Kunnon kohotusta

Aloittaja jarska, 26.02.12 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

raukkis

Vaviskaa ultrajuoksijat ja muut himohikitreenaajat. Endurance kunto lähenee. Tänään onnistuin jo tekemään n. 2km kävelylenkin, eikä siinä menny ku 40 min.

app

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 18.10.12 - klo:17:03
Vaviskaa ultrajuoksijat ja muut himohikitreenaajat. Endurance kunto lähenee. Tänään onnistuin jo tekemään n. 2km kävelylenkin, eikä siinä menny ku 40 min.

Siitä se lähtee!!!

Olet muuten paremmassa juoksukunnossa kuin minä tällä hetkellä. Kepeillä konkkaan menemään yhtä jalkaa käyttäen.

Ei muuta kun endurancekisaa puuhaamaan, ja ens kesänä näytetään taivaan merkit niille jotka vaan töllöö katsoo ja kaljaa kittaa koko talven (miehän en koskaan)

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: app - 18.10.12 - klo:17:35
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 18.10.12 - klo:17:03
Vaviskaa ultrajuoksijat ja muut himohikitreenaajat. Endurance kunto lähenee. Tänään onnistuin jo tekemään n. 2km kävelylenkin, eikä siinä menny ku 40 min.

Siitä se lähtee!!!

Olet muuten paremmassa juoksukunnossa kuin minä tällä hetkellä. Kepeillä konkkaan menemään yhtä jalkaa käyttäen.

Ei muuta kun endurancekisaa puuhaamaan, ja ens kesänä näytetään taivaan merkit niille jotka vaan töllöö katsoo ja kaljaa kittaa koko talven (miehän en koskaan)

Näin minä ainakin aion tehdä koko talven. Pysyy mies kisakunnossa. Tulee muuten pian ylikuntoon jos alkaa liikaa rehkimään.

carbon


            Syksyn aloitus: 4 kertaa kuntosali / vko ja 2 x joko kävely sauvoilla tai 40 min uimista.
Keväällä sain lähtöpainosta, 102 kg, kolmessa kuukaudessa tasan kymmenen kiloa pois. senteissä mahasta 9.
Takaisinhan nuo on tullut melkein kaikki kun kesä on mennyt päin persettä töiden suhteen.
Nyt on uusi puristus. Vedän mahasta 13-15 cm pois tammikuun loppuun ! Painosta en niin tiedä kun treeni on salipainotteista.

Mulla on ollut Suzukin DR 400 4t. Se vei mua enemmän kuin minä sitä. Ihan sairasta hikoilua ja kaatumisiakin tuli liikaa, joten myin pois.
Sen jälkeen olen ajellut KTM 250 4t. Mahtava mopo mun taidoille. Ketä ei metsässä ole ajanut ei tiedä kuinka läskiä siellä palaa.....
Voin mää koittaa..

tonibergholm

Väh. 3krt/vk salilla ja tänään viimeksi boulderointia. Fillarin ajattelin huoltaa vkl:na ja aloittaa kestävyyskunnon palauttelun parin vuoden takaisesta 250km/vk maantietä tsykällä 27-30keskarilla. Ensi kaudella ei jää ainakaan fyysisestä kunnosta kiinni rataenkat. :D

jarska

Huh, melkosia treenejä jengillä, ei uskois et ollaan ratahörhöjen voorumilla.
Ens kesänä on pojat ja tytöt kovassa kunnossa, on pyykkilautavatsoja ja pystytissejä, eihän sinne omalla siskonmakkaravartalolla kehtaa tulla, pitääpä lisätä voluumia.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.10.12 - klo:22:14
Huh, melkosia treenejä jengillä, ei uskois et ollaan ratahörhöjen voorumilla.
Ens kesänä on pojat ja tytöt kovassa kunnossa, on pyykkilautavatsoja ja pystytissejä, eihän sinne omalla siskonmakkaravartalolla kehtaa tulla, pitääpä lisätä voluumia.

Ei voluumia vaan määrää lisää. Krossarilla olen pitänyt ihan siellä minimitehon pinnassa, ja pyöritysnopeus 90 rpm, niin jaksaa polttaa huomattavasti enemmän fläsää. Useimmiten, lähes aina ihmiset säätävät tuhdisti liikaa vastusta pyörittelylaitteisiin. Kovatasoiset soutajat esimerkiksi tekevät valtaosan harjoittelustaan 2-4 (max 10) tasolla Consept 2 soutulaitteella. Viitostasolle mennään vaan kovissa tehotreeneissä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 18.10.12 - klo:22:29
Ei voluumia vaan määrää lisää. Krossarilla olen pitänyt ihan siellä minimitehon pinnassa, ja pyöritysnopeus 90 rpm, niin jaksaa polttaa huomattavasti enemmän fläsää. Useimmiten, lähes aina ihmiset säätävät tuhdisti liikaa vastusta pyörittelylaitteisiin. Kovatasoiset soutajat esimerkiksi tekevät valtaosan harjoittelustaan 2-4 (max 10) tasolla Consept 2 soutulaitteella. Viitostasolle mennään vaan kovissa tehotreeneissä.

Totta, mäkin olen tottunu tekeen voimapuolen treenejä nuorempana, joten syyllistyin myös liiallisen vastuksen lataamiseen.
Tänään kokeilin vähentää vastusta ja nopeempaa tahtia...hikoilin kuin teurassika jouluna ja poljin kuin tulpatonta mopoa, ihan eri malliin veti maitohapoille.
Naapurissa on muutes aika uteliaita vanhuksia, jotka on kiinnostuneita katteleen mitä meillä tapahtuu.
Crossari on asennettu ikkunan viereen ja piruuttani poljen joskus nakuna...mahtaa olla näky kun meikäläinen veivaa karvanen perse paljaana, eikä koko crossaria muuten näy ikkunan tasosta johtuen.

wehna

Mä innostuin fillaroinnista. Ei huono kun samalla saa hakea tasapainoa ja asentokin liippaa vähän ratamopoon. Huomisen ku jaksaa niin olis 1300km/ kk täynnä.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Wper

Kun kesän ratahommat on jäänyt taakse ja seuraavaa odotetaan, niin itellä on tutummat kuviot menossa. 4voimatreeniä viikkoon tietää sitä, että voimanoston SM kisat taas lähestyy. Tänä vuonna kyseiset karkelot jäi väliin polven operoinnin takia. Mutta ens vuonna on tarkotus olla mukana. Nopeaa kuluu talvi taas kaiken touhaamisen kans. Ja crossipyöräkin taitaa olla nyt ostolistalla, muiden painostuksesta :D
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.10.12 - klo:23:09
Lainaus käyttäjältä: app - 18.10.12 - klo:22:29
Ei voluumia vaan määrää lisää. Krossarilla olen pitänyt ihan siellä minimitehon pinnassa, ja pyöritysnopeus 90 rpm, niin jaksaa polttaa huomattavasti enemmän fläsää. Useimmiten, lähes aina ihmiset säätävät tuhdisti liikaa vastusta pyörittelylaitteisiin. Kovatasoiset soutajat esimerkiksi tekevät valtaosan harjoittelustaan 2-4 (max 10) tasolla Consept 2 soutulaitteella. Viitostasolle mennään vaan kovissa tehotreeneissä.

Totta, mäkin olen tottunu tekeen voimapuolen treenejä nuorempana, joten syyllistyin myös liiallisen vastuksen lataamiseen.
Tänään kokeilin vähentää vastusta ja nopeempaa tahtia...hikoilin kuin teurassika jouluna ja poljin kuin tulpatonta mopoa, ihan eri malliin veti maitohapoille.
Naapurissa on muutes aika uteliaita vanhuksia, jotka on kiinnostuneita katteleen mitä meillä tapahtuu.
Crossari on asennettu ikkunan viereen ja piruuttani poljen joskus nakuna...mahtaa olla näky kun meikäläinen veivaa karvanen perse paljaana, eikä koko crossaria muuten näy ikkunan tasosta johtuen.

Miks mä en oo yllättyny tästä...kiusata ny vanhuksia  reps_1

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: Wper - 19.10.12 - klo:00:23
Ja crossipyöräkin taitaa olla nyt ostolistalla, muiden painostuksesta :D

Onko muutkin painostaneet kuin M1uQu :)

Vuorela

Kuntoilu lähtenyt mukavasti käyntiin ja tuo näkuu mukavasti vaa-assa ja jaksamisessa. Noin kilo per viikko näyttää tällä hetkellä lähtevän painoa.

Kuntoiluvälineinä kuntopyörä, crosstreiner, moottorisaha, kirves ja polttopuut. Noilla hoituu kevyemmät aerobiset ja lihaskuntoilu. Maksimitreeninä pari kertaa vikossa sählypallon peräsä juoksentelua. Polarin mittarin mukaan noin 3500 - 4000 kcal liikuntaa per viikko sen kolme viikkoa mitä on tullut seurattua. Paino putoaa sitten sen mukaan miten syö ja juo...

Kohtuu hyvin on malttanut tehdä kevyttä treeniä ja levätä ettei paikat kipeydy ja motivaatio huku sitä myöten heti alkuunsa. Painon pudotustahti varmaan tasaantuu johonkin 0.5kg/vko jolla pääseekin melkein rr kuskin mittoihin kauden alkuun mennessä :).

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.10.12 - klo:23:09
Naapurissa on muutes aika uteliaita vanhuksia, jotka on kiinnostuneita katteleen mitä meillä tapahtuu.
Crossari on asennettu ikkunan viereen ja piruuttani poljen joskus nakuna...mahtaa olla näky kun meikäläinen veivaa karvanen perse paljaana, eikä koko crossaria muuten näy ikkunan tasosta johtuen.

Tuon luettuani painoni putosi välittömästi 1,5 kg, kiitos siitä. Näppämistölle tulleet makkaraperunat ja sappinesteet haittaavat tosin hieman kirjoittamista.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Andy

Mukava kuulla innostuneesta treenailusta, tsemppiä vaan kaikille!

Itsellä nyt takana vuoden verran salijäsenyyttä ja tahti on ollut suurinpiirtein 3xviikossa, alkuun toiminnallista ryhmäliikuntaa ja nyt painopiste on ollut salin puolella. Viimeinen kipinä syntyi duunireissulla Lohjan kisakalliossa, jossa tehtiin monipuolinen kehonkoostumus-mittaus ja poljettiin fillareille jokin aerobinen testi. Parin viikon päästä mennään taas uudestaan ja tehdään sama testi. Mielenkiinnolla odotan, miten jumppakärpäsen purema on vaikuttanut tuloksiin.

Tärkeintä tässä kuntoilussa on se henkilökohtainen motivaatio. Itsellä se on jonkinlainen sekoitus näistä:
- pojan syntymän myötä sitä kaipaa ajoittain sitä omaa aikaa, sali on hyvä vaihtoehto tähän
- dokailu ja baarissa istuminen on alkanut kyllästyttämään rajusti, kuntoilu on hyvä korvike ja sitä ei tosiaan jaksa ainaisissa sunnuntaikankkusissa, jotka jatkuu vielä pitkälle alkuviikkoonkin
- terveyden ylläpito, kun kohta lähestytään nelikymppisiä ja tietysti myös vastuu jälkipolvesta. Olisi ihan nastaa olla maisemissa kun kaverista tulee aikuinen.
- lihaksia lisää ja vatsaa pois

Sorry jos meni liian syvälliseksi avautumiseksi...=)

//Andy

Powered by EzPortal