Ongelmavisa

Aloittaja T1mppa, 10.09.13 - klo:20:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

T1mppa

10.09.13 - klo:20:37 Viimeisin muokkaus: 10.09.13 - klo:20:53 käyttäjältä T1mppa
Visan ideana on löytää henkilö, joka keksii mikä on moottorissa vikana. pokal_gold
Nyt moottori kuulostaa Ducatilta ja se ei ole tässä tapauksessa ok.

Moottorin speksit:
Suzuki GSXR 1000, 2003, vakio (pl. ilmanputsari ja pakoputkisto), ~16k km ajettu (taitaa olla kaikki radalla).

Vinkki 1: Video

Tehdyt tarkistukset. Tulpat vaihdettu uusiin, puolat mitattu, puolia nyitty irti yksi kerrallaan, kun pyörä käynnissä (mitään eroa ei kuulunut. Pyörä pörisi samaan tahtiin, oli puola paikallaan tai ei).
Tällä startteri-ruiskutuksella koitin katsoa, haukkaako se imupuolelta ilmaa jostain välistä niin, että seokset menee munilleen.

Seuraavaksi otsikoissa sylinterin puristuspainetesti. Tähän täytyy käydä ostamassa työkalu.

Ajattelin jakaa kanssanne tätäkin puolta harrastuksesta. Melko vähän on tullut vastaan ongelmanratkaisu-threadeja.

Nitrous

10.09.13 - klo:20:39 #1 Viimeisin muokkaus: 10.09.13 - klo:20:41 käyttäjältä Nitrous
Missä se video on?

Edit. Lämpeneekö kaikki alkukäyrät tasasesti vai jääkö joku viileämmäksi. Oletko tarkistanut ruiskusuuttimet silmämääräisesti, että suihkivat edes suurinpiirtein saman verran (vai oliko toi vielä kaasarikoneella?)? Vettä bensassa, bensalinja tukossa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

10.09.13 - klo:20:41 #2 Viimeisin muokkaus: 10.09.13 - klo:21:05 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.09.13 - klo:20:39
Missä se video on?

Edit. Lämpeneekö kaikki alkukäyrät tasasesti vai jääkö joku viileämmäksi. Oletko tarkistanut ruiskusuuttimet silmämääräisesti, että suihkivat edes suurinpiirtein saman verran (vai oliko toi vielä kaasarikoneella?)? Vettä bensassa, bensalinja tukossa?

Pirkule! Latasin varmaan 20 min sitä tänne. 104MB on koko. Eiku alusta :(

edit. Alkukäyrät lämpenee (tasaisuudesta en tiedä, mutta kuumiksi tulee). Silmämääräisesti yritin ruiskusuuttimia katsella, mutta tuosta määrästä en tiedä. Miten sen katson?
Tuo vettä bensassa täytyy tsekkaa. Pesin kyllä pyörän, mutta empä tiiä. Korkki on hyvä ja tankki on lähes täysi 98:a. Bensalinja ei varmastikaan ole tukossa. Bensasuodatin pitää kyllä vaihtaa. Sitä ei olla vaihdettu piiiitkään aikaan, kun se sijaitsee tankin pohjassa (tankki pitää tyhjentää sitä varten).

T1mppa

No nyt on. Pakkasin vähän pienemmäksi sitä videota.

jiknnn

10.09.13 - klo:21:14 #4 Viimeisin muokkaus: 10.09.13 - klo:21:15 käyttäjältä jiknnn
vaikka se kuulostaa ducatilta, niin on siinä vieläkin enemmän voimaa :)

muuttuiko käynti jonkun ajopäivän aikana vai tauon(esim viikon) jälkeen ?
onko muistikuvia tapahtumista ennen muutosta?

vesi polttoaineessa voi kieltämättä saada aikaan melko ihmeellisiä juttuja.

edit : joku ruiskun anturi pimeä ?

Nitrous

Viinan rikkoma/osittain liuottama tiiviste vois olla yks syy. Kumi ei halua kestää yhtä aikaa bensaa ja viinaa, joten vois olla mahdollinen ongelma myös.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Wper

Onko foamit tankissa? Omassa pyörässä oli pieni foamin pala päässyt kulkeutumaan bensalinjaa suuttimelle asti ja aiheutti käyntihäiriön. Joten ihan kaikki on mahdollista
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

slowrider

ettei bensasuodatin näytä tältä? Mulla ainakin käynti muuttu aika radikaalisti tuon putsauksen jälkeen  :D


Reisi

Sullakin aika iäkäs vehje, mun 2001 sutsuki ryki ja nyki osakaasulla ja sammuili sateisilla ilmoilla, korjaantui putsailemalla ja nitkuttelemalla kaikki sähköliittimet. Touhussa vahingossa särjin parit klipsit muutamasta liittimestä perkuleiden säestämänä. Puristustaktiikka on yleensä se oikea tapa avata liittimet, vaikka välillä usko loppuikin.

T1mppa

Tuo käyntihäiriöä tuli heinäkuun Alastaron kerhokisan jälkeen. Siinä kun parkkeerasin pyörän sinne mäntyjen sekaan.
Pyörää tuli siinä pestyä jonkin verran. Foamit on tankissa (ja on vanhat).

Sähköliittimiä olen aika paljon availlut, kun olen jo jotain tutkiskellut. Mutta josko ottaisi tehtäväkseen avata kaikki ja laittaa hieman kontaktispreitä niihin. Tuskin olisi haittaakaan.

Puran tuota ruiskuosaa jossain vaiheessa. Siinä samalla tarkistan, mitä ne tiivisteet sanoo.

Liuta erinäisiä antureita olen tarkastellut. Kaikki tähän astiset on ohjekirjan antamissa arvoissa. Mutta ruiskun antureita en ole tsekannut. Täytyypä katsoa mitä antureita niissä on.

Video on otettu keulasta perään päin. Selvästi huomaa, kun kolmos (videossa toinen oikealta) pytty käyttäytyy erilailla. Kun sinne suihkasee, niin kierrokset nousee. Tämän huomasin jo tallilla. Videota katsellessa huomasin myös, että nelospytty käyttäytyy hieman erilailla. Siinä kierrokset taitaa laskea aavistuksen? Videon vasemmalla laidalla olevat 1 ja 2 pytyt ei sano mitään, kun niihin ruiskuttaa start-uppia.

Ameriikanautoharrastaja tuon kikan neuvoi. Sanoi, että tuo spray syttyy niin helposti, että tuolla saa paljastettua haukkaako imupuoli jostain välistä ilmaa. Tuo kolmospytty vähän antaa sellaista viitettä.

Katsoin muuten myös venttiilivälykset. Kaikki on ohjekirjan mukaisesti. Myöskin nokkien ketju oli oikein paikallaan.

parjan_fin

11.09.13 - klo:09:37 #10 Viimeisin muokkaus: 11.09.13 - klo:10:25 käyttäjältä parjan_fin
Mulla oli vanhassa kaasari Yamahassa samantyylisiä oireita ja ne johtui silloin poikki menneestä öljyrenkaasta. Öljyrengas kun on poikki, niin puristusmittauksessakaan se ei näy, vaan kaikkien sylintereiden puristukset on kohdallaan. Käynti on kuitenkin juuri tuollaista röpötystä ja ei kerää kierroksia puhtaasti millään muotoa.

Se mistä sen näki, oli tulppa, silmin havaittavasti tummempi tulppa, kuin muut.

Ei sinälläään liity tähän tapaukseen seuraava, mutta kannattaa kuitenkin käydä läpi. Nyt mikä sitten tuli vielä mieleen tämän 2008 R6R:n tapauksen johdosta, niin kannattaa tarkistaa kaikkien sulakkeiden ja liittimien hapettumat sekä tappokatkaisijan vastus. Itsellä oli, ilmeisesti edellisen lipan jälkeen, tappokatkaisija ottanut siipeensä ja päästi virtaskaa vaivoin läpi ja lämpeni. Tuo näkyi nykimisenä ja loppukierroksilla puutumisenä, kun ei virtaa ollutkaan tarpeeksi. Samoin TPS piirin sulakkeen pohja oli hapettunut ja pienillä arvoilla ei virta mennytkään läpi ja tämä aiheutti taasen ikävän nykäisyn kaasun tarjoilussa. Tämäkin pyörä oli kaadon jälkeen pesty melko huolella painepesurilla edellisen omistajan toimesta, joten itsellä oli pikkasen työsarkaa etsiä vikoja ennen kuin penkkiin meni. En tosin saanut niitä kaikkia selville, vaan Magneti Marellin ECU:n tiedonkeruun sekä vikadiagnostiikan avulla nuo paljastui. En olisi itse noita ihan ilman apuja osannut löytää. Tästä kiitos Turbotec:lle.

Nuo sähköviat saattaa siis oikeasti tehdä melkein mitä vaan ja niiden liittimien puhdistaminen sekä sulakepesien putsaaminen ei ole haitaksi. Samoin se tappokatkaisija kannattaa kurkata.

Tuo teikäläisen ongelma saattaa siis olla ihan joko ilmavuoto tai sitten poikki napsahtanut öljy / männänrengas... veikkaukset perustuu siis täysin omakohtaisiin kokemuksiin ja toivon, ettei osu oikeaan....

EDIT: Ainiin! Se piti vielä kirjoittamani, että jos laitteessa on PC, niin ota se piuhoista välistä pois ja kokeile uudelleen. Voi olla, että PC sotkee koko paletin ja ihan täysin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 11.09.13 - klo:09:37
EDIT: Ainiin! Se piti vielä kirjoittamani, että jos laitteessa on PC, niin ota se piuhoista välistä pois ja kokeile uudelleen. Voi olla, että PC sotkee koko paletin ja ihan täysin.

Tuossa on Suzukin oma ecu.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Rupeaa selkeytymään kuva, mitä teen ensi talvena :)
Eli vaikka saan tuon pyörän rullaamaan, niin silti tsekkaan liittimet läpi.

marko_

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.09.13 - klo:10:03
Tuossa on Suzukin oma ecu.


Eikö ole powercommanderia lisäks?
PC3

T1mppa

11.09.13 - klo:10:49 #13 Viimeisin muokkaus: 11.09.13 - klo:10:55 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 11.09.13 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.09.13 - klo:10:03
Tuossa on Suzukin oma ecu.


Eikö ole powercommanderia lisäks?
PC3

Ei ole. Oli ajatuksena ostaa talven aikana, mutta penkitysmestari Vittaniemi sanoi, että omalla eculla saa paremman lopputuloksen.

edit. Käytössä olleet tulpat oli kaikki todella hyvän värisiä, eli niistä tutkiessa kaikki on ok. Ostin kuitenkin uudet iridiumit ja ne on nyt kiinni. Pyörän käyntiin ei tullut eroa.

marko_

Kun suhauttelet tuota starttipilottia niin onko nuo 1 ja 2 pytty ainoat mitkä reagoi?

Tuleeko tulpille ihan normaalinnäkönen kipinä?

Powered by EzPortal