Ongelmavisa

Aloittaja T1mppa, 10.09.13 - klo:20:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:11:20
laitan tähän vertailtavaksi oman koneen käyrät joissa vakionokkia on säädelty

Saisitko tuota alkuperäistä paperiakin skannattua? Tai pistä se lattialle ja ota kuva pystysuoraan ylhäältäpäin.
Niin voin pistää ne fotarilla päällekkäin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:11:20
Aika mahdoton sanoa minkä verran, mutta niin kuin tässä pahasti raiteiltaan eksyneessä ketjussa jo on kirjoiteltu niin moottorin luonnetta tolla saa muokattua.

Modet voi kai tämänkin siivota omaksi ketjuksi, niin laitan tähän vertailtavaksi oman koneen käyrät joissa vakionokkia on säädelty. Älä kysy paljonko, en ole tuota itse kasannut.

Tuolla säädöllä haettiin omassa koneessa, ehkä toisin kuin yleensä lisää tehoa yläkierroksille vaikka vääntö hiukan kärsiskin alhaalla koska alhaalla oli vääntöä minun mielestä hiukan liikaakin.

Ois hyvä kun molemmat laput näkyis kokonaan.

Onko noissa kyse tehosta takarenkaalla?
Näyttää hurjilta lukemilta kierroslukuun nähden.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.13 - klo:23:04
Ja itse aiheeseen veikkaisin että vika on kampi- tai nokkasensorissa. Tosin en pistäisi rahojani sen puolesta likoon.

Samaa mieltä mutta reagoiminen starttipilottiin ei minusta sovellu teoriaan. Se viittaa minusta siihen että parista pytystä olis puristukset hukassa.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:11:20
laitan tähän vertailtavaksi oman koneen käyrät joissa vakionokkia on säädelty

Saisitko tuota alkuperäistä paperiakin skannattua? Tai pistä se lattialle ja ota kuva pystysuoraan ylhäältäpäin.
Niin voin pistää ne fotarilla päällekkäin.

Löysin ja skannasin tuon alkuperäisen penkityksenkin.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 26.09.13 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:11:20
Aika mahdoton sanoa minkä verran, mutta niin kuin tässä pahasti raiteiltaan eksyneessä ketjussa jo on kirjoiteltu niin moottorin luonnetta tolla saa muokattua.

Modet voi kai tämänkin siivota omaksi ketjuksi, niin laitan tähän vertailtavaksi oman koneen käyrät joissa vakionokkia on säädelty. Älä kysy paljonko, en ole tuota itse kasannut.

Tuolla säädöllä haettiin omassa koneessa, ehkä toisin kuin yleensä lisää tehoa yläkierroksille vaikka vääntö hiukan kärsiskin alhaalla koska alhaalla oli vääntöä minun mielestä hiukan liikaakin.

Ois hyvä kun molemmat laput näkyis kokonaan.

Onko noissa kyse tehosta takarenkaalla?
Näyttää hurjilta lukemilta kierroslukuun nähden.
Nyt pitäis näkyä kun skannasin uudelleen tuon vanhan lapun, ja takapyörätehoista kysymys. Helpompi ymmärtää kun muistaa että kone on 1427 kooltaan.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:14:32
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 26.09.13 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:11:20
Aika mahdoton sanoa minkä verran, mutta niin kuin tässä pahasti raiteiltaan eksyneessä ketjussa jo on kirjoiteltu niin moottorin luonnetta tolla saa muokattua.

Modet voi kai tämänkin siivota omaksi ketjuksi, niin laitan tähän vertailtavaksi oman koneen käyrät joissa vakionokkia on säädelty. Älä kysy paljonko, en ole tuota itse kasannut.

Tuolla säädöllä haettiin omassa koneessa, ehkä toisin kuin yleensä lisää tehoa yläkierroksille vaikka vääntö hiukan kärsiskin alhaalla koska alhaalla oli vääntöä minun mielestä hiukan liikaakin.

Ois hyvä kun molemmat laput näkyis kokonaan.

Onko noissa kyse tehosta takarenkaalla?
Näyttää hurjilta lukemilta kierroslukuun nähden.
Nyt pitäis näkyä kun skannasin uudelleen tuon vanhan lapun, ja takapyörätehoista kysymys. Helpompi ymmärtää kun muistaa että kone on 1427 kooltaan.

Kyllä sinun nyt pyörä vaihdettava. Eihän toi mahdu edes ycc sääntöihin enää. Eikös siellä ollu se 1400 max koneenkoko :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:11:20
laitan tähän vertailtavaksi oman koneen käyrät joissa vakionokkia on säädelty

Saisitko tuota alkuperäistä paperiakin skannattua? Tai pistä se lattialle ja ota kuva pystysuoraan ylhäältäpäin.
Niin voin pistää ne fotarilla päällekkäin.

Löysin ja skannasin tuon alkuperäisen penkityksenkin.

Yhdistetty lappu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.09.13 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.09.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 26.09.13 - klo:11:20
laitan tähän vertailtavaksi oman koneen käyrät joissa vakionokkia on säädelty

Saisitko tuota alkuperäistä paperiakin skannattua? Tai pistä se lattialle ja ota kuva pystysuoraan ylhäältäpäin.
Niin voin pistää ne fotarilla päällekkäin.

Löysin ja skannasin tuon alkuperäisen penkityksenkin.

Yhdistetty lappu.

Onko tossa muuten 4-2-1 vai 4-1 putkisto kiinni?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

18.12.13 - klo:08:38 #68 Viimeisin muokkaus: 18.12.13 - klo:09:13 käyttäjältä T1mppa
Tallilla käyty.
Liitteen kuvan mittari on sillä kohdalla, mitä pyttyä mitataan.

Oma veikkaukseni, on että kansipahvi rikki tai kansi halki. Onko muita ehdotuksia?

Ei muuta kun motti irti ja osiksi.

Mittaus tapahtui siten, että käytin moottorin jonkin verran lämpimäksi. Sitten irroitin yhden tulpan, johon liitin mittarin. Sitten käynnistin koneen ja annoin käydä sen aikaa tyhjäkäynnillä, että mittari tasaantui. Joitain sekunteja / mittaus.

edit. Video lisätty. Sama, mikä on aikaisemmin ollut tässä viestiketjussa. Ducatilta kuulostaa.

T1mppa

18.12.13 - klo:08:40 #69 Viimeisin muokkaus: 18.12.13 - klo:08:44 käyttäjältä T1mppa
Pitäisikö kannen suoruuskin tsekkaa?
Jos kansipahvi on rikki, niin pitäisikö sen vuotaa jäähdytysnestettä siitä kohtaa ulos?

marko_

Jos kansi on vuotanu niin sillon pitää tsekata suoruus.

Tuo mittari kuva, paljo nuo paineet pitäis olla manuskan mukaan?
En jaksa alkaa ite selaamaan, oot kuitenki ne kattonu just sieltä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.12.13 - klo:08:40
Pitäisikö kannen suoruuskin tsekkaa?
Jos kansipahvi on rikki, niin pitäisikö sen vuotaa jäähdytysnestettä siitä kohtaa ulos?
Pistäs koottuna vielä lista, että mitä kaikkee on tarkistettu tähän mennessä. Oliko venttiilit tsekattu, etteivät kanna? Jos kansipahvi vuotaa, riippuu oireet vähän vuodon kohdasta. Jos päästää paineet vesitilaan, pitäisi paisuntasäiliön tyhjentyä aika vauhdilla tai vähintään jäähdytysnesteen olla tummaa. Jos taas vesi vuotaa palotilaan, pitäisi putkestä pölläytellä valkoista. Jos kansipahvi on vuotanut niin silloin aina kansi plaanattavaksi, ei se tiiviste sieltä yleensä ilman syytä ala vuotamaan. Onko sulla päässy kone käymään ylikuumana jossain vaiheessa? Esim. kuumana päivänä varikolle parkkiin ja mopo seisomaan ilman jäähdytyskäyttöä?

Mut eihän tuo tosiaan videon perusteella käy kuin kahdella, mihin tuo mittauskin viittaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Venttiilit tsekkasin. Täytyy katsoa, onko mulla kotona mittaustuloksia. Venat oli toleranssissa.
Voisi sitä koitta joku ilta kertoa koko tarina, mitä kaikkea on tullut tehtyä.

Kerran kävi kuumana. Heitti vedet pihalle. Ajelin Motoparkissa. Radalta varikolle tullessani henkilökunnan henkilö pysäytti jokaisen pyörän ja valitti, että pitää ajaa rauhallisesti ja välttää rohkeita ohitksia. Siinä sitten odottelin omaa vuoroani kone tyhjäkäynnillä. Useampi minuutti meni, ennnen kuin pääsin pilttuulle. Pyörän kun sain pukeille, niin huomasin, että vuotaa jäähdytysnestettä (olisiko ollut syylärin korkin välistä. En muista tarkkaan). Sitten nappasin syylärin korkin auki ja päästin paineella tulleet nesteet pois. Laitoin tilalle kylmää vettä ja pyöräytttelin konetta ja lisäilin, että syyläri ja kone tuli täyteen. Lämpömittari näytti muistaakseni 96c ja syylärissä oli vettä ja vattervesseriä.

Tästä opin, että jos pitää pidempään odotella, niin laitan pyörän sammuksiin.

Nitrous

18.12.13 - klo:11:05 #73 Viimeisin muokkaus: 18.12.13 - klo:11:55 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.12.13 - klo:10:55
Venttiilit tsekkasin. Täytyy katsoa, onko mulla kotona mittaustuloksia. Venat oli toleranssissa.
Voisi sitä koitta joku ilta kertoa koko tarina, mitä kaikkea on tullut tehtyä.

Kerran kävi kuumana. Heitti vedet pihalle. Ajelin Motoparkissa. Radalta varikolle tullessani henkilökunnan henkilö pysäytti jokaisen pyörän ja valitti, että pitää ajaa rauhallisesti ja välttää rohkeita ohitksia. Siinä sitten odottelin omaa vuoroani kone tyhjäkäynnillä. Useampi minuutti meni, ennnen kuin pääsin pilttuulle. Pyörän kun sain pukeille, niin huomasin, että vuotaa jäähdytysnestettä (olisiko ollut syylärin korkin välistä. En muista tarkkaan). Sitten nappasin syylärin korkin auki ja päästin paineella tulleet nesteet pois. Laitoin tilalle kylmää vettä ja pyöräytttelin konetta ja lisäilin, että syyläri ja kone tuli täyteen. Lämpömittari näytti muistaakseni 96c ja syylärissä oli vettä ja vattervesseriä.

Tästä opin, että jos pitää pidempään odotella, niin laitan pyörän sammuksiin.
Huonossa lykyssä tuo yks ylikuumentuminen (edit. varsinkin kun kylmää vettä kaataa perään) vääntää kannen solmuun, halki se tuskin on, mutta voi olla vetäny kieroks. Nopeestihan tuonkin kyllä tarkistaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.12.13 - klo:10:55Pyörän kun sain pukeille, niin huomasin, että vuotaa jäähdytysnestettä (olisiko ollut syylärin korkin välistä. En muista tarkkaan). Sitten nappasin syylärin korkin auki ja päästin paineella tulleet nesteet pois.
Virhe. Onneks et saanu palovammoja.
Lainaa
Laitoin tilalle kylmää vettä ja pyöräytttelin konetta ja lisäilin, että syyläri ja kone tuli täyteen.
Virhe. Ens kerralla anna jäähtyä rauhassa, ennen ku lisäilet yhtää mitään, varsinkaan kylmää vettä ylikuumaan koneeseen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal