YCC:n suosion lisääminen

Aloittaja pienisopoapina, 14.09.13 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Ja kaikki jotka nyt meinaavat ensi kesänäkin rataa kiertää, niin kyttäilkää nyt koska niitä ajajatutkinnon teorioita tulee (keväällä) ja käykää se vaikka sitten "varmuudenvuoksi". Hyvää perustietoa tulee ihan normi ajopäiviäkin ajatellen ja ompahan sitten suoritettu jos kuitenkin innostuu joskus kisailemaan  peukku_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 18.09.13 - klo:15:53kovinkaan moni ei ole lähtenyt paikaltaan vauhdilla ennen ekaa kisaa.
Eikä lähde, eikä lähde sen jälkeenkään.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:14:21
YCC sääntöjä vois muuttaa siltä osin että halutessaan b-kuskit (ajanut edellisenä kautena enemmän kuin yhden b-lähdön) voisi vapaasti osallistua YCC-kisoihin (normi kisamaksut), mutta pisteitä heille ei jaettaisi.
Ja YCC-kuski voisi ajaa b-kisojakin aivan vapaasti, jos on osallistunut enintään yhteen b-kisaan edellisenä kautena.

Perusteena se ett aika samoja vauhteja popula ajaa YCC ja B-luokissa.

Aika-ajo Alastaro 15.6.


Hemmo-luokka (myöh. Free For All (FFA)) kuoli juurikin siihen, että luokasta tuli B-luokkien treenausluokka. Viimeisimmissä kisoissa taisi olla tasan se yksi kuski joka ajoi tuota luokkaa, luoput olivat B:n kuskeja. Historiasta kannattaa oppia eikä välttämättä aina toistaa virheitä.

En tiedä muista, mutta veikkaisin, ettei Teemua kiinnostanut ajaa päätösviikonlopun lauantaina kilpaa SB B:n kuskia vastaan sen enempää kuin minuakaan. Ajelin kisassa omia aikojani odotellen, että tulee joku meidän luokan kuski ohi ja sitten tappelemaan sen kanssa tai peittelen sitten vaikeilla linjoilla, jottei pääse ohi. Kun meillä oli tappelu kesken Kaitsun kanssa, Heli (B-kuski) ajoi ohi. No Heliin en jaksanut keskittyä ja kun Kaitsu veti naamalleen edestäni, annoin Helin mennä menojaan (parhain kierrosaikansa taisi olla 1:23.4). Jatkoin omia peittelylinjojani ajellen jotain 1:25 + -aikoja. Sitten Teemu tuli ohi ja sitä vastaan piti alkaa ajamaan kisaa ja kierrosaika tipahti saman tien n. 2,5 sek koska oli taas syy miksi ajaa omaa kovaa.

En tiedä onko se hirveän hyvä idea laittaa B-kuskeja sekaan. Tietty jos heille laitetaan liivit niskaan jotta jokainen erottaa onko edessä "pisteitä syövä" kuski vai muu. Onko sellaisessa sitten mieltä vai ei. Fakta tässä nyt kuitenkin on, että osa kuskeista (myönsi tai oli myöntämättä) pyrkii saamaan mahdollisimman paljon pisteitä, itse yksi niistä. Tänä vuonna oli tavoitteena saada enemmän pisteitä per kilpailu kuin viime vuonna, loppusijoituksella ei niin merkitystä. Kun kuitenkin lauantaina Kaitsu kaatui, niin avautui mahdollisuus hopeataistoon ja päätin sitten yrittää, tilaisuus ei välttämättä enää mun elon aikana toteudu.

Ei tässä nyt tarvitse paljoakaan ihmetellä mistä kuljettajien vähyys johtuu. Kaikissa luokissa, joissa ihmiset ovat työssä käyviä tai sellaisten rahoilla eläviä (lapsikuskit) tai joissa ajaminen riippuu sponsorirahoista, osallistujamäärät ovat romahtaneet. Classiceissa tuollaista romahdusta ei ole tapahtunut, mutta eipä taida niissä lähdöissä keski-ikä hirveän paljoa alle 30 vuotta olla ja viime aikaisimpien uutisten perusteella eläkeläisiin ei ole yt-neuvottelut napsahtaneet eikä eläkkeitä ole leikkailtu. Jos siis ruoho loppuu laitumelta ja lehmien joukossa käy kato, niin ei siinä tarvitse hirveästi tutkimuksia vääntää mihin lehmät ovat kadonneet ja miksi jäljelle jääneillä kylkiluut näkyvät.

Aivan sama osallistujakato, tosin ei aivan yhtä suuressa mittakaavassa, näkyy ratapäivillä kävijöissä. Ei ole enää 200 metrin jonoa lipunmyyntiin Alastarollakaan eikä ole vuosikausiin Ahvenistolla tarvinnut yhdenkään tapahtumanjärjestäjän myydä ei-oota. Ennakoivan ajon kursseissa tuon huomaa parhaiten. Aiempina vuosina 3-5 yritystä maksoi työtekijöilleen kurssit, parina viime vuonna tasan nolla, yksi kiinnostunut yrityksen alla oleva mp-kerho on käynyt, ei muita.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 18.09.13 - klo:15:53
... kovinkaan moni ei ole lähtenyt paikaltaan vauhdilla ennen ekaa kisaa.

Viimeksi otin turpaani 1988 liikennevaloista lähdettäessä (ajokkina Honda NS 125 R). 1989 päivitin CBR 600 F:ään ja sen jälkeen ei ole pahemmin turpaan tullut. 2005 ajoin ensimmäisen kisani RR-ympyröissä ja vaikka paljosta moitteita olen saanut, niin tukoksi eivät ole lähdöissä haukkuneet.

Paikaltaan lähtöjä ennen ensimmäistäkään kisaa oli jotain tuhansia kertoja.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:14:21
YCC sääntöjä vois muuttaa siltä osin että halutessaan b-kuskit (ajanut edellisenä kautena enemmän kuin yhden b-lähdön) voisi vapaasti osallistua YCC-kisoihin (normi kisamaksut), mutta pisteitä heille ei jaettaisi.
Ja YCC-kuski voisi ajaa b-kisojakin aivan vapaasti, jos on osallistunut enintään yhteen b-kisaan edellisenä kautena.

Perusteena se ett aika samoja vauhteja popula ajaa YCC ja B-luokissa.

Aika-ajo Alastaro 15.6.


Hemmo-luokka (myöh. Free For All (FFA)) kuoli juurikin siihen, että luokasta tuli B-luokkien treenausluokka. Viimeisimmissä kisoissa taisi olla tasan se yksi kuski joka ajoi tuota luokkaa, luoput olivat B:n kuskeja. Historiasta kannattaa oppia eikä välttämättä aina toistaa virheitä.

Millaiset säännöt tuossa Hemmoluokassa oli kaluston suhteen?
Milloin se luotiin?
Milloin se kuoli?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:14:21
YCC sääntöjä vois muuttaa siltä osin että halutessaan b-kuskit (ajanut edellisenä kautena enemmän kuin yhden b-lähdön) voisi vapaasti osallistua YCC-kisoihin (normi kisamaksut), mutta pisteitä heille ei jaettaisi.
Ja YCC-kuski voisi ajaa b-kisojakin aivan vapaasti, jos on osallistunut enintään yhteen b-kisaan edellisenä kautena.

Perusteena se ett aika samoja vauhteja popula ajaa YCC ja B-luokissa.

Aika-ajo Alastaro 15.6.


Hemmo-luokka (myöh. Free For All (FFA)) kuoli juurikin siihen, että luokasta tuli B-luokkien treenausluokka. Viimeisimmissä kisoissa taisi olla tasan se yksi kuski joka ajoi tuota luokkaa, luoput olivat B:n kuskeja. Historiasta kannattaa oppia eikä välttämättä aina toistaa virheitä.

Millaiset säännöt tuossa Hemmoluokassa oli kaluston suhteen?
Milloin se luotiin?
Milloin se kuoli?

1. En jaksa muistaa ulkoa, mutta hyvin vapaat. All Rightin esitteessä sitä markkinoitiin ja silloin syntyi mulle fiilis, että pitäisiköhän munkin kokeilla kilpailemista. Menin katsomaan yhtä kisaa, otin kellolla aikaa ja totesin, että ehkä osallistun New Yorkin maratonille ensin tai kokeilen nyrkkeilyharrastusta Mike Tysonin kanssa. Ei ollut ihan sitä millä sitä myytiin. Nyttemmin ehkä saattaisin uskaltautua sekaan.
2. Ulkomuistista sanoisin, että 90-luvun lopussa.
3. Nimi muuttui FFA:ksi ja muistelisin, että 2002 tai 2003 ajettiin viimeiset lähdöt.

Huomasinkin juuri, että aika lähelle aiempaa ennätystä ajettiin reilu viikko sitten.

Jokamiesluokka
17.7.2010
Jarno Aaltonen
Suzuki 1000
1.22.976

Omani 1.23.008

0,022 sekuntia eroa. Motoparkin, Kemoran ja vanhan Botniaringin ennätyksiin matkaa onkin sitten aika paljon enemmän ja Motoparkin ennätys on ajettu vuonna 2008, joten suurista huhuista huolimatta YCC:n kärki ei ole mihinkään karannut, ellei Kärkeä lasketa lukuun, se karkasi Suomen Cuppiin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

18.09.13 - klo:18:23 #36 Viimeisin muokkaus: 18.09.13 - klo:18:25 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:17:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 18.09.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.09.13 - klo:14:21
YCC sääntöjä vois muuttaa siltä osin että halutessaan b-kuskit (ajanut edellisenä kautena enemmän kuin yhden b-lähdön) voisi vapaasti osallistua YCC-kisoihin (normi kisamaksut), mutta pisteitä heille ei jaettaisi.
Ja YCC-kuski voisi ajaa b-kisojakin aivan vapaasti, jos on osallistunut enintään yhteen b-kisaan edellisenä kautena.

Perusteena se ett aika samoja vauhteja popula ajaa YCC ja B-luokissa.

Aika-ajo Alastaro 15.6.


Hemmo-luokka (myöh. Free For All (FFA)) kuoli juurikin siihen, että luokasta tuli B-luokkien treenausluokka. Viimeisimmissä kisoissa taisi olla tasan se yksi kuski joka ajoi tuota luokkaa, luoput olivat B:n kuskeja. Historiasta kannattaa oppia eikä välttämättä aina toistaa virheitä.

Millaiset säännöt tuossa Hemmoluokassa oli kaluston suhteen?
Milloin se luotiin?
Milloin se kuoli?

1. En jaksa muistaa ulkoa, mutta hyvin vapaat. All Rightin esitteessä sitä markkinoitiin ja silloin syntyi mulle fiilis, että pitäisiköhän munkin kokeilla kilpailemista. Menin katsomaan yhtä kisaa, otin kellolla aikaa ja totesin, että ehkä osallistun New Yorkin maratonille ensin tai kokeilen nyrkkeilyharrastusta Mike Tysonin kanssa. Ei ollut ihan sitä millä sitä myytiin. Nyttemmin ehkä saattaisin uskaltautua sekaan.
2. Ulkomuistista sanoisin, että 90-luvun lopussa.
3. Nimi muuttui FFA:ksi ja muistelisin, että 2002 tai 2003 ajettiin viimeiset lähdöt.

http://rrtuloksia.suntuubi.com/?cat=903

Ök, jos viimenen FFA ajettiin syksyllä 2003 Motoparkissa, niin nopealla aika-ajo-listojen vertailulla ainakaan nämä kuskit eivät ajaneet SB tai 600B-kisoja (toki tuossa neljä Duksu-cup kuskia mukana):

Mikko   Akkanen   RaMK   Suzuki   FFA   01:57,84   4   107,35
Arto   Huiskonen   HelRC   Ducati   FFA   01:44,36   7   121,218
Jukka   Lempinen   HelRC   Suzuki   FFA   01:45,75   8   119,63
Riku   Mitrunen   ECR   Honda   FFA   01:39,51   8   127,127
Jari   Mäentausta   HelRC   Kawasaki   FFA   01:48,12   9   116,999
Jani   Partanen   HelRC   Ducati   FFA   01:42,13   5   123,862
Juha   Soppa   HelRC   Ducati   FFA   01:48,28   9   116,827
Seppo   Suikkanen   KarkMK   Ducati   FFA   01:51,24   3   113,724
Timo   Tammi   TMK   Suzuki   FFA   01:44,17   7   121,446
Jussi   Uskola   HelRC   Suzuki   FFA   01:38,53   3   128,397
Mika   Uusisilta   MRC   Kawasaki   FFA   01:48,11   3   117,012
Matti   Valtonen   MRC   Honda   FFA   01:41,09   5   125,137

Näyttää FFA-kuskeja olleen ruudukossa tuolloin, ennen luokan tappamista, melkein saman verran kuin YCC-kuskeja syksyllä 2013...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Jarskalle tämmönen haaste että hyödyntäis tätä suuren suosion saavuttanutta foorumia elvyttämään takavuosien kisakiima takaisin. Tää sivusto pesee ainakin SRRA sivuston ihan mennen tullen. En nyt jaksa miettiä tarkemmin että miten, muttei siitä mulle mitään maksetakaan (ainakaan nyt tässä työnantajan toimistotuolilla)  :)

jarska

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.09.13 - klo:13:15
Jarskalle tämmönen haaste että hyödyntäis tätä suuren suosion saavuttanutta foorumia elvyttämään takavuosien kisakiima takaisin. Tää sivusto pesee ainakin SRRA sivuston ihan mennen tullen. En nyt jaksa miettiä tarkemmin että miten, muttei siitä mulle mitään maksetakaan (ainakaan nyt tässä työnantajan toimistotuolilla)  :)

Kiitos kehuista jarruissa-ohi-vaikka-väkisin-ja-pitkäksi-tamik87, tämä lämmittää nuorta pumppuani ja narsistista luonnettani.
Mä luulen ettei siihen tarvita tällasen tissiposken elvytystä vaan arvokasta työtä olette tehneet te itse, foorumilaiset, kannustamalla toisianne yhä hurjempiin suorituksiin, sekä kisoissa että ratapäivillä. bowdown_1

Jos ja kun sivusto toimii myös kisoihin kannustavana ponnahduslautana, muun hyvän lisäksi, niin se on hieno asia.

ps. joka kerta kun tulee jotain uutta pyörääni, siihen ilmestyy varmistuslangat.

Raaseri

19.09.13 - klo:14:37 #39 Viimeisin muokkaus: 20.09.13 - klo:12:09 käyttäjältä Raaseri
.

app

Täältä löytyy. Itsekkin olin ensimmäistä kertaa kauden lopussa lipun varressa. Harmittaa vaan kovasti, kun en punaista saanut käyttää. Jos ensi vuonna sitten.

tamik87

Löytyy löytyy. Nimim. orgin järkkäri/ratavastaava tjsp vuosimallia 2014. Siitä on tosin pitkä tie että saisi oikeasti yhtään mitään aikaiseksi. Ainiin ja yritän ainakin tuoda oman korteni kekoon osallistujamäärän kasvattamiseksi (+1).  ;)

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.09.13 - klo:14:37
Kisakiima ei vaan taida olla webbisivuista kiinni.

Ei varmaankaan, mut ei toimiva(suurimman osan ajasta) ja aktiivinen sivusto ainakaan tilannetta huononna. ;)

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.09.13 - klo:15:01
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.09.13 - klo:14:37
Kisakiima ei vaan taida olla webbisivuista kiinni.
Ei varmaankaan, mut ei toimiva(suurimman osan ajasta) ja aktiivinen sivusto ainakaan tilannetta huononna. ;)

Kyllä tää kiimaa kasvattaa. Ilman palstaa mulla ei olis pakkomiellettä ajaa joskus Murmelaa kovempaa Alastarossa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.09.13 - klo:15:34
Ilman palstaa mulla ei olis pakkomiellettä ajaa joskus Murmelaa kovempaa Alastarossa.

Olis varmaan ollut suosittu liike teettää muutamia "Murmelaa hitaampi" t-paitoja ja lähettää kauden päätteeksi sopiviin osoitteisiin  :D


Powered by EzPortal