Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Ja ei muuten tarvi pelätä niitä liian isoja ja painavia lihaksia. Ei ne ihan talvessa taida ilmestyä vaikka muuttaisit osoitteen salille :)

wbaum

07.11.13 - klo:13:14 #586 Viimeisin muokkaus: 07.11.13 - klo:13:19 käyttäjältä wbaum
Siellä kuntosalilla voi tehdä myös funktionaalisia reenejä.

Ite oon ihan ihastunut noihin tempauskyykkyihin, yhen jalan maastavetoihin, pitkiin voimapallon heittelysarjoihin, voimapyörälyyn, trx-harjoitteisiin yms.

Näille annan reilun kolmasosan omista viikottaisista reeneistä ja tällä hetkellä torson puolesta olen elämäni kunnossa, mikä ei varmaan huono juttu ole kun tästä mopon päälle pääsee.

Ainakin viime kesänä tuntui muutamaan kertaa että jaloista loppuu ekana pito radalla. Ei vaan jaksa nostella itseään puolelta toiselle.

Jos tässä tiukemman puolesta lihaa 3kg sais kevääseen mennessä niin olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen, joten painon nousua ei kannata pelätä vaikka salilla kävisi. :D

Mikko K.

07.11.13 - klo:13:29 #587 Viimeisin muokkaus: 07.11.13 - klo:13:31 käyttäjältä Mikko K.
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)

Tämä siis mitattu yliopiston liikunnan laitoksella :)

Ens kesänä tavoitteena painaa alle 68kg ja pitää mave, kyykky ja penkki ennallaan.

Heino

Painoo tulee tosiaan lisää syömällä, mikäli kuntosalin sijaan erehtyy ruokailusaliin niin sitten salilla käyminen saattaa tuotakin muodostua!

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 07.11.13 - klo:13:29
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)
Tietty riippuu tarkisteltavasta aikavälistä ja tietty ukon kunnosta. Ainakin erään inbody-mittauksen mukaan itselläkin 3kk aikana oli tippunut 3kg rasvaa ja 1kg tullut lihasta. Talvi kun on pitkä suomessa niin siinähän ehtii monesti tiputtaa rasvoja ja lisätä lihaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 07.11.13 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 07.11.13 - klo:13:29
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)
Tietty riippuu tarkisteltavasta aikavälistä ja tietty ukon kunnosta. Ainakin erään inbody-mittauksen mukaan itselläkin 3kk aikana oli tippunut 3kg rasvaa ja 1kg tullut lihasta. Talvi kun on pitkä suomessa niin siinähän ehtii monesti tiputtaa rasvoja ja lisätä lihaa.

Näin on. Inbodyssa en tyytyisi yhteen mittaukseen, vaan mielellään samalta käynniltä vähintään 2 kpl mittauksia, joiden tulee olla linjassa keskenään. On meinaan aika yllättäviä heittoja joskus. Mulle tehtiin tuon lisäksi dexa, joka on sitten vielä pykälää tarkempi. Molemmat näyttivät samansuuntaisia tuloksia, mutta jälkimmäiseen löytyy luottoa enemmän.

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 07.11.13 - klo:13:29
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)

Tämä siis mitattu yliopiston liikunnan laitoksella :)

Ens kesänä tavoitteena painaa alle 68kg ja pitää mave, kyykky ja penkki ennallaan.

2009 lokakuun alusta aloitin dieetin, ja vedin 71--->66-67 kiloon painon. Kaikki sokerit ja herkut pois, ja rasvoista vähän kanssa. Kyykyssä sain kevällä saman 130 kg edelleen, ja muutkin perusliikkeet samoissa. Juoksuvauhti petraantui kivasti, ja juoksin oman enkkani kympillä 50 vuotiaana. Tosin aloitin koko touhun vasta nelikymppisenä. Harmi vaan että vammakierre pilaskin sitten koko touhun lopulta, enkä päässyt pitkässä kisassa ulosmittaamaan 7-8 kk. ankaraa diettillä höystettyä kuuria.

slowrider

Viime vuonna aloitin lokakuussa 6krt/vk (4 salitreeniä+ 2x45min aerobista) pienillä plussakaloreilla (n.300g painoa lisää/vk). Paino nousi 70-->78kg.

Siitä sitten helmikuu-toukokuu pikkasen nopeammalla tahdilla dieettiä enemmän aerobiseen kuntoon painottaen. (4 salitreeniä+ 3x60min aerobinen).  Tässäkin oli viikossa yksi lepopäivä, eli yksi treeni oli niin että aamulla aerobinen ja illalla sali.  paino tässä ajassa 78kg-->68kg

Vappuun mennessä oli tavoite olla ajokunnossa ja ihan hyvin se meni. Painon muutos oli vain 2kg, mutta sarjapainot/aerobinen kunto ja liikkuvuus huomattavasti parempi kun edellisenä vuonna. Kesänä ajokunto oli hyvä. Ensimmäisien päivien jälkeen kun tottui, niin täysiä settiä/päiviä lähes poikkeuksetta (1 setti korkeintaan välistä ruokatauon takia).

Nyt ensi vuodelle tavoite suunnilleen sama, mutta olosuhteiden pakosta suunnitelma päinvastoin. Nyt alkuun kovaa aerobista treeniä kunnes paikat kestää painoja ja sitten asteittain salitreenin lisäystä ja aerobisen vähennystä kevättä kohden. Nythän sen sitten näkee ensikesänä kumpi painotus toimi paremmin.


parjan_fin

Mä taidan jatkaa samoilla treeneillä kuin aikaisemminkin :)

Sillä Heinolan CC -kisassa tuli ajettua 2h14m21sek ja keskisyke oli 176, huippujen käydessä 188. Samalla sykemittarilla on otettu totaali maksimit 198 ja maitohapporaja, eli milloin kroppa tuottaa enemmän maitohappoja kuin poistaa, on 170.

Ja tällä kunnolla RR:n ajaminen tuntui oikeasti melkoisen leikiltä, vaikkakin kyllä siinäkin hiki tulee ja sykkeet käy korkealla, mutta ei missään nimessä noin korkealla. RR:ssä saa sentään suorilla huilata. Ja vaikka RR:ssä ottaisikin samat kierrokset irti pumpusta, niin ei se kisa kestä kuin sen 20 minuutin luokkaa.

Enduro, MX, juoksulenkit sekä maastofillarilenkit pysyy edelleenkin repertuaarissa. EHKÄ saatan ottaa kevyttä punttisalia talvella...
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

app

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 07.11.13 - klo:20:33
Mä taidan jatkaa samoilla treeneillä kuin aikaisemminkin :)

Sillä Heinolan CC -kisassa tuli ajettua 2h14m21sek ja keskisyke oli 176, huippujen käydessä 188. Samalla sykemittarilla on otettu totaali maksimit 198 ja maitohapporaja, eli milloin kroppa tuottaa enemmän maitohappoja kuin poistaa, on 170.


Sulla on tosi kova kunto tällä hetkellä. Reippaasti yli 80% max. kun jaksaa pistellä kaks tuntia putkeen, lajissa kun lajissa, niin suorituskyky on kova.
Mulla tällä hetkellä tuolla tehoalueella täysin kateissa kunto, kun vaan höntsyillyt kevyttä ja määrää.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: app - 07.11.13 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 07.11.13 - klo:20:33
Mä taidan jatkaa samoilla treeneillä kuin aikaisemminkin :)

Sillä Heinolan CC -kisassa tuli ajettua 2h14m21sek ja keskisyke oli 176, huippujen käydessä 188. Samalla sykemittarilla on otettu totaali maksimit 198 ja maitohapporaja, eli milloin kroppa tuottaa enemmän maitohappoja kuin poistaa, on 170.


Sulla on tosi kova kunto tällä hetkellä. Reippaasti yli 80% max. kun jaksaa pistellä kaks tuntia putkeen, lajissa kun lajissa, niin suorituskyky on kova.
Mulla tällä hetkellä tuolla tehoalueella täysin kateissa kunto, kun vaan höntsyillyt kevyttä ja määrää.

No tattis! Mä koitan tehdä sen mikä tuntuu hyvältä ja toteutettavissa olevalta. Parinkin eri PT:n tekemät ohjelmat kehottaisi treenaamaan enemmän, mutta kun ei yksinkertaisesti ehdi. Ehkäpä juuri siksi junnaankin endurossa ja CC:ssä B - luokassa.

Mutta ei tuo peruskunnon junnaaminen harakoille mene, sillä se on kuin talon rakennuksessa sokkelivalut. Ne pitää olla kunnossa, sitten seinät, jotta voi kattoa alkaa rakentamaan. Ja helpompaa se kunnon kehittäminen on noin päin. Aika moni suomalainen mies ajattelee, että "Ei ole kunnon treeni, jos ei verenmaku ole suussa!" ja juuri silloin koitetaan kuntoa rakentaa kuten taloa, mutta väärin päin, eli kattoa ennen sokkelia.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

app

Tämä viikko menkikin täysin lepäillessä, kun rassattiin tuota olkapäätä keskiviikkona. Viime viikonloppu olikin mielenkiintoinen. Juoksin matolla sekä lauantaina että sunnuntaina 10 km. 6 min/km köpöttelin. Viimeksi juoksin näin pitkän matkan 2012 toukokuun 29. päivä, kun seuraavalla viikolla sitten tulikin stoppi magneettikuvan jälkeen.
Polvi on selvästi parempi, ja vaan pientä kirvelyä tuntui nivelessä.
Alkavalla viikolla taas aloitetaan alusta, eli istuttavalla polkulaitteella koko viikko. Perjantaina otetaan tikit pois, ja seuraavalla viikolla vasta juhlat alkaakin, eli pääse altaaseen vesijuoksemaan, ja krossarilla polkemaan.  ... on halvat huvit.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Aika jännä, vikassa alastaron ycc luulin että mun kunto loppu, mutta kun katsoo kierrosaikoja kaikilta kierroksilta niin tulee mieleen kaksi eri vaihtoehtoa.


1:29.983   1:25.182   1:25.918   1:25.397   1:24.975   1:25.975   1:25.552   1:25.191   1:25.706   1:24.724   1:24.798   1:24.744   1:24.332   1:24.829


1) oon huomannut lopussa, että per**le, kunto ei anna periksi --> lisää hanaa.

2) oon alussa puristanut ja jännittänyt niin vitusti --> voimat vähentynyt --> puristaminen ja turha pyörän päällä liikkuminen loppuu --> ajosta tulee rentoo --> kello tykkää.

Muutenkin, tuntuu että siinä mun tekemisessä on kokoajan kiire ja hirvee tekemisen meininki kokoajan. Kun katsoo A kuskeja, niin välilä kattoo että mitä toi tossa vaan istuskelee, yrittäis ees. Silti kello näyttää kovia aikoja.



T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.11.13 - klo:23:24
1:29.983   1:25.182   1:25.918   1:25.397   1:24.975   1:25.975   1:25.552   1:25.191   1:25.706   1:24.724   1:24.798   1:24.744   1:24.332   1:24.829

Huh olet mennyt kyllä vauhdilla!
Oma vahva veikkaus on jälkimmäinen vaihtoehtosi.
Alkuun olet kuitenkin ollut  >:( "täytyy ottaa hyvä lähtö ja saada hyvä ajoväli ja ohittaa kaikki"
Sitten bike_leaning "Tämähän on mennyt jo melko hyvin. Jos tuon edelläolevan vielä ohittaisi..."

Powered by EzPortal