Ongelmavisa

Aloittaja T1mppa, 10.09.13 - klo:20:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:22Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:26
Osaa kyllä olla pirullinen kampe tuo TPS. Aina ei mittaamalla selkiä mitään, vaihtamalla kyllä. Videosta ei ilmennyt että miten moottori käy kun antaa jenkaa. Käykö missään kohtaa normaalisti?

Jaa semmosta, täytyy pitää mielessä.

Koitan ensi kerralla nappaa videon, jossa laitan hieman jenkaa koneeseen. Ei käy missään kohtaa normaalisti.
Koneen käynti hieman rauhoittuu, kun kone lämpenee. Mutta käyntiongelma on koko kierrosalueella.
Kävin tuolla ajelemassa elokuun alkupuolella Alastarossa.
Muutaman kierroksen ajoin. Varikolla kun konetta sai lämpimäksi, niin kuulosti jo melko ok. Mutta kun radalle meni, niin huomasi että kiihdytyksissä puuttuu tehoa. Hyvin otti kiekkoja koko kierrosalueen. En osaa sanoa, oliko ylhäällä tehot kuinka hukassa. Alhaalla ja puolessa välissä oli huomattavasti.
Jonkin verran siellä menoa riitti, sillä kello näytti 1:29,xx, vaikka tuntuma menohaluista oli kuin pappatunturissa.

nopea57

12.09.13 - klo:12:37 #32 Viimeisin muokkaus: 12.09.13 - klo:12:42 käyttäjältä nopea57
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.09.13 - klo:12:27
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:22Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois. Ecu ei saa seoksesta mistään tietoa. Voihan se silti harhailla sumealla logiikalla...yleensä niin hitaasti että autotune pysyy mukana.

Ja T1mppa: ei vaikuta enää TPS-ongelmalta. Kyllä se jossain kaasuasennossa tavallisesti toimii normaalisti vaikka vikaa olisikin.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:26
Seosmittarilla selviäisi jotain palotapahtumasta, eli onko ilman ja polttoaineen suhde hollillaan.

Kuulin, että on olemassa sytystulppa, jossa on kaksi valoa. Nämä valot näyttävät ilman ja bensan seossuhteen. Näkymä melko viitteellinen ja epätarkka, mutta on yksinkertainen laite katsoa suuntaa.

Onko ehdotuksia A/F-anturista, muuta kuin dynopenkissä?

edit. Olisi kiva katsoa seos pyttykohtaisesti.

murmela

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.09.13 - klo:12:27
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:22Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois.

Ja vikavalo palaa...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

nopea57

Onhan noita A/F-antureita, mullakin on sellainen pyörässä kiinni ollut malli. Ehkä joku dynottaja voisi tehdä halavalla pikamittauksen. No tämä oli vaan yksi heitto lähinnä TPS-anturiin liittyen. Jos se nimittäin antaa selkeästi väärää tietoa, niin ecu voi esimerkiksi laittaa seoksen todella rikkaalle juuri tyhjäkäynnillä tai sen tuntumassa. Mulla oli tyhjäkäynnillä 100% kaasuasento testipenkissä, eikä todellakaan käynyt nätisti. Isolla kaasulla meni tosi hyvin.

nopea57

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.09.13 - klo:12:44
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.09.13 - klo:12:27
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 12.09.13 - klo:12:22Unohda autotune, se toimii parhaiten touringissa.
Jos siinäkään ollenkaan/ ecun closed loop menee iha sekasin.

Ei se ecu ole closed loopissa kun oma lambda on pois.

Ja vikavalo palaa...

Jossain palaa, jossain ei. Jokin kartta siellä ecussa silti on päällä ja autotune jatkaa siitä. Toimii pääsääntöisesti aivan hyvin joissakin laitteissa, trust me. Joissakin kuulemma ei.  :) En puhu kilpureista, vaan siitä touringista edelleen.

T1mppa

12.09.13 - klo:12:55 #37 Viimeisin muokkaus: 12.09.13 - klo:12:57 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.09.13 - klo:12:39

Kuulin, että on olemassa sytystulppa, jossa on kaksi valoa. Nämä valot näyttävät ilman ja bensan seossuhteen. Näkymä melko viitteellinen ja epätarkka, mutta on yksinkertainen laite katsoa suuntaa.

Löytyhän se vihdoin:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.Xcolortune&_nkw=colortune&_sacat=0&_from=R40

Täytyypä katsoa illalla tarkemmin tuommoista lelua.

edit: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xEZ0-uN0NA4

parjan_fin

Se vanha kaasari Yamaha käyttäytyi juuri noin, eli lämpöisenä paikallaan kävi suht ok, mutta kun alkoi antamaan jengaa, niin johan rötäs. Ei tehoja, eikä oikein tykännyt laukata. Kylmänä kävi aika raskaasti, ohivuoto -mittauksessa ei näkynyt mitään outoa. Se yhden sylinterin tulppa oli vaan tumma ja märkä, kun ei polttanut kunnolla rikkinäisen öljyrenkaan takia.

Itse alan koko ajan vaan enemmän ja enemmän kääntymään ihan mekaaniseen vikaan, kuin sähkövikaan.

Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.09.13 - klo:13:14
Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.

Akun ostin tammi-helmikuussa 2013. Bilteman geeliakku. Kokemuksesta nuo ovat olleet hyviä.

edit, itse veikkaan myös jotain mekaanista. Veikkaan, että vetää jostain välistä ilmaa.
Tulpat ovat kaikki identtisiä ja vaalean ruskeita. Koitan nappaa niistä kuvan tänään, kun ovat kotiini asti raahautuneet.

nopea57

Tulppien ulkonäössä tuskin on eroa, koska ilmiö on ollut päällä niin vähän aikaa. En usko muutenkaan olevan sylinterikohtainen vika.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.09.13 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.09.13 - klo:13:14
Toki, yksi sähkövika tule vielä mieleen... rikkinäinen akku.

Akun ostin tammi-helmikuussa 2013. Bilteman geeliakku. Kokemuksesta nuo ovat olleet hyviä.

edit, itse veikkaan myös jotain mekaanista. Veikkaan, että vetää jostain välistä ilmaa.
Tulpat ovat kaikki identtisiä ja vaalean ruskeita. Koitan nappaa niistä kuvan tänään, kun ovat kotiini asti raahautuneet.

Ilmavuoto yleensä aiheuttaa korkeaa tyhjäkäyntiä ja hidasta kierrosten laskeutumista. Noi sun mopon oireet ja käyntiääni puolestaan vaikuttaa rikkaalta seokselta/todella myöhäiseltä sytytykseltä tahi vedeltä bensassa taikka sit siltä öljyvuodolta. Öljyvuotoa tosin kumoaa se, että kaikki tulpat oli saman värisiä. Oliko tulpat miten puhtaat? Vesi bensassa puhdistaa konetta karstoista ihan kummasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

12.09.13 - klo:19:38 #42 Viimeisin muokkaus: 12.09.13 - klo:19:40 käyttäjältä T1mppa
Kivasti ne tulpat näytti identtisiltä tallilla. Salamavalossa asia hieman muuttui. Ikäväkseni joudun kertomaan, että enää en tiedä mikä tulppa on mistäkin. Ehkä tästäkin jotain oppi?
Mutta kuvissa olevat tulpat ovat samassa järjestyksessä molemmissa kuvissa. Ainut, että toisessa käänsin ne 180º
Nuo kyseiset tulpat on siis ollut kiinni kaksi kautta.

Löysin dynolapun, joka on mitattu 15.8.2011. Kyseinen penkki on melkoisen tiukka, eikä anna yhtään helpotusheppoja :)
Tänä talvena säädätän kartan kuntoon.

Löysin vielä tuommoisen videon puhelimesta. Alussa yritin tarkentaa kuvaa. Olisihan sitä kahvaa voinut kääntää hitusen enemmän...

nopea57

Jovain, justiinsa tuollaiselta putputukselta kuulosti mun pyörä pienellä kaasulla kun TPS valehteli ja ecu antoi aivan liikaa ainetta, jolloin se ei enää syty kunnolla. Mutta jokin muukin anturi voi 'huijata' (sori...) ecun antamaan aivan liikaa ainetta. Mieleen tulee ilmamäärä-anturi ja lämpötila-anturi. Mutta AFR-mittari kertoisi onko seos rikkaalla.

marko_

Ootko mitannu puristuspaineita?
Vai onko vika jo löytyny..

Powered by EzPortal