Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: mic - 01.10.12 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.10.12 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: mic - 01.10.12 - klo:16:33
Suosittelen enduroa...

Mikä ettei jos löydän jostain kahvakuulan tai kuntohärvelin hinnalla. :P

Saahan noita vanhempia jo muutamalla tonnilla ja sillä ei vielä ihmeellistä kuntohärveliä saa... Ja on paljon rankempaa ja 100 kertaa hauskempaa ;)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Juu, mut kaikki rahat jo menneet tuohon ratamopoon, niin ei olis vara enää ajaa sillä...tosin hyvään kuntoon pääsis kun käyttäs kuppasta enduroo kahvakuulan tilalta.
On mulla kyl toiveena päästä Hukkapätkän kurapyörää kokeileen talvella, on hää jo vähän luvannutkin. tongue_2

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 01.10.12 - klo:20:01
En pysty sanomaan muuuta kun sen, että yksi ainoa laite kotona vaatii psyykettä, jos sillä meinaa treenata säännöllisesti kuukausitolkulla putkeen. Nämä kotikäyttöön tehdyt on todella heppoisia vehkeitä, ja kun säkään et ole 50 kiloinen keiju.
Kahvakuulaa en ole koskaan kokeillut, mutta juoksijat joilla sellainen on, ovat kehuneet kovasti. Se ei ainakaan maksa paljoa. Pitäisköhän hankkia itselle kokeeks.
Tökkiikö sulla sali niin paljon, että et menisi sinne tekemään ilman puntteja erityyppistä laitetreeniä. Tarkoitan yhdistelemällä soutua, krossaria, kuntopyörää ja mitä lie.

Ei mulla ne härvelit salilla töki vaan lähteminen sinne.
Siis mun psyyke kestää tehdä vaikka yhtä liikettä 5 vuotta putkeen, kun päätän jotain tehdä niin teen sen.
Mut ainahan se parempi olis ku monipuolisempaa liikuntaa/vehjettä sais kasaan.

app

Lainaus käyttäjältä: mic - 01.10.12 - klo:19:57

Saahan noita vanhempia jo muutamalla tonnilla ja sillä ei vielä ihmeellistä kuntohärveliä saa... Ja on paljon rankempaa ja 100 kertaa hauskempaa ;)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kesäkuussa kun tuli polven magneettikuvat, ortopedin kieltolistalla oli kärkipäässä krossi, kun ei saa pomppia. Vitutti tämäkin aika paljon, kun oli tarkoitus hankkia halpa käytetty nyt talveksi.
Ens viikon tiistaina pääsee viimein leikkaukseen, niin ainakin tietää sen jälkeen mitä voi alkaa tekemään. Kickbikellä olen potkinut epäsäännöllisesti, mutta alkoi kipuilla senkin kanssa, kun säännöllisesti koitti lenkillä käydä. Sama krossarin kanssa.

Enduro tai krossi olisivat ylivoimaisia lajeja parantaa fysiikkaa tätä lajia varten, ja kun ei voi välttyä samalla parantamasta sitä ihteensäkin, eli ajotaitoa.

mic

Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.10.12 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: mic - 01.10.12 - klo:19:57
Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.10.12 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: mic - 01.10.12 - klo:16:33
Suosittelen enduroa...

Mikä ettei jos löydän jostain kahvakuulan tai kuntohärvelin hinnalla. :P

Saahan noita vanhempia jo muutamalla tonnilla ja sillä ei vielä ihmeellistä kuntohärveliä saa... Ja on paljon rankempaa ja 100 kertaa hauskempaa ;)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Juu, mut kaikki rahat jo menneet tuohon ratamopoon, niin ei olis vara enää ajaa sillä...tosin hyvään kuntoon pääsis kun käyttäs kuppasta enduroo kahvakuulan tilalta.
On mulla kyl toiveena päästä Hukkapätkän kurapyörää kokeileen talvella, on hää jo vähän luvannutkin. tongue_2

Ja sitten sekä onkin jo menoa ja sitä rahaa löytyykin jostain ihmheestä...


Sent from my iPad using Tapatalk HD

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Lainaus käyttäjältä: app - 01.10.12 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: mic - 01.10.12 - klo:19:57

Saahan noita vanhempia jo muutamalla tonnilla ja sillä ei vielä ihmeellistä kuntohärveliä saa... Ja on paljon rankempaa ja 100 kertaa hauskempaa ;)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kesäkuussa kun tuli polven magneettikuvat, ortopedin kieltolistalla oli kärkipäässä krossi, kun ei saa pomppia. Vitutti tämäkin aika paljon, kun oli tarkoitus hankkia halpa käytetty nyt talveksi.
Ens viikon tiistaina pääsee viimein leikkaukseen, niin ainakin tietää sen jälkeen mitä voi alkaa tekemään. Kickbikellä olen potkinut epäsäännöllisesti, mutta alkoi kipuilla senkin kanssa, kun säännöllisesti koitti lenkillä käydä. Sama krossarin kanssa.

Enduro tai krossi olisivat ylivoimaisia lajeja parantaa fysiikkaa tätä lajia varten, ja kun ei voi välttyä samalla parantamasta sitä ihteensäkin, eli ajotaitoa.

Viime talven kun ajo enskaa 3-5krt viikossa niin kesällä ei 15 kierroksen setti tuntunut enää miltään.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 01.10.12 - klo:20:10
Tässä treeniehdotus naisille:

http://www.youtube.com/watch?v=0yuFy_qjolU

Tämä vois toimia myös suomessa, mutta toistepäin...musta mies juoksee edellä.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: jarska - 01.10.12 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 01.10.12 - klo:19:36
Juurikin näin. Ja siellä salilla otat jonkun parempi kuntoisen jota alat jahdata, ihan niinkuin radallakin  ;)

Pervon maineen vaan saan kun alan jahdata nuoria naisia siellä.

Kunnia katoaa, mutta maine kasvaa (lisää)...

MikkoS

Kahvakuulaa kun jo kehuttiin niin täytyy suositella myös bulgarian bagia. En oo ikinä kuulaa treenannut, mutta voisin kuvitella bulgarialaisen liippaavan aika läheltä.

http://www.youtube.com/watch?v=M0euhaBBPFw&feature=related

Kyseessä siis käytännössä iso makkara, jonka päässä kahvat. http://kettlebellfitnessdk.files.wordpress.com/2012/04/bulgarianbag.gif

Itse en ole tommosta kaupan bagia edes nähnyt, ghettomalli väsätään auton renkaasta täyttämällä sopiva segmentti ja teipataan päät kiinni: http://brightongirevik.files.wordpress.com/2010/07/bbfill2-2.jpg

Ja mainiostihan kotikutuisellakin pärjäsi. Jotain pohjia eri liikkeistä kannattaa oman näkemysen mukaan ennen kun alkaa tuurilla roiskimaan, mutta pienellä ymmärryksellä pääsi jo hyvin alkuun. Itselle riitti mainiosti alkuun 10kg säkki joka alkoi loppukesästä jäädä joissain liikkeissä jo vähän kevyesti. Ronskimmilla jätkillä saa kyllä jo alkuun olla painavampikin.

Monipuolisuudessaan ihan mahtava värkki, kun samaa punttia voi halutessaan käyttää esim ylämäki- ja porrastreeneissä lisäpainona. Ja jos kuula on halpa niin oisko tää sitten puoli-ilmainen?

Hyviä ohjelmia täältä: http://ibbconline.com/blog/workouts/ ja noilla (useimmilla) saa yhdellä treenillä koko kropan aika valmiiksi.
Puntti- ja lenkkipohjilla osoittautui ihan loistavaksi vaihteluksi, lisäksi tota oli kesän hyvillä keleilla hauska veivailla ulkoilmassa kun on ehtinyt jo tottua tohon salin tunkkaisuuteen...




Andy

02.10.12 - klo:08:51 #99 Viimeisin muokkaus: 02.10.12 - klo:10:30 käyttäjältä jarska
Hiukan offtopic, mutta mitä tuo kahvakuulalla kilpailu oikein on? Mitä se käytännössä tarkoittaa?

//Andy

Lainaus käyttäjältä: trumppa - 01.10.12 - klo:13:30
Vaikka ajamiset on vasta alkutaipaleella niin voin lämpimästi sentään suositella kahvakuulaa kunnon kohotamiseen. Kilpailen itse kyseisellä välineellä, joten nostan kuulaa ns. "oikeasti" mutta uskoisin, että riippuen kuulatuntien vetäjästä, niissäkin kuntoa saa nousuun.

trumppa


raukkis

Olisihan tälle omankin aiheen voinu tehdä mutta kun tähtäimessä on kunnon kohotus niin käynee tännekin. Jarska tai Toni siirtänee/hävittää tarvittessa. Ja juu, varmasti on offipuolen sivustojakin.

Eli enskapyörän päivitys oli tarpeen jollakin aikavälillä, kun vointi ja muut antaa myöten. Vielä olen täysi noviisi ko. lajissa, muutaman kerran käyny kawan klx250s pyörällä lenkkiä kiertämässä. Mikään varsinainen enskahan tuo ei ominaisuuksiltaan ole, jotain tuntumaa lajiin silläkin saanut.

Varsinainen kysymys olis jotta mikähän laite olis vaihtoehto Ktm250 Exc-f pyörälle, jota olen ajatellut seuraavaksi treenipyöräksi? Ja onko jotain perustavaa laatua olevaa syytä miksei em. pyörä aloittelijalle sopiva olisi? Saa avautua. Ja onko tiedossa sivustoja mistä löytyy eri pyörä- ja vuosimallien oleellisimmat erot?

late

Itsellä oli joskus tuollainen vanhempi pikkunelari kotari ja olen myös jokusen tunnin 2013-mallin ruiskupelillä ajellut, erittäin miellyttävä kokemus ja harrastelijalle erinomainen. Olen itse karsastanut kaksitahtisia, mutta pääsin kk sitten kokeilemaan saman merkin uudehkoa piikkiä ja JOS tässä jotain kurapyörää tulee kuntopyöräksi harkittua, käyn ehdottomasti testaamassa kotarin 125-250 kaksarit. Olen täysin vakuuttunut, että joku noista on harrastelijalle paras yhdistelmä ajonautintoa, helppoutta ja vähäistä huollon tarvetta. Varsinkin viime mainitun osalta olin itse aivan metsässä, enemmän noita nelareita joutuu ropaamaan.

Käy ainakin testaamassa myös kaksitahtinen, ennenkuin erehdyt hommaamaan aliohjaavan, ylipainoisen ja monimutkaista tekniikkaa sisältävän vempeleen  peukku_1

raukkis

Lainaus käyttäjältä: late - 04.10.12 - klo:19:02
Itsellä oli joskus tuollainen vanhempi pikkunelari kotari ja olen myös jokusen tunnin 2013-mallin ruiskupelillä ajellut, erittäin miellyttävä kokemus ja harrastelijalle erinomainen. Olen itse karsastanut kaksitahtisia, mutta pääsin kk sitten kokeilemaan saman merkin uudehkoa piikkiä ja JOS tässä jotain kurapyörää tulee kuntopyöräksi harkittua, käyn ehdottomasti testaamassa kotarin 125-250 kaksarit. Olen täysin vakuuttunut, että joku noista on harrastelijalle paras yhdistelmä ajonautintoa, helppoutta ja vähäistä huollon tarvetta. Varsinkin viime mainitun osalta olin itse aivan metsässä, enemmän noita nelareita joutuu ropaamaan.

Käy ainakin testaamassa myös kaksitahtinen, ennenkuin erehdyt hommaamaan aliohjaavan, ylipainoisen ja monimutkaista tekniikkaa sisältävän vempeleen  peukku_1

No täytyypä tuota vajaatahtista siten myös harkita. Ovat näemmä kuitenkin kotaria ja hussea lukuun ottamatta sukupuuttoon kuoleva laji enskapuolella. Mistä pirusta noista kotarin piikeistä tietää mikä on mettäkone eikä mikään just vaipoista vieroitetun amislaisen korttelipyörä? Vai onko ne samoja kamppeita pl. mahdolliset kuristukset?

slowrider

Vaikka omat kokemukset crossi/enskapeleistä on tuolta 05-08 tienoilta, niin sillon ainakin n.65kg painosena pidin 250 2t peliä ehdottomasti parhaana. Pirun paljon kevyempi ja tehokkaampi painoonsanähden kun nelari. Lisäksi simppeli huoltaa ja kun olin jatkuvasti turvallaan niin oli paljon helpompi lippojen jälkeen saada käyntiin kun nelari :)

Tokihan mulla ne vertailukohdat oli ihan ääripäät eli kotarin 525 ja hondan 250 2t.

Powered by EzPortal