Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.03.12 - klo:09:51
Ostin tässä joku aika sitten sellasen kunnollisen leuanvetoon yms. tarkoitetun härvelin seinään ja nyt kattelin mistähän sais vähän lisäpainoo mukaan.
Painoliivejä näkyi jossain myynnissä, ne olis kätevät, mut sikakalliita ja vielä painotkin pitää ostaa erikseen. :o

Ei siihen mitään kalliita härveleitä tarvita. Itse viritin kakarana ihan normaalin vyön housuihin kiinni ja sitten judovyön (muukin remeliini kelpaa, mutta ei aikidovyö, ne on homoille) edestä ja takaa kiinni ja väliin sopivat lintat. Jos mitään muuta painoa ei löydy, niin voi aloittaa vaikka sitomalla kissan kiinni siihen (n. 3-4 kg), sen jälkeen amstaffin 30 kg (tulee lisäjännitystä kun elikko keksii missä on genitaalit) ja lopuksi kämpillä häärivän naaraan (normaali heteromiehillä naaraiden painot liikkuvat jossain 40-65 kilon huiteilla). Jos on vetänyt lyhimmän korren maajussille morsian -ohjelmassa, on mahdollista ettei kovinkaan montaa kertaa vedä leukaa akka selässä, samoin jos on lappalainen mies jolle on siunaantunut puolisokseen kohukauhutar. Noissa tapauksissa naru kannattaa sitoa siihen tankoon suoraan ja toinen pää lutkuun, se auttaa kaikkeen eli on ns. Endlösung der Tuksufrage.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 01.03.12 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.03.12 - klo:09:51
Ostin tässä joku aika sitten sellasen kunnollisen leuanvetoon yms. tarkoitetun härvelin seinään ja nyt kattelin mistähän sais vähän lisäpainoo mukaan.
Painoliivejä näkyi jossain myynnissä, ne olis kätevät, mut sikakalliita ja vielä painotkin pitää ostaa erikseen. :o

Ei siihen mitään kalliita härveleitä tarvita. Itse viritin kakarana ihan normaalin vyön housuihin kiinni ja sitten judovyön (muukin remeliini kelpaa, mutta ei aikidovyö, ne on homoille) edestä ja takaa kiinni ja väliin sopivat lintat. Jos mitään muuta painoa ei löydy, niin voi aloittaa vaikka sitomalla kissan kiinni siihen (n. 3-4 kg), sen jälkeen amstaffin 30 kg (tulee lisäjännitystä kun elikko keksii missä on genitaalit) ja lopuksi kämpillä häärivän naaraan (normaali heteromiehillä naaraiden painot liikkuvat jossain 40-65 kilon huiteilla). Jos on vetänyt lyhimmän korren maajussille morsian -ohjelmassa, on mahdollista ettei kovinkaan montaa kertaa vedä leukaa akka selässä, samoin jos on lappalainen mies jolle on siunaantunut puolisokseen kohukauhutar. Noissa tapauksissa naru kannattaa sitoa siihen tankoon suoraan ja toinen pää lutkuun, se auttaa kaikkeen eli on ns. Endlösung der Tuksufrage.

Jep, tuossa oli hyviä ohjeita ja kyl sitä joskus nuorempana tuli käytettyy jotain vyötä, mihin ripusti levypainoja roikkuun jälkovälistä.
Vanhempana ei tule enää mieleenkään, osuvat jo ennestäänkin romuihin polviin nuot levypainot, eikä löydy enää sopivaa vyötä.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.03.12 - klo:15:04
Jep, tuossa oli hyviä ohjeita ja kyl sitä joskus nuorempana tuli käytettyy jotain vyötä, mihin ripusti levypainoja roikkuun jälkovälistä.
Vanhempana ei tule enää mieleenkään, osuvat jo ennestäänkin romuihin polviin nuot levypainot, eikä löydy enää sopivaa vyötä.

No, sitten vaan jääkaapille. Itsekin sain joulukuun alusta tähän hetkeen n. 10 kg lisää treenipainoa ja jopas onkin tiukempaa vetää leukoja kuin aikaisemmin. Ei osu polviin lisäpaino ja jos osuu, ei ainakaan satu.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.03.12 - klo:09:51
Ostin tässä joku aika sitten sellasen kunnollisen leuanvetoon yms. tarkoitetun härvelin seinään ja nyt kattelin mistähän sais vähän lisäpainoo mukaan.
Painoliivejä näkyi jossain myynnissä, ne olis kätevät, mut sikakalliita ja vielä painotkin pitää ostaa erikseen. :o

Reppu selkään ja läiskii sinne joko kirjahyllyn sisällön tahi oluet jääkaapista jos on pulaa levypainoista. Vielä kun sopivan löysä reppu, joutuu liikkeen tekemään pakollakin hallitusti, ettei hölskyvä paino hajota nikamia ja ruhjo selkälihaksia.  idea_1 Toinen vaihtoehto on napata muija reppuselkään, mutta riippuen emännän olemuksesta, saattaa treeni lipsahtaa enempi maksimivoiman kuin kestävyyden treenaamisen puolelle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.12 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.03.12 - klo:09:51
Ostin tässä joku aika sitten sellasen kunnollisen leuanvetoon yms. tarkoitetun härvelin seinään ja nyt kattelin mistähän sais vähän lisäpainoo mukaan.
Painoliivejä näkyi jossain myynnissä, ne olis kätevät, mut sikakalliita ja vielä painotkin pitää ostaa erikseen. :o

Reppu selkään ja läiskii sinne joko kirjahyllyn sisällön tahi oluet jääkaapista jos on pulaa levypainoista. Vielä kun sopivan löysä reppu, joutuu liikkeen tekemään pakollakin hallitusti, ettei hölskyvä paino hajota nikamia ja ruhjo selkälihaksia.  idea_1 Toinen vaihtoehto on napata muija reppuselkään, mutta riippuen emännän olemuksesta, saattaa treeni lipsahtaa enempi maksimivoiman kuin kestävyyden treenaamisen puolelle.

Kiitos, tässä on tullut jo niin hyviä ideoita, et kuka enää kaipaa kalliita painoliivejä. :D
Kevyttä kamaa toi emäntä on, mutta kun laskee meidän molempien painot yhteen, voipi olla et irtoo joko tellinki seinästä tai kaatuu koko seinä.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.12 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.03.12 - klo:09:51
Ostin tässä joku aika sitten sellasen kunnollisen leuanvetoon yms. tarkoitetun härvelin seinään ja nyt kattelin mistähän sais vähän lisäpainoo mukaan.
Painoliivejä näkyi jossain myynnissä, ne olis kätevät, mut sikakalliita ja vielä painotkin pitää ostaa erikseen. :o

Reppu selkään ja läiskii sinne joko kirjahyllyn sisällön tahi oluet jääkaapista jos on pulaa levypainoista. Vielä kun sopivan löysä reppu, joutuu liikkeen tekemään pakollakin hallitusti, ettei hölskyvä paino hajota nikamia ja ruhjo selkälihaksia.  idea_1 Toinen vaihtoehto on napata muija reppuselkään, mutta riippuen emännän olemuksesta, saattaa treeni lipsahtaa enempi maksimivoiman kuin kestävyyden treenaamisen puolelle.

Jos teet emäntä selässä 5 puhdasta leuanveto suoritusta, niin tarjoan huurteiset!
Jos teet 10 tarjoan koko illan.

jarska

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 02.03.12 - klo:09:42
Jos teet emäntä selässä 5 puhdasta leuanveto suoritusta, niin tarjoan huurteiset!
Jos teet 10 tarjoan koko illan.

Ei taida onnistua tällä hetkellä, mut treenataan.
Riittääkö jos otan videoo tapahtumasta kunhan olen kondiksessa. ;)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 02.03.12 - klo:09:42
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.12 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.03.12 - klo:09:51
Ostin tässä joku aika sitten sellasen kunnollisen leuanvetoon yms. tarkoitetun härvelin seinään ja nyt kattelin mistähän sais vähän lisäpainoo mukaan.
Painoliivejä näkyi jossain myynnissä, ne olis kätevät, mut sikakalliita ja vielä painotkin pitää ostaa erikseen. :o

Reppu selkään ja läiskii sinne joko kirjahyllyn sisällön tahi oluet jääkaapista jos on pulaa levypainoista. Vielä kun sopivan löysä reppu, joutuu liikkeen tekemään pakollakin hallitusti, ettei hölskyvä paino hajota nikamia ja ruhjo selkälihaksia.  idea_1 Toinen vaihtoehto on napata muija reppuselkään, mutta riippuen emännän olemuksesta, saattaa treeni lipsahtaa enempi maksimivoiman kuin kestävyyden treenaamisen puolelle.

Jos teet emäntä selässä 5 puhdasta leuanveto suoritusta, niin tarjoan huurteiset!
Jos teet 10 tarjoan koko illan.

Ton vedon voittamiseks tarvittas nykykuosissa puolen vuoden treenin lisäks emännän vaihtaminen kääpiöön. Tällä hetkellä tuo 10 leukaa tekis tiukkaa ilman lisäpainojakin, mutta joskus on tullut 25kg lisäpainoilla kiskottua reilusti toistakymmentä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.03.12 - klo:09:59
Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 02.03.12 - klo:09:42
Jos teet emäntä selässä 5 puhdasta leuanveto suoritusta, niin tarjoan huurteiset!
Jos teet 10 tarjoan koko illan.

Ei taida onnistua tällä hetkellä, mut treenataan.
Riittääkö jos otan videoo tapahtumasta kunhan olen kondiksessa. ;)

Riittää...muistat vaan kuvauttaa koko sällin eikä vain  navasta ylöspäin...  :D

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.03.12 - klo:10:10
Ton vedon voittamiseks tarvittas nykykuosissa puolen vuoden treenin lisäks emännän vaihtaminen kääpiöön. Tällä hetkellä tuo 10 leukaa tekis tiukkaa ilman lisäpainojakin, mutta joskus on tullut 25kg lisäpainoilla kiskottua reilusti toistakymmentä.

Jos saan lainata jonkun thaikkuvaimoa, niin olen vedossa mukana. Itselläni ei ole vaimoa, mutta tuollainen osa-aika-avokin, treenikaverin ja naisystävän yhdistelmä löytyy, mutta kun pituutta on siunaantunut yli 175 cm ja salilla tekee muutakin kuin lukee juorulehtiä, niin ei ainakaan vielä onnistuisi.

Kuivankesänoravana (60kg) meni aikoinaan 60kg lisäpainoilla ykkönen, nyt kun yrittää näyttää enempi ihmiseltä kuin oravalta (84 kg ilman vaatteita) niin 30 kg lisäpainoilla meni 12 viime viikolla.. Nahkat niskassa Ahvenistolla on viiden todistajan läsnäollessa mennyt 32, ennätys Immolassa sissikomppaniassa oli 1992 42, mutta siihen nyt ei enää veteraani pääse millään näillä kiloilla ja kaljankittausmäärillä.

Pentuna luokkakaverit naureskelivat kun en syksyllä lihaskuntotestissä saanut yhtään leukaa. Kävi vituttamaan ja hain mummolta tangon lainaan (on muuten lainassa vieläkin sama). Joka kerta kun kävelin omaan huoneeseen tai pois sieltä, vedin niin monta kuin jaksoin läpi talven. Alussa tietty faija nosti kintuista kun en raasu itse saanut sitä ensimmäistäkään. Seuraavana keväänä läskinaamat taas naureskelivat kun tuli mun vuoro. 16 kohdalla kysyin mikä on kympin raja ja kuulemma oli 16. Vedin sitten perään toiset ja sanoin jos tuo olisi sitten syksylle. Loppui vittuilu siitä aiheesta, jatkui toisin monesta muusta enkä sittemmin siinä vittuilussakaan ole aina toiseksi jäänyt kun päätin alkaa sitäkin harrastamaan.

Se hyvä puoli tuossa lihaksistossa on, että se ei aivan samaa tahtia rapistu kuin naama tai kuontalo. Eilen tuli tehtyä oma ennätys penkkipunnerruksessa käsipainoin, 5 x 45 kg ja vieläpä ihan puhtaasti ilman munien kattoon kohotteluja tai mitään penkkipaitoja saati purkkiavustuksia. Elastisuus, vammoista ja treeneistäkin toipuminen on kyllä pohjalukemissa siihen mitä se on joskus kakarana ollut, mutta onneksi nyt sentään vielä veteraanina uskaltaisin väittää voittavani 95 % nykynuorisosta ainakin leuanvedossa.

Kisakauden alkuun kun pääsisi seuraaviin, niin olisin sangen tyytyväinen:

Cooper 2800m (ennätys 3250m)
Leuka ilman lisäpainoja 30 (ennätys 42)
Sotilaspenkki (oma paino tankoon) 30 (en ole koskaan kokeillut, ennätyksestä ei siis tietoa, 10 x 100kg mennyt joskus)
Vatsat 60 x minuutissa (ennätys 90)

Kyykyssä en viitsi ennätyksiä kokeilla, selkä meni kakarana sitä röhkiessä.

Mitäs muilla tavoitteena vai onko mitään suurempia? Itse olen ainakin huomannut itsessäni sen, että jos en aseta numeerisia tavoitteita, olivat ne sitten oman tavoitepainon lisääminen päivässä, kirjoitettuja ja/tai luettuja sivuja tai tiputettuja sadasosia kierroksella, en edisty missään.

Yllättävän tehokkaaksi aerobiseksi liikuntamuodoksi olen havainnut rakin kanssa juoksemisen lumikengät jalassa umpihangessa. Hankikannolla koira (amstaffi) voittaa, mutta umpihangessa 500 m matkalla koira hyytyy, tosin itse meinaan oksentaa verta.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Jukkahan on kovassa kunnossa...vielä, paljos sulla oli ikää mittarissa?
Itte huomannu et ei sitä meinaa toipua enää treeneistä, eikä krapulasta, molemmissa menee monta päivää, nuorempana se ei vaatinu kun pikkusen päätä pujautti ja höräytti huulia.
Nyt on joka paikka kipeenä kun innostuu vetään lähes samalla intensiteetillä kuin joskus aikojen alussa...tai ainakin yrittää vetää. ;D

Jukka_R

Jossain parinkympin korvillahan sitä ikää on. Piikkikortin sain kuitenkin erikoisluvalla 1987.

Lihaskunto lienee kiitettävällä tasolla, ihan intti-ikäisiinkin verrattuna. Juoksukunto taas lähempänä keskitasoa (tuon mukaan http://fi.wikipedia.org/wiki/Cooperin_testi) kuin hyvää, mutta tavoitteena kesäkuun alkuun mennessä siinäkin erinomainen taso.

Tosissani en enää tässä vaiheessa urakehitystä riehua. Muusta sitä ikääntymistä ei edellä mainittujen notkeuksin katoamisen jne. lisäksi huomaa, mutta teinitytöt eivät enää nykyisin niin hakkeja ole pyrkimään sen enempää auton kuin pyöränkään kyytiin eikä kahden päivän absinttikeiun kanssa tanssahtelun jälkeen tahdo kyllä muutamaan vuorokauteen olla miehestä mihinkään. Joten enempi tulee vietettyä nykyisin salilla kuin juottolassa aikaa. Leimautuisin kuitenkin hippokraatiksi jos en myöntäisi, etteikö sitä nyt silloin tällöin pidä kokeilla kuka tippuu ensin pöydän alle ja kuka sen jälkeen jaksaa vielä siellä pöydän alla painia.

Mutta juu, anaerobinen on hyvä, aerobinen huono, ettei nyt vaan käy niin että joku hiihtohullu päättää haastaa kisaan, siihen minusta ei nykykunnolla ole. Uimisessa ja hiihdossa asetin itselleni intissä aika kovan tavoitteen. Tavoite oli, etten armeijan jälkeen enää koskaan moisia harrasta. No, kerran tipahdin kännissä laiturilta järveen ja oli pakko koiria rantaan ja useamman kerran on käynyt käsky suksia vittuun ja tarpeeksi ruma kun on käskyttäjä ollut, olen suksinut. Muutoin päätös on pitänyt.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

JiiPee66

Kovia tuloksia Jukalla, etenkin leuanvedot.
Muistaakseni alle 85kg toistojen osalta SE on jotakin 40 toistoa.

Harjoittelu ilman tavoitteita on persiiistä, mutta tavoitteissakin pitää olla realistinen.
esim. itselläni kohtuullisesti voimaa mutta kestävyys taas surkea...esim sisäsoutu 500m / 2min, niin puolituntia riittää täysin.

Se mikä vauhdissa hävitään se voimassa voitetaan  :-X



Mazze

02.03.12 - klo:19:38 #28 Viimeisin muokkaus: 02.03.12 - klo:20:43 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.03.12 - klo:15:31
Mitäs muilla tavoitteena vai onko mitään suurempia? Itse olen ainakin huomannut itsessäni sen, että jos en aseta numeerisia tavoitteita, olivat ne sitten oman tavoitepainon lisääminen päivässä, kirjoitettuja ja/tai luettuja sivuja tai tiputettuja sadasosia kierroksella, en edisty missään.

No itsellä nyt tavoitteet voimailun osalta olisi seuraavat:
kyykky-150 vyön kans
penkki-120
maastaveto-200
tempausvalasta omalla painolla ykkönen (liikehän on käytännössä kyykky,mutta tankoa pidetään suorilla käsillä)

Kaikissa liikkeissä tavoitteeseen on matkaa 10-20kg
Jos jotain kiinnostaa niin tossa ois linkki mun treenipäiväkirjaan. http://voimaforum.fi/viewtopic.php?t=7771

app

Tiukkoja lukuja Jukka_R!

Noin 35 vuotta sitten olin Seutulassa hakemassa lentokentän palokuntaan. meitä oli ryhmässä pari kymmentä nuorta miestä, ja minä sain parhaan arvosanan fyysisestä testistä, joka oli vatsoja penkissä, leukoja myötäotteella, penkkipunnerrus, ja jotain muuta. Painoin silloin 57-58 kg, pituus 178, ja penkistäkin luuviulu pukkas 80 tasan. Olin silloin treenannut jonkun aikaan karetea, ja lihaskestävyys- ym sellaiset arvot olivat hyviä. Painoharjoiteluakin oli seuran kiellista huolimatta. Muuten jotain kestävyyshötkyilyä ollut yleensä aina harrastuspuolella. Tällä hetkellä ainoa laji, jossa kehtaan haastaa joka ikisen tämän valtakunnan ratamotoristin, on juoksu ylipitkillä matkoilla. Siinä pesen teidät kaikki. mutta kaikki mitä tulee voimaan ja sen sellaiseen, turpaan otan 100-0.

Powered by EzPortal