Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.11.13 - klo:23:24
2) oon alussa puristanut ja jännittänyt niin vitusti --> voimat vähentynyt --> puristaminen ja turha pyörän päällä liikkuminen loppuu --> ajosta tulee rentoo --> kello tykkää.

Muutenkin, tuntuu että siinä mun tekemisessä on kokoajan kiire ja hirvee tekemisen meininki kokoajan. Kun katsoo A kuskeja, niin välilä kattoo että mitä toi tossa vaan istuskelee, yrittäis ees. Silti kello näyttää kovia aikoja.

Veikkaan, että tuo kohta 2) pitää paikkaansa. Et olisi eka kuski, joka ajaa enkkansa ruutulipun jälkeen setin jäähdyttelykierroksella. Ylipäänsä kaikki tekeminen pyörän päällä pitäisi minimoida, etenkin pyörän päällä liikkuminen pitäisi hoitaa mahdollisimman rauhassa ettei häiritsisi alustaa. Kemoran paluusuora on hieno paikka seurata kuinka keskiryhmän kuskit saa pyörän elämään koko suoran ajan kun avataan piiskakaasulla ja jumpataan pyörän päällä ajoasentoa väärään aikaan puolelta toiselle. Tietenkin hyvä alusta tappaa kuskin pienet virheet, mutta sekin pieni liike on pidosta pois.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.11.13 - klo:23:24
2) oon alussa puristanut ja jännittänyt niin vitusti --> voimat vähentynyt --> puristaminen ja turha pyörän päällä liikkuminen loppuu --> ajosta tulee rentoo --> kello tykkää.

Muutenkin, tuntuu että siinä mun tekemisessä on kokoajan kiire ja hirvee tekemisen meininki kokoajan. Kun katsoo A kuskeja, niin välilä kattoo että mitä toi tossa vaan istuskelee, yrittäis ees. Silti kello näyttää kovia aikoja.
Mä veikkaan kans tota. Ja itse olen ehkä suht ääriesimerkki siitä. Mitä pitempi päivä niin sitä suuremmalla todenäkösyydellä enkka syntyy viimesen setin viimesellä kierroksella. Kierroksia päivässä joku 50-100.

Kyl ne akuskit tekee ihan yhtä paljon ja yhtä kiireellä, mut ne vaan ei tee sitä ees taas riuhtomalla. Ja toinen iso ero on liikkeiden oikea-aikaisuus/ ajoitus.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.11.13 - klo:19:08
Viime vuonna aloitin lokakuussa 6krt/vk (4 salitreeniä+ 2x45min aerobista) pienillä plussakaloreilla (n.300g painoa lisää/vk). Paino nousi 70-->78kg.

Siitä sitten helmikuu-toukokuu pikkasen nopeammalla tahdilla dieettiä enemmän aerobiseen kuntoon painottaen. (4 salitreeniä+ 3x60min aerobinen).  Tässäkin oli viikossa yksi lepopäivä, eli yksi treeni oli niin että aamulla aerobinen ja illalla sali.  paino tässä ajassa 78kg-->68kg

Vappuun mennessä oli tavoite olla ajokunnossa ja ihan hyvin se meni. Painon muutos oli vain 2kg, mutta sarjapainot/aerobinen kunto ja liikkuvuus huomattavasti parempi kun edellisenä vuonna. Kesänä ajokunto oli hyvä. Ensimmäisien päivien jälkeen kun tottui, niin täysiä settiä/päiviä lähes poikkeuksetta (1 setti korkeintaan välistä ruokatauon takia).

Nyt ensi vuodelle tavoite suunnilleen sama, mutta olosuhteiden pakosta suunnitelma päinvastoin. Nyt alkuun kovaa aerobista treeniä kunnes paikat kestää painoja ja sitten asteittain salitreenin lisäystä ja aerobisen vähennystä kevättä kohden. Nythän sen sitten näkee ensikesänä kumpi painotus toimi paremmin.
Millä vitulla te saatte painon alle 70  :o Sinäki ooot hiRRvee köRRmy muhun verrattuna.

Omat mitat 174/74 aamupaino eikä se siitä tipu vaikka oon koittanu vähän vähentää syömistä. 
 Tiedän, että kyllä se oikeasti tippuis kun vaan jaksais panostaa noihin kaloreihin laskemiseen. En syö paskaa, tai juo alkoholia, mutta silti se pysyy aina tuossa. 

Muuten jatkan samalla kuntolinjalla; 60km polkupyöräilyä viikossa (töihin), 3-4 lenkkiä riippuen vähän motivaatiosta. Lenkit 60-90min. Sitten punnertelen ja teen noita syviä vatsoja. Voishan sitä salilla käydä, mutta sekin lysti maksaa täällä jumalan selän takana. Toi mun työ on tosi raskasta fyysisesti, niin sitä kauttakin pysyy jotenkin kunnossa. 

Niin, kun koittaa vähänkin vähentää syömistä, niin heti tuntuu ettei jaksa töissä, kun sitä ruokaa menee ihan vitusti. Rupeen IT nöRRtiks.

Itse huomasin, että hengästyy ja kädet alkaa antaan periksi ajaessa, varsinkin kuumalla tuo hengästyminen oli ongelma. Ei mulla nyt ihan paska kunto ole, kun on kuitenkin tullut aina jotain harrastettua. 

Veikkaan, että kyllä se on se rentous ens kauden sana, millä jaksaa ajaa.

Ei mulla nyt mitään asiaa ollut, kunhan juttelen joutavia ja odottelen uusimman walking deadin latautumista, toivottavasti se ei ole yhtä paska, kun tähän asti tää uusin kausi..

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.11.13 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.11.13 - klo:19:08
Viime vuonna aloitin lokakuussa 6krt/vk (4 salitreeniä+ 2x45min aerobista) pienillä plussakaloreilla (n.300g painoa lisää/vk). Paino nousi 70-->78kg.

Siitä sitten helmikuu-toukokuu pikkasen nopeammalla tahdilla dieettiä enemmän aerobiseen kuntoon painottaen. (4 salitreeniä+ 3x60min aerobinen).  Tässäkin oli viikossa yksi lepopäivä, eli yksi treeni oli niin että aamulla aerobinen ja illalla sali.  paino tässä ajassa 78kg-->68kg

Vappuun mennessä oli tavoite olla ajokunnossa ja ihan hyvin se meni. Painon muutos oli vain 2kg, mutta sarjapainot/aerobinen kunto ja liikkuvuus huomattavasti parempi kun edellisenä vuonna. Kesänä ajokunto oli hyvä. Ensimmäisien päivien jälkeen kun tottui, niin täysiä settiä/päiviä lähes poikkeuksetta (1 setti korkeintaan välistä ruokatauon takia).

Nyt ensi vuodelle tavoite suunnilleen sama, mutta olosuhteiden pakosta suunnitelma päinvastoin. Nyt alkuun kovaa aerobista treeniä kunnes paikat kestää painoja ja sitten asteittain salitreenin lisäystä ja aerobisen vähennystä kevättä kohden. Nythän sen sitten näkee ensikesänä kumpi painotus toimi paremmin.
Millä vitulla te saatte painon alle 70  :o Sinäki ooot hiRRvee köRRmy muhun verrattuna.

Omat mitat 174/74 aamupaino eikä se siitä tipu vaikka oon koittanu vähän vähentää syömistä.
Tiedän, että kyllä se oikeasti tippuis kun vaan jaksais panostaa noihin kaloreihin laskemiseen. En syö paskaa, tai juo alkoholia, mutta silti se pysyy aina tuossa.

Muuten jatkan samalla kuntolinjalla; 60km polkupyöräilyä viikossa (töihin), 3-4 lenkkiä riippuen vähän motivaatiosta. Lenkit 60-90min. Sitten punnertelen ja teen noita syviä vatsoja. Voishan sitä salilla käydä, mutta sekin lysti maksaa täällä jumalan selän takana. Toi mun työ on tosi raskasta fyysisesti, niin sitä kauttakin pysyy jotenkin kunnossa.

Niin, kun koittaa vähänkin vähentää syömistä, niin heti tuntuu ettei jaksa töissä, kun sitä ruokaa menee ihan vitusti. Rupeen IT nöRRtiks.

Itse huomasin, että hengästyy ja kädet alkaa antaan periksi ajaessa, varsinkin kuumalla tuo hengästyminen oli ongelma. Ei mulla nyt ihan paska kunto ole, kun on kuitenkin tullut aina jotain harrastettua.

Veikkaan, että kyllä se on se rentous ens kauden sana, millä jaksaa ajaa.

Ei mulla nyt mitään asiaa ollut, kunhan juttelen joutavia ja odottelen uusimman walking deadin latautumista, toivottavasti se ei ole yhtä paska, kun tähän asti tää uusin kausi..

Helpottaa asiaa paljon kun kerää "dataa". Eli pistää joka aamu aamupainon ylös, laskee siitä aina viikon keskiarvon ja niitä keskiarvoja vertailee. Kokoajan pitää päivän kalorit samassa ja muutaman viikon päästä jos keskiarvojen suunta ei ole haluttu niin säätää kalorimäärää.  Itse tein tosiaan dieetillä tuon 4 salitreeniä+3 aerobista viikkoon ja duuni aika raskasta rakennushommaa. Kyllä se paino tippui, hyvin jaksoi treenata ja käydä töissä. Kalorit tosin dieetilläkin oli yli 3000kcal.... Itseasiassa dieetti on paljon helpompaa kuin tämä painon nostaminen ;)  Alla esimerkkiä yhdestä pätkästä viime talvena. Painot siis aamupainoja, eli ei ns. normaalipainoja:

vko40 70,6kg
vko41 70,4kg
vko42 70,5kg ; kuume
vko43 70,6kg
vko44 70,7kg
vko45 70,8kg
vko46 70,8kg ; kalorien viilaus ylöspäin koska tahti liian hidas
vko47 71,3kg
vko48 71,4kg
vko49 71,7kg
vko50 72,2kg
vko51 72,6kg
vko52 73,3kg
vko01 74,2kg
vko02 74,1kg
vko03 74,5kg
vko04 74,9kg ; kevyt
vko05 74,5kg
DIEETTI ALKAA
vko06 74,1kg Dieettivalio
vko07 73,9kg
vko08 72,9kg
vko09 72,7kg
vko10 72,5kg
vko11 71,6kg ; Dieettivalion kaloreita alemmas
vko12 71,3kg
vko13 71,0kg
Jne jne

Cat

Kaissitä vois alkaa tota tekemään. Jos tonne alta 70kg pääsis, niin olis hyvä. Piditkö sitten kokoajan ruokavalion samana, vai lipitikkö kaljaa satunnaisesti?

Wper

Mä ajattelin koittaa saada ens kesäks painon sinne 80kg nurkille. Tällä hetkellä paino 93kg. Ja painoa pääsen pudottaan vasta maaliskuun alun voimanosto sm kisan jälkeen. Joten siitä juhannukseen -860rammaa viikko.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

eri-ernesti

Ite käyny ny 2-3 kertaa viikossa lenkkeilemässä ja 1-2 kertaa pelaamassa sulkapalloo, kunto alkaa oleen jo ihan kohtuu hyvä. Viikonloput pyhitän edelleenki ryyppäämiseen ja pizzojen syömiseen, viikolla sitte kattelee noita syömisiä vähä enempi.

Pituus ja paino on ny 173 / 74, kesäks alle 70, ehkä.

murmela

25.11.13 - klo:12:27 #607 Viimeisin muokkaus: 25.11.13 - klo:16:44 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.11.13 - klo:20:47Niin, kun koittaa vähänkin vähentää syömistä, niin heti tuntuu ettei jaksa töissä, kun sitä ruokaa menee ihan vitusti.
Hyvin suuri merkitys tohon väsymyksen tunteeseen on myös sillä mitä syö. Ei se pelkästään määrästä/kaloreista kiinni ole.
Vetämällä nopeeta hiilaria koko ajan on myöskin nälkä ja väsy koko ajan. Johtuen siitä ett verensokeri sahaa vuoristorataa koko ajan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 25.11.13 - klo:12:16
Ite käyny ny 2-3 kertaa viikossa lenkkeilemässä ja 1-2 kertaa pelaamassa sulkapalloo, kunto alkaa oleen jo ihan kohtuu hyvä. Viikonloput pyhitän edelleenki ryyppäämiseen ja pizzojen syömiseen, viikolla sitte kattelee noita syömisiä vähä enempi.

Pituus ja paino on ny 173 / 74, kesäks alle 70, ehkä.
:o  onko pitkiäkin lenkkejä :D

eri-ernesti

25.11.13 - klo:17:10 #609 Viimeisin muokkaus: 25.11.13 - klo:17:24 käyttäjältä eri-ernesti
Lainaus käyttäjältä: Cat - 25.11.13 - klo:16:12
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 25.11.13 - klo:12:16
Ite käyny ny 2-3 kertaa viikossa lenkkeilemässä ja 1-2 kertaa pelaamassa sulkapalloo, kunto alkaa oleen jo ihan kohtuu hyvä. Viikonloput pyhitän edelleenki ryyppäämiseen ja pizzojen syömiseen, viikolla sitte kattelee noita syömisiä vähä enempi.

Pituus ja paino on ny 173 / 74, kesäks alle 70, ehkä.
:o  onko pitkiäkin lenkkejä :D
Kybä käytännössä joka kerta, tänään sutasin 15 hyvin ryypätyn vlopun jälkeen :D
Lisätään vielä, että käytän aina sykemittaria ja normisti keskisyke on noin 155, tänään oli vaan 145.

slowrider

25.11.13 - klo:18:48 #610 Viimeisin muokkaus: 25.11.13 - klo:18:57 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 25.11.13 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: Cat - 25.11.13 - klo:16:12
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 25.11.13 - klo:12:16
Ite käyny ny 2-3 kertaa viikossa lenkkeilemässä ja 1-2 kertaa pelaamassa sulkapalloo, kunto alkaa oleen jo ihan kohtuu hyvä. Viikonloput pyhitän edelleenki ryyppäämiseen ja pizzojen syömiseen, viikolla sitte kattelee noita syömisiä vähä enempi.

Pituus ja paino on ny 173 / 74, kesäks alle 70, ehkä.
:o  onko pitkiäkin lenkkejä :D
Kybä käytännössä joka kerta, tänään sutasin 15 hyvin ryypätyn vlopun jälkeen :D
Lisätään vielä, että käytän aina sykemittaria ja normisti keskisyke on noin 155, tänään oli vaan 145.
Hitto sinä olisit tikissä kun vaan ehtisit ryypätä enemmän :D


Edit:

Pari viikkoa käyny ahkeraan uimassa,salilla jne. Kuvittelin et nyt on kunto jo ihan hyvä. Oli karu pudotus maanpinnalle eka duunipäivä. semmosen 80kpl 25kg pikabetonisäkkiä kun kanteli ympäri kerrostaloa ja mylläsi ja valoi 6 lattiaa, niin olihan kuolema lähellä. Kotiin kun tuli ja rojahti sängylle niin tajus et nyt on huono asento, muttei jaksanut kääntää kylkeä kun oli niin loppu :D

jarska

Lihaksistoo huollettu kaiken maailman vempeleillä ja crossia päälle.
Kävin eilen puntarilla ja paino nyt tasan 100 kg, eli noussu prkl!
Voi olla että selittelen vaan ittelleni, mut housujen ja mittanauhan mukaan vatsa ei kuitenkaan ole kasvanut, eikä posketkaan näy takaapäin.
Voisiko olla mahdollista et tässä iässäkin tulis lihaksia lisää/takas, kun joskus nuoruudessa painoin 113kg, eikä grammaakaan rasvaa.

Vuorela

29.11.13 - klo:19:21 #612 Viimeisin muokkaus: 29.11.13 - klo:20:07 käyttäjältä jarska
Liikunnasta on viime aikoina tullut ratabudjettia kasvattavaa toimintaa, jossa saa samalla laulattaa 2t husqvarnaa pitkin metsiä. Painoa tuo ei ole pudottanut ja 81kg mennään. Lihanskunto etenkin kestävyyden puolesta parantunut mukavasti.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.11.13 - klo:18:33
Lihaksistoo huollettu kaiken maailman vempeleillä ja crossia päälle.
Kävin eilen puntarilla ja paino nyt tasan 100 kg, eli noussu prkl!
Voi olla että selittelen vaan ittelleni, mut housujen ja mittanauhan mukaan vatsa ei kuitenkaan ole kasvanut, eikä posketkaan näy takaapäin.
Voisiko olla mahdollista et tässä iässäkin tulis lihaksia lisää/takas, kun joskus nuoruudessa painoin 113kg, eikä grammaakaan rasvaa.


Tietty sitä lihasta tulee. Ei toki yhtä nopeaa kun parikymppisellä, mutta tulee kuiten kokoajan tasaseen tahtiin. Pirun hyvä esimerkki aiheesta omallakin salilla.

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 29.11.13 - klo:20:54
Tietty sitä lihasta tulee. Ei toki yhtä nopeaa kun parikymppisellä, mutta tulee kuiten kokoajan tasaseen tahtiin. Pirun hyvä esimerkki aiheesta omallakin salilla.
Kiitos kannustuksesta, tämä voi jo vaikuttaa pikkujoulukisojen tuomarointiin.

Powered by EzPortal