Uudet viestit

MP-Ratatori

O:Nahkapuku

Päiväys: 28/05/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)
M: BMW S 1000 RR shifter/blipperi anturi * uusi *

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 03/05/2020
Kommentit (0)
M: BWM RCK 3 säätöpiuha.

Hinta: 390.00 EUR
Päiväys: 29/04/2020
Kommentit (0)
M: CBR1000RR 2010

Hinta: 7000.00 EUR
Päiväys: 07/04/2020
Kommentit (0)
WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kunnon kohotusta  (Luettu 379299 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa poutis

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 117
  • Paikkakunta: Hki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.06.15 - klo:10:32
  • R1 -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 39
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #615 : 01.12.13 - klo:21:15 »
Maastopyörällä koluttu metsiä kolme ja puol tuntia. Matkaa tuli siirtymineen joku reilu kolmekymppiä. Olipahan liukasta kalliolla ja nastoja ois kaipaillu. Nyt tulee taukoa fillarointiin ja tiistaina ensimmäiselle korkean paikan leirille Sveitsiin.:)
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #616 : 02.12.13 - klo:20:38 »
Tällä hetkellä kuntoilusta ei tule hevon v***ua. Oikean puolsiet raajat edelleen, tai taas, miten vaan, pois pelistä. Ei tota saa****an krossariakaan polkemaan riitä motivaatio.
Kolmen viikon päästä taas tällit ortopedin kanssa.  Siltäkin on jo parhaat kortit pelattu. v**un välit.

Poissa Fasu

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 384
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.03.19 - klo:17:46
  • R6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 930
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #617 : 06.12.13 - klo:09:36 »
app, äläpä hermostu.Sairauslomaa täälläkin "nautitaan" ja aletaan tekemään pieniä kävelylenkkejä.Jatkossa matkaa pidennetään ja kelin salliessa sukset jalkaan. Jos piikkirattainen mopo saadaan alle, sillä jatketaan. Kevään koittaessa kunto on ok.
Kestävyyttä tuo laji tarvii,eikä mitään 100m spurtteja.
VV

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1178
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 10:13
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #618 : 09.12.13 - klo:13:06 »
Onneksi on vaihtoehtoja perus pyöräilylle.

http://www.rowbike.com/

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #619 : 10.12.13 - klo:19:47 »
Hei jou! Millon me stadin hurjat mennään boulderoimaan, Toni?

Tampereen hevostenhakkaajat ei näihin bileisiin pääse!

Poissa tonibergholm

  • Moderaattori
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 31
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 288
  • Ikä: 43
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:12.07.18 - klo:14:50
  • BMW S1000RR -12
    • YCC/SBB 87
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 741
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #620 : 11.12.13 - klo:06:52 »
Oisko tuossa joulun ja loppiaisen välissä innokkaita?

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3281
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 14:40
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 675
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #621 : 11.12.13 - klo:11:10 »
Oisko tuossa joulun ja loppiaisen välissä innokkaita?
Jos vaan tästä flunssasta pääsee eroon tuohon mennessä niin voisin lähtee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #622 : 11.12.13 - klo:16:21 »
No sopiihan se.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1496
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.04.20 - klo:09:17
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #623 : 13.12.13 - klo:23:25 »
Näin hyvin menneen treenin jälkeen pakko vähän leijua. On se ihmisen kroppa vaan nopea tottumaan ja oppimaan, vaikkei nyt ihan teini enää olekkaan. 3kk luiden murtamista, noin 5vk siitä kun sai luvan alkaa tekemään yläkropalle kuminauhajumppaa ja vajaa 3vk sitten sairasloma loppui. 

Nyt tilanne se, että suht.raskasta raksaduunia jaksaa tehdä ihan normaaliin tahtiin ja duunin jälkeen jaksaa illalla treenata "normaalisti". Tällä viikolla esim, joka päivä salitreeni ja treenipainotkin nousseet tasaiseen ja ovat nyt noin 50% edellisvuoden vastaavan ajan tuloksista.

Esim: Penkkipunnerruksessa sarjapainot 60kg, maastavetossa 70kg, etukyykky 70kg, leukoja menee omalla painolla jopa kolme jne. Tässähän taitaa olla vielä mahikset päässä ihan ok kuntoon ensi kaudeksi vielä airrev_1 

Nyt syömään ja nukkumaan...

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.20 - klo:05:18
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #624 : 13.12.13 - klo:23:45 »
.. leukoja menee omalla painolla jopa kolme jne.
Nyt on pakko itekki vähän leijua ja elvistellä tähän (tiedän että olet vielä toipilas, mut ihan pakko).
Eilen ohjelmassa mm. leuanvetoo..ensimmäisellä sarjalla meni 32 toistoo ja siittä alenevasti 6 sarjaa, lyhkäsillä lepotauoilla sarjojen välillä.
Eihä oo huonosti lähes viiskymppiseltä, satakiloselta, kaljamahaselta setältä, häh. :P

Nyt crossaamaan--->

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #625 : 14.12.13 - klo:15:33 »
Toissa päivänä tein ensimmäisen kerran 1½ vuoteen voimatreenin jaloille. Prässissä 3 sarjaa 15-20 toistoa. Vaikka en vetänyt lähellekkään loppuuj asti viimeistäkään sarjaa, on edelleen etureidet kipeet. Polvi se vaan tuntuu kestävän hyvin, olen nimittäin jo 3 lenkkiä juossut matoilla tällä viikolla.
17.12. olkapään kontrolli, ja sitten saa taas uudet kiellot tai luvat laajentaa treenitapoja. Käsillä edelleen kaikki harjoittelu kielletty.

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #626 : 15.12.13 - klo:01:26 »
Näin hyvin menneen treenin jälkeen pakko vähän leijua. On se ihmisen kroppa vaan nopea tottumaan ja oppimaan, vaikkei nyt ihan teini enää olekkaan. 3kk luiden murtamista, noin 5vk siitä kun sai luvan alkaa tekemään yläkropalle kuminauhajumppaa ja vajaa 3vk sitten sairasloma loppui.

Nyt tilanne se, että suht.raskasta raksaduunia jaksaa tehdä ihan normaaliin tahtiin ja duunin jälkeen jaksaa illalla treenata "normaalisti". Tällä viikolla esim, joka päivä salitreeni ja treenipainotkin nousseet tasaiseen ja ovat nyt noin 50% edellisvuoden vastaavan ajan tuloksista.

Esim: Penkkipunnerruksessa sarjapainot 60kg, maastavetossa 70kg, etukyykky 70kg, leukoja menee omalla painolla jopa kolme jne. Tässähän taitaa olla vielä mahikset päässä ihan ok kuntoon ensi kaudeksi vielä airrev_1

Nyt syömään ja nukkumaan...
Teeppä penkkipunnerrus sellaisen puolipallon päällä niin, että vain toisen jalan varpaat on maassa, eli tukipisteitä vain kolme. Kyykyt samoin puolipallon päällä, aluksi saa tehdä ilman painoja ;) Veikkaan ettei alkuun tarvitse edes ylimääräisiä painoja.

Tuollainen puolipallo on aika v-mäinen treenikaveri. Se kun treenauttaa tasapainoa, kordinaatiota sekä niitä pieniä tukilihaksia, mitä ei "isoissa" liikkeissä sekä painoilla tule käytettyä niinkään paljoa. Noita tukilihaksia kuitenkin kaipaa ajamisessa, niin siksi ovat olleet aika kovassa treenissä esim. itsellä.

Vatsa- sekä kylkilankut on kanssa aika kovia staattisia treenejä ja auttavat siinä kokovartalon hallinnassa aikasta paljon. Kannattaa kokeilla, vaikka ihan hoopoilta liikkeiltä tuntuisikin.

Mulle pari "sikaniskaa" nauroi ihan sukkana salilla kun puolipallon päällä tein käsipainoilla olkapäitä ja tasapainoilin pallon päällä samaan aikaan. Ei mennyt kauaa, kun toinen heistä kokeili edes seistä puolipallo päällä.... ei ollut helppoa hänelle sekään. Arvatkaa kuka hymyili itsekseen sen jälkeen? :)
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1496
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.04.20 - klo:09:17
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #627 : 15.12.13 - klo:15:36 »
^
Meillä on salilla tasapenkki jossa se itse penkki on tuollainen pehmeä puolipallo. Kuvaa kyseisestä laitteesta en nyt löytänyt mistään. Toimii joissain liikkeissä oikein hyvin. Varsinkin käsipainopenkissä ja flyerseissä saa ihan erinlaisen tuntuman kun tuossa hinkkaa pienemmillä painoilla.

Tällä hetkellä tosin ei uskalla moisia hifistellä. Tuntuu että se voima ei nyt niin ongelma, mutta olkapää on jotenkin "väljän" oloinen ja kontrolli on huono. Eli Liikeradan kanssa pitää olla todella tarkkana ja keskittyä erityisen paljon. Esim. Käsipainoilla penkki on vielä todella vaikeaa, mutta tangon kanssa onnistuu hyvin.

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:26.11.19 - klo:16:25
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #628 : 15.12.13 - klo:17:32 »
Kirjoitin tuon hiukan huonosti yöllä. Eli tee vaan normi punnerruksia sellaisen puolipallon kanssa niin, että pallopuoli on maata kohden ja se kova pohja on käsiä / rintaa vasten. Pidät siis käsillä pallon pohjasta kiinni ja punnerrat.

Ja hommaa hankaloittaa se, kun siirrät jalat yhteen tai kokonaan päälekkäin niin että on vain toisen jalan varpaat maassa. Mitä leveämmällä jalkasi ovat punnerrettaessa, sitä helpompaa se on. Itse punnertelen tuollaisen puolipallon kanssa ja kun laittaa koivet ihan nippuun, niin alkaa olemaan jo haastettakin, kun joutuu yläkropalla samaan aikaan tasapainoilemaan.

Sitten kun haluaa tasapainoilla muutoin, niin kääntää sen pallopuolen ylöspäin, siihen päälle seisomaan ja tekee syväkyykkyjä. Samoin tasapainoillessa siinä puolipallon päällä voi tehdä käsipainoilla olkapäitä, pystysoutua tms. jne. Siinä kun koko ajan keskikroppa tekee töitä, niin väkisinkin kordinaatio sekä tasapaino paranee.

Itse teen tosi pienillä painoilla koko ajan. Keskityn enemmänkin liikerataan, tekemään siitä mahdollisimman pitkän ja puhtaan sekä yhdistelemään noita tasapaino ja punttitreenejä niin paljon, kuin mielikuvitus antaa periksi.

Kyseessä siis tuollainen liike: http://www.gofitness.fi/images/products/bosu-puolipallo-punnerrusliike_orig.jpg

Jos salilta löytyy steppilautoja, niin lado niitä koipien alle, niin saat vastusta touhuun enemmän. Tuollainen puolipallo on aika monipuolinen treeneissä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1496
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.04.20 - klo:09:17
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 605
Vs: Kunnon kohotusta
« Vastaus #629 : 15.12.13 - klo:19:02 »
Eli väärin tosiaan ymmärsin. Tuollainen samanlainen kun kuvassa, mutta vähän matalampi löytyy salilta. tarvii sitäkin testata. Tuon kanssa punnertaminenkin voisi onnistua kun ei tarvi rannetta taittaa 90 astetta kuten normaali punnerruksessa (ei ranne vielä taitu niin paljoa kun tuo levy ja niitit ahdistaa)

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020