Kirjoittaja Aihe: Ongelmavisa  (Luettu 49375 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 160
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5044
  • Paikalla:eilen kello 15:48
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 65
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #30 : 12.09.13 - klo:12:27 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1162
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:26
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 344
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #31 : 12.09.13 - klo:12:33 »
Osaa kyllä olla pirullinen kampe tuo TPS. Aina ei mittaamalla selkiä mitään, vaihtamalla kyllä. Videosta ei ilmennyt että miten moottori käy kun antaa jenkaa. Käykö missään kohtaa normaalisti?

Jaa semmosta, täytyy pitää mielessä.

Koitan ensi kerralla nappaa videon, jossa laitan hieman jenkaa koneeseen. Ei käy missään kohtaa normaalisti.
Koneen käynti hieman rauhoittuu, kun kone lämpenee. Mutta käyntiongelma on koko kierrosalueella.
Kävin tuolla ajelemassa elokuun alkupuolella Alastarossa.
Muutaman kierroksen ajoin. Varikolla kun konetta sai lämpimäksi, niin kuulosti jo melko ok. Mutta kun radalle meni, niin huomasi että kiihdytyksissä puuttuu tehoa. Hyvin otti kiekkoja koko kierrosalueen. En osaa sanoa, oliko ylhäällä tehot kuinka hukassa. Alhaalla ja puolessa välissä oli huomattavasti.
Jonkin verran siellä menoa riitti, sillä kello näytti 1:29,xx, vaikka tuntuma menohaluista oli kuin pappatunturissa.

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:11.04.14 - klo:12:30
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #32 : 12.09.13 - klo:12:37 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois. Ecu ei saa seoksesta mistään tietoa. Voihan se silti harhailla sumealla logiikalla...yleensä niin hitaasti että autotune pysyy mukana.

Ja T1mppa: ei vaikuta enää TPS-ongelmalta. Kyllä se jossain kaasuasennossa tavallisesti toimii normaalisti vaikka vikaa olisikin.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1162
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:26
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 344
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #33 : 12.09.13 - klo:12:39 »
Seosmittarilla selviäisi jotain palotapahtumasta, eli onko ilman ja polttoaineen suhde hollillaan.

Kuulin, että on olemassa sytystulppa, jossa on kaksi valoa. Nämä valot näyttävät ilman ja bensan seossuhteen. Näkymä melko viitteellinen ja epätarkka, mutta on yksinkertainen laite katsoa suuntaa.

Onko ehdotuksia A/F-anturista, muuta kuin dynopenkissä?

edit. Olisi kiva katsoa seos pyttykohtaisesti.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 160
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5044
  • Paikalla:eilen kello 15:48
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 65
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #34 : 12.09.13 - klo:12:44 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois.

Ja vikavalo palaa...

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:11.04.14 - klo:12:30
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #35 : 12.09.13 - klo:12:48 »
Onhan noita A/F-antureita, mullakin on sellainen pyörässä kiinni ollut malli. Ehkä joku dynottaja voisi tehdä halavalla pikamittauksen. No tämä oli vaan yksi heitto lähinnä TPS-anturiin liittyen. Jos se nimittäin antaa selkeästi väärää tietoa, niin ecu voi esimerkiksi laittaa seoksen todella rikkaalle juuri tyhjäkäynnillä tai sen tuntumassa. Mulla oli tyhjäkäynnillä 100% kaasuasento testipenkissä, eikä todellakaan käynyt nätisti. Isolla kaasulla meni tosi hyvin.

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:11.04.14 - klo:12:30
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #36 : 12.09.13 - klo:12:52 »
Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois.

Ja vikavalo palaa...

Jossain palaa, jossain ei. Jokin kartta siellä ecussa silti on päällä ja autotune jatkaa siitä. Toimii pääsääntöisesti aivan hyvin joissakin laitteissa, trust me. Joissakin kuulemma ei.  :) En puhu kilpureista, vaan siitä touringista edelleen.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1162
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:26
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 344
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #37 : 12.09.13 - klo:12:55 »

Kuulin, että on olemassa sytystulppa, jossa on kaksi valoa. Nämä valot näyttävät ilman ja bensan seossuhteen. Näkymä melko viitteellinen ja epätarkka, mutta on yksinkertainen laite katsoa suuntaa.

Löytyhän se vihdoin:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.Xcolortune&_nkw=colortune&_sacat=0&_from=R40

Täytyypä katsoa illalla tarkemmin tuommoista lelua.

edit:

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.04.18 - klo:11:32
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #38 : 12.09.13 - klo:13:14 »
Se vanha kaasari Yamaha käyttäytyi juuri noin, eli lämpöisenä paikallaan kävi suht ok, mutta kun alkoi antamaan jengaa, niin johan rötäs. Ei tehoja, eikä oikein tykännyt laukata. Kylmänä kävi aika raskaasti, ohivuoto -mittauksessa ei näkynyt mitään outoa. Se yhden sylinterin tulppa oli vaan tumma ja märkä, kun ei polttanut kunnolla rikkinäisen öljyrenkaan takia.

Itse alan koko ajan vaan enemmän ja enemmän kääntymään ihan mekaaniseen vikaan, kuin sähkövikaan.

Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1162
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:26
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 344
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #39 : 12.09.13 - klo:14:10 »
Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.

Akun ostin tammi-helmikuussa 2013. Bilteman geeliakku. Kokemuksesta nuo ovat olleet hyviä.

edit, itse veikkaan myös jotain mekaanista. Veikkaan, että vetää jostain välistä ilmaa.
Tulpat ovat kaikki identtisiä ja vaalean ruskeita. Koitan nappaa niistä kuvan tänään, kun ovat kotiini asti raahautuneet.

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:11.04.14 - klo:12:30
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #40 : 12.09.13 - klo:14:35 »
Tulppien ulkonäössä tuskin on eroa, koska ilmiö on ollut päällä niin vähän aikaa. En usko muutenkaan olevan sylinterikohtainen vika.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3222
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 01:07
  • K9 GSX-R1000
    • Superbike B #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 668
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #41 : 12.09.13 - klo:16:23 »
Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.

Akun ostin tammi-helmikuussa 2013. Bilteman geeliakku. Kokemuksesta nuo ovat olleet hyviä.

edit, itse veikkaan myös jotain mekaanista. Veikkaan, että vetää jostain välistä ilmaa.
Tulpat ovat kaikki identtisiä ja vaalean ruskeita. Koitan nappaa niistä kuvan tänään, kun ovat kotiini asti raahautuneet.

Ilmavuoto yleensä aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä ja hidasta kierrosten laskeutumista. Noi sun mopon oireet ja käyntiääni puolestaan vaikuttaa rikkaalta seokselta/todella myöhäiseltä sytytykseltä tahi vedeltä bensassa taikka sit siltä öljyvuodolta. Öljyvuotoa tosin kumoaa se, että kaikki tulpat oli saman värisiä. Oliko tulpat miten puhtaat? Vesi bensassa puhdistaa konetta karstoista ihan kummasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1162
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 12:26
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 344
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #42 : 12.09.13 - klo:19:38 »
Kivasti ne tulpat näytti identtisiltä tallilla. Salamavalossa asia hieman muuttui. Ikäväkseni joudun kertomaan, että enää en tiedä mikä tulppa on mistäkin. Ehkä tästäkin jotain oppi?
Mutta kuvissa olevat tulpat ovat samassa järjestyksessä molemmissa kuvissa. Ainut, että toisessa käänsin ne 180º
Nuo kyseiset tulpat on siis ollut kiinni kaksi kautta.

Löysin dynolapun, joka on mitattu 15.8.2011. Kyseinen penkki on melkoisen tiukka, eikä anna yhtään helpotusheppoja :)
Tänä talvena säädätän kartan kuntoon.

Löysin vielä tuommoisen videon puhelimesta. Alussa yritin tarkentaa kuvaa. Olisihan sitä kahvaa voinut kääntää hitusen enemmän...

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:11.04.14 - klo:12:30
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #43 : 13.09.13 - klo:09:38 »
Jovain, justiinsa tuollaiselta putputukselta kuulosti mun pyörä pienellä kaasulla kun TPS valehteli ja ecu antoi aivan liikaa ainetta, jolloin se ei enää syty kunnolla. Mutta jokin muukin anturi voi 'huijata' (sori...) ecun antamaan aivan liikaa ainetta. Mieleen tulee ilmamäärä-anturi ja lämpötila-anturi. Mutta AFR-mittari kertoisi onko seos rikkaalla.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Ongelmavisa
« Vastaus #44 : 25.09.13 - klo:19:45 »
Ootko mitannu puristuspaineita?
Vai onko vika jo löytyny..

 

Uudet viestit

Vs: Tänään
m1kk0 eilen kello 10:44
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
Jone 22.03.19 - klo:00:39
Vs: Motorg ry:n ratapäivät 2019
wbaum 21.03.19 - klo:19:36
Vs: Classic Superbike 2018
m1kk0 18.03.19 - klo:08:41
Vs: MotoE (2019)
wbaum 14.03.19 - klo:17:16
Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
murmela 13.03.19 - klo:11:21
Vs: MC Muoviluodin ratapäivät 2019
JMH 12.03.19 - klo:21:16
Vs: Kymi Ring 2013-?
Kolmone 10.03.19 - klo:20:03
Vs: Pikakaasu
Juha_K 10.03.19 - klo:10:27
Vs: MotoGP
murmela 09.03.19 - klo:19:13
Vs: Auto24Ring videot
Mikko K. 07.03.19 - klo:12:17
Vs: Yamaha R6R
Popeda 07.03.19 - klo:12:13
Vs: Kausi 2018
Choke 06.03.19 - klo:13:20

MP-Ratatori

M: zx10r 2008-2010 takavanne ja etuvanne 2008-2015

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/03/2019
Kommentit (0)
Lasikuitukatteet Kawasaki ZX-6R 2005-2006

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 07/02/2019
Kommentit (0)
Suzuki

Hinta: 5700.00 EUR
Päiväys: 04/02/2019
Kommentit (0)
m: zx-10r moottori vm. 2008-2010

Hinta: 2100.00 EUR
Päiväys: 13/01/2019
Kommentit (0)
O:Yamaha R6R-06 kisakatteet

Päiväys: 07/01/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria