtee.

Kyllä se luistaa, siinä missä muutkin, silloin kun itse hölmöilee, mut mä oon tykänny kovasti.

Tän kauden ajoin dunlopilla ja harkitsen vakavasti ens kauden ajamista tuolla. Suureks osaks budjettisyistä, mutta myös siks et tiedän tällä kokemuksella, että siinä on potentiaalia. En tiedä onko yhtä paljon ku dunlopissa, mutta ainakin näihin mun vauhteihin ihan riittävästi.

Dunlop on hyvä rengas. Pirelli on hyvä rengas. Molemmilla ajettiin kärkisijoja SM kisoissa, mutta tarvitsenko parasta ollakseni keskiverto? :)

Renkaan ongelmat:
-Ei oo tietoo todellisista käyttöpaineista, eikä vaadittavista lämmöistä.

-Mielestäni kääntyvyys on huonompi kuin dunlopissa. Toki ajoin alastarossa tavallista löysemmällä takajousella, joten ongelma saattoi olla siinäkin. Oikeastaan mussahan se vika kuitenkin loppujen lopuks on. :)

-Jos haluaa vertailla dunlopin kanssa, ainakin mulla vaati pyörä noin 3mm muutoksen geometriassa, enkä ole varma riittääkö se edes.

Tänä vuonna en enää pääse ajamaan, joten testit jää ens kauteen. Mietin vain sitä että jos vielä käännän pyörää enemmän nokalleen, kuinka paljon se vaikuttaa kiihdytyspitoon..

Type3 renkaalla ajoin motoparkissa 30kierrosta ja alastarossa 40. Vaihdoin renkaat, koska oli aika-ajo ja yritin uskaltaa ajaa täysillä. Veikkaisin että lähelle 100kierrosta olis kestäny. Ja mulla on siis 600kuutioinen. Luulen että bemari syö rengasta enemmän. :)

Siinä on oikeastaan kaikki mitä osaan sanoa...Kannattaa kokeilla ja jokainen sitten tekee oman päätöksensä millä ajaa. Mä en vieläkään tiedä. :)




Powered by EzPortal