Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

tonibergholm

10.02.14 - klo:07:41 #660 Viimeisin muokkaus: 10.02.14 - klo:07:43 käyttäjältä tonibergholm
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.02.14 - klo:22:58
...Mitä ihmettä sä teet sitten?

nimim. vois vaihtaa työmaata tässä jossain vaiheessa. :D

Taitaa tuo Guru olla yksi suomen menestyneimpiä fitness-/kehonrakennusvalmentajia...


edit. Ja vielä nopee vastaamaankin...

parjan_fin

10.02.14 - klo:14:01 #661 Viimeisin muokkaus: 10.02.14 - klo:16:01 käyttäjältä parjan_fin
Tulipa mieleeni jakaa parin kuukauden mietteet ja hiukan tuloksia myös salilta. Kun tuossa oli sellaista keliä, ettei oikein päässyt MX:ää tai enduroa ajamaan, niin tuli lähdettyä punttarille.

Tuolta videolta otin salille mukaan liikkeet; Mountain Climbers, Dragon Walks, Jumping Lunges, Pike Roll Out, Lawnmower Extension ja Archer Pushup. https://www.youtube.com/watch?v=POdzasJklxw

Osa liikkeistä näyttää täysin typerille, mutta toimipa vaan aika maukkaasti. Kroppa oli aika useasti täysin järjettömistä paikoista kipeänä.

Kävin siis kahden kuukauden ajan salilla pari kertaa viikossa ja siihen päälle kaksi fillari / juoksulenkkiä per viikko.

Kaikki liikkeet salilla tein mahdollisimman lyhyillä tauoilla ja ripeällä tahdilla, pienillä painoilla sekä pitkillä sarjoilla. Tämän topikin sivulla 42 on tarinaa myös tuosta puolipallosta, jota käytin apuna treeneissä. Alussa ihan pelkkä syväkyykky pallon päällä teki hankalaa (3X10 sarjat), salitouhun lopussa vetelin 3X12 sarjoja 40 kg verran painoja niskan päällä. Eli kehitystä siinä tapahtui ihan mukavasti, samalla kropan tukilihakset kehittyivät ilmeisen hyvin.

Aina alkuun 20 min kuntofillaria, salitreenit ja loppuun 10 min jäähdyttelyä kuntofillarilla.

Nyt sitten ekat treenit ja eka 4h30min kestäneen kisan jälkeen olo oli äärimmäisen hyvä, ei puutumista, voimien loppumista tms. havaittavissa ollenkaan. Joten treeni ei tainnut mennä hukkaan.

Noita videon liikkeitä kun katselee, niin suurimman osan noista voi touhuta kotona, eli välttämättä ei tarvitse edes salikorttia hommata. Suosittelen kokeilemaan!

EDIT: Niin ja siis salilla sitten noiden lisäksi kasa perusliikkeitä, pystypunnerrusta, solttu-penkkiä, kyykkyä, leukoja, ojentajia, taljoja, reisien lähentäjiä sekä loitontajia jne. yms.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

JMH

Vaan kuinka ihmeessä John McGuinnes ajaa endurance kisoja? (videon heppu on muuten aika tiukassa kuosissa). Linkistä lisää liikkeitä. Kolmen minuutin kohdalla on hyvä keskikroppaa vahvistava liike.

http://www.youtube.com/watch?v=pfsTKfUT-RQ
Mauno ärrällä, eli Rauno.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 10.02.14 - klo:07:40

Olen ravintovalmentaja, asiakkaina on hyvin paljon juuri noita videollakin näkyviä fitness lajien kilpailijoita  ;)
Noni, moneltakin kantilta hyvä että asiakkaalla pysyy pyrstö kondiksessa. ;D


slowrider

Koska hifistely ja datan tutkiskelu kuuluu asiaan, niin hommasin tuollaisen polarin loopin ja siihen sykevyön. Ihan ok systeemi. Treeneihin vyö paikalleen, ja kerran viikkoon synkkaus koneen kanssa. Näppärästi jää kaikki treenidata talteen.


tamik87

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.02.14 - klo:19:34
Koska hifistely ja datan tutkiskelu kuuluu asiaan, niin hommasin tuollaisen polarin loopin ja siihen sykevyön. Ihan ok systeemi. Treeneihin vyö paikalleen, ja kerran viikkoon synkkaus koneen kanssa. Näppärästi jää kaikki treenidata talteen.



Äijä reenaa oikeesti  :'( Minä kun juuri aattelin mennä saunaan ja juoda keisari wehnäoluen siinä samalla (lomalla kun olen). Tosin voin lohduttautua että olin 2h boulderoimassa joten kyllähän yksi venyttelykalja sallittakoon?  innocent_1

slowrider

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 10.02.14 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.02.14 - klo:19:34
Koska hifistely ja datan tutkiskelu kuuluu asiaan, niin hommasin tuollaisen polarin loopin ja siihen sykevyön. Ihan ok systeemi. Treeneihin vyö paikalleen, ja kerran viikkoon synkkaus koneen kanssa. Näppärästi jää kaikki treenidata talteen.



Äijä reenaa oikeesti  :'( Minä kun juuri aattelin mennä saunaan ja juoda keisari wehnäoluen siinä samalla (lomalla kun olen). Tosin voin lohduttautua että olin 2h boulderoimassa joten kyllähän yksi venyttelykalja sallittakoon?  innocent_1

Yksi viikko tuossa oli salitaukoa kun iski vatsatauti. Toki duunissa oli pakko käydä eli ns.perusaktiivisuus tuli kuiten 99% täyteen. Mutta oli raskas viikko :) Sinänsä tuo kyllä mielenkiintoinen systeemi kun pystyy noita seuraamaan pidemmälläkin aikavälillä. Tuo oli itselle aikanen yllätys, että viikon kokonaiskalorimäärä tuntuu osuvan todella pieneen haarukkaan viikkotasolla. Treeneissä/aktiivisuudessa yms heittoja aika paljon, mutta kokonaiskalorimäärä aika pirun pienessä haarukassa tuon mukaan.

Aluksi ajattelin että tuo jää viikossa ns.turhaksi leluksi, mutta toisin käynyt. Treeneissäkin olen alkanut käyttämään tuota sykettä palautusaikojen tarkkailuun. Tuntuu paremmalta säätää palautukset sykkeen kuin kellon mukaan. Tuntuu päivän rasittavuudesta yms kuun asennosta riippuen olla isojakin eroja miten syke normalisoituu sarjojen välissä

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.02.14 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 10.02.14 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.02.14 - klo:19:34
Koska hifistely ja datan tutkiskelu kuuluu asiaan, niin hommasin tuollaisen polarin loopin ja siihen sykevyön. Ihan ok systeemi. Treeneihin vyö paikalleen, ja kerran viikkoon synkkaus koneen kanssa. Näppärästi jää kaikki treenidata talteen.



Äijä reenaa oikeesti  :'( Minä kun juuri aattelin mennä saunaan ja juoda keisari wehnäoluen siinä samalla (lomalla kun olen). Tosin voin lohduttautua että olin 2h boulderoimassa joten kyllähän yksi venyttelykalja sallittakoon?  innocent_1

Yksi viikko tuossa oli salitaukoa kun iski vatsatauti. Toki duunissa oli pakko käydä eli ns.perusaktiivisuus tuli kuiten 99% täyteen. Mutta oli raskas viikko :) Sinänsä tuo kyllä mielenkiintoinen systeemi kun pystyy noita seuraamaan pidemmälläkin aikavälillä. Tuo oli itselle aikanen yllätys, että viikon kokonaiskalorimäärä tuntuu osuvan todella pieneen haarukkaan viikkotasolla. Treeneissä/aktiivisuudessa yms heittoja aika paljon, mutta kokonaiskalorimäärä aika pirun pienessä haarukassa tuon mukaan.

Aluksi ajattelin että tuo jää viikossa ns.turhaksi leluksi, mutta toisin käynyt. Treeneissäkin olen alkanut käyttämään tuota sykettä palautusaikojen tarkkailuun. Tuntuu paremmalta säätää palautukset sykkeen kuin kellon mukaan. Tuntuu päivän rasittavuudesta yms kuun asennosta riippuen olla isojakin eroja miten syke normalisoituu sarjojen välissä

Meikäläisellä käytössä tuo movescount, Suunnolta. Samanmoisia vekottimia nuo tuntuu aika pitkälle olevan. Suunnon vermeistä saa suoraa VO2max, EPOC yms. käppyrät esille, niin näkee miten on treenissä saanut itsestään tehoja irti ja missä kohtaa on tullut jo treenin paras hyöty vastaan. Suunnolla saa vieläpä nuo dyykkikellotkin synkattua tuohon, mikä on sinällään ihan mukava lisä. Piirtää kaikki sukellusprofiilit jne. tuonne. Hauskahan noita on katsella ja toimii omalla tavallaan motivaattorina treeneihin tuokin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

wbaum

Tuli käytyä inbody-mittauksessa ihan mielenkiinnosta katsastamassa näkyykö siinä rajuhko kuntokuuri. Testi jonku vuoden vanha mutta eipä tuossa syksyllä nyt hirveästi parempi kondis ollu kuin edellisessä mittauksessa.

Paino noussut jokusen kilon, rasvaa poistunut ~4kg ja rasva% 15->11.7

Viskeraalinen rasva 30.3cm2 ja hiukan heikkoja jalkoja olin saanut nytten balanssiin, keskivartalossa suhteellisesti eniten lihasta testissä ja näin kyllä onkin. Funktionaaliset reenit ja coren kiusaaminen ollu lähellä sydäntä viime aikoina.

Tavoite 80kg tempauskyykystä alkaa olla lähellä, 16x60kg meni jo.

10x10x100kg kyykky minuutin tauoilla ei mene vielä, mutta ei kauas jää.

Leuanvedot jumii 2x6x32,5kg kohdalla, jotain pitää kehittää ellei pian ala 40 lähestymään.

Vielä voimapyörää kun saisi repäistyä varpailtaan ennen vappua niin olis tosi tyytyväinen.

Ei enää viikonlopun sähly-intervalleissakaan tunnu että meinaa kuolla.

JMH

^
Toi voimapyörä varpaat maassa on kova temppu. Taitaa olla voimistelijat, voimanostajat painijat ja sen semmoiset, jotka pystyvät noin sarjoja vetämään. Noitten nostajien kohdalla sitä on ihmeissään, kun toista sataa kiloa painava puuskuttava ukki repäisee kympin sarjan...
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Mazze

^^ Tuon 80kg tempauskyykyn pitäis olla helppoa tuon 16x60 sarjan perusteella. Seuraavan kerran kun  menet salille niin pari herkistely ykköstä ja voit hyvillä mielin laittaa tavoitteen 3 numeroiseen lukuun.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: JMH - 12.02.14 - klo:10:48
^
Toi voimapyörä varpaat maassa on kova temppu. Taitaa olla voimistelijat, voimanostajat painijat ja sen semmoiset, jotka pystyvät noin sarjoja vetämään. Noitten nostajien kohdalla sitä on ihmeissään, kun toista sataa kiloa painava puuskuttava ukki repäisee kympin sarjan...
Se on kova. Polviltaan noita nyt tekee 20++ ihan rehellisesti, mutta vastustaa tuo suorilta tehty kyllä. Oon nyt vähän reenaillut ihan kuivana noita holdeja varpaat maassa ja kädet niin pitkällä ylhäällä kuin saa. Alkaa mies inisemään aika äkkiä noissa. Jotain kuminauhahommia neuvottiin käyttämään alkuunpääsemisessä.

Tässä aika hel***in kova suoritus
http://www.youtube.com/watch?v=lGJZzqoMfDM

Ja ei tämäkään huonosti ole
http://www.youtube.com/watch?v=osazWSBCv00


Lainaus käyttäjältä: Mazze - 12.02.14 - klo:12:53
^^ Tuon 80kg tempauskyykyn pitäis olla helppoa tuon 16x60 sarjan perusteella. Seuraavan kerran kun  menet salille niin pari herkistely ykköstä ja voit hyvillä mielin laittaa tavoitteen 3 numeroiseen lukuun.
Olishan se ehkä jos kädet pitäis, en nyt hetkeen ole testannut, mutta 70kg alkaa olla jo hankala. Ongelma myös se etten osaa tempausta niin hyvin että uskaltaisin heittää 80kg pään päälle, niin pitää kepulikonstein saada ensin paino käsille.

parjan_fin

Noi on aika kovia vetoja.

Ite touhunnut tuota Pike Roll Out:ia, videolta minkä aikaisemmin linkitin, mutta se on kevyempi tehdä ja sillä pääsee jo hyvin alkuun. En ole itse kokeillut vielä tehdä noita kuten noilla kahdella viimeisimmällä videolla.

Kokeilin tosin lankuttamista. Ennätys jäi ennen lomia ekalta vedolta 5:06, minuutin tauko ja 2:50 perään.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

slowrider

Dragon flag myös hyvä liike coren vahvistamiseen.  Aika kokonaisvaltainen

wbaum

12.02.14 - klo:23:14 #674 Viimeisin muokkaus: 12.02.14 - klo:23:24 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.02.14 - klo:15:33
Noi on aika kovia vetoja.

Ite touhunnut tuota Pike Roll Out:ia, videolta minkä aikaisemmin linkitin, mutta se on kevyempi tehdä ja sillä pääsee jo hyvin alkuun. En ole itse kokeillut vielä tehdä noita kuten noilla kahdella viimeisimmällä videolla.

Kokeilin tosin lankuttamista. Ennätys jäi ennen lomia ekalta vedolta 5:06, minuutin tauko ja 2:50 perään.
Pike roll outin tuota loppupuristusta näemmä tai vähän vastaavaa tulee tehtyä trx-naruissa. Tuo palloversio kyllä olisi näppärä tehdä kotonakin paremman puutteessa...

Olisi ihan mielenkiintoista tehdä muutama kuukausi 3-4x viikkoon tuontyyppisiä harjoitteita pelkästään. Nyt tulee vedetty 2-jakoisella salireenit, joissa 3 eri reeniä. Yläkroppa, alakroppa+vatsat ja sitten pelkästään funkkis-liikeitä. Tässä nyt yrittää vähän massaakin takoa muutaman kilon niin ei viitsi jättää peruspumppailuja pois. Varsin rajoilla mennään reenimäärien suhteen, hierojaa tarvitaan vähän väliä ja lihashuoltoon menee jo tunteja viikossa.


Powered by EzPortal