Kirjoittaja Aihe: Ongelmavisa  (Luettu 51975 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5074
  • Paikalla:tänään kello 01:14
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 66
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #30 : 12.09.13 - klo:12:27 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1170
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.06.19 - klo:15:30
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 349
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #31 : 12.09.13 - klo:12:33 »
Osaa kyllä olla pirullinen kampe tuo TPS. Aina ei mittaamalla selkiä mitään, vaihtamalla kyllä. Videosta ei ilmennyt että miten moottori käy kun antaa jenkaa. Käykö missään kohtaa normaalisti?

Jaa semmosta, täytyy pitää mielessä.

Koitan ensi kerralla nappaa videon, jossa laitan hieman jenkaa koneeseen. Ei käy missään kohtaa normaalisti.
Koneen käynti hieman rauhoittuu, kun kone lämpenee. Mutta käyntiongelma on koko kierrosalueella.
Kävin tuolla ajelemassa elokuun alkupuolella Alastarossa.
Muutaman kierroksen ajoin. Varikolla kun konetta sai lämpimäksi, niin kuulosti jo melko ok. Mutta kun radalle meni, niin huomasi että kiihdytyksissä puuttuu tehoa. Hyvin otti kiekkoja koko kierrosalueen. En osaa sanoa, oliko ylhäällä tehot kuinka hukassa. Alhaalla ja puolessa välissä oli huomattavasti.
Jonkin verran siellä menoa riitti, sillä kello näytti 1:29,xx, vaikka tuntuma menohaluista oli kuin pappatunturissa.

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #32 : 12.09.13 - klo:12:37 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois. Ecu ei saa seoksesta mistään tietoa. Voihan se silti harhailla sumealla logiikalla...yleensä niin hitaasti että autotune pysyy mukana.

Ja T1mppa: ei vaikuta enää TPS-ongelmalta. Kyllä se jossain kaasuasennossa tavallisesti toimii normaalisti vaikka vikaa olisikin.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1170
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.06.19 - klo:15:30
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 349
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #33 : 12.09.13 - klo:12:39 »
Seosmittarilla selviäisi jotain palotapahtumasta, eli onko ilman ja polttoaineen suhde hollillaan.

Kuulin, että on olemassa sytystulppa, jossa on kaksi valoa. Nämä valot näyttävät ilman ja bensan seossuhteen. Näkymä melko viitteellinen ja epätarkka, mutta on yksinkertainen laite katsoa suuntaa.

Onko ehdotuksia A/F-anturista, muuta kuin dynopenkissä?

edit. Olisi kiva katsoa seos pyttykohtaisesti.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5074
  • Paikalla:tänään kello 01:14
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 66
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #34 : 12.09.13 - klo:12:44 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois.

Ja vikavalo palaa...

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #35 : 12.09.13 - klo:12:48 »
Onhan noita A/F-antureita, mullakin on sellainen pyörässä kiinni ollut malli. Ehkä joku dynottaja voisi tehdä halavalla pikamittauksen. No tämä oli vaan yksi heitto lähinnä TPS-anturiin liittyen. Jos se nimittäin antaa selkeästi väärää tietoa, niin ecu voi esimerkiksi laittaa seoksen todella rikkaalle juuri tyhjäkäynnillä tai sen tuntumassa. Mulla oli tyhjäkäynnillä 100% kaasuasento testipenkissä, eikä todellakaan käynyt nätisti. Isolla kaasulla meni tosi hyvin.

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #36 : 12.09.13 - klo:12:52 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois.

Ja vikavalo palaa...

Jossain palaa, jossain ei. Jokin kartta siellä ecussa silti on päällä ja autotune jatkaa siitä. Toimii pääsääntöisesti aivan hyvin joissakin laitteissa, trust me. Joissakin kuulemma ei.  :) En puhu kilpureista, vaan siitä touringista edelleen.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1170
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.06.19 - klo:15:30
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 349
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #37 : 12.09.13 - klo:12:55 »

Kuulin, että on olemassa sytystulppa, jossa on kaksi valoa. Nämä valot näyttävät ilman ja bensan seossuhteen. Näkymä melko viitteellinen ja epätarkka, mutta on yksinkertainen laite katsoa suuntaa.

Löytyhän se vihdoin:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.Xcolortune&_nkw=colortune&_sacat=0&_from=R40

Täytyypä katsoa illalla tarkemmin tuommoista lelua.

edit:

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.04.18 - klo:11:32
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #38 : 12.09.13 - klo:13:14 »
Se vanha kaasari Yamaha käyttäytyi juuri noin, eli lämpöisenä paikallaan kävi suht ok, mutta kun alkoi antamaan jengaa, niin johan rötäs. Ei tehoja, eikä oikein tykännyt laukata. Kylmänä kävi aika raskaasti, ohivuoto -mittauksessa ei näkynyt mitään outoa. Se yhden sylinterin tulppa oli vaan tumma ja märkä, kun ei polttanut kunnolla rikkinäisen öljyrenkaan takia.

Itse alan koko ajan vaan enemmän ja enemmän kääntymään ihan mekaaniseen vikaan, kuin sähkövikaan.

Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1170
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.06.19 - klo:15:30
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 349
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #39 : 12.09.13 - klo:14:10 »
Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.

Akun ostin tammi-helmikuussa 2013. Bilteman geeliakku. Kokemuksesta nuo ovat olleet hyviä.

edit, itse veikkaan myös jotain mekaanista. Veikkaan, että vetää jostain välistä ilmaa.
Tulpat ovat kaikki identtisiä ja vaalean ruskeita. Koitan nappaa niistä kuvan tänään, kun ovat kotiini asti raahautuneet.

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #40 : 12.09.13 - klo:14:35 »
Tulppien ulkonäössä tuskin on eroa, koska ilmiö on ollut päällä niin vähän aikaa. En usko muutenkaan olevan sylinterikohtainen vika.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3232
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:28
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 670
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #41 : 12.09.13 - klo:16:23 »
Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.

Akun ostin tammi-helmikuussa 2013. Bilteman geeliakku. Kokemuksesta nuo ovat olleet hyviä.

edit, itse veikkaan myös jotain mekaanista. Veikkaan, että vetää jostain välistä ilmaa.
Tulpat ovat kaikki identtisiä ja vaalean ruskeita. Koitan nappaa niistä kuvan tänään, kun ovat kotiini asti raahautuneet.

Ilmavuoto yleensä aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä ja hidasta kierrosten laskeutumista. Noi sun mopon oireet ja käyntiääni puolestaan vaikuttaa rikkaalta seokselta/todella myöhäiseltä sytytykseltä tahi vedeltä bensassa taikka sit siltä öljyvuodolta. Öljyvuotoa tosin kumoaa se, että kaikki tulpat oli saman värisiä. Oliko tulpat miten puhtaat? Vesi bensassa puhdistaa konetta karstoista ihan kummasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1170
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:19.06.19 - klo:15:30
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 349
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #42 : 12.09.13 - klo:19:38 »
Kivasti ne tulpat näytti identtisiltä tallilla. Salamavalossa asia hieman muuttui. Ikäväkseni joudun kertomaan, että enää en tiedä mikä tulppa on mistäkin. Ehkä tästäkin jotain oppi?
Mutta kuvissa olevat tulpat ovat samassa järjestyksessä molemmissa kuvissa. Ainut, että toisessa käänsin ne 180º
Nuo kyseiset tulpat on siis ollut kiinni kaksi kautta.

Löysin dynolapun, joka on mitattu 15.8.2011. Kyseinen penkki on melkoisen tiukka, eikä anna yhtään helpotusheppoja :)
Tänä talvena säädätän kartan kuntoon.

Löysin vielä tuommoisen videon puhelimesta. Alussa yritin tarkentaa kuvaa. Olisihan sitä kahvaa voinut kääntää hitusen enemmän...

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #43 : 13.09.13 - klo:09:38 »
Jovain, justiinsa tuollaiselta putputukselta kuulosti mun pyörä pienellä kaasulla kun TPS valehteli ja ecu antoi aivan liikaa ainetta, jolloin se ei enää syty kunnolla. Mutta jokin muukin anturi voi 'huijata' (sori...) ecun antamaan aivan liikaa ainetta. Mieleen tulee ilmamäärä-anturi ja lämpötila-anturi. Mutta AFR-mittari kertoisi onko seos rikkaalla.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #44 : 25.09.13 - klo:19:45 »
Ootko mitannu puristuspaineita?
Vai onko vika jo löytyny..

 

Uudet viestit

Vs: Alastaro Circuit
murmela 19.06.19 - klo:08:31
Vs: Kymi Ring 2013-?
Mikko K. 18.06.19 - klo:18:06
Vs: Yamaha R6R
Kolmone 17.06.19 - klo:22:44
Vs: Paras aikasi per rata
Kolmone 16.06.19 - klo:22:00
Vs: Kausi 2019
murmela 16.06.19 - klo:11:28
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
tonde8 15.06.19 - klo:20:11
Imatranajot 2019
murmela 15.06.19 - klo:16:15
Vs: Mikon Yamaha kisakuntoon 2019
murmela 10.06.19 - klo:14:16
Vs: RR SM 2019
santerik 09.06.19 - klo:10:45
Vs: Tänään
jiknnn 04.06.19 - klo:18:28
Vs: Rengaslämmittimet
Damsku 03.06.19 - klo:13:05

MP-Ratatori

Pirelli Superbiker, uudet, etu (SC1) ja taka (SC2), yht.370€

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 01/06/2019
Kommentit (0)
M: 1 os nahkapuku, Dainese koko 56

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 26/05/2019
Kommentit (0)
Sweep T3 evo & Yamaha R6 power commander

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 01/05/2019
Kommentit (0)
GPFAX 390HH


Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 29/04/2019
Kommentit (0)
M: UUSIA Pirelli Superbike sliksit sc1 200/60/17 ja 120/70/17

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 27/04/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria