Uudet viestit

MP-Ratatori

Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
M:Peukalojarru

Hinta: 220.00 EUR
Päiväys: 23/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kunnon kohotusta  (Luettu 395091 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #540 : 08.10.13 - klo:19:08 »
Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

Poissa wehna

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 39
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 344
  • Paikkakunta: Konnevesi
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.06.19 - klo:07:24
  • S1000RR
    • #42
    • www.kvr.fi
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 713
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #541 : 08.10.13 - klo:19:35 »
Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

Toi maastofillari voisi olla hyvä off-seson harjoittelulaite. Ei oo kokemusta, mutta luulen että maastossa oppii lukemaan maanpintaa ja arvioimaan mitä tulee tapahtumaan. Samoin tasapaino kehittyy hyvin. Samoja juttuja mitä tarvii radalla.

Mä tilasin maantiepyörän ja yritän opetella samaa asfaltilla. Tarkoitus ajaa työmatkaa niin tulisi reeniä hyötyliikunnan mukana. Tosin talvella tota en voi ajella :(
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #542 : 08.10.13 - klo:20:34 »
Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

Toi maastofillari voisi olla hyvä off-seson harjoittelulaite. Ei oo kokemusta, mutta luulen että maastossa oppii lukemaan maanpintaa ja arvioimaan mitä tulee tapahtumaan. Samoin tasapaino kehittyy hyvin. Samoja juttuja mitä tarvii radalla.

Mä tilasin maantiepyörän ja yritän opetella samaa asfaltilla. Tarkoitus ajaa työmatkaa niin tulisi reeniä hyötyliikunnan mukana. Tosin talvella tota en voi ajella :(

Se tässä ajatuksena myös on. Mulla on myös toi vanha maantiepyörä, ja aion molemmilla vuorotellen ajella mahdollisimman päljon. Katsoo nyt mitä siitä talvella tulee.
Tämän maastopyörän ex-omistaja on myös motoristi. Krossipyöriä hänellä ollut useita. Etuputkessa näkyi olevan tässä fillarissa kumirengas merkkinä jouston käytöstä.

Poissa Kassu389

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 27
  • Ikä: 52
  • Paikkakunta: Jämsä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.05.19 - klo:23:02
  • Aprilia SL 1000 Falco -04 Yamaha FZ 750 -86
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 3
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #543 : 08.10.13 - klo:21:35 »
Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

Samat säännöt satulan säädössä pätee maastossa ja maantiellä, maastossa tosin voi laittaa satulaa hieman taaemmas koska jyrkemmät ylämäet runtataan ylös istuviltaan, saa enemmän vääntöä kampiin ja pitoa takarenkaalle.
 
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #544 : 12.10.13 - klo:13:02 »
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa tuomas

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 151
  • Ikä: 42
  • Paikkakunta: Vihti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.09.16 - klo:12:37
  • 2007 Honda CBR1000RR
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 14
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #545 : 12.10.13 - klo:14:21 »
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.

Aika paljon saa kuntoilla ennenkuin siitä tulee hauskaa. Paras hetki tosiaan on se kun pääsee suihkuun.

-t-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.09.20 - klo:20:09
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #546 : 12.10.13 - klo:16:42 »
Paras hetki tosiaan on se kun pääsee suihkuun.

-t-

Paras hetki on kun saa suihkun jälkeen ottaa oluen. beer_2

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #547 : 12.10.13 - klo:16:58 »
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.
Tee semmoinen ohjelma missä on selkeästi nouseva intensiteetti ja tavoitteet. Jossain salireenissä pystyy heittää tavoitteita jo seuraavaan reeniin, etenkin alle 2kk ohjelmanvaihdosta.

Musta ainakin mukavempaa kun tietää että on piirun verran vahvempi kuin viime viikolla ja jos ei oo niin tietääpä mitä tehdä ens kerralla paremmin.

Poissa poutis

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 117
  • Paikkakunta: Hki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.06.15 - klo:10:32
  • R1 -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 39
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #548 : 12.10.13 - klo:17:11 »
Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #549 : 12.10.13 - klo:20:49 »
Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!

Jäikös sulla se vanha munamankeli nurkkiin lojumaan kun päivitit kalustoo? Oiskohan tollasella kivempi vetää ittensä piippuun?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #550 : 12.10.13 - klo:20:50 »
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.
Tee semmoinen ohjelma missä on selkeästi nouseva intensiteetti ja tavoitteet. Jossain salireenissä pystyy heittää tavoitteita jo seuraavaan reeniin, etenkin alle 2kk ohjelmanvaihdosta.

Musta ainakin mukavempaa kun tietää että on piirun verran vahvempi kuin viime viikolla ja jos ei oo niin tietääpä mitä tehdä ens kerralla paremmin.

Kyllähän tota kehitystä tulee sekä lenkkeilyssä, että lihaskunnossa, mutta silti se itse tekeminen on perseestä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa poutis

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 117
  • Paikkakunta: Hki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.06.15 - klo:10:32
  • R1 -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 39
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #551 : 13.10.13 - klo:13:50 »
Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!

Jäikös sulla se vanha munamankeli nurkkiin lojumaan kun päivitit kalustoo? Oiskohan tollasella kivempi vetää ittensä piippuun?
Joo kyllä se on mulla vielä. Sitäkin on päivitetty tälle kaudelle sen verran monella eurolla et ei kannata myydä.  :P
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3297
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 20:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #552 : 13.10.13 - klo:13:56 »
Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!

Jäikös sulla se vanha munamankeli nurkkiin lojumaan kun päivitit kalustoo? Oiskohan tollasella kivempi vetää ittensä piippuun?
Joo kyllä se on mulla vielä. Sitäkin on päivitetty tälle kaudelle sen verran monella eurolla et ei kannata myydä.  :P
Ja minä kun kuvittelin, että sellanen vanha harrasteväline lähtis lähes ilmaseks.  ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #553 : 13.10.13 - klo:14:40 »
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.

Silloin kun kuntoilu tulee jonkun mukavan harrastuksen sivussa. Kuntoilu kuntoilun vuoksi on aina hanurista.

Hyötyliikuntanakin menettelee, kun hikoilulla on joku muu tarkoitus kuin pelkkä kuntoilu. Itellä toimii polttopuuhommat ihan ok motivaation puolesta.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #554 : 13.10.13 - klo:16:42 »
Alussa pitää olla joku selkeä tavoite. Aika harva jaksaa ihan vaan terveyslliikunnan kannalta rääkätä itseään. Sitten kun homma on vuosien kuluessa edistynyt asteelle liikunta-addiktio (joka mulla oli alun perinkin tavoite), tyydytystä antaa jo pelkkä treeni, ja sen seurannasta saadut kiksit. Tähän tilaan pääsy on todella pitkän työn takana.
Jos esim. päättää juoksemalla nostaa kuntoaan, niin heti vaan kokeilemaan miten vitonen tai kymppi kulkee. Sitten hölkkäkisaan mukaan lappu rinnassa tavoitteen kanssa, jne.
On aika syvältä yksikseen nylkyttää, jos ei mitään edistystä ole hommassa. Pelkkä painon tipuminenkin kun on hoidettavissa energian saannin puolelta, ei niinkään kulutuksen, joka toisaalta lisää ruokahalua.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020