Loukkasin polven tässä vastikään sulismatsissa. Tänään sain magneettikuvauksen tiedot, kierukka (takasarvi) revennyt. Täällä ketään joka käynyt leikkauksen läpi, kauanko kestää että tulee kuntoon? APP?
Voi v***u. Sama täällä. Oli revennyt ulkosyrjästä puolet pois, ja loput piti poistaa, kun menin tietämättä tilannetta juoksemaan sillä pari kuukautta.
Mitä enemmän sen päällä nyt liikut, sitä huonommaks menee, riippuen tietenkin kuinka pahasti rikki. Nivelrusto saattaa alkaa vaurioitua, nyt jos pomppii sen päällä.
Mä suosittelisin heti tähystysleikkausta, josta toipuu erittäinkin nopeesti, jos ei rustovauriota, niin kun mulla on. Tulee vuosi ens kuussa, ja edelleen puolikuntoinen.
Paras ortopedi on Sakari Orava, jolla vastaanotto Sairaala NEO:ssa Turussa. Kelakorvauksen kanssa 20 min. aika 75 € menisin sinuna sinne, kun on pätevä. Tähystysleikkaus netto ~2200 € hänellä, mutta pääsee suht nopeasti. Kunnallisessa oli täällä 9 kk jono.
Älä jätä tutkimatta tätä välittömästi. Mulla iinä ja iinä laitetaanko titaaninivel tulevaisuudessa, kun ehti mennä aika muusiks se perskeleen nivelrusto, joka sit vaan taitaa kulua lisää koko ajan.
Edit: Mulla magneettikuvassa näytti puuttuvan vaan päästä pala, mutta tähystyksessä osoittautui pahemmaks.
http://www.sairaalaneo.fi/fi/sivu/441