Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

aapolas

Kun oon tälleen rakennettu apinakaavalla niin oon sitten palannu juurilleni ja löysin itseni kiipeilyn parista 4-5 v sitten. Talvisin tulee boulderoitua ja siinä sivussa hieman köysiteltyä talvisin mahdollisuuksien mukaan. Varsinkin boulderissa joutuu keskikeho yläselkä ja väkisinkin kädet(vaikka osaiskin kiivetä) aika koville. Keskikehonhallinta paranee kiivetessä ihan huikeasti. Paljon staattisia pitoja ja dynaamisia liikkeitä ja mahdollisuus painottaa eri osa-alueita. Voin suositella kiipeilyä yhtenä osana reenailua. Samaan syssyyn saa vielä hieman "living on the edge"- fiilistä ku aivan hapoilla dynottaa 4 metrissä viimeistä moovia ilman varmistuksia.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Teemu - 05.07.12 - klo:20:29

Salitreenin suuri linja oli se, että ensin treenataan voimatyyppisesti ja sitten lähempänä kesää kestovoimatyyppisesti. Kestovoimankin saa sitä paremmalle tasolle mitä paremmassa kuosissa yleinen voimataso on. Kestovoima on kuitenkin se jota RR hommassa nimenomaan tarvitaan.

Lopputulema tästä kevään rääkistä oli että ensimmäisen kerran radalla ei tarvinnut kertaakaan tulla väsymisen takia pois. Aikaisempina vuosina se oli se about 6-10 kierrosta ja alko ukosta loppuun virta. Painoa tippui siinä sivussa about 6kg. Pakko oli kuitenkin syödä kohtuu hyvin että jaksoi nuo treenit vetää läpi.
Teemu

Tuon allekirjoitan. Joulukuussa aloitin kunnon salitreenin (3-4 kertaa viikossa) ja paino nousi 76 kg -> 85 kg. Voimataso nousi paremmaksi kuin koskaan, muun muassa käsipainoilla meni penkki 14 x 45 kg kun aiemmin treenailin lähinnä 25 kg käsipainoilla. Leukaa meni 50 kg lisäpainoilla ja oletin, että nyt on tiukka kunto. Paskat. Liikaa massaa ja meinasin kuolla kerhokilpailussa. 3-4 kierroksen jälkeen olin aivan hapoilla. Vaihdoin nopeasti todella pitkiin sarjoihin (vatsa 100-130 toistoa, ojentajat 30-60 toistoa, penkki 50 toistoa jne.) Paino tippui 80-81:n korville eikä väsyttänyt yhtään Botnialla, Alastarolla eikä Kemoralla. Nyt lihaskunto parempi kuin intissä, juoksukunto on valitettavasti vielä jossain 2100-2200 m:n tasolla Cooperissa, eli säälittävä. Mutta lihakset eivät nyt hyydy ajaessa yhtään, jaksaisi ajaa kevyesti vaikka toiset 16 kierrosta.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Kestovoimatreeniä teen nyt salilla 4-6 kertaa viikossa, kun polvi on kaput, ja juoksut juostu.
Kestovoimatreenissä kannattaa tehdä 15-~30 (tai enemmänkin) sarjoja (vatsoja vaikka 100/sarja jos sixpäki on tiukka), mutta tärkeää on että saman liikkeen sarjojen välissä pidetään vaan lyhyt palautus (30-90s), ja toistot nopealla rytmillä, jotta saadaan hermotusta opetettua samalla nopeaan ragointiin ja toimintaan valmiiksi. Vaihdettaessa eri lihaksiin/liikkeeseen hiukan pidempi tauko, vaikkapa pari kolme minuuttia.
Painot sellaiset, että eka sarja alkaa lopussa polttelemaan hiukan lihaksissa, toinen sarja tuntuu jo kunnolla, ja kolmannessa pumpataan jo ärinän kera viimeiset toistot.
Ensimmäisellä treenikerralla kannattaa tehdä vaan 1-2 sarjaa, toisella kertaa 1 lisää jne. Keksimatkojen juoksijat saattavat pumpata jalkakyykkyä esim. 5*5*25 toistoa, jolloin saadaan maitohappoarvot nousemaan, ja voimakesto paranee myös aineenvaihdunnallisesti. Rata-ajo vastanne 1500-10 000 metrin juoksumatkoja kisavauhdilla. Ei ihme että talven jäljiltä kundit ja mimmit hyytyy ekoilla ratapäivillä, vaikka voimaa oiskin, mutta kestävyys on kateissa.
Kokemuksesta voin kertoa, että jo 2 kertaa viikkoon tehty kestovoimatreeni neljän viiden viikon jälkeen on tehnyt erittäin merkittävän petrauksen harjoituskestävyyteen, ja jaksaa ihan eri tavalla. Siis viikymppisellä äijällä.
Itsellä jäi keväällä voimatreenit (kariutuneen ) juoksutreeniprojektin takia vaan kertaan/vko, ja eihän sitä jaksanut radalla ajaa omaa kovaa kun sen pari settiä, ja alkoi kellossa näkymään, ja kropassa tuntua.


slowrider

Saas nähdä kuinka äijän käy. Personal training/valmennussoppari tehty yhteensä 6 kuukaudeksi. Ensimmäiset 3kk voimatreeniä plussalla ja sitten 3kk kiristelyä ja kunnon kohotusta. Eli kuskin vuosihuolto edessä :D

Bobo

Itse keskityn etupäässä muiden kuntoon saattamiseen. Tällä viikollakin tuli solmittua vuosisopimus Saksassa kilpaa ajavan RR-kuljettajan kanssa. Raportoikoon hän sitten kotisivuilllaan tästä yhteistyöstä ja sen tuloksista.

Kyllä sitä olis tarkoitus itsensäkin taas kevääksi jonkinlaiseen kuntoon virittää. Kunhan nyt ensin toivun ennakoidusti ilman komplikaatioita parin viikon päästä suoritettavasta olkapääoperaatiosta.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

app

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 28.09.12 - klo:20:57
Itse keskityn etupäässä muiden kuntoon saattamiseen. Tällä viikollakin tuli solmittua vuosisopimus Saksassa kilpaa ajavan RR-kuljettajan kanssa. Raportoikoon hän sitten kotisivuilllaan tästä yhteistyöstä ja sen tuloksista.

Kyllä sitä olis tarkoitus itsensäkin taas kevääksi jonkinlaiseen kuntoon virittää. Kunhan nyt ensin toivun ennakoidusti ilman komplikaatioita parin viikon päästä suoritettavasta olkapääoperaatiosta.

Mulla polvioperaatio tiistaina 9. päivä. Sen jälkeen vasta pikku hiljaa säännölliseen treeniin. Vähän ollu kehnoa kesä kun polvi on siitä viheliäinen paikka hajota, että estää monenlaisen aerobisen liikunnan. Myös alakropan voimatreenit jotain kevyttä laitteilla temppuilua. Uiminenkaan kun ei ole masitunut koskaan, vaikka kuntoilutasolle tekniikka riittäiskin.

mako

voimajuomien huuruisessa olotilassa mietiskelen et ku pyörän möin pois ja ehkä ostan uuden viikonloppuna. et jos kerran viäl pääsis alastarol munat huurus pari kierrosta vetäsemään . tais kyllä  sen verran tuuria mp tuel käydä et tän ja viime vuoden vikat ajot meni nappiin säiden puolesta ku ei kumpanakaan vuonna oo pystyny  tosissaan ajaa enää sen jälkeen. massakausi on jo täydellä höyryllä päällä ,joka vuosi sama juttu .MUT ENS KESÄNÄ MÄÄ OLEN HIRVEES KUNNOS ,(mää vaa otan enää pari olusta .haittaaks se?)

Vuorela

Jos toukokuussa olis samoissa painoissa kun 2010 kisaamista aloitellessa. 16kg painosta pois ja jos sen pääsääntöisesti liikunnan kautta tekis, niin kuntokin vois olla pikkasen nykyistä parempi.

6kg painon nousua per isompi kaato ja 3kg pienempi...

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 28.09.12 - klo:20:57
Itse keskityn etupäässä muiden kuntoon saattamiseen. Tällä viikollakin tuli solmittua vuosisopimus Saksassa kilpaa ajavan RR-kuljettajan kanssa. Raportoikoon hän sitten kotisivuilllaan tästä yhteistyöstä ja sen tuloksista.

Kyllä sitä olis tarkoitus itsensäkin taas kevääksi jonkinlaiseen kuntoon virittää. Kunhan nyt ensin toivun ennakoidusti ilman komplikaatioita parin viikon päästä suoritettavasta olkapääoperaatiosta.

Perskele kun tonkin ois tajunnu. No ens vuonna sitten

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Grandi67

Tällä hetkellä -10kg viimeisistä ORG ratapäivistä.Vielä hukkaan 5-10 lisää. 2-3 kertaa viikossa salilla, 2-3 kertaa viikossa 10-12 km juoksu/dementiahiihto lenkki. Pitäis olla kunnossa ens keväänä. Kiitoksia B:lle

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 29.09.12 - klo:08:29
Tällä hetkellä -10kg viimeisistä ORG ratapäivistä.Vielä hukkaan 5-10 lisää. 2-3 kertaa viikossa salilla, 2-3 kertaa viikossa 10-12 km juoksu/dementiahiihto lenkki. Pitäis olla kunnossa ens keväänä. Kiitoksia B:lle

Ei kiittämistä, pitäähän sitä tiimissä koko porukka olla kunnossa. Spedorin kanssakin projekti aloitettu, tavoite se - 15 kg ja kova kunto. Kunhan nyt ensin Spedorkin toipuu tuosta juuri tehdytä olkapääleikkauksesta. On meillä muuten ihme invaporukkaa tiimissä, kaikilta operoitu tänä vuonna olkapää  :D Onneksi hankittiin ens kaudeksi kunnon iso teltta, niin ei vanhoja luita (sorry Spedor) kolota kylmässä ja vihmovassa sateessa varikolla.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Juha_K

Täällä on näköjään muillakin olkapäävaivoja. Mulla leikattiin olkapää pari viikkoa sitten. Jos sitä nyt vuoden tauon jälkeen pääsisi punttia tekeen.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Hyvähyvä, antakaa vaan ihran palaa...ratatorille ilmestyy lisää vähän käytettyjä 58-60 koon ajopukuja. hesse_yahoo

Mä jatkan tätä kotikutoista jumppaa, kuten tähänkin saakka ja haaveissa olis hankkia kunnollinen juoksumatto kun oon aika laiska lähteen lenkille.
Ukosta ei juuri painoa näytä lähtevän, joten otetaan sitten moposta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.09.12 - klo:09:43
Mä jatkan tätä kotikutoista jumppaa, kuten tähänkin saakka ja haaveissa olis hankkia kunnollinen juoksumatto
Arvasin, jotta tuohonkin hommaan pitää hankkia joku härveli. Voi sitä hommata härveleitä ja hifistellä ulkonajuoksussakin. Kun ite vähän juoksin, niin joka reissu pidettiin lenkkari, gps-sykemittari, askelmittari, hikinauha, sukka, alushousu, energiapatukka jne vertailupolemiikki. Tuohon varustehifistelyyn meni ainaski 90 % ajasta. Pikkusen kyllä juostiinkin välillä. Täältä saa vinkkejä: http://www.juoksufoorumi.fi/vb/forum.php
Mulla oli tämmösen ihanuuden vanhempi versio: http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?20021-Garmin-Forerunner-110
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

29.09.12 - klo:10:20 #74 Viimeisin muokkaus: 29.09.12 - klo:10:25 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.09.12 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.09.12 - klo:09:43
Mä jatkan tätä kotikutoista jumppaa, kuten tähänkin saakka ja haaveissa olis hankkia kunnollinen juoksumatto
Arvasin, jotta tuohonkin hommaan pitää hankkia joku härveli. Voi sitä hommata härveleitä ja hifistellä ulkonajuoksussakin. Kun ite vähän juoksin, niin joka reissu pidettiin lenkkari, gps-sykemittari, askelmittari, hikinauha, sukka, alushousu, energiapatukka jne vertailupolemiikki. Tuohon varustehifistelyyn meni ainaski 90 % ajasta. Pikkusen kyllä juostiinkin välillä. Täältä saa vinkkejä: http://www.juoksufoorumi.fi/vb/forum.php
Mulla oli tämmösen ihanuuden vanhempi versio: http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?20021-Garmin-Forerunner-110

Kyllä ne pitää olla pelit ja vehkeet joka hommassa.
Onhan Pemarillakin se uus hoopee-malli tulossa, senkus istuu satulaan, asettaa Kemoran portilla näyttöön kierrosajaksi 1.12.12, painaa punaista lounas kontrollinappia ja pitää lujasti sarvista kiinni, kohta mennään ja kovaa...näin se pitää nykyaikana toimia.

Powered by EzPortal