YCC:n suosion lisääminen

Aloittaja pienisopoapina, 14.09.13 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Hiukkasen harmitti, kun Alastaron päätöskisassa oli vain 14 osallistujaa. Jonkin verran olen aikaisempien vuosien tuloslistoja selaillut ja niissä osallistujia on riittänyt kahteen lähtöön. Mielestäni YCC on loistava keksintö. Matalan kynnyksen kisa, jossa voi käydä kokeilemassa taitojaan ja saada hetki olla Kevin Swants. Osallistujakaverit on mukavaa porukkaa ja kenelläkään ei ole pipo tiukalla.
Miten me saatais luokka uuteen kukoistukseen ?
En itse kuuluu järjestelevään organisaatioon (vielä) mutta voitasko me hieman epävirallisesti kevyessä hengessä ideoida ?
Pari ehdotusta:
- kisat yhtenä lähtönä, mutta tuloksien kirjaus myös luokittain: avoin, 600, vanhat mopot, siniset K2 susukit, naawakorvat...
- kisat isojen kisojen yhteyteen, mutta yksipäiväisenä eli katsastus, aika-ajot, kisa samalle päivälle
- mprata-palstalle YCC-kuskeille mahtiajaja status
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Eipä tähän tarvitse mitään noitakonsteja ja hokkuspokkuksia keksiä vaan palata samaan kaavaan, millä luokka pyöri onnistuneesti useamman vuoden. Tätä menoa tämä(kin) luokka tapetaan vuoden-kahden sisällä jos nykyinen meno jatkuu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.09.13 - klo:15:28
Eipä tähän tarvitse mitään noitakonsteja ja hokkuspokkuksia keksiä vaan palata samaan kaavaan, millä luokka pyöri onnistuneesti useamman vuoden. Tätä menoa tämä(kin) luokka tapetaan vuoden-kahden sisällä jos nykyinen meno jatkuu.

Mitäs muutoksia on tapahtunut? Itse olen ehdottomasti sen kannalla, että palataan vanhaan, mutta sillä pienellä toiveella, että Nordeassa olevaan lappuun käy joku vetämässä horisontaalisen viivan mun nimen yli ja kirjaa omansa päälle ja alkaa hoitamaan hommaa.

Innostuneiden nimiä otetaan vastaan sähköpostiini ja 25 ensimmäistä kutsutaan haastatteluun.

P.S. Monessakos lähdössä Esa olet ollut, jossain roolissa?
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

tamik87

Itse en lisenssin puutteen vuoksi ollut yhdessäkään ycc lähdössä. Ensi kesäksi olen ajatellut superstock beetä kun noista tonnareista on pirun vaikee mennä ohi. Olen paska ohittaja tiedän.

Mikko K.

YCC-lähdön ensimmäinen "villillä kortilla" ilmaiseksi pyörää vastaavan luokan B-lähtöön, jos alla vaan on 600:n tai 1000:n joka kelpaa katsastukseen. Pääsääntöisesti voittajapyörät täyttää kriteerit.
Tämän kortin saa käyttää vain kerran ja jos voitat seuraavan kisan, niin se on seuraavan potilaan vuoro tulosluettelossa. Luonnollisesti 115% säännön tulee myös täyttyä, joka ei varmaan sijoilla 1-5 ainakaan yleensä liene ongelma.

Oisko tässä mitään järkeä?

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 15.09.13 - klo:10:52
Oisko tässä mitään järkeä?

Näin maallikkosaarnaajana sanoisin, jotta kyllä. Koko harrastukselle on eduksi mitä pienemmät kynnykset on luokkien välillä. Noita menneiden vuosin YCC listoja ku katselee, niin herää kymysys: "missä ne osallistuneet nyt on ?"
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 15.09.13 - klo:10:36
Ensi kesäksi olen ajatellut superstock beetä kun noista tonnareista on pirun vaikee mennä ohi.

Samaa on sanoneet monet muutkin. Entä jos 600:sten tulokset kirjattais omaan listaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

poutis

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 15.09.13 - klo:12:08
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 15.09.13 - klo:10:36
Ensi kesäksi olen ajatellut superstock beetä kun noista tonnareista on pirun vaikee mennä ohi.

Samaa on sanoneet monet muutkin. Entä jos 600:sten tulokset kirjattais omaan listaan.
Käsittääkseni ycc perustettiin juuri sen takia et voi tulla ajaa millä pyörällä tahansa. Itsekkin kusiaisella ajelleena tiedän sen,kuinka paljon v*******a kun ei pääse tonnarista ohi muutakuin törky ohituksella jarruissa. Itse sit siirryin tonnariin kun perusteita oli opeteltu omasta mielestä tarpeeksi vajaa tehoisella ja oli aika uusia kalustoa. Se eka kilvetön oli muuten 2000 vuoden cbr f joten ei kauheesta tykistä voi puhua :) Mun mielestä ei kannata lähteä jaottelun tielle kun kohta siinä on luokkia yhtä paljon kuin historicissa. Kyllä ycc:ssä on kusiaisellakin pärjätty mut vaatii ehkä enemmän asennetta tai kovaa treeniä.
Lähtölistat on ollu kyllä masentavan tyhjiä tällä kaudella mut johtuu varmaan tästä yleisestä taloustilanteesta. Olihan se se hienoa kun Kemorassa oli pari vuotta sitten mukana yli 40 pyörää kahdessa lähdössä. Taitaa olla vaan muillakin sama ongelma kuin itsellä et fyrkat on vähissä tai ei kiinnosta tässä iässä syödä nuudeleita koko vuotta et sais ajaa kilpaa koko sarjan. Eipä tullu itse ajettua kuin yksi kisa tänä vuonna ja kokonaiset neljä treeni päivää. Tää kesä menny enemmän mtb:n puolella mut jos rahatilanne paranee niin ensi kesänä nähdään taas viivalla airrev_1
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.09.13 - klo:13:02
Hiukkasen harmitti, kun Alastaron päätöskisassa oli vain 14 osallistujaa. Jonkin verran olen aikaisempien vuosien tuloslistoja selaillut ja niissä osallistujia on riittänyt kahteen lähtöön. Mielestäni YCC on loistava keksintö. Matalan kynnyksen kisa, jossa voi käydä kokeilemassa taitojaan ja saada hetki olla Kevin Swants. Osallistujakaverit on mukavaa porukkaa ja kenelläkään ei ole pipo tiukalla.
Miten me saatais luokka uuteen kukoistukseen ?
En itse kuuluu järjestelevään organisaatioon (vielä) mutta voitasko me hieman epävirallisesti kevyessä hengessä ideoida ?
Pari ehdotusta:
- kisat yhtenä lähtönä, mutta tuloksien kirjaus myös luokittain: avoin, 600, vanhat mopot, siniset K2 susukit, naawakorvat...
- kisat isojen kisojen yhteyteen, mutta yksipäiväisenä eli katsastus, aika-ajot, kisa samalle päivälle
- mprata-palstalle YCC-kuskeille mahtiajaja status

Olihan se joskus hienoa odotella aika-ajon tuloksia porukalla ja miettiä kumpaan lähtöön pääsee/joutuu. Kuskien vaihtuvuus ei näytä sen kummemmaksi ole muuttuneen kuin ennenkään vaan harrastajamäärien lasku näkyy kisatouhuissa hyvin. Ei vaan ole enää uusia harrastajia niin paljoa tulossa mukaan kuin ennen. Kustannusten nousu ja huonot taloudelliset ajat näkyy.

Yksi vanha valituksen aihe on kisojen kova vauhti. Eipä ole kärjen vauhti juuri viime vuosina muuttunut. Esim. Alastaron YCC rataennätys oli tähän syksyyn asti vuodelta 2010 ja vuodesta 2008 on kärkiryhmän vauhti ollut samalla tasolla 1:24 +-1s. Sama homma häntäpään osalta, edelleen hitaimmat ajelee siellä selvästi yli 1:30 aikoja. Jostain syystä tähän väliin ei vaan löydy tällä hetkellä 40 pyörää, kun vauhtitaso on niin kova.

Kustannusten laskemisella saadaan ehkä lisää porukkaa viivalle ja tuohon lienee ainoa YCC:n kannalta realistinen ehdotus jo listattu(katsatus, aika-ajo ja kisat samana päivänä). Kerhokisat toisaalta hoitaa homman paljon kustannustehokkaammin ja samantyylisesti meni tuo Alastaron viimeinen YCC viikonloppukin, ainakin sivustakatsojan näkökulmasta. Enemmän tämmöisiä normaalin ajoharjoitteluviikonlopun yhteyteen järjestettyjä kisoja saisi olla kuin SM viikonloppuja. Onhan noissa eri fiilis, mutta niin on kustannuksetkin erilaiset.

Tulosten jakautus useampaan luokkaan ei muuta varsinaista kisaamista eikä kyllä tuo minusta mitään lisäiloa hommaan. Nykyisellään voi katsoa classic ja piikkiluokan lähtöjä joissa luokkia on melkein jokaiselle omansa. Sitten on myös näitä kuolleena syntyneitä tiukkaan rajattuja luokkia...

Saisiko porukkaa paremmin viivalle raha- tavarapalkinnoilla mitä nyt ainakin SM-luokissa oli sponsoreiden toimesta tällä kaudella? YCC:ssäkin kaikille useamman viikonlopun ajaneille oli sponssipaitoja ja lippiksiä tarjolla.

MarkoL

16.09.13 - klo:18:16 #9 Viimeisin muokkaus: 16.09.13 - klo:18:32 käyttäjältä MarkoL
Tulosten jakaminen ei mielestäni auta millään tavalla,-päin vastoin.
Nostaa turhaan (vähän mutta kuitenkin)  matalaa osallistumiskynnystä.
Eikös sarjan idea/ajatus ole lähinnä "ajaa mies miestä vastaan", eikä niinkään laite laitetta vastaan.

Jos ruvetaan kattoo kuka ajaa milläkin, niin sittenhän voidaan viedä juttu niinkin pitkälle että keksitään tulosluetteloon jokaiselle pyörämallille oma kerroin jolla katotaan lopullinen sijoitus...
-Kärjistys, tiedän. Mutta kuitenkin...

Niinkuin muutkin aiemmin ovat todenneet, taitanee yleinen taloustilanne kiristää monenkin nyörit.

Mut yks asia jonka näen ongelmaksi, siis yleiseksi lajin ongelmaksi, en sarjan, on yleinen tiedottaminen.
Ja siitä taitaa olla vastuussa järjestö jolle maksetaan lisenssimaksut ym.
Ei näy tuloksia päivän lehdessä ainakaan keski-suomessa, vaikka paikkakunnan poikii on ajamassa useissa eri sarjoissa.
Saatika mitään ennakkomainosta, edes pientä.
Lehti varmasti painaa tekstiä ja jopa pienen kuvankin jos vain tulokset ilmaantuis jostain...

Tuokin on imago kysymys lajille, johon kattojärjestön pitäis pikimmiten ottaa asiakseen.
Näkyvyys vaikuttanee niihin vähäisiinkin sponsoreiden avokätisyyteen?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

mattipoeka

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.09.13 - klo:17:40
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.09.13 - klo:13:02
Hiukkasen harmitti, kun Alastaron päätöskisassa oli vain 14 osallistujaa. Jonkin verran olen aikaisempien vuosien tuloslistoja selaillut ja niissä osallistujia on riittänyt kahteen lähtöön. Mielestäni YCC on loistava keksintö. Matalan kynnyksen kisa, jossa voi käydä kokeilemassa taitojaan ja saada hetki olla Kevin Swants. Osallistujakaverit on mukavaa porukkaa ja kenelläkään ei ole pipo tiukalla.
Miten me saatais luokka uuteen kukoistukseen ?
En itse kuuluu järjestelevään organisaatioon (vielä) mutta voitasko me hieman epävirallisesti kevyessä hengessä ideoida ?
Pari ehdotusta:
- kisat yhtenä lähtönä, mutta tuloksien kirjaus myös luokittain: avoin, 600, vanhat mopot, siniset K2 susukit, naawakorvat...
- kisat isojen kisojen yhteyteen, mutta yksipäiväisenä eli katsastus, aika-ajot, kisa samalle päivälle
- mprata-palstalle YCC-kuskeille mahtiajaja status

Olihan se joskus hienoa odotella aika-ajon tuloksia porukalla ja miettiä kumpaan lähtöön pääsee/joutuu. Kuskien vaihtuvuus ei näytä sen kummemmaksi ole muuttuneen kuin ennenkään vaan harrastajamäärien lasku näkyy kisatouhuissa hyvin. Ei vaan ole enää uusia harrastajia niin paljoa tulossa mukaan kuin ennen. Kustannusten nousu ja huonot taloudelliset ajat näkyy.

Yksi vanha valituksen aihe on kisojen kova vauhti. Eipä ole kärjen vauhti juuri viime vuosina muuttunut. Esim. Alastaron YCC rataennätys oli tähän syksyyn asti vuodelta 2010 ja vuodesta 2008 on kärkiryhmän vauhti ollut samalla tasolla 1:24 +-1s. Sama homma häntäpään osalta, edelleen hitaimmat ajelee siellä selvästi yli 1:30 aikoja. Jostain syystä tähän väliin ei vaan löydy tällä hetkellä 40 pyörää, kun vauhtitaso on niin kova.

Kustannusten laskemisella saadaan ehkä lisää porukkaa viivalle ja tuohon lienee ainoa YCC:n kannalta realistinen ehdotus jo listattu(katsatus, aika-ajo ja kisat samana päivänä). Kerhokisat toisaalta hoitaa homman paljon kustannustehokkaammin ja samantyylisesti meni tuo Alastaron viimeinen YCC viikonloppukin, ainakin sivustakatsojan näkökulmasta. Enemmän tämmöisiä normaalin ajoharjoitteluviikonlopun yhteyteen järjestettyjä kisoja saisi olla kuin SM viikonloppuja. Onhan noissa eri fiilis, mutta niin on kustannuksetkin erilaiset.

Tulosten jakautus useampaan luokkaan ei muuta varsinaista kisaamista eikä kyllä tuo minusta mitään lisäiloa hommaan. Nykyisellään voi katsoa classic ja piikkiluokan lähtöjä joissa luokkia on melkein jokaiselle omansa. Sitten on myös näitä kuolleena syntyneitä tiukkaan rajattuja luokkia...

Saisiko porukkaa paremmin viivalle raha- tavarapalkinnoilla mitä nyt ainakin SM-luokissa oli sponsoreiden toimesta tällä kaudella? YCC:ssäkin kaikille useamman viikonlopun ajaneille oli sponssipaitoja ja lippiksiä tarjolla.

Boldattu asiat joista samaa mieltä, en usko että raha tai tavarapalkinnoilla saa sen enempää osallistujia. Laskisi varmasti osallistumiskynnystä kun katsastus, aika-ajo ja kilpailu olisivat samana päivänä, mielellään lauantaina niin kerkeäsi to-pe vapaat harjoittelut ajaa jos SM kilpailujen yhteydessä.. normi ratapäivillä voisi järjestää tupla kisat :)

Enkä näe mitään järkeä jakaa luokkaa 600/1000 cc luokkiin, kun luokan idea on ajaa sillä mitä tallista löytyy.. tiedä vaikka itse ajaisin ensikaudella 1290 superdukella.. sekin kun menee luokan haarukkaan :)

-Matti
Semmosta.

mattipoeka

16.09.13 - klo:21:27 #11 Viimeisin muokkaus: 16.09.13 - klo:21:38 käyttäjältä mattipoeka
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.09.13 - klo:13:02
Pari ehdotusta:
- kisat yhtenä lähtönä, mutta tuloksien kirjaus myös luokittain: avoin, 600, vanhat mopot, siniset K2 susukit, naawakorvat...
- kisat isojen kisojen yhteyteen, mutta yksipäiväisenä eli katsastus, aika-ajot, kisa samalle päivälle
- mprata-palstalle YCC-kuskeille mahtiajaja status

1. Ei mielestäni mitään mieltä kun tuon voi jokainen tehdä itsekin jälkikäteen jos haluaa nähdä miten pärjäsi saman kokoisen pyörän kanssa.
2. Yleensä ovatkin, mutta ongelma nuissa on vain se, että yleensä katsastus on pe tai la, aika-ajot lauantaina ja kilpailu sunnuntaina.. eli kuskin pitäisi olla kolmepäivää paikanpäällä.

Jos kaikki YCC ajot olisivat lauantaina ja osallistumismaksut maltillisemmat, niin putoaisi kulut jonkin verran ja osallistujia ehkä enemmän. Nyt vaikuttaa siltä, että apina maksaa siitä, että pääsee ajamaan sirkukseen :)

Semmosta.

Cat

Ei varmaan tekis huonoa koko lajia kohtaan, jos alan lehdissä olis juttua kisoista. Biken tai mp maailman nettisivuilla joskus kattonu, että jotain pientä, muttei sanaakaan YCC:stä. En tosin noita lehtiä lue, muutakuin satunnaisesti kaupassa, kun piilottelee pornolehteä siellä alla, mutta ei niissä taida paljo juttua olla sm kisoista? Sen sijaan puhutaan, kuinka uudessa homosohvassa on pintakova jousitus.

Kuolkoot vaikka koko laji, ajan sitten vaikka yksin ens kaudella stockia.

Tango

Kiinnostaa kyllä ensi kaudella osallistuminen nyt kun vauhti on sellainen, että kaikki eivät ohita kierroksella. Paitsi jos kisat pitenevät.

MP-Tuen sivuilla todetaan: "... luokan virallinen nimi nykyisin Jokamiesluokka Yamaha Center cup. Yamaha Center tukee kilpailutoimintaa tarjoamalla erittäin edullisesti uusia pyöriä kilpapyöräaihioiksi."

Miten edullisesti näitä on tarjolla ja onko ehtona osallistuminen cupiin, ja jos on, niin kuinka moneen kisaan?

mattipoeka

Lainaus käyttäjältä: Cat - 16.09.13 - klo:21:43
Ei varmaan tekis huonoa koko lajia kohtaan, jos alan lehdissä olis juttua kisoista. Biken tai mp maailman nettisivuilla joskus kattonu, että jotain pientä, muttei sanaakaan YCC:stä. En tosin noita lehtiä lue, muutakuin satunnaisesti kaupassa, kun piilottelee pornolehteä siellä alla, mutta ei niissä taida paljo juttua olla sm kisoista? Sen sijaan puhutaan, kuinka uudessa homosohvassa on pintakova jousitus.

Kuolkoot vaikka koko laji, ajan sitten vaikka yksin ens kaudella stockia.

Yleensäkin mainonta ja markkinointi on ollut ihan luokatonta, oli kyseessä SM tai YCC kisat. SM kisoista on toki ollut ihan kiitettävästi juttua lehdissä, mutta itse tapahtumien aikaan mainonta ja markkinointi loistaa poissaolollaan, joten ei ihme että ihmisiä ei ole paikalla itse tapahtumissa. Asiaa ei toki auta, että radat ovat pääosaltaan hevon p*rseessä kaukana kaikista ihmisistä, joka laskee jo harrastajien määrääkin paljon.

Ongelma on myös se, että mahdolliset katsojat eivät löydä helposti yhdestä paikasta:

- Ajankohtaa
- Tarkempaa tietoa kilpailusta ja aikatauluja
- Hintoja

Ja jos vastaus ylläolevaan on (kuten eräässä keskustelussa olikin vastauksena), että pitäisi kilpailevien kuljettajien sivuilla olla tiedot nuista paremmin esillä ja ajantasalla, niin mennään metsään ja pahasti. Ihmiset suurella todennäköisyydellä tuntee kärkikuljettajista kolme kuljettajaa Kallio, Penna ja Vehnä eivätkä massat tasan tarkkaan ole heidän sivuiltaan saati yksittäisten kerhojen sivuilta katsomassa aikatauluja, hintoja tai muita tarkempia tietoja.

Nykyään tiedon pitää olla helposti ja selkeästi saatavilla, mielellään yhdestä lähteestä.

Hyvä esimerkki hankalista ja ei ajantasalla olevista sivuista on http://www.moottoriliitto.fi/, jonka sivuilla puolet linkeistä johtaa harjaan ja liitetiedostoja ei ole olemassakaan. Kilpailevat kuljettajatkin tuntuvat viittaavan suoraan IDM sääntöihin kun ei moottoriliiton sivuilta löydy informaatiota, ainakaan helposti.

-Matti
Semmosta.

Powered by EzPortal