Uudet viestit

MP-Ratatori

O: Yamaha R6 -05 vanteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 06/07/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O: K5-K6 GSX-R tonnarin slipari / Yoshin pelkkä pönttö


Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
M: Dunlop sateiset, uusi setti

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 30/06/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O:Ratapyörä

Päiväys: 08/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kunnon kohotusta  (Luettu 384751 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1496
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.20 - klo:22:01
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 607
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #585 : 07.11.13 - klo:11:37 »
Ja ei muuten tarvi pelätä niitä liian isoja ja painavia lihaksia. Ei ne ihan talvessa taida ilmestyä vaikka muuttaisit osoitteen salille :)

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #586 : 07.11.13 - klo:13:14 »
Siellä kuntosalilla voi tehdä myös funktionaalisia reenejä.

Ite oon ihan ihastunut noihin tempauskyykkyihin, yhen jalan maastavetoihin, pitkiin voimapallon heittelysarjoihin, voimapyörälyyn, trx-harjoitteisiin yms.

Näille annan reilun kolmasosan omista viikottaisista reeneistä ja tällä hetkellä torson puolesta olen elämäni kunnossa, mikä ei varmaan huono juttu ole kun tästä mopon päälle pääsee.

Ainakin viime kesänä tuntui muutamaan kertaa että jaloista loppuu ekana pito radalla. Ei vaan jaksa nostella itseään puolelta toiselle.

Jos tässä tiukemman puolesta lihaa 3kg sais kevääseen mennessä niin olisin kyllä enemmän kuin tyytyväinen, joten painon nousua ei kannata pelätä vaikka salilla kävisi. :D

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.06.20 - klo:22:32
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #587 : 07.11.13 - klo:13:29 »
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)

Tämä siis mitattu yliopiston liikunnan laitoksella :)

Ens kesänä tavoitteena painaa alle 68kg ja pitää mave, kyykky ja penkki ennallaan.

Poissa Heino

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 70
  • Paikalla:29.04.19 - klo:14:40
  • GSX-R600 K6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 47
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #588 : 07.11.13 - klo:14:14 »
Painoo tulee tosiaan lisää syömällä, mikäli kuntosalin sijaan erehtyy ruokailusaliin niin sitten salilla käyminen saattaa tuotakin muodostua!

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:24.06.20 - klo:16:02
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #589 : 07.11.13 - klo:15:07 »
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)
Tietty riippuu tarkisteltavasta aikavälistä ja tietty ukon kunnosta. Ainakin erään inbody-mittauksen mukaan itselläkin 3kk aikana oli tippunut 3kg rasvaa ja 1kg tullut lihasta. Talvi kun on pitkä suomessa niin siinähän ehtii monesti tiputtaa rasvoja ja lisätä lihaa.

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.06.20 - klo:22:32
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #590 : 07.11.13 - klo:15:09 »
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)
Tietty riippuu tarkisteltavasta aikavälistä ja tietty ukon kunnosta. Ainakin erään inbody-mittauksen mukaan itselläkin 3kk aikana oli tippunut 3kg rasvaa ja 1kg tullut lihasta. Talvi kun on pitkä suomessa niin siinähän ehtii monesti tiputtaa rasvoja ja lisätä lihaa.

Näin on. Inbodyssa en tyytyisi yhteen mittaukseen, vaan mielellään samalta käynniltä vähintään 2 kpl mittauksia, joiden tulee olla linjassa keskenään. On meinaan aika yllättäviä heittoja joskus. Mulle tehtiin tuon lisäksi dexa, joka on sitten vielä pykälää tarkempi. Molemmat näyttivät samansuuntaisia tuloksia, mutta jälkimmäiseen löytyy luottoa enemmän.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #591 : 07.11.13 - klo:18:53 »
Ja sellaisen sitkeän myytin haluasin vielä kumota, etteikö muka lihasmassaa voi kasvattaa samalla kun paino (=rasvat ja nesteet) putoaa.
Helppoa se ei ole, mutta mulle tuli viime talvena noin kilo lihaa samalla, kun paino tippu 8kg. (Tämä ns. normaali vartaloon.)

Tämä siis mitattu yliopiston liikunnan laitoksella :)

Ens kesänä tavoitteena painaa alle 68kg ja pitää mave, kyykky ja penkki ennallaan.

2009 lokakuun alusta aloitin dieetin, ja vedin 71--->66-67 kiloon painon. Kaikki sokerit ja herkut pois, ja rasvoista vähän kanssa. Kyykyssä sain kevällä saman 130 kg edelleen, ja muutkin perusliikkeet samoissa. Juoksuvauhti petraantui kivasti, ja juoksin oman enkkani kympillä 50 vuotiaana. Tosin aloitin koko touhun vasta nelikymppisenä. Harmi vaan että vammakierre pilaskin sitten koko touhun lopulta, enkä päässyt pitkässä kisassa ulosmittaamaan 7-8 kk. ankaraa diettillä höystettyä kuuria.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1496
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.07.20 - klo:22:01
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 607
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #592 : 07.11.13 - klo:19:08 »
Viime vuonna aloitin lokakuussa 6krt/vk (4 salitreeniä+ 2x45min aerobista) pienillä plussakaloreilla (n.300g painoa lisää/vk). Paino nousi 70-->78kg.

Siitä sitten helmikuu-toukokuu pikkasen nopeammalla tahdilla dieettiä enemmän aerobiseen kuntoon painottaen. (4 salitreeniä+ 3x60min aerobinen).  Tässäkin oli viikossa yksi lepopäivä, eli yksi treeni oli niin että aamulla aerobinen ja illalla sali.  paino tässä ajassa 78kg-->68kg

Vappuun mennessä oli tavoite olla ajokunnossa ja ihan hyvin se meni. Painon muutos oli vain 2kg, mutta sarjapainot/aerobinen kunto ja liikkuvuus huomattavasti parempi kun edellisenä vuonna. Kesänä ajokunto oli hyvä. Ensimmäisien päivien jälkeen kun tottui, niin täysiä settiä/päiviä lähes poikkeuksetta (1 setti korkeintaan välistä ruokatauon takia).

Nyt ensi vuodelle tavoite suunnilleen sama, mutta olosuhteiden pakosta suunnitelma päinvastoin. Nyt alkuun kovaa aerobista treeniä kunnes paikat kestää painoja ja sitten asteittain salitreenin lisäystä ja aerobisen vähennystä kevättä kohden. Nythän sen sitten näkee ensikesänä kumpi painotus toimi paremmin.


Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #593 : 07.11.13 - klo:20:33 »
Mä taidan jatkaa samoilla treeneillä kuin aikaisemminkin :)

Sillä Heinolan CC -kisassa tuli ajettua 2h14m21sek ja keskisyke oli 176, huippujen käydessä 188. Samalla sykemittarilla on otettu totaali maksimit 198 ja maitohapporaja, eli milloin kroppa tuottaa enemmän maitohappoja kuin poistaa, on 170.

Ja tällä kunnolla RR:n ajaminen tuntui oikeasti melkoisen leikiltä, vaikkakin kyllä siinäkin hiki tulee ja sykkeet käy korkealla, mutta ei missään nimessä noin korkealla. RR:ssä saa sentään suorilla huilata. Ja vaikka RR:ssä ottaisikin samat kierrokset irti pumpusta, niin ei se kisa kestä kuin sen 20 minuutin luokkaa.

Enduro, MX, juoksulenkit sekä maastofillarilenkit pysyy edelleenkin repertuaarissa. EHKÄ saatan ottaa kevyttä punttisalia talvella...
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #594 : 07.11.13 - klo:21:25 »
Mä taidan jatkaa samoilla treeneillä kuin aikaisemminkin :)

Sillä Heinolan CC -kisassa tuli ajettua 2h14m21sek ja keskisyke oli 176, huippujen käydessä 188. Samalla sykemittarilla on otettu totaali maksimit 198 ja maitohapporaja, eli milloin kroppa tuottaa enemmän maitohappoja kuin poistaa, on 170.


Sulla on tosi kova kunto tällä hetkellä. Reippaasti yli 80% max. kun jaksaa pistellä kaks tuntia putkeen, lajissa kun lajissa, niin suorituskyky on kova.
Mulla tällä hetkellä tuolla tehoalueella täysin kateissa kunto, kun vaan höntsyillyt kevyttä ja määrää.

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #595 : 08.11.13 - klo:23:07 »
Mä taidan jatkaa samoilla treeneillä kuin aikaisemminkin :)

Sillä Heinolan CC -kisassa tuli ajettua 2h14m21sek ja keskisyke oli 176, huippujen käydessä 188. Samalla sykemittarilla on otettu totaali maksimit 198 ja maitohapporaja, eli milloin kroppa tuottaa enemmän maitohappoja kuin poistaa, on 170.


Sulla on tosi kova kunto tällä hetkellä. Reippaasti yli 80% max. kun jaksaa pistellä kaks tuntia putkeen, lajissa kun lajissa, niin suorituskyky on kova.
Mulla tällä hetkellä tuolla tehoalueella täysin kateissa kunto, kun vaan höntsyillyt kevyttä ja määrää.

No tattis! Mä koitan tehdä sen mikä tuntuu hyvältä ja toteutettavissa olevalta. Parinkin eri PT:n tekemät ohjelmat kehottaisi treenaamaan enemmän, mutta kun ei yksinkertaisesti ehdi. Ehkäpä juuri siksi junnaankin endurossa ja CC:ssä B - luokassa.

Mutta ei tuo peruskunnon junnaaminen harakoille mene, sillä se on kuin talon rakennuksessa sokkelivalut. Ne pitää olla kunnossa, sitten seinät, jotta voi kattoa alkaa rakentamaan. Ja helpompaa se kunnon kehittäminen on noin päin. Aika moni suomalainen mies ajattelee, että "Ei ole kunnon treeni, jos ei verenmaku ole suussa!" ja juuri silloin koitetaan kuntoa rakentaa kuten taloa, mutta väärin päin, eli kattoa ennen sokkelia.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #596 : 10.11.13 - klo:15:30 »
Tämä viikko menkikin täysin lepäillessä, kun rassattiin tuota olkapäätä keskiviikkona. Viime viikonloppu olikin mielenkiintoinen. Juoksin matolla sekä lauantaina että sunnuntaina 10 km. 6 min/km köpöttelin. Viimeksi juoksin näin pitkän matkan 2012 toukokuun 29. päivä, kun seuraavalla viikolla sitten tulikin stoppi magneettikuvan jälkeen.
Polvi on selvästi parempi, ja vaan pientä kirvelyä tuntui nivelessä.
Alkavalla viikolla taas aloitetaan alusta, eli istuttavalla polkulaitteella koko viikko. Perjantaina otetaan tikit pois, ja seuraavalla viikolla vasta juhlat alkaakin, eli pääse altaaseen vesijuoksemaan, ja krossarilla polkemaan.  ... on halvat huvit.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5157
  • Paikalla:tänään kello 02:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #597 : 14.11.13 - klo:14:20 »
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #598 : 14.11.13 - klo:23:24 »
Aika jännä, vikassa alastaron ycc luulin että mun kunto loppu, mutta kun katsoo kierrosaikoja kaikilta kierroksilta niin tulee mieleen kaksi eri vaihtoehtoa.


1:29.983   1:25.182   1:25.918   1:25.397   1:24.975   1:25.975   1:25.552   1:25.191   1:25.706   1:24.724   1:24.798   1:24.744   1:24.332   1:24.829


1) oon huomannut lopussa, että per**le, kunto ei anna periksi --> lisää hanaa.

2) oon alussa puristanut ja jännittänyt niin vitusti --> voimat vähentynyt --> puristaminen ja turha pyörän päällä liikkuminen loppuu --> ajosta tulee rentoo --> kello tykkää.

Muutenkin, tuntuu että siinä mun tekemisessä on kokoajan kiire ja hirvee tekemisen meininki kokoajan. Kun katsoo A kuskeja, niin välilä kattoo että mitä toi tossa vaan istuskelee, yrittäis ees. Silti kello näyttää kovia aikoja.



Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1180
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 08:34
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #599 : 15.11.13 - klo:08:59 »
1:29.983   1:25.182   1:25.918   1:25.397   1:24.975   1:25.975   1:25.552   1:25.191   1:25.706   1:24.724   1:24.798   1:24.744   1:24.332   1:24.829

Huh olet mennyt kyllä vauhdilla!
Oma vahva veikkaus on jälkimmäinen vaihtoehtosi.
Alkuun olet kuitenkin ollut  >:( "täytyy ottaa hyvä lähtö ja saada hyvä ajoväli ja ohittaa kaikki"
Sitten bike_leaning "Tämähän on mennyt jo melko hyvin. Jos tuon edelläolevan vielä ohittaisi..."

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020