Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

wehna

Lainaus käyttäjältä: app - 08.10.13 - klo:19:08
Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

Toi maastofillari voisi olla hyvä off-seson harjoittelulaite. Ei oo kokemusta, mutta luulen että maastossa oppii lukemaan maanpintaa ja arvioimaan mitä tulee tapahtumaan. Samoin tasapaino kehittyy hyvin. Samoja juttuja mitä tarvii radalla.

Mä tilasin maantiepyörän ja yritän opetella samaa asfaltilla. Tarkoitus ajaa työmatkaa niin tulisi reeniä hyötyliikunnan mukana. Tosin talvella tota en voi ajella :(
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

Lainaus käyttäjältä: wehna - 08.10.13 - klo:19:35
Lainaus käyttäjältä: app - 08.10.13 - klo:19:08
Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

Toi maastofillari voisi olla hyvä off-seson harjoittelulaite. Ei oo kokemusta, mutta luulen että maastossa oppii lukemaan maanpintaa ja arvioimaan mitä tulee tapahtumaan. Samoin tasapaino kehittyy hyvin. Samoja juttuja mitä tarvii radalla.

Mä tilasin maantiepyörän ja yritän opetella samaa asfaltilla. Tarkoitus ajaa työmatkaa niin tulisi reeniä hyötyliikunnan mukana. Tosin talvella tota en voi ajella :(

Se tässä ajatuksena myös on. Mulla on myös toi vanha maantiepyörä, ja aion molemmilla vuorotellen ajella mahdollisimman päljon. Katsoo nyt mitä siitä talvella tulee.
Tämän maastopyörän ex-omistaja on myös motoristi. Krossipyöriä hänellä ollut useita. Etuputkessa näkyi olevan tässä fillarissa kumirengas merkkinä jouston käytöstä.

Kassu389

Lainaus käyttäjältä: app - 08.10.13 - klo:19:08
Tänään kokeilin tuota maastopyörää. Tunnin lenkin ajoin maantiellä. Vaihteiden käyttö alkoi sujumaan lopussa jo ihan mukavasti. Pääasia että pitää ketjut suorina, niin menee päälle kivasti. Takavaihtaja hiukan vaatii tarkkuutta, kun isommille rattaille vaihtaa. Välillä ei vaihda, ja toisinaan 2 kerralla. Tarkkuutta vaan peukaloon, niin eiköhän se siitä.

Jousto ei ole mun mielestä haitaksi asfaltilla, kun naksautti takapään jäykempään asentoon. Mukava kun ylämäkiin pumpatessa antaa alusta hiukan myöten.

Nappularenkaissa melkoinen vierintävastus, mutta kun en välitä kellosta, niin ei merkitystä vauhdilla. Vain 3 km/h suunnilleen samalla teholla parempi keskinopeus kun kickbikella, jossa kuitenkin kivikovat (8-9 bar) kapeat renkaat.

Pysyttelen alussa tiellä, että opin ensin käsitelemään tätä rutiinilla, ja vasta sitten maastoon. Lukkopolkimet oli erittäin herkässä säädössä, ja en usko että vaatii enää löysempää. Jalat irtoaa, kunhan vähän sivulle vetäsee.

Alustan säätöjä en kopeloinut, muuta kun katsoin että takapää meni kireämpään asentoon. Etupää saa olla tuossa missä on. Se ei paljoa tiellä tunnu joustavan.

Onkohan maastossa satulan korkeus syytä pitää samana kuin maantiellä? Nyt polvi oikenee melkein kokonaan, ja pitäis olla aika hyvä. Ainakin mukavin oli tällä säädöllä mihin parin kokeilun jälkeen päädyin. Maantiepyörän satulan säädin aikoinaan ihan oppaan mukaan, ja tässä nyt aika samalla korkeudella.

Samat säännöt satulan säädössä pätee maastossa ja maantiellä, maastossa tosin voi laittaa satulaa hieman taaemmas koska jyrkemmät ylämäet runtataan ylös istuviltaan, saa enemmän vääntöä kampiin ja pitoa takarenkaalle.
 
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

Nitrous

Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tuomas

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.13 - klo:13:02
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.

Aika paljon saa kuntoilla ennenkuin siitä tulee hauskaa. Paras hetki tosiaan on se kun pääsee suihkuun.

-t-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

jarska

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 12.10.13 - klo:14:21
Paras hetki tosiaan on se kun pääsee suihkuun.

-t-

Paras hetki on kun saa suihkun jälkeen ottaa oluen. beer_2

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.13 - klo:13:02
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.
Tee semmoinen ohjelma missä on selkeästi nouseva intensiteetti ja tavoitteet. Jossain salireenissä pystyy heittää tavoitteita jo seuraavaan reeniin, etenkin alle 2kk ohjelmanvaihdosta.

Musta ainakin mukavempaa kun tietää että on piirun verran vahvempi kuin viime viikolla ja jos ei oo niin tietääpä mitä tehdä ens kerralla paremmin.

poutis

Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: poutis - 12.10.13 - klo:17:11
Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!

Jäikös sulla se vanha munamankeli nurkkiin lojumaan kun päivitit kalustoo? Oiskohan tollasella kivempi vetää ittensä piippuun?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.10.13 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.13 - klo:13:02
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.
Tee semmoinen ohjelma missä on selkeästi nouseva intensiteetti ja tavoitteet. Jossain salireenissä pystyy heittää tavoitteita jo seuraavaan reeniin, etenkin alle 2kk ohjelmanvaihdosta.

Musta ainakin mukavempaa kun tietää että on piirun verran vahvempi kuin viime viikolla ja jos ei oo niin tietääpä mitä tehdä ens kerralla paremmin.

Kyllähän tota kehitystä tulee sekä lenkkeilyssä, että lihaskunnossa, mutta silti se itse tekeminen on perseestä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

poutis

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.13 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: poutis - 12.10.13 - klo:17:11
Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!

Jäikös sulla se vanha munamankeli nurkkiin lojumaan kun päivitit kalustoo? Oiskohan tollasella kivempi vetää ittensä piippuun?
Joo kyllä se on mulla vielä. Sitäkin on päivitetty tälle kaudelle sen verran monella eurolla et ei kannata myydä.  :P
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: poutis - 13.10.13 - klo:13:50
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.13 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: poutis - 12.10.13 - klo:17:11
Palauttava olut nautittu parin tunnin rymyymisen jälkeen uudella maastojyrällä. Taidan ottaa vielä toisen.  :)
Niin ja noi salitouhut on aina syvältä!

Jäikös sulla se vanha munamankeli nurkkiin lojumaan kun päivitit kalustoo? Oiskohan tollasella kivempi vetää ittensä piippuun?
Joo kyllä se on mulla vielä. Sitäkin on päivitetty tälle kaudelle sen verran monella eurolla et ei kannata myydä.  :P
Ja minä kun kuvittelin, että sellanen vanha harrasteväline lähtis lähes ilmaseks.  ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.13 - klo:13:02
Millon tän kuntoilun pitäs alkaa olla mukavaa? Tässä sen pari kuukautta tullut tehtyä lihaskuntoa ja lenkkeiltyä säännöllisemmin, mutta joka kerta aloittaminen/lähteminen on ihan perseestä, tekeminen vielä enemmän hanurista ja ainut ilon hetki tulee sillä hetkellä kun saa lopettaa.

Silloin kun kuntoilu tulee jonkun mukavan harrastuksen sivussa. Kuntoilu kuntoilun vuoksi on aina hanurista.

Hyötyliikuntanakin menettelee, kun hikoilulla on joku muu tarkoitus kuin pelkkä kuntoilu. Itellä toimii polttopuuhommat ihan ok motivaation puolesta.

app

Alussa pitää olla joku selkeä tavoite. Aika harva jaksaa ihan vaan terveyslliikunnan kannalta rääkätä itseään. Sitten kun homma on vuosien kuluessa edistynyt asteelle liikunta-addiktio (joka mulla oli alun perinkin tavoite), tyydytystä antaa jo pelkkä treeni, ja sen seurannasta saadut kiksit. Tähän tilaan pääsy on todella pitkän työn takana.
Jos esim. päättää juoksemalla nostaa kuntoaan, niin heti vaan kokeilemaan miten vitonen tai kymppi kulkee. Sitten hölkkäkisaan mukaan lappu rinnassa tavoitteen kanssa, jne.
On aika syvältä yksikseen nylkyttää, jos ei mitään edistystä ole hommassa. Pelkkä painon tipuminenkin kun on hoidettavissa energian saannin puolelta, ei niinkään kulutuksen, joka toisaalta lisää ruokahalua.

Powered by EzPortal